LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding artrose knie 2018

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door tttlocke »

hvff schreef:Ook in 2018 wordt het basispakket van de zorgverzekering uitgebreid. Er verdwijnen geen behandelingen uit het pakket, wel komt er een bij. Patiënten met artrose aan de heup- en kniegewrichten krijgen vanaf 1 januari 2018 de eerste 12 behandelingen met fysiotherapie of oefentherapie vergoed.

https://fysioforum.nl/heup-en-kn
Ja, dit nieuws was precies de reden waarom TS helaas haar aanvullende verzekering heeft opgezegd.
De therapie in het kader van revalidatie na de operatie, valt hier kennelijk niet onder.
Vandaar het probleem.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door tttlocke »

Trina schreef:
hvff schreef:Ook in 2018 wordt het basispakket van de zorgverzekering uitgebreid. Er verdwijnen geen behandelingen uit het pakket, wel komt er een bij. Patiënten met artrose aan de heup- en kniegewrichten krijgen vanaf 1 januari 2018 de eerste 12 behandelingen met fysiotherapie of oefentherapie vergoed.

https://fysioforum.nl/heup-en-kn
Precies! Dit is dus de reden dat ik mijn aanvullende verzekering dit jaar heb stop gezet.
Voor de rest begrijp ik jullie antwoorden. Dank daar voor.

Blijft over de vraag: Had ik kunnen weten dat de fysio na de operatie niet meer vergoed zou worden vanuit de basis?
Had ik moeten weten dat de behandeling dan een andere code krijgt?
U had dit kunnen weten door tijdig navraag te doen bij uw verzekering. Zij zouden u ongetwijfeld de juiste informatie gegeven hebben, waarna u natuurlijk zou hebben besloten de aanvullende verzekering te continueren.
De juiste vragen moeten natuurlijk zijn:
Waarom heeft u aangenomen dat de therapie na de operatie ook vergoed zou worden vanuit de basisverzekering?
Waarom heeft u aangenomen dat het om dezelfde therapie zou gaan?
Laatst gewijzigd door tttlocke op 04 jul 2018 02:36, 1 keer totaal gewijzigd.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door hvff »

Ik zou het juridisch loket bellen dit is wel erg onduidelijk. Dus als u geopereerd wordt en fysio krijgt in het Zh dan wel een vergoeding en bij een andere fysiotherapeut niet. Net wat lady1234 schrijft gewoon na ontslag fysio bi het Zh volgen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door Lowieze »

hvff schreef:Ik zou het juridisch loket bellen dit is wel erg onduidelijk. Dus als u geopereerd wordt en fysio krijgt in het Zh dan wel een vergoeding en bij een andere fysiotherapeut niet. Net wat lady1234 schrijft gewoon na ontslag fysio bi het Zh volgen.
Het Juridisch Loket bellen hoeft niet want er gebeurt niets wat niet mag. Alles gaat volgens de voorwaarden van de zorgverzekering. TS heeft geen aanvullende verzekering, dus daar vanuit kan er ook niets uitgekeerd worden en moet ze de eerste 20 behandelingen zelf betalen.
En " gewoon fysio in het ziekenhuis volgen " is veel te kort door de bocht.
Gewone fysio in het ziekenhuis valt ook onder je aanvullende verzekering.
Waar Lady het over heeft, is een speciale groepsfysio voor patiënten met knie- en heupprotheses. Niet ieder ziekenhuis biedt dat aan.

Trina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2014 21:48

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door Trina »

Inmiddels heb ik een brief naar de zorgverzekeraar gestuurd.
De medewerker die de brief behandelde heeft had wel begrip voor de situatie en heeft het doorgestuurd naar de afdeling klachtenmanagement.
Benieuwd wat die er van zeggen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Verder is onze Zorgverzekering bij de wet geregeld en samengesteld.
Dus een wetswijziging/aanpassing is vereist om dit soort zaken vergoed te krijgen.

Trina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2014 21:48

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door Trina »

Heb jij alles wel gelezen wilhelmina1? :roll:

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Trina schreef:Heb jij alles wel gelezen wilhelmina1? :roll:
Heb het over de Zorgverzekering, de vergoedingen daaruit en hoe een wijziging/ aanpassing geschied.
Klachten over of bij de uitvoering worden geregistreerd en nav kamervragen(politiek) eventueel aangepast .

Trina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 apr 2014 21:48

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door Trina »

Topzorgverzekering!
Mijn brief aan hun is doorgestuurd naar het klachtenmanagement en ze denken met hun trouwe klanten mee.
Mijn aanvullende verzekering wordt teruggezet. Uiteraard betaal ik de premie met terugwerkende kracht vanaf januari.

Helemaal blij en tevreden
Er bestaan nog coulante verzekeringen die met hun klanten meedenken.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door Lowieze »

Trina schreef:Topzorgverzekering!
Mijn brief aan hun is doorgestuurd naar het klachtenmanagement en ze denken met hun trouwe klanten mee.
Mijn aanvullende verzekering wordt teruggezet. Uiteraard betaal ik de premie met terugwerkende kracht vanaf januari.

Helemaal blij en tevreden
Er bestaan nog coulante verzekeringen die met hun klanten meedenken.
Fijn dat het zo opgelost kon worden!

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Vergoeding artrose knie 2018

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Fijn om te lezen, hoop alleen niet dat het een sigaar uit eigen doos wordt mbt de vergoedingen versus kosten AV.

Gesloten