LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Wipneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:58

VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Wipneus »

Kreeg vandaag van VGZ een VVV bon aangeboden omdat ze het teveel betaalde voor de maandelijkse premie niet konden terug storten. Wat vreemd dat dit gebeurt. Je zou toch zeggen wat je teveel hebt betaald dat storten ze terug of verrekenen dat. Daar ik in het begin van het jaar regelmatig contact heb gehad daar er telkens 1,50 extra werd afgehaald heb ik hierover een klachten brief naar hen gestuurd. Dit was omdat ik zogenaamd via acceptgiro had betaald en dan is het inderdaad 1,50 per maand extra. Maar omdat ik in begin van het jaar met hun contact had zou VGZ dit aanpassen zodat ik een Ideal betalingsverzoek kreeg zodat ik het goede bedrag. Dus zonder die 1,50, dan kon ik dit zelf overmaken. Wat blijkt, is dat VGZ dit niet goed heeft genoteerd of aangepast. Ik kreeg wel telkens een Ideal betalingsverzoek maar dan stond er gewoon 1,50 meer op. De laatste 2 maanden was het bedrag wel goed zonder die 1,50.
Volgens VGZ kan je het beter automatisch laten afboeken maar daar ben ik van terug gekomen in de jaren hiervoor. Toen werd er tussen de 20e en 25e van de maand al geïncasseerd door VGZ. Dit is natuurlijk gedaan omdat dan de meeste mensen hun salaris krijgen, wat trouwens bijna alle bedrijven/instellingen tegenwoordig doen. Ik heb dus in totaal 7 maanden teveel betaald aan premie en dat compenseren ze nu met een VVV bon. Hoeveel de VVV bon wordt weet ik niet die moeten ze nog opsturen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik zou dat niet accepteren, ga bij zo'n wijkkantoor van ze langs , en zeg dat je gewoon je geld terug wilt.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt dus niet teveel premie betaald, maar onterechte kosten.

Waarom hebt u dan het bedrag van die Idealbetaling niet gewijzigd?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je een Ideal link gestuurd krijgt kun je volgens mij het bedrag niet wijzigen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik iets via Ideal betaal, bij een webshop bijvoorbeeld, dus Ideal aanklik en mijn bank, staat het bedrag al vermeld, maar dat kan je gewoon wijzigen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door moederslink »

Weet je dat wel zeker, Lady?
Ik heb vandaag 2x iets betaald via Ideal....bedrag en kenmerk etc alles staat voorgedrukt en is vlg mij niet te wijzigen, maar ik moet erbij zeggen dat ik het ook nooit heb geprobeerd.
Het bedrag is altijd exact wat ik dan moet betalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door moederslink »

Wipneus schreef:
23 okt 2018 15:06
Kreeg vandaag van VGZ een VVV bon aangeboden omdat ze het teveel betaalde voor de maandelijkse premie niet konden terug storten. Wat vreemd dat dit gebeurt. Je zou toch zeggen wat je teveel hebt betaald dat storten ze terug of verrekenen dat. Daar ik in het begin van het jaar regelmatig contact heb gehad daar er telkens 1,50 extra werd afgehaald heb ik hierover een klachten brief naar hen gestuurd. Dit was omdat ik zogenaamd via acceptgiro had betaald en dan is het inderdaad 1,50 per maand extra. Maar omdat ik in begin van het jaar met hun contact had zou VGZ dit aanpassen zodat ik een Ideal betalingsverzoek kreeg zodat ik het goede bedrag. Dus zonder die 1,50, dan kon ik dit zelf overmaken. Wat blijkt, is dat VGZ dit niet goed heeft genoteerd of aangepast. Ik kreeg wel telkens een Ideal betalingsverzoek maar dan stond er gewoon 1,50 meer op. De laatste 2 maanden was het bedrag wel goed zonder die 1,50.
Volgens VGZ kan je het beter automatisch laten afboeken maar daar ben ik van terug gekomen in de jaren hiervoor. Toen werd er tussen de 20e en 25e van de maand al geïncasseerd door VGZ. Dit is natuurlijk gedaan omdat dan de meeste mensen hun salaris krijgen, wat trouwens bijna alle bedrijven/instellingen tegenwoordig doen. ik heb dus in totaal 7 maanden teveel betaald aan premie en dat compenseren ze nu met een VVV bon. Hoeveel de VVV bon wordt weet ik niet die moeten ze nog opsturen.
U heeft niet teveel premie betaald maar ik denk dat u bedoelt 7 maanden de extra kosten van een acceptgiro ?
7 x € 1.50 = € 10.50
Ik ga er van uit dat de VVV bon dan ook een waarde van € 10.50 heeft ( of meer :P ) .

