LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Rook jij?

Peiling eindigde op 27 jun 2006 21:58

ja
31
44%
nee
40
56%
 
Totaal aantal stemmen: 71

gnosis
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2006 21:54

zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door gnosis »

Burgerinitiatief wet rookvrije horeca

Clean Air Nederland gaat 40.000 handtekeningen verzamelen om een wetsvoorstel in te kunnen dienen voor een rookvrije horeca. U kunt meedoen door te klikken op het kopje "burgerinitiatief rookvrije horeca" rechts van dit bericht op de website www.cleanairnederland.nl en uw gegevens in te vullen op het formulier. Wij zullen de benodigde informatie dan z.s.m. toesturen.

Indien de link niet werkt: stuur dan een email met uw adresgegevens en geboortedatum naar: [email protected]

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

O my GOD, de anti rook maffia slaat hier ook al toe. Wat is er gebeurd met tolerantie in dit land? Ik rook niet, heb dat ook nooit gedaan, maar ik heb geen enkele last van mensen die wel roken.

Rookvrije horeca is de doodsteek voor de horeca, niemand zal er dan meer komen, uitgezonderd de enkele geitenwollensok die uit principe niet rookt.

Belachelijk plan dus en een nog veel belachelijkere stichting.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Dat is niet waar Dilbert, rookvrije horeca zal de zaken juist goed doen! Grote voorbeelden zijn hierbij Engeland en New York waar roken verboden is sinds enige tijd. Het pub- en cafébezoek loopt beter dan ooit tevoren, er worden ook meer etenswaren en maaltijden verkocht in de horeca. Logisch, ik eet ook niet lekker als naast mij iemand een zware Van Nelle draait.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Daarom zijn restaurants. cafes etc tegenwoordig ingedeeld in rook en niet rook zones. Ga gewoon zitten in de zone waar je je thuis voelt en voila het hele probleem is uit de wereld.

9 van de 10 cafebezoekers rookt, denk je eens in wat er gebeurt als die allemaal niet meer komen?

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door rebbel »

Weg met die anti rook maffia. :evil:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Een gezellige roker is geen onruststoker.

Zo langzamerhand slaan we in dit land een beetje door op anti rook beleid. Mag je straks ook niet meer roken in je eigen huis?

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door movieman »

Dit vind ik nou een leuk onderwerp!

77% ... het gaat de goede kant uit. :twisted:

Dames en heren waar is de tolerantie in Nederland gebleven?

Over het algemeen houden rokers rekening met niet-rokers. Dit is altijd zo geweest voor zover ik me kan herinneren. Er zijn natuurlijk altijd figuren die geen fatsoen hebben, maar dat is slechts een heel gering percentage.

Ik ben een half jaar geleden gestopt met die "troep", want dat is het. Maar ondanks dit feit ga ik niet zitten zeuren als er toevallig iemand in de buurt is die een sigaretje opsteekt. Ze zijn van plan de harddrugs te legaliseren in Nederland maar als je een peukie opsteekt ga je bij wijze van spreken de bak in... Dat is toch te zot voor woorden!

Maar goed, als je stoppen kunt (pure wilskracht) dan doe het alsjeblieft! Uiteindelijk doe je jezelf een plezier, geloof me.

Groetjes. :wink:

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

www. "cleanairnederland. nl."... de term alleen zegt me al genoeg!! Kunnen we ons niet meer in normaal nederlands uitdrukken..?? Wordt de "schone lucht" in ons landje voornamelijk verpest door een "sigaretje?". Is er verder niets aan de hand? "Burgerinitiatief"..... Waarom geeft dit woord me zo'n nare smaak in de mond...??
Over intolerantie gesproken...nog even!! Maar goed misschien zal de tijd het ons wel leren...! Roken zal ws. wel uitverbannen worden, maar waarschijnlijk niet door deze fanaten, wat wisten degenen die nu dit "stickie" niet meer kunnen ontberen, van de schadelijke effecten? Hou op met die hetze tegen degenen die een sigaretje nodig hebben, zij zijn honderd maal toleranter en bereid tot een compromis dan dit "Burgerinitiatief". Laten we beginnen bij de jeugd nu het wel duidelijk is dat er een aanslag op hun gezondheid gepleegd wordt door de tabaksindustrie...! Hoewel ik erbij blijf, dat het opsteken van een sigaret heel wat minder "levensbedreigend" is dan heel veel andere zaken die wel getolereerd worden, ook door "cleanairnederland"...!!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Martin1976 »

