LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ
Ja, daar ben ik héééél benieuwd naar. Is het uitgesteld? Wanneer is het besloten de afschaffing uit te stellen?
Tijdens de afgelopen verkiezingen zij de VVD ook al dat het afgeschaft zou worden, net als dat kwartje van Kok.
We weten inmiddels wat hun verkiezings belofte inhoud, (niets maar dan ook helemaal niets).

mhl
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2005 10:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door mhl »

Het is de Nederlandse bevolking gelukt om nee te zeggen tegen de grondwet van Europa. Het moet ook mogelijk zijn om onze stem massal te kunnen gebruiken voor/tegen dit wetsvoorstel. Het gaat tenslotte om onze gezondheidszorg. Een belang voor miljoenen mensen. Wat kunnen/gaan wij hier met velen aan doen? Misschien kan radar ons op weg helpen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door sprokkel »

Eindelijk ook eens een positief bericht. alleen jammer dat je dan niet over kan stappen naar een andere zorg verzekeraar.
En toch vreemd, het lijkt erop dat Hoogenvorst toch slecht onderhandeld heeft met de verzekeraars nu ze zelf met dit aanbod komen.

Iedereen in aanvullend zorgpakket
door Ap van den Berg en Sylvia Marmelstein

Vrijdag 5 augustus 2005 - Den Haag - De meeste zorgverzekeraars zullen volgend jaar geen mensen weigeren voor de aanvullende verzekeringen. Ook mensen met gezondheidsproblemen kunnen eenmalig zonder probleem een aanvullende verzekering afsluiten bovenop het basispakket. Dat hebben de verzekeraars die zijn aangesloten bij koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) met elkaar afgesproken. De verplichte basispolis vervangt in 2006 de particuliere- en ziekenfondspolis.

Voor de basispolis had minister Hoogervorst van Volksgezondheid de verzekeraars al een acceptatieplicht opgelegd om te voorkomen dat chronisch zieken en gehandicapten zich nergens kunnen verzekeren.
Iedereen moet namelijk volgend jaar een nieuwe verzekering afsluiten omdat de huidige polissen worden ontbonden. In de basispolis zit de noodzakelijke zorg, vergelijkbaar met het huidige ziekenfondspakket. Voor de aanvullende zorgpakketten mogen verzekeraars van de politiek wel mensen weigeren die een te groot risico vormen. De zorgverzekeraars willen echter met hun ’vrijwillige acceptatieplicht’ iedereen een kans te geven een aanvullende verzekering af te sluiten.

Onrust

„Er heerst zoveel onrust en onduidelijkheid over het nieuwe zorgstelsel. Veel mensen zijn bang dat ze nergens terecht kunnen. Die angst willen we wegnemen“, zegt W. Annard, woordvoerder van ZN.
De acceptatie voor extra verzekeringspakketten heeft geen kostenopdrijvende werking op de premies, benadrukt Annard. „Omdat het gaat om meer dan 16 miljoen Nederlanders die verzekerd zijn bij veel verschillende maatschappijen wordt het risico goed gespreid.“ Het gebaar van de verzekeraars geldt alleen voor cliënten die hun huidige maatschappij volgend jaar trouw blijven dus niet voor hen die naar een andere maatschappij overstappen.
Alle Nederlanders krijgen voor 16 december een bericht van hun huidige verzekeraar. Die doet hun een bod voor het pakket dat ze nu ook hebben (basis en aanvulling). „Bij het vaststellen van de prijs wordt absoluut niet gekeken of iemand ziek is en de afgelopen jaren veel kosten heeft gemaakt“, belooft Annard.

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ictinus »

en die laatste zin geloof ik dus niet. Het zijn commerciële bedrijven, ze moeten - en willen - winst maken.

Genereus gebaar, dat wel. Als het tenminste waar is en in de volgende jaren niet alsnog de premie opgedreven wordt.

Ict

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

ja sprokkel , is allemaal heel leuk. maar daar gaat het juist om . die aanvullende verzekeringen kunnen wij straks niet meer betalen maar we zijn er wel afhankelijk van .

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door sprokkel »

Gepost door Bericht b.olsen
ja sprokkel , is allemaal heel leuk. maar daar gaat het juist om . die aanvullende verzekeringen kunnen wij straks niet meer betalen maar we zijn er wel afhankelijk van .
Ja dat weet ik, ik ben er zoals het ingevoerd wordt ook niet blij mee, en denk dat de premies voor de aanvullende verzekeringen de jaren na de invoering flink zullen stijgen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door sprokkel »

Het volgende dient zich alweer aan de soap gaat verder.

Zorgtoeslag kopzorg voor Zalm

Gepubliceerd op vrijdag 05 augustus 2005

Het kabinet zit mogelijk met een tegenvaller van enkele honderden miljoenen euro's doordat de nieuwe zorgtoeslag veel duurder uit valt. Dat schrijft Het Financieele Dagblad op basis van geluiden uit de verzekeringsbranche.
De zorgtoeslag maakt onderdeel uit van het nieuwe ziektekostenstelsel dat op 1 januari moet ingaan. Huishoudens die meer dan een bepaald percentage van hun inkomen aan zorgkosten kwijt zijn, krijgen via de Belastingdienst een zorgtoeslag. Die bedraagt, zoals het er nu naar uit ziet, maximaal 330 euro per jaar voor een eenpersoonshuishouden en maximaal 920 euro voor meerpersoonshuishoudens.

Naar verluidt zou de nominale premie voor de ziektekostenverzekering hoger uitvallen dan de circa 1100 euro per jaar, waar minister Hoogervorst van VWS tot dusverre op gerekend heeft. Dat betekent dat het kabinet dus ook meer kwijt is aan de zorgtoeslag. Volgens de krant kost elk tientje extra premie voor de ziektekostenverzekering het rijk 60 miljoen euro. Het kabinet heeft nu 2,9 miljard euro gereserveerd om aan circa 6,1 miljoen huishoudens een zorgtoeslag te betalen.

Een woorvoerder van het ministerie van Financiën liet desgevraagd aan de ochtendkrant weten dat er nog overlegd wordt over de hoogte van de zorgtoeslag. Die gesprekken maken onderdeel uit van de besprekingen over de miljoenennota.

Verhalen
De afgelopen tijd duiken steeds meer verhalen in de media op dat de premies voor de nieuwe ziektekostenverzekeringen veel hoger zullen zijn dan verwacht. Die verhalen komen ook uit kringen van verzekeraars zelf. De invoering van het nieuwe stelsel kost hen bakken geld aan administratieve wijzigingen en dat geld moet worden terugverdiend.

Wel rekening gehouden
Op haar voorlichtingssite spreekt het ministerie van VWS tegen dat de premies als gevolg van administratiekosten hoger uitvallen. "Bij de gemiddelde premie van circa 1.100,- euro is wel degelijk rekening gehouden met een administratiekosten en een eventuele winstmarge."

Zorgverzekeraars Nederland, de koepelorganisatie van zorgverzekeraars, noemde donderdag alle berichten over hogere ziektekostenpremies voorbarig. De ziektekostenverzekeraars zijn nog volop aan het rekenen. Pas half december is bekend hoe hoog de premies definitief worden. Tegen die tijd hebben alle huishoudens die daarvoor in aanmerking komen als het goed is al de zorgtoeslag op hun bankrekening uitbetaald gekregen. In september begint de fiscus met de verzending van de aanvraagformulieren.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door pluisje »

er komt nog veel meer elende zij weten nog niet half wat hun met deze actie aan richten :oops: ech iets voor hun om zomaar iets te doen en de gevolgen niet te overzien :cry:

pluisje

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door obelix »

Beste Sprokkel, ik kan zo snel niet vinden waar je dat verhaal vandaan hebt, maar ben ik warm als ik gok dat het weer zo'n sensatieverhaal van de telegraaf is? Degene die dat berekend heeft, kan daadwerkelijk niet rekenen.

Laten we eens even kijken wat ik bedoel en zelf eens gaan rekenen, dan zien we al snel dat het werkelijk als een tang op een varken slaat wat daar beweerd wordt.

Er wordt beweerd dat elk tientje extra premie de staat 60 miljoen extra kost aan zorgtoeslag. Geschat wordt dat 6,1 miljoen huishoudens recht hebben op zorgtoeslag. Eerst even vaststellen dat we het hier hebben over een tientje extra per jaar aan nominale premie. Fijn dat ze dan rekenen van 10 * 6,1 miljoen = 61 miljoen, maar vergeten we niet iets???

Ik zal een hint geven, een flink aantal van die gezinnen zal inmiddels het maximum aan zorgtoeslag krijgen!!! Ik heb werkelijk geen flauw idee, hoeveel van de gezinnen een minimum inkomen hebben en derhalve reeds recht hebben op de maximale zorgtoeslag in geval van de nominale premie waar de overheid vanuit gaat.

