Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
02 apr 2021 10:30
Moet je wel je post lezen, of laten lezen.
Dat is precies wat TS gedaan heeft. Het ziekenhuis wist nota bene dat TS niet in Nederland was.

Tsja... dan is die factuur natuurlijk volkomen onzinnig.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
02 apr 2021 10:33
Lady1234 schreef:
02 apr 2021 10:30
Moet je wel je post lezen, of laten lezen.
Dat is precies wat TS gedaan heeft. Het ziekenhuis wist nota bene dat TS niet in Nederland was.

Tsja... dan is die factuur natuurlijk volkomen onzinnig.
Het gaat me over de “normale” gang van zaken voor het maken van/door een afspraak met een ziekenhuis.

Uiteraard is die nota wegens niet verschijnen onterecht, want er waren andere regelingen getroffen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat verweer houdt in dat je stelling moet inbrengen en het inbregen van stelling komt met een bewijslast. Het verweer dat je niet akkoord bent gegaan is makkelijker omdat je daar geen bewijslast bij hebt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
02 apr 2021 10:44
Het gaat me over de “normale” gang van zaken voor het maken van/door een afspraak met een ziekenhuis.
Ook bij "normale zaken" is het niet automatisch zo dat de kosten in rekening gebracht kunnen worden bij een no show van een niet-bevestigde "afspraak".

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Revoked schreef:
01 apr 2021 22:15
Het is zeker 1 april.
Wat een kulverhaal. In Corona op vakantie naar Amerika. Wat denk jezelf? Horst-America zeker.
Wij gingen niet IN maar net voor de Corona uitbraak naar Amerika. Het zou hier volgens de geleerden echt niet konen....

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Lady1234 schreef:
02 apr 2021 10:30
Als je onder controle bent bij het ziekenhuis voor het een of ander, krijg je van het ziekenhuis schriftelijk of per mail bericht wanneer je voor de volgende afspraak verwacht wordt. Daar staat ook in dat als die datum om de een of andere reden niet schikt, je verzocht wordt contact op te nemen.

Moet je wel je post lezen, of laten lezen.
Ik "sta" niet onder controle maar het Erasmus verzamelt alle gegevens van mensen met een aneurysma. De mijne is zo klein dat ik pas 2025 weer een scan krijg.

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Even voor ieders duidelijkheid:
- Ik heb wél die scan gehad, maar in januari de datum daarvan van 19 februari naar 5 februari verzet.
- ik wist toen niet van het bestaan van digitale inlogmogelijkheid. Daar was ik in februari 2018 niet op geattendeerd, als dat al bestond.
- bij de medewerkers van de scan heb ik gevraagd door te geven dat ik schriftelijk uitslag wilde. Naar neurologie gaan was feen optie op dat moment want dat was 20.00 uur
- emailadres hebben ze niet van mij, omdat dat nooit gevraagd werd. Mijn mobiele nummer evenmin. Dit maakt wel duidelijk lijkt mij dat ik echt geen vaste patient ben daar.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het maakt ook niet uit Door voldoende personen is inmiddels onderbouwd dat een eenzijdige "afspraak" geen verplichting tot betalen inhoudt bij niet opdagen. Dat ze het wel factureren is logisch omdat veel mensen helaas toch wel zullen betalen, zeker onder druk van een deurwaarder.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door Moneyman »

Helder verhaal. Er is geen enkele rechtsgrond voor die factuur.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door Smartje »

Elk bedrijf heeft wel ergens een regeltje: Te laat of niet opkomendagen op de afspraak, dat het in rekening gebracht zal worden.
Is ook wel logisch natuurlijk, is wel gereserveerde "tijd"
Maar op de man af. voorbeeld:
Gaat de kapper natuurlijk niet doen, of 1 keer knipbeurt weg of jaarklant weg.(want die komt nooit meer terug :o )
Keuze is niet moeilijk lijkt me.
Kost ook helemaal niks om de afspraak te wijzigen of verzetten.
Is wel zo netjes. :D

gustavo-woltmann
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door gustavo-woltmann »