Ik denk eerlijk gezegd dat wanneer in het systeem staat dat u per acceptgiro betaalt , dat dat moeilijk is te verrekenen wanneer dat onterecht was. Dat lijkt mij een gehannes.
Als er teveel premie is betaald is dat eenvoudiger terug te storten dan deze onterechte acceptgirokosten ad €1.50 per keer.
( lijkt mij hoor, alles is geautomatiseerd immers? )

De laatste 2 maanden gaat het dus wel goed?
Als de VVV bon sowieso € 10.50 waard is en alles staat nu goed in het systeem, zou ik het er zelf bij laten zitten, maar wel scherp blijven opletten! :D

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
23 okt 2018 21:49
Weet je dat wel zeker, Lady?
Ik heb vandaag 2x iets betaald via Ideal....bedrag en kenmerk etc alles staat voorgedrukt en is vlg mij niet te wijzigen, maar ik moet erbij zeggen dat ik het ook nooit heb geprobeerd.
Het bedrag is altijd exact wat ik dan moet betalen.
Ja, dat weet ik zeker. Had iets besteld en ontvangen, en als ik dan in mijn account klik op betalen, komt Ideal naar voren, bank gekozen, maar ik wilde een deel van mijn bestelling terugsturen, dus dat ga ik niet betalen. En dan kan je gewoon het bedrag wijzigen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is toch anders , dan praat je over een account bij een webshop ,
je krijgt dan de mogelijkheid om via Ideal te betalen en dan kun je het te betalen bedrag idd zelf aanpassen/ instellen.

Ik bedoelde iets anders :
als voorbeeld : ik krijg mijn factuur van Ziggo via de mail....dan staat er :" nu betalen " je wordt gelinkt naar Ideal , kiest je bank en dan verschijnt het voorgedrukte notabedrag met het behorende kenmerk kant en klaar en vetgedrukt ( en daar valt niets aan te veranderen ) ....dan ga je naar de vlg stap en rondt het af.
Betaling gelukt, bevestiging , indien gewenst , op de mail.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wipneus schreef:
23 okt 2018 15:06
Daar ik in het begin van het jaar regelmatig contact heb gehad daar er telkens 1,50 extra werd afgehaald heb ik hierover een klachten brief naar hen gestuurd. Dit was omdat ik zogenaamd via acceptgiro had betaald en dan is het inderdaad 1,50 per maand extra.
Een acceptgiro kost iets van 35 a 50 eurocent. De kosten van iDeal kan ik niet, maar dat zal ook zo iets zijn.. Overige kosten hoef je niet te betalen.
viewtopic.php?p=2333991#p2333991

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moederslink

U zult best gelijk hebben. Op die manier betaal ik helemaal niets, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Wipneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:58

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Wipneus »

