LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
bella83
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:16

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door bella83 »

Hoi, ook ik heb hiermee te maken gehad en ben er nog niet klaar mee.. Al 3 jaar werd ik bedreigd en gestalkt door mijn ex. Uiteindelijk nam ik de stap om mijn woning te verlaten aangezien politie niets deed met de aangiften en meldingen die ik maakte. Toen er zelfs geschoten werd voor mijn deur vond ik het voor mijn kinderen niet meer veilig. Wij hebben onze woning verlaten en zijn particulier in een andere woonplaats gaan wonen. Vlak na ik mijn woning verlaten had kreeg ik te horen viavia dat er meldingen waren gedaan bij het AMK en dat de raad van kinderbescherming was ingeschakeld. Een vrouw van de ggd was in gesprek geweest met mijn ex en ik werd beschuldigt van drank en drugs gebruik in het bijzijn van mijn kinderen. Dat mijn kinderen verwaarloosd werden en niet goed te eten kregen door het zogenaamde drank en drugs gebruik. Er werd gezegd dat de bedreigingen en het stalken allemaal verzonnen was dat ik zou lijden aan borderline. Terwijl ondertussen in mijn nieuwe woonplaats het stalken al snel weer opnieuw begon. De huisbaas kreeg inmiddels ook berichten via internet ( van mijn ex) en dus moest ik van hem de sleutel in leveren en het appartement verlaten :( Daar stond ik dan met mijn 2 kinderen en ook nog eens in de mangel van de kinderbescherming. Eerst had ik niets te vrezen omdat mijn kinderen het heel goed hebben bij mij. Maar nu ik geen eigen woonruimte meer had wist ik dat ze dat tegen mij zouden gaan gebruiken. Gelukkig werden wij opgevangen door familie in mijn oude woonplaats maar zoals ik verwacht had werd ineens de woonsituatie tegen mij gebruikt. Ik moest voor de kinderrechter komen en door de woonsituatie op dat moment werden mijn kinderen onder toezicht gezet voor de periode van een jaar. Ik vind dat onterecht. Toen bleek dat er bij mij idd geen drank en drugs in het spel en mijn kinderen het gewoon goed hebben werd gewoon mijn woonsituatie tegen mij gebruikt! Terwijl ik dat aan mijn ex te danken had! Niet door toedoen van mijzelf, ik koos tenslotte voor de veiligheid van mijn kinderen toen ik mijn woning verliet! En bovendien zijn er zoveel vrouwen die met hun kinderen bij familie wonen. Kei en keihard heb ik gevochten en kreeg binnen 3 maanden een andere woning. Helaas wel weer in mijn oude woonplaats maar ik had weinig keus aangezien de "hulp" tegenwoordig ook regio gebonden is. Maar ik was eigenlijk allang blij weer een huis te hebben zodat ze niet meer als reden tegen mij konden gebruiken. Het is nu 3 maanden geleden dat de ots is uitgesproken en er is pas 1x een gezinsvoogd geweest. Bovendien heb ik zelf alles voor elkaar gekregen zonder de hulp van een ander. Ik ben ook in beroep gegaan tegen de uitspraak en heb gister de hoger beroep zitten tegen de kinderbescherming gehad. Ik heb daar gezegd dat ik de ots onterecht vind omdat mijn kinderen het altijd goed hebben gehad en altijd de zorg hebben gekregen die zij nodig hadden en dat er absoluut geen sprake is van drugs of drank gebruik en dat ik na alles wat wij hebben meegemaakt wel degelijk heb bewezen dat ik meer dan voldoende draagkracht heb. Ik heb verklaringen voor deze zitting meegekregen van artsen waaronder de kno arts en de huisarts en ook van de school van mijn kinderen. Iedereen stond achter mij. En zelfs die ene keer dat de gezinsvoogd hier is geweest is zij achter mij gaