LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door berndv »

Costnix schreef:
07 jun 2019 15:42
Het ziekenhuis wil de rekening aan de vragensteller opsturen om deze door hem te laten betalen.
Klopt, dat schrijft ts inderdaad. Dat is dan wel een verschrikkelijk snel ziekenhuis. Geen idee waar de rekening voor is. De bevalling komt normaliter voor rekening van de moeder (en diens verzekering) ook een eventuele opname direct na geboorte komt ook op naam van de moeder.

Maar een ziekenhuis dat binnen een maand al een rekening wil sturen is wel vrij uizonderlijk. Mijn jongste is afgelopen januari geboren en in de online omgeving van onze verzekeraar is de rekening nog niet te zien.

Maar goed, op zich vind ik dat bijzaak en is wellicht de basis waarom ts het geregeld wil hebben, de reden van dit topic is de inschrijving bij vgz.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

MrLo schreef:
07 jun 2019 13:03
hoi Fons, bedankt weer voor je reactie.
als je niet doet waar je voor betaald word is dat oplichting. misschien denk jij daar anders over ; 0
dag fons
Probeer het eens op een constructieve manier. Deze manier van reageren slaat nergens op, zeker niet als je ongelijk hebt.

Gewoon zelf online regelen en klaar ben je.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Costnix »

Dit is wat de wet zegt over oplichting(met wat nadere uitleg)
https://www.strafrechtadvocatennetwerk. ... g-straffen
U bent niet opgelicht.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

ik vind de nieuwe titel vgz zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten wel erg mild!
iedereen mag van mij best lezen dat het gewoon een enorme puinhoop is bij vgz,
dat het vgz zijn afspraken niet nakomt, en ik gewoon voorgelogen ben door vgz zorgverzekering.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

de titel : klacht VGZ zorgverzekering volkomen onbetrouwbaar. denkt voor mij toch meer de lading. maar fijn dat je ook een mening hebt meneer of mevrouw breien.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Erthanax »

U slaat de spijker op zijn kop, MrLo. "Klacht VGZ zorgverzekering volkomen onbetrouwbaar" zou een uitstekende titel voor dit topic zijn. Als geoefende krantenkoppenlezer lees ik daarin vermoedelijk wel iets anders dan wat u bedoelt.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

hey costnix, bedankt weer voor je reactie
ik heb je link even bekeken en concludeer daaruit dat ik wel degelijk opgelicht door VGZ zorgverzekering aangezien ze door me te misleiden een financieel gewin halen. ( door het niet bijschrijven van de baby maken ze ook geen kosten en halen ze dus een financieel gewin) een beetje flauw misschien omdat ik ook wel snap dat ik weinig kans maak als ik nu aangifte ga doen van oplichting. maar toch.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

haha bedankt erthanax ik zie het. heeft u dan een suggestie voor een titel

Ier
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2019 18:36

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Ier »

Als de baby ter observatie na de geboorte wordt opgenomen in het ziekenhuis, dan gaat wel degelijk de rekening naar de zorgverzekeraar van de pasgeborene.

En voor de administratieve afhandeling bij zowel huisarts , ziekenhuis en andere zorgverleners is het handig dat je verzekering zo snel mogelijk hebt geregeld.

En een ziekenhuis dat zijn administratie heeft bijgewerkt declareert de gegeven zorg in die maand bij de opvolgende maand.

Ik begrijp MrLo heel goed. Je vertrouwen gaat toch weg als je door bevestiging van de verzekering er vanuit gaat dat je kind verzekerd is, er zelf een bosje bloemen voor heb gekregen ter felicitatie en dan een maand later per toeval achterkomt dat de bevestiging niet klopt en je kind dus niet verzekerd is!
Je mag er dan toch wel vanuit gaan dat het allemaal geregeld is na meerdere bevestigingen?

En online aanmelden, heeft hij dus in eerste instantie niet gedaan maar voor telefonisch gekozen wat ook een prima optie is. Maar doet dat er dan nog toe als het er nu om gaat dat heel de verzekering niet rond is? Nee dan ga je natuurlijk weer bellen ipv online aanmelden in de hoop dat het nu dan wel goed komt....
En snap de frustratie als je een rekening gepresenteerd krijgt van ziekenhuisopname, zijn behoorlijke bedragen!! Terwijl je het allemaal netjes, denkt, geregeld te hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik zou de titel gewijzigd hebben in "Baby inschrijven bij VGZ is erg eenvoudig online te regelen".