Mensen goed lezen. Ik heb inderdaad 7 x acceptgiro kosten betaald. Ik had contact met VGZ en zij hebben dit (zogenaamd) goed gezet/aangepast maar dit bleek dus niet het geval en daarom moest ik toch telkens die 1,50 euro extra betalen. Ik wist dat als je met acceptgiro zou betalen ik 1,50 extra zou betalen vandaar de vraag aan VGZ dat zij het goed zouden zetten zodat ik niet die 1,50 zou moeten betalen. Dan ligt de fout bij VGZ en niet bij mij. Voor mij is het nieuw dat je een Ideal betaling afkomstig van een instelling/bedrijf zelf kan aanpassen !!
Ps. Als je een mail van VGZ met acceptgiro is nagenoeg hetzelfde als dat je via mail een Ideal betalingsverzoek krijgt. Ben benieuwd naar mensen die bij VGZ zitten en automatisch betalen wanneer dit dan van hun rekening wordt gehouden.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door dmv »

U krijgt dan zoals ik het zie een vvv bon met een tegoed van 10,50
Nu de fout dus herstelt is en het de laatste 2 maanden goed gaat, u de kosten gecompenseerd krijgt, wat wilt u nu dan nog?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geld ipv bon.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
24 okt 2018 18:22
Geld ipv bon.
Ik denk echt ( zoals ik hier boven al schreef ) dat een verrekening van deze 7x € 1.50 acceptgirokosten administratief bijzonder lastig is i.t.t bv teveel betaalde premie .
Op deze manier ( onorthodox ) wordt het gecompenseerd vooralsnog. Klaar dan toch?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou er geen genoegen mee nemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door moederslink »

De kosten vh betalen met een acceptgiro waren altijd sowieso €1.50 extra voor de klant , ook al zijn de werkelijke kosten dus veel lager voor zo.n bedrijf .
Wat ga jij dan doen, Alfa? Je wilt dus die € 10.50 gewoon retour op je rekening en geen VVV bon?
Ik moet zeggen dat het idd een wat rare en onorthodoxe manier is en dat heb ik zelf nooit meegemaakt of ooit eerder gehoord , maar ja....
Zelf zou ik echt geen zin hebben in die heisa , maar goed , ieder staat daar in op zijn/ haar eigen manier natuurlijk.
Wat TS ook nog wel zou kunnen doen is die VGZ nog eens een x even bellen...of dit te doen gebruikelijk is :roll:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hartoperaties betalen ze ook in VVV-bonnen. De chirurg is er blij mee.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

fonsflons schreef:
25 okt 2018 11:42
Lady1234 schreef:
23 okt 2018 22:56
Ja, dat weet ik zeker. Had iets besteld en ontvangen, en als ik dan in mijn account klik op betalen, komt Ideal naar voren, bank gekozen, maar ik wilde een deel van mijn bestelling terugsturen, dus dat ga ik niet betalen. En dan kan je gewoon het bedrag wijzigen.
Ik neem aan dat je dit gedaan hebt nadat je retour gestuurd had en bevestiging hiervan had? Anders wordt het natuurlijk een zooitje als klanten zelf besluiten om de retouren alvast te verrekenen voor deze daadwerkelijk retour gestuurd te hebben.
Nee, hoor. Ik heb meteen betaald wat ik wenste te houden. Op hun website aangemeld wat ik terug zou sturen. Na een dag of twee dat ook gedaan. Bevestiging van Post.nl dat zij mijn pakje ontvangen hadden en dag of wat daarna bevestiging van bedrijf dat zij de retour ontvangen hadden en mijn account werd gecrediteerd voor dat bedrag,

Dus in het geheel geen zooitje.

Wipneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:58

Re: VVV bon van VGZ i.p.v. terug betaling teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door Wipneus »

Even een update. Kreeg gisteren een aangetekende brief van de post (kosten € 8,40) met een VVV bon van 10 euro.
Schandalig toch? De tijd die ze hierin steken zoals bellen, posten en ga zo maar door, Het makkelijkst was gewoon die 10,50 euro terug storten of bij de volgende premie betaling die € 10,50 in mindering brengen. Ja de kosten voor dit alles moeten wij toch ophoesten en dan zeggen dat de zorg steeds duurder wordt. Ze kunnen ook 1,50 euro er telkens bij doen. En mensen die reageren dat kan niet weten niet hoe het internet werkt. VGZ moet gewoon het teveel betaalde terug storten.

Gesloten