Maar in ieder geval is de formule niet juist. De kosten zullen lager zijn, want naarmate de premie hoger wordt, zal het aantal huishoudens dat de maximale toeslag krijgt (en derhalve niet nog meer vergoed krijgt) toenemen.

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door obelix »

Geplaatst op 05 Aug 2005 10:36 door mhl
-------------------------------------------------------------------------
Het is de Nederlandse bevolking gelukt om nee te zeggen tegen de grondwet van Europa. Het moet ook mogelijk zijn om onze stem massal te kunnen gebruiken voor/tegen dit wetsvoorstel. Het gaat tenslotte om onze gezondheidszorg. Een belang voor miljoenen mensen. Wat kunnen/gaan wij hier met velen aan doen? Misschien kan radar ons op weg helpen.
Het idee is niet slecht, maar eerst moeten we precies uitvissen waartegen we nee gaan zeggen, dat is op dit moment allerminst duidelijk, maar ik blijf ze het vuur aan de schenen leggen met vervelende vragen. Het eerste wat we zouden moeten eisen is duidelijkheid in wat de nieuwe zorgwet precies inhoudt en dat eindelijk eens duidelijk wordt, hoeveel het grapje eenieder gaat kosten. En dat ze dan ook maar eens berekenen of het in contrast staat met wat mensen momenteel betalen voor alleen de basisverzekering (dus zonder aanvullende verzekeringen), ik denk dat ze gaan schrikken als ze de verschillen zien!!!

Hiermee doel ik op het feit dat ze maar eens voor eens en altijd moeten aangeven of de inkomensafhankelijke bijdrage van het netto loon af wordt getrokken of van het bruto loon, welke zaken meetellen voor de bepaling van het verzamelinkomen enzovoort. Kunnen ze dat niet, dan denk ik dat we in ons recht staan om te eisen dat het "feest" niet doorgaat. Maar dan moet wel een zo groot mogelijke groep mensen meedoen aan de actie, wil het een kans van slagen hebben en daar strandt het schip meestal, dan houden heel veel mensen het plots voor gezien.

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ictinus »

Beste Obelix,
Kunnen ze dat niet, dan denk ik dat we in ons recht staan om te eisen dat het "feest" niet doorgaat.
en denk je nu echt dat zo'n actie iets gaat uithalen?? Wat voor machtsmiddel hebben we als burgers dan in hemelsnaam?? Deze wet is door de Tweede en Eerste Kamer goedgekeurd en is in werking gezet. Anders dan een totale revolutie met afzetten van het huidige kabinet en een dictator die eigenhandig deze wet terug draait zie ik niet hoe je dit nog terug kunt draaien.

Maar goed, mijn vrouw heeft net een brief van de belastingen gehad hierover. Zij heeft een kleine WAO uitkering (zij is chronisch ziek, jazekers, zo'n probleemgeval) en probeert daarnaast met weinig succes als zelfstandig ondernemer te opereren. Op dit moment wordt 770 euro per jaar ingehouden op de WAO uitkering voor t ziekenfonds, en daarnaast heeft ze een uitgebreide aanvullende verzekering van 720 euro. Totaal dus 1490 euro.

Zoals gezegd, het zelfstandig ondernemerschap wil niet vlotten, de omzet voor 2005 is tot op heden nul. Dat wordt voornamelijk veroorzaakt doordat ze vanwege haar ziekte dit jaar niet in staat geweest is te werken.

Omdat ze dus geregistreerd staat bij de belastingen als zelfstandig ondernemer moet ze zelf de 6,25% inkomensafhankelijke premie gaan ophoesten.

Dat betekent dus dat ze 1. de 1100 euro (laten we hopen dat het daarbij blijft) basispremie moet betalen, 2. de 6,25% inkomensafhankelijke premie zelf moet betalen plus 3. zich daarbovenop nog eens aanvullend moet verzekeren.
In hoeverre ze als zelfstandig ondernemer in aanmerking komt voor de zorgtoeslag is me niet helemaal duidelijk.

Erge conclusio, je bent ziek, je probeert een niet al te grote last voor de maatschappij te zijn door erbij te proberen te werken en je wordt genadeloos afgestraft. Als ik het goed uitreken - en ik moet wat gokken hier en daar omdat niemand weet wat de aanvullende verzekering gaat kosten - zou het zomaar opeens kunnen zijn dat mijn vrouw 25% van haar netto uitkering kwijt is aan de zorgverzekeraar. En hoeveel zorgtoeslag ze ook krijgt, dat wordt never nooit 5% :(

Ict

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door obelix »

Beste Ictinus, ik weet dat het verdraaid moeilijk zal zijn om iets tegen dergelijke ondoordachte acties te doen van het kabinet, temeer daar de zorgwet reeds goedgekeurd is, maar niet geschoten is altijd mis zou ik in zo'n geval zeggen.