wat mij betreft mag het helemaal worden afgeschaft dat roken, de rokers verpesten het voor de niet-rokers. Mijn vrouw kan er erg slecht tegen (bronchitis) en we moeten ook altijd goed kijken waar we naar binnen stappen als we wat gaan eten en drinken. En geloof me, als ik in een niet-roken zone zit dan ruik ik het nog als ze 10 meter verder in de rokerszone wel lekker zitten te paffen en bederft het m'n eetlust alsnog. En dan heb ik het nog niet eens over het ongewenst meeroken met alle schadelijke gevolgen van dien (weet je hoeveel doden er vallen enkel en alleen door meeroken???)

Dus kortom, jezelf vergiftigen doe je maar thuis of buiten maar niet waar ik bij zit

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik rook zelf niet en heb ik er ook wel regelmatig last van. Op zich vind ik het wel een goed idee, maar ik vind dan weer wel dat de rokers weer benadeeld worden. Hoe je het ook doet, er wordt altijd een groep benadeeld.

Misschien dat het op een andere manier kan. Bijvoorbeeld bij de huidige situatie dat je op bepaalde avonden niet mag roken. Of een compleet rookverbod, maar dat er dan op 1 bepaalde avond wel gerookt mag worden.

Op die manier kom je beide groepen tegemoet en kan iedereen het voor zichzelf bepalen. Wel moeten de zaken natuurlijk voor goed luchtzuivering zorgen, zodat als er gerookt is dat de volgende dag niet merken is.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door karr-2 »

n geloof me, als ik in een niet-roken zone zit dan ruik ik het nog als ze 10 meter verder in de rokerszone wel lekker zitten te paffen en bederft het m'n eetlust alsnog.
Dat noemen ze in mijn ogen gewoon zeuren om het zeuren. Rokers hebben net zo veel rechten in dit land als niet rokers en als ze in een aparte rookzone zitten dan kun je er niets aan doen, ongeacht hoeveel last je er zogenaamd van heb.

Ik kan er in komen dat mensen last hebben wegens astma, bronchitis etc. maar dat mensen 10 meter verderop gaan lopen hoesten terwijl ik zo wat in een afzuigkap zit dat gaat er bij mij niet in.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door showgirl »

de rokers verpesten het voor de niet-rokers. Mijn vrouw kan er erg slecht tegen (bronchitis) en we moeten ook altijd goed kijken waar we naar binnen stappen als we wat gaan eten en drinken.
IK ben een NIET ROKER.
rokers hebben nog nooit iets voor mij verpest, ik denk dat jij je leven zelf behoorlijk verpest, waarschijnlijk is je hele dag al verpest als je iemand met een sigaret op straat ziet.
ik ga gewoon naar een bar, en gewoon naar een restaurant.
en als ik in de bar last heb van rook vraag ik gewoon of diegene even van plaats met mij wil wisselen omdat de rook mijn kant op trekt.
en weet je??????? :P
de roker verontschuldigd zich dan ook nog, en maakt accuut zijn sigaret uit terwijl ik dat helemaal niet vraag.
de niet rokers verzieken met hun gezeur meer dan ze denken.
verder heb ik ook bronchites en stoffenallergieen.
sommige mensen hebben de hobby om op elke slak een flinke korrel zout te leggen.
als je over alles zeurt en heel de wereld aan JOU aan wil passen dan heb je een erg zwaar leven.

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Nuffie »

Volgens mij is iedereen volwassen genoeg om te praten met elkaar.
Heb je last van iemand die zit te roken zeg er dan wat van. Rokers zijn normale mensen en door deze "gewoonte" hebben ze soms zelf niet in de gaten dat ze er anderen mee lastig vallen.

Nu het roken zo verschrikkelijk aangehaald word in de media etc. vraag ik mezelf af wanneer we wat gaan doen tegen al die alcohol. Al die mensen die dronken achter het stuur stappen en anderen dood rijden, al het vandalisme door alcohol, mishandelingen door alcohol...

Als iemand rookt kun je nog vriendelijk zeggen dat je er last van hebt, het overgrote deel van de rokers zal daar goed op ingaan.
Maar hoe zit dat met de alcohol? Ooit een dronken persoon aangesproken dat hij niet moet rijden, geen dingen moet vernielen, geen mensen mishandelen? Dat gaat het ene oor in en het andere oor uit.

