LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Rook jij?

Peiling eindigde op 27 jun 2006 21:58

ja
31
44%
nee
40
56%
 
Totaal aantal stemmen: 71

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door debby »

IK wil best wel begrijpen dat na U eten een of meerdere sigaretten de smaak zouden verhogen van U maaltijd. Het nadeel van in een gezamelijk restaurant zitten is dat als de een klaar is iemand anders mag gaan beginnen. Vanmiddag met een gezelschap gegeten in een Lunch cafe. Waar door rokers kwaad werd gekeken naar een moeder met een huilende baby. Maar wel het bordje niet roken onder tafel zetten om zo hun sigaret te kunnen op roken.
Het leuke hier van (eigenlijke het trieste) dat diegene die de baby echt lastig vond een mooi T-shirt aan had met het op schrift SAMEN KOMEN WE ER WEL UIT.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door bot321 »

Rokers zijn helemaal niet lastig.
Als ik tijdens het eten vraag of ze het
erg vinden als ik eet terwijl zij roken
vinden ze het helemaal niet erg dus
andersom moet ook kunnen. :wink: :lol:

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door debby »

Leuk gevonden bij de volgende eet gelegenheid ga ik deze zin uit proberen.
Maar rookvrij blijft wel mijn voorkeur.
Of heel goed gescheiden van elkaar.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door just the cook »

Ik rook niet en ik heb ook nooit last van of met rokers.
Sterker nog, ik vindt het best gezellig als zij een bak koffie met een sigaretje nemen en ik een nagerecht.

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door mve2 »

Neem een voorbeeld aan (just the cook) zo kan het dus ook

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Bodosan »

Ik rook, maar ga nooit naar de horeca. Dus het maakt mij niet uit, roken of niet-roken. Ik rook alleen thuis, dan moet een ieder zich aanpassen of mij niet bezoeken.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door bot321 »

Bodosan je kan ook naar het kleinste kamertje (nmr 100)
gaan daar stinkt het toch al dan hoeft niemand zich aan
te passen.Kom op joh tien min.van je tijd moet toch kunnen. :wink:

biancas
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2006 20:46

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door biancas »

Ik heb ook last van mensen die roken..
Met name die vlak bij je staan, niet denkend dat de niet-rokers er misschien wel last van kunnen hebben..
Niemand vd rokers die ooit gevraagd heeft, vindt je het goed, als k even ga roken, of heb je er last van?!
Ze roken omdat ze verslaafd zijn :roll: :twisted:

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door mve2 »

quote (ze roken omdat ze verslaafd zijn) goh je meent het

Henk Geluk
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2003 10:54

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Henk Geluk »

Ik ken mensen, die niet roken maar als ze gezellig uit eten gaan steken ze na afloop een lekker sigaartje op.
Wat betreft uit eten in Amerika dat gaat nog wel want daar sta je na zowat een half uur toch weer op straat, dus daar rookt iedereen buiten.

Marian Quaedvlieg
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2006 19:09

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Marian Quaedvlieg »

Waarom rookvrij alles maken nergens voor nodig.
Dat ze dat in anderen landen doen wil nog niet zeggen dat het hier ook moet.
Waarom moeten de rokers wijken voor de niet rokers waar dan ook.
Ik rook ook maar als ik ergens ben wil ik wel een sigaret kunnen opsteken, en niet buiten hoeven te staan.
Bij iemand thuis is wat anders als ze zeggen hier wil ik het niet hebben, maar niet in de openbaar gebouwen.
De antierokers moeten niet zoveel ophef van maken nergens voor nodig, ierereen in zijn waarde laten, het is toch al genoeg op de wereld waar je op kunt ergeren.
Dit is wat ik te zeggen heb :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door hammy »

Ik vind ook dat de roker gediscrimineerd wordt.
Altijd als iemand niet rookt, moet de roker zich aanpassen, is echt niet van de laatste tijd.
En wees nou eerlijk, al die mensen die je bij de gebouwen buiten ziet staan, dat lijkt toch nergens op.
Nee, van mij mag je best in openbare gebouwen roken, bij iemand thuis passen we ons WEL aan.

nickes001
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2006 18:33

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door nickes001 »

acht de grootste zeurders over roken hebben meestal zelf ooit gerookt

ajdales
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2006 10:25

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door ajdales »

1. alcohol vs roken
Als je een drankje nuttigt heb je niet dat er onvrijwillige meedrinkers zijn, je brengt een ander geen gezondheids schade toe als je drinkt (tenzij je zo'n idioot bent die na een het drinken alsnog in de auto stapt!)
Als je rookt rookt iedereen in je omgeving mee!

2. zonder roken terugloop van de klanten in het cafe.
veel mensen gaan tegenwoordig niet meer naar het cafe vanwege de blauwe lucht. zonder rook zullen veel niet rokers weer meer uit gaan.

3. roken bij kinderen
waarom dan nog wel stoppen met roken en drinken als je zwanger bent.

4. rook vrije horeca
een ober/barpersoon heeft ook recht op een rookvrije werkplek.