Ik zou het afraden om op vakantie te gaan naar Amerika,
Blijf maar beter in de buurt, dus europa.
- Gustavo Woltmann

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

moederslink schreef:
01 apr 2021 22:45
Revoked schreef:
01 apr 2021 22:15
Het is zeker 1 april.
Wat een kulverhaal. In Corona op vakantie naar Amerika. Wat denk jezelf? Horst-America zeker.
Vandaar ook mijn reactie en vragen hierboven, gelezen?
Het klopt gewoon niet.
Geen scan gemaakt dus ook geen " telefonische " uitslag ......waar je ook zit..... :!:
Een nota in oktober, nu pas een topic en geen verder gedoe met een incassobureau :?:
Nmm is dit weer een ouwe bekende trol .... :lol:
U leest niet goed. Er is wél een scan gemaakt. En ik ben al sinds oktober aan het steggelen met Cannock. Deze week kreeg ik na 3 maanden antwoord op mij laatste "bewijs", mijn telefoonfactuur. Ook dit werd weer niet erkend, want het was het gesprek met de Röntgen afdeling en zij wilden bewijs dat ik had afgebeld.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door moederslink »

Daar was ik al achter dat er wél een scan is gemaakt.
Lees mijn vorige reactie én excuses maar.

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

moederslink schreef:
01 apr 2021 23:32
Maar ze vertrokken op 24 februari voor 6 weken dan ben je zo.n beetje begin april pas terug.
Maar goed, dat is verder niet belangrijk.
Om u gerust te stellen.... we zijn eerder naar huis gekomen. 26 maart vlogen we terug

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

moederslink schreef:
01 apr 2021 23:46
ArieJol1979 schreef:
31 mar 2021 11:35
Vorig jaar moest ik in februari voor een hersenscan naar het Erasmus. Deze heb ik verzet via het telefoonnummer in de brief naar begin februari ivm met onze vakantie op 24 februari voor 6 weken naar Amerika. Ik ben verder geen patiënt van Erasmus maar omdat er in 2017 toevallig een aneurysma is ontdekt wil met mij eens in de 2 jaar controleren.
In welk ZH is dat aneurysma ontdekt ? En verder geen patiënt van Erasmus ? Maar wel daar de 2 jaarlijkse controle?
In 2017 is bij mij op een röntgenfoto longkanker geconstateerd in het IJsselland ziekenhuis, Daarna CT-scan aldaar en PET-scan in Delft. Tevens een MRI-scan in IJsseland om te controleren op uitzaaiingen in de hersenen. De neuroloog en longarts in IJsselland besloten in overleg om geen verdere actie te ondernemen m.b.t. het aneurysma maar de longtumor eerst te behandelen. De neuroloog gaf toen aan dat voor onze regio alle "aneurysma-gevallen" door het Erasmus werden verzameld en bestudeerd, bijgehouden.... zoiets.

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

gustavo-woltmann schreef:
02 apr 2021 18:17
Ik zou het afraden om op vakantie te gaan naar Amerika,
Blijf maar beter in de buurt, dus europa.
- Gustavo Woltmann
Je hebt gelijk..... maar ja, soms wil je je familie wel eens zien en door de afstand maak je er dan een lange reis van.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door Albert1955 »

