LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Rook jij?

Peiling eindigde op 27 jun 2006 21:58

ja
31
44%
nee
40
56%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

@ 48609, He ZIELEPOOT, ben je net wakker geworden of zo. RECLAME voor tabakswaren en sponsering daarvan moet verboden worden. He hallo ***, dit is al jaren geleden, in dit op communistische basis onder het mom van democratie, verkerende *** landje ingevoerd.
Nu nog een klein vraagje wat betrefd de gezondheidsverzekering. Op welke plaats in de rij moeten de voetballers, die elkaar rot schoppen en de stumperts die dood neervallen of met hartklachten afgevoerd moeten worden, de Rotterdamse marathon, naar een ziekenhuis staan volgens jou. Ik ben gestopt met sporten, ben heerlijk gaan roken en omdat ik niet meer sport en tijd over heb, heb ik een figuurzaag gekocht en maak in de achtertuin nu allemaal leuke figuurtjes van de afgedankte asbest platen van mijn buurman. Dit mag toch wel???????

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Jonjo: start topics elders, bv over sportblessures. Dit heeft niets te maken met dit topiconderwerp.
En internationaal zijn er voor de tabaksfabrikanten nog veel mogelijkheden tot reclame.
Welterusten!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

He Geweldige DOMBO. Als jij komt met argumenten over de gezondheidszorg en je wordt gepareerd. Als je niet weet wat dit betekend, IK BEDOEL HIERMEE DAT IK JE OM DE OREN SLA MET DOOR JOU NAAR VOREN GEBRACHTE SUGESTIES. Inderdaad SLAAP MAAR IN!!!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Voor het geval je het niet door heb, dit topic gaat niet over de gezondheidszorg!
Wel kan de link gelegd worden van roken naar de gezondheidszorg. Sportblessures hebben hier vervolgens dus niets mee te maken, en dus weer een doorzichtig argument om niet tot de kern van de zaak te komen.
Om mij te pareren heb je toch nog wat extra uurtjes slaap nodig!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

He DOMBO, waarom voer JIJ dit gegeven dan op. ADVIES, lees eerst eens wat je met jouw ongenuanceerde reacties uitgelokt hebt. Weet je wat, STEEK ER EEN OP!!!!!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Al mijn reacties en argumenten zijn gerelateerd aan roken of niet-roken. Duidelijker kan ik het niet maken waarbij ik ook geen gebruik hoef te maken van vette tekst of hoofdletters. Het is in een discussie immers niet zo dat degene die het hardst schreeuwt gelijk heeft, dit is meer een blijk van onvermogen. Schelden overigens ook!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

17 APRIL, 8,28 uur. Lees dit nog maar een keertje door DOMBO, ik weet dat ik met een anti rook fanaat te maken heb, maar wist niet dat de persoon zelf niet meer weet wat hij/zij een paar uur geleden ZELF op deze topic geplaatst heeft. Dus ik blijf erbij DOMBO.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Allemaal rokersgerelateerd dus!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Nu nog een klein vraagje wat betrefd de gezondheidsverzekering. Op welke plaats in de rij moeten de voetballers, die elkaar rot schoppen en de stumperts die dood neervallen of met hartklachten afgevoerd moeten worden, de Rotterdamse marathon, naar een ziekenhuis staan volgens jou.
Leuk ander topic. Ook daar heb ik wel een mening over!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ter aanvulling, ALLEEN EEN VERBOD OP ROKEN, zou in jou opinie ook moeten voldoen, waarom dan een verbod op tig dingen. Ik blijf erbij DOOOOOMMMMBOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!Je weet zelf niet eens op welke manier je reageert. Jammer dat je niet in de buurt bent, dan zou ik je er eentje aanbieden. Met de huidige prijs kan dat nog net.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Sommige rokers en hun hersenen zijn al meer aangedaan dan ze zelf beseffen.
Mocht er een zinnig argument komen dan hoor je weer van me terug. Zoniet dan wens ik je een fijne dag toe met of zonder je kankerstokjes.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Rasje34 »

- Geen voorzieningen voor rokers op het werk (kost geld en gaat bovendien ten koste van de productiviteit)
- Rokers werken 1 uur per dag langer (om rooktijd te compenseren)
Dus ze mogen/kunnen niet meer roken op het werk en dan TOCH nog een uur langer werken.. :roll:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Accijns is puur om je te ontmoedigen te roken.
Nee, accijns zijn er puur om de staatskist flink te spekken. Als de overheid het roken echt had willen ontmoedigen, had men wel accijns van €100,-- op een pakje sigaretten kunnen zetten of het helemaal kunnen verbieden, maar dan rookt er bijna niemand meer en heeft de overheid daar geen inkomsten meer van. En het gaat om heel veel geld, vergis je niet.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Dat is precies de reden dat de accijnsen langzaam omhoog gaan zodat de stakkers er langzaam aan wennen!
Verhoog je de prijzen in 1 keer heel veel dan gaan waarschijnlijk procentueel meer mensen stoppen.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Roken onder werktijd gewoon verbieden. Koffie en theepauzes zijn wertktijd dus dat kan je verbieden. In de lunchpauze [= eigen tijd] kan men ergens gaan roken.
Als men roken toestaat dan werktijden aanpassen. Veel rokers hebben al veel langer meer 'pauze' dan anderen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

En dat wil jij toch, dat iedereen stopt. Lees je eigen inbreng eens goed door, dan durf je je hier niet meer te vertonen. Dus DOMBO.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Wat mij betreft mag iedereen roken mits ze dat thuis doen en er geen schadelijke gevolgen zijn voor derden. Een optie/suggestie is een algemeen verbod maar dat is niet een echt reele suggestie.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

Beetje je inbreng teruggelezen en een beetje aan het bijdraaien? Jochie toch.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Zie ook 16-4 20:50

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dan had je ook niet meer Onzinnigmoeten reageren nadien. Nu heb je je ook belachelijk gemaakt. Ga lekker buiten in de "frisse"lucht een lange wandeling maken, of.................????????????????

Gesloten