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door renewouters »

MrLo schreef:
07 jun 2019 12:43
hoi fons, hoe ik ben opgelicht ? nou dat ik elke maand 160 euro premie betaal en dat me word toegezegd dat de baby bijgeschreven is TOT 4 KEER TOE en dat dat dus niet waar blijkt te zijn.
bedankt voor je reactie fons, ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen maken.
Als die 160 euro voor jou en je vrouw/vriendin is, is het een koopje. Als het voor jou alleen is, moet je echt zelf eens gaan kijken of je al die aanvullende zaken wel nodig hebt.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

haha zeerprive ben je nou bewust aan het trollen of werk je voor vgz.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

hey Renewouters,
hartelijk dank voor je reactie. die 160 is voor mij zelf alleen.
mijn filosofie is; ik betaal liever nu iets te veel zodat ik me er verder zo min mogelijk mee bezig hoef te houden..
perfect verzekerd en geen omkijken meer naar.
vandaar dat deze onbetrouwbare vgz zorgverzekering me zo enorm teleur stelt.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het was me al meteen duidelijk dat je niet tegen kritiek kunt. Vanzelfsprekend werk ik voor VGZ.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Costnix »

Het CJIB zou ook nog om de hoek komen kijken, als de baby niet verzekerd/bijgeschreven is:
https://www.cjib.nl/hebt-u-geen-zorgverzekering
Kan alleen niet vinden, dat het niet verzekeren van een pasgeboren kind een boete oplevert.
U moet dan zelf voor alle medische kosten opdraaien.
(Maar dat weet u natuurlijk al)
En aan het eind van het jaar overstappen naar een, voor u betere, zorgverzekering.

MrLo
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jul 2009 15:06

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door MrLo »

hartelijk bedankt cosnix !!
ik blijf zeker niet bij het vgz idd.
echt zo belachelijk dit

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het CJIB komt helemaal niet om de hoek kijken. Voor het bijschrijven van een baby heb je vier maanden de tijd.

Er ging iets mis bij VGZ, dan gaat het weer mis, en nog een keer. Wet van Murphy.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat vermoeden had ik al. Daarom gooide ik het in de groep voor bevestiging.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door BL2 »

Ier schreef:
07 jun 2019 18:54
Als de baby ter observatie na de geboorte wordt opgenomen in het ziekenhuis, dan gaat wel degelijk de rekening naar de zorgverzekeraar van de pasgeborene.

En voor de administratieve afhandeling bij zowel huisarts , ziekenhuis en andere zorgverleners is het handig dat je verzekering zo snel mogelijk hebt geregeld.

En een ziekenhuis dat zijn administratie heeft bijgewerkt declareert de gegeven zorg in die maand bij de opvolgende maand.

Ik begrijp MrLo heel goed. Je vertrouwen gaat toch weg als je door bevestiging van de verzekering er vanuit gaat dat je kind verzekerd is, er zelf een bosje bloemen voor heb gekregen ter felicitatie en dan een maand later per toeval achterkomt dat de bevestiging niet klopt en je kind dus niet verzekerd is!
Je mag er dan toch wel vanuit gaan dat het allemaal geregeld is na meerdere bevestigingen?

En online aanmelden, heeft hij dus in eerste instantie niet gedaan maar voor telefonisch gekozen wat ook een prima optie is. Maar doet dat er dan nog toe als het er nu om gaat dat heel de verzekering niet rond is? Nee dan ga je natuurlijk weer bellen ipv online aanmelden in de hoop dat het nu dan wel goed komt....
En snap de frustratie als je een rekening gepresenteerd krijgt van ziekenhuisopname, zijn behoorlijke bedragen!! Terwijl je het allemaal netjes, denkt, geregeld te hebben.
Heet uw vrouw toevallig Irene ?
En net aangemeld om je topic te reden met een fraai stukje tekst.........

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VGZ zorgverzekering bij nieuw kind laat op zich wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »


En een ziekenhuis dat zijn administratie heeft bijgewerkt declareert de gegeven zorg in die maand bij de opvolgende maand.

Misschien bestaat zo’n ziekenhuis in Nederland, maar daarover heb ik grote twijfel. Er wordt een DBC geopend en er wordt pas gefactureerd na afloop.

Maar de baby is net een maand geleden geboren, blijkbaar gelukkig al weer uit het ziekenhuis. Nu ligt er een al factuur die per omgaande betaald moet worden als niet binnen vijf dagen de verzekering wordt doorgegeven.

Het lijkt de hoge snelheidslijn wel.

Gesloten