5. rook vrije zone in horeca
meestal alleen te berijken via dew rokers ruimte, zonder zeer goede afzuiging bij de rookplekken is het toch maar schijn.

6. peuken en as.
die worden maar lukraak en achteloos op de grond gegooid, gebruik dan op z'n minst de asbakken en vuilnisbakken. die filters verdwijnen niet in het milieu

7. overdekte winkelcentra
zijn openbare ruimtes, hier mag je dus niet roken!

8. aanpassen
waarom moeten "gezonde" mensen zich aanpassen voor de verslaafden?

9. asociaal
zit je ergens even rustig van het zonnetje te genieten, komt er iemand bij je in de buurt zitten (heel gezellig) steekt ie plots een peuk op, eind genieten, moet je weer verkassen als nietroker.

hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door hauwert »

Hallo rokers en niet-rokers,

wat een heerlijk intolerante toonzetting van de niet-rokers, vooral "4711".
Wellicht herinneren jullie nog iemand uit een andere "maffia" ook zo'n intolerant type Volkert v.d Graaf en de gevolgen van dit übermenschgedrag.
Ik vind de heksenjacht op rokers onacceptabel en discriminatoir, als je het woord roker zou vervangen voor zwart/jood/allochtoon, dan zou de zogenaamd correcte club van CAN op zijn achterste benen staan, want dat kan niet, dat is discriminatie en daar kun je voor veroordeeld worden.
Mag ik een oplossing aandragen voor de niet-rokers als zij zo zuiver in de leer zijn, dan betalen zij iedere maand E. 100,- extra aan de staatskas, dit ter derving van de het accijnsverlies veroorzaakt door hun heksenjacht.
Voor de duidelijkheid ik ben GEEN roker, maar heb er absoluut geen moeite mee. Wel heb ik moeite met burgers die op kwalijke wijze hun eenzijdige zin door willen drijven, terwijl zij zich beter kunnen inzetten om andere meer schadelijke zaken, die alle burgers bedreigen als speerpunt te nemen. :shock:
groet Hauwert

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door mve2 »

1. breek me de bek niet open over drank daar kan ik je heel wat over vertellen.

2. waar heb je deze wijsheid vandaan? waarom denk je dat er nog steeds gerookt mag worden in een cafe (dat mag je aan iedere willikeurige cafe eigenaar vragen) dus punt 2 klopt niet erg.

3. hoe weet je bijv. dat mijn buurvrouw is gestopt met roken toen ze zwanger was.

4. die ober/barpersoon (leuk woordt trouwens barpersoon) wist toen die daar ging solliciteren dat er gerookt werdt, dus dan moet je later ook niet gaan lopen zeuren.

5. meestal maar niet altijd.

6. ach ik zie wel meer troep op straat liggen maar dat is dan heel normaal.

7. een cafe is ook een openbare ruimte toch.

8. dus als je rookt ben je niet gezond, en van mij hoef je je niet aan te passen.
hoe zou je het vinden als iedereen bij jou in de straat wilt dat je gaat verhuizen omdat iedereen last heeft van jouw auto met al die vieze uitlaatgassen.

9. erg zeg zit je zomaar buiten en heb je er nog last van, had ik laats ook zat lekker rustig buiten komt er een vliegtuig overvliegen en dat is een luchtvervuiler, ik heb maar gelijk geeist dat als ik buiten ben er niet meer gevlogen mag worden, en het zelfde geld voor de auto's en de trein en mensen met kinderen.

Tjonge tjonge wat heb je het als niet roker toch zwaar in deze maatschappij.

GET A LIFE

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 09 Apr 2006 12:31 door 48609


--------------------------------------------------------------------------------

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet te hoeven komen tot de essentie van het verhaal, namelijk dat men natuurlijk mag roken, maar alleen in de eigen besloten omgeving, thuis dus.

In debat
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2006 15:45

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door In debat »

Een roker wordt niet gediscrimineerd als mens; zijn gedrag wordt afgekeurd en vaak verboden. Dat is een fundamenteel verschil. Je bent niet geboren als roker zoals een Jood dat wel is en je hebt ook niet een bepaalde leeftijd of handicap op grond waarvan je gediscrimineerd wordt. Als ik zou gaan roken, zou ik precies dezelfde behandeling krijgen als jullie als rokers. Als jullie zouden stoppen met roken, zouden jullie precies zo behandeld worden als mij. Je kan niet stoppen met je huidskleur (al heeft Michael Jackson dat wel geprobeerd).

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door mve2 »

48609: Nee hoor als ik buiten ga staan roken wil ik wel eens zien of jij me daarvan weerhoud.

irke
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jul 2005 12:22

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door irke »

als roker hoop ik van harte dat het gaat lukken, kunnen we ook meteen stemmen op een alcoholvrije horeca want ja het is en blijft harddrugs en daar zijn we toch ook zo op tegen in nederland.

alleen zal de horeca er zelf niet zo blij mee zijn helaas :wink:

Gesloten