Tja, ik vind het ook vervelend voor je vrouw, als ik dat zo lees. Zij is inderdaad een van de velen die gigantisch het schip ingaan door die nieuwe zorgwet, vrees ik. In ieder geval sterkte en wens haar beterschap namens mij.

Ik begin me steeds meer te storen aan het feit dat de overheid miljoenen spendeert in reclames voor die nieuwe zorgwet. Ze hadden beter die miljoenen kunnen uitgeven in het fatsoenlijk analyseren en uitwerken van die zorgwet, dan was het niet zo'n chaos geweest en was tenminste duidelijk geweest wat die nieuwe wet inhield. Wellicht dat de "experts" die dit bedacht hebben (amateurs is meer op zijn plaats, want het rammelt aan alle kanten), dan een veel beter totaalbeeld hadden gehad en niet door zo'n roze bril hadden gekeken en met iets veel beters op de proppen waren gekomen, waardoor de bevolking stukken goedkoper uit zal zijn.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door sprokkel »

Obilix;
Beste Sprokkel, ik kan zo snel niet vinden waar je dat verhaal vandaan hebt, maar ben ik warm als ik gok dat het weer zo'n sensatieverhaal van de telegraaf is? Degene die dat berekend heeft, kan daadwerkelijk niet rekenen.
Het Financieele Dagblad .
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.planet.nl/planet/show/id=677 ... /sc=4a5fff

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

iedereen heeft het maar over een eigen bijdrage van 1100 euro per jaar.er wordt zelfs gezegd dat de media weer voorbarig iets schrijft . nou, dat is niet voorbarig . mijn ouders hebben van hun ziekenfonds al bericht gehad . daarin staat heel duidelijk vermeld dat de basispremie het minimale bedrag zal hebben van 1200 euro per persoon per jaar dit bedrag kan nog iets oplopen vanwege de alsmaar stijgende kosten voor de administratie ed. hoe vindt je die?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door SJZ »

Dan stappen ze toch lekker over naar een ziekenfonds dat wel 1.100 rekent. Welk ziekenfonds is dat trouwens die nu al zegt meer te willen vangen?

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

het trias en mensen die op leeftijd zijn die stappen niet zomaar over naar iets anders want dan is het vertrouwde weg.

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door Ictinus »

ik weet niet of het hier was of ergens anders, maar iemand merkte op dat je als normaal gezin met twee kinderen en anderhalve werkende ouder niet eens de tijd hebt om allemaal uit te gaan zoeken wie, wat en waar goedkoper is. Daar komt nog bij dat de enige plek waar alle informatie - al dan niet compleet - te vinden is, het internet is.

En zeker ouderen, c.q. bejaarden zijn niet zo internet gericht. Kijk maar wat er gebeurde toen iedereen een brief over de wijzigingen in de thuiszorg vorig jaar kreeg en er botweg verwezen werd naar een website als je de onleesbare brief met zijn duistere rekenvoorbeelden niet begreep. Resultaat? Paniek overal en legio bejaarden die de thuiszorg maar opzegden wat het zou wel duurder worden. (Wat het ook werd overigens).

Dus wat gaat er gebeuren in december?? 90% van de Nederlanders heeft geen idee en blijft gewoon op zijn handen zitten en accepteert t bod van de verzekeraar.

Zelfs mijn chronisch zieke vrouw en ik zullen waarschijnlijk de boel slikken, ook al zullen voor ons de zorgkosten zeker met bijna 100% stijgen.

Zoals Obelix terecht zegt, de tussenlaag van de verzekeraars was niet nodig geweest. Het maakt de hele zaak nodeloos ingewikkeld, extra duur en het zal zeker een hele hoop mensen in de problemen brengen. Want die berichten over doorberekening van de admin kosten zijn wel erg hardnekkig.

Als je dan ook nog eens in ogenschouw neemt dat de belastingdienst nu al 3000 mensen in dienst aan het nemen is om het hele zorgsysteem te kunnen afhandelen, tja. Uiteraard allemaal jonge mensen, want die zijn goedkoop. De oudere ambtenaren zijn vorig jaar de VUT ingejast door de ministeries, want die waren te duur. (Err... had deze regering net niet bedacht dat iedereen langer moest blijven werken?) Ik heb ergens gelezen dat het 900 miljpoen kost om het nieuwe zorgsysteem te introduceren en iets van 300 miljoen per jaar om t in stand te houden. Bezuinigen?? Voor mij klinkt het meer als een dubbele boekhouding na afloop van een behaald politiek succes.

En zo'n Hoogervorst, die glashard durft te beweren dat de verzekeraars voor de kwaliteit gaan en niet voor de winst, die man moeten ze verplichten een jaar lang, vastgebonden in een dwangbuis in een stoel met luciferstokjes onder de oogleden en een infuus met pure caffeïne zodat ie wakker blijft, alle John Cleese video's over management en bedrijfsvoering te bekijken. Dan komt ie er wel achter wat het ware doel van de zorgverzekeraars is: WINST!! Want in mijn optiek zijn zorgverzekeraars niet veel beter dan banken. (en je weet wat de ABN AMRO het afgelopen kwartaal voor winst gemaakt heeft: bijna 1 miljard euro - MEER DAN TWEE MILJARD OUDE GULDENS!). KWARTAAL he? Niet JAAR!!!

Het grootste probleem is dat we niet om ze heen kunnen. Gedwongen door de minkukels van onze regering MOETEN we met de zorgverzekeraars een overeenkomst aangaan. Doen we dat niet - of we het niet willen of het niet kunnen betalen is niet relevant - dan krijgen we een forse boete aan onze broek. (Over betuttelen gesproken ;) )

Weet je, ik was blij dat ik redelijk verdiende en verdien, maar ik vrees dat ook ons gezin in de financiële problemen komt. Zeker als je ook nog eens kijkt naar alle andere zaken die duurder zullen gaan worden. Terwijl de lonen en uitkeringen niet omhoog gaan.

En dan heb ik het nog niets eens over die hele DBC toestanden waar ziekenhuizen nog steeds niet uitkomen. En onze rekeningen nog verder door gaan stijgen.

Ict

ps. wat die DBC betreft, lees dit maar eens:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=1575401
en onthou de magische woorden van Dhr. Hoogervorst: "Mevrouwtje, uw rekening is dan wel ietsje hoger, maar die van iemand anders is lager."

a. vind ik mensen die iemand anders met Mevrouwtje toespreken ontzettend arrogant

b. ik heb nog nooit iemand horen juichen dat zijn rekening lager was

en

c. ik zou een vervijfvoudiging niet echt een "ietsje" willen noemen

en

d. ok, ik chargeer, maar die Hoogervorst begint me aardig de keel uit te hangen.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

en dan komt er nog bij dat je als je op wilt zeggen je dat minimaal twee maanden van te voren moet doen , en dat terwijl de meeste verzekeraars pas in december bericht geven . zit je in januari toch met een verhoging die je al niet kan betalen . en trap er niet in als er gezegd wordt ; ja, maar met een ongevraagde premieverhoging kun je ten aller tijde opzeggen , want dat hebben wij begin dit jaar ook gehad. in december 2004 kregen wij ook bericht dat onze premie per 1-1-2005 met 50 euro verhoogd zou worden . hebben wij meteen per aangetekend de verzekering opgezegd maar mooi dat wij tot eind februari moesten betalen . gelukkig waren ze bij anderzorg zo netjes om onze inschrijfdatum te verzetten van januari naar maart en de premie werd netjes terugbetaald. dus als je wilt switchen doe het dan eind oktober per aangetekend.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door SJZ »

hebben wij meteen per aangetekend de verzekering opgezegd maar mooi dat wij tot eind februari moesten betalen
Nee hoor, je was op 1 januari van de verzekering af. Waarom je tot eind februari betaal hebt snap ik niet.

Overigens is de situatie in 2006 nog weer wat makkelijker: dan kun je tot 1 maart opzeggen.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: basisverzekering tegen ziektekosten per 1-1-2006

Ongelezen bericht door b.olsen »

dan kun jij niet lezen. ik zeg toch dat er een opzegtermijn geldt van twee maanden en dat wij in december pas per aangetekend opgezegd hebben omdat wij ook pas in december bericht kregen van de premieverhoging per 1-1-2005. dus december plus twee maanden is ? en natuurlijk mag je tot eind maart opzeggen. maar dan zul je als je eind maart opzegt toch eerst januari en februari en maart moeten betalen inclusief de premieverhoging. anders een boete want het gaat in per 1-1-2006 en niet per 1-3-2006 . je hebt dat als opzegtermijn niet als een termijn om onverzekerd rond te lopen.

Gesloten