ArieJol1979 schreef:
04 apr 2021 13:49
moederslink schreef:
01 apr 2021 23:46
ArieJol1979 schreef:
31 mar 2021 11:35
Vorig jaar moest ik in februari voor een hersenscan naar het Erasmus. Deze heb ik verzet via het telefoonnummer in de brief naar begin februari ivm met onze vakantie op 24 februari voor 6 weken naar Amerika. Ik ben verder geen patiënt van Erasmus maar omdat er in 2017 toevallig een aneurysma is ontdekt wil met mij eens in de 2 jaar controleren.
In welk ZH is dat aneurysma ontdekt ? En verder geen patiënt van Erasmus ? Maar wel daar de 2 jaarlijkse controle?
In 2017 is bij mij op een röntgenfoto longkanker geconstateerd in het IJsselland ziekenhuis, Daarna CT-scan aldaar en PET-scan in Delft. Tevens een MRI-scan in IJsseland om te controleren op uitzaaiingen in de hersenen. De neuroloog en longarts in IJsselland besloten in overleg om geen verdere actie te ondernemen m.b.t. het aneurysma maar de longtumor eerst te behandelen. De neuroloog gaf toen aan dat voor onze regio alle "aneurysma-gevallen" door het Erasmus werden verzameld en bestudeerd, bijgehouden.... zoiets.
Zeer wel mogelijk. Erasmus MC is immers een academisch ziekenhuis. Kan dat dus inderdaad doen i.h.k. van nader onderzoek.
Je bent dan geen patiënt van EMC maar je gegevens zijn daar wel bekend
Laatst gewijzigd door Albert1955 op 04 apr 2021 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Ik vind het een heel vervelende situatie voor u en hoop dat het nu goed gaat met u wb longtumor.

Als ze bij de scan duidelijk bij uw gegevens hadden gezet: "schriftelijk uitslag ivm vakantie" dan was er waarschijnlijk niets mis gegaan.
Zij vonden het blijkbaar toch belangrijk om de uitslag persoonlijk mee te delen. Prima, maar u was op vakantie en dat hadden ze kunnen weten.

Wel vind ik het sowieso raar en dom dat ze geen email adres of telefoonnummer van u hebben en daar nooit naar gevraagd hebben!! En u niet gewezen hebben op de mogelijkheid om in te loggen om uw gegevens in te zien. Lijkt me tenminste dat zo'n ziekenhuis die mogelijkheid wel heeft. Maar goed, 2017/2018, dus het kan zijn dat het toen niet was.

Bij ons stuurt het zkh een brief en krijg je vial mail een bericht dat er een afspraak is gespland op jouw inlog van het zkh. Daar kunnen we dan dus ook altijd even kijken wat het is. Een reactie hoeft niet tenzij je de afspraak wilt verzetten.
Bij geen bericht gaat het zkh dus ervan uit dat de afspraak doorgaat.
Dat is dus wat u ook is gebeurd alleen kwam u niet opdagen omdat u op vakantie was enz.

Ik zou denken dat u toch wel erg sterk staat om dit niet te hoeven betalen, u was op vakantie en dat was aangegeven door u. Als het zkh daar niets mee doet kun je dus zo'n situatie krijgen. Succes

(misschien tip die wij ook altijd hanteren als we weg zijn: als degene die de post bijhoudt een overlijdensbrief of post van zkh oid ziet, dan altijd even laten weten aan ons. )

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Zowaar weer een reactie van Cannock. Ik moest 3 keer lezen voor ik wist wat er nou echt stond:

Goedemiddag,

Inzake uw bezwaar hebben wij een reactie ontvangen van het Erasmus MC.

Zij geven het volgende aan:

Wij kunnen nergens terug zien dat patiënt heeft aangegeven dat zei op 24-2 op vakantie gaat, dit heeft zei wellicht aan de radiologie door gegeven echter zijn wij zijn 2 verschillende afdelingen, en waren wij hier niet van op de hoogte.

Het is de verantwoording van patiënt om dit zelf door te geven aan de desbetreffende polis/afdelingen.

Als patiënt de afspraak bij de radiologie naar voren had gehaald i.v.m. vakantie dan had ze dat ook bij ons op de poli moeten doen ( dit heeft mevrouw echter niet gedaan ).



Hierbij is uw bezwaar afgewezen en zullen wij de incassoprocedure voort zetten.

Ik heb een antwoord gestuurd met de mededeling dat ik geen patiënt maar eerder een onderzoekproject ben en dat er nooit sprake is geweest van een afspraak.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit zal toch niet de letterlijke tekst zijn?

Gesloten