Volgens mij doet alcohol mensen veel meer kwaad dan de sigarettenrook . Bij roken kun je iemand aanspreken of zelf ergens anders gaan zitten etc.
Bij alcohol kun je niets. Je word gewoon dood gereden door een dronken droppie, als je nietsvermoedend op de weg rijd. Dat lijkt me nou toch veel erger dan die sigarettenrook.
Mensen laten we nou eens volwassen met elkaar omgaan, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
Roken is een gewoonte, net zoals naar de wc gaan, elke dag voor het eten een glaasje wijn drinken. Iedereen heeft zijn verslavingen. Alleen rokers laten het zien en proberen echt wel rekening te houden met niet rokers. Alleen kwaad worden voordat je actie onderneemt zegt meer over jezelf dan over de roker!
Als ik iemand een glaasje wijn zie drinken 's middags in een eetcafe dan kan ik denken," oops die stapt straks in de auto en gaat ongelukken veroorzaken". Nee dat doe ik niet, want dat klopt ook niet. Ik zal deze persoon er niet op aanspreken dat hij 's middags al aan de wijn zit etc. Maar waarom mag een roker dan niet gewoon roken?
Waarom mag een persoon wel alcohol drinken terwijl dit meer gevolgen heeft dan het roken? (met uitzondering van het meeroken natuurlijk, daar ben ik het wel mee eens)
Ikzelf heb astmatische bronchitis en als ik last heb van rook vraag ik de persoon om de andere kant op te blazen. Meestal word de sigaret gelijk uitgemaakt (terwijl ik dat niet eens vraag). Laten de mensen met een alcoholische drankje hun glas staan als ik zeg dat ik er last van heb?

Nuffie

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

(weet je hoeveel doden er vallen enkel en alleen door meeroken???)
Nee Martin 1976, jij wel :?: :roll:

G.Moore
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2006 21:50

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door G.Moore »

Er bestaan geen niet-rokers, dat zijn namenlijk
normale mensen. Rokers zijn ook normale mensen,
behalve wanneer ze er een opsteken, alleen dan
zijn het rokers. Op dat moment hebben ze ook niet
meer dezelfde rechten, bijvoorbeeld in openbare
gebouwen mogen ze niet komen, wel als normaal
mens natuurlijk.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

G. Moore,
Hoe krijg je deze definitie van een "roker" bedacht...!! Knap hoor!!
Ga nog even door..! "Roker",als hij geen sigaret opsteekt : een normaal mens. Zodra hij een vuurtje bij een sigaret houdt : Niet meer "normaal", maar "rijp voor de straat"..! Verbannen die "hap"..,in alle ruimtes met muren in ons land, hebben jullie toch het "alleenrecht"? "Rokers", enge mannetjes.. onder de grond ermee..!
Alle luchtverontreinigers: fabrieken, industrieen, het verkeer etc., o.k. daar kunnen we niet aan tornen dat kost jullie je welvaart, je eurootjes, (daar offeren we liever onze gezondheid aan op), maar de kleine man met zijn sigaretje..lekker dichtbij, die kunnen we pakken...! Zeer heldhaftig hoor..!! "Geen normale mensen", wie zijn makkelijker onderuit te halen...!!! Maar o.k. jullie hebben de wind mee want ook regeringen hebben gemerkt dat ze daarmee heerlijk "het volk" van hun eigen vervuilende industrieen kunnen afleiden..!! Want deze leveren heel wat meer op dan de accijnsen op het pakje sigaretten..., hoewel?
Ach laat maar, ik zou wel eens willen weten wat jullie in zouden moeten leveren als "morgen" geen mens meer een sigaretje op zou steken...!!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Alle andere [non]argumenten daargelaten, blijft roken slecht en a-sociaal in het bijzijn van anderen. Éinde discussie!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door eeliane »

haha, idd weer zo'n verhaal van een roker met allerlei argumenten waardoor je wel zou moeten mogen roken en dat het niet vervuilend is en niemand heeft er last van en bla bla bla bla..
het blijft idd asociaal om er 1tje op te steken in bijzijn van mensen die niet roken. . uit!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

Uche Uche Uche, wanneer verbieden ze eindelijk eens die stinkbakken op de weg, en die pleuris vliegtuigen.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Jonjo: start een topic over de door jou genoemde problemen en gebruik ze niet als drogredenen om vooral je eigen [lees rokers-]onvermogen te verbloemen.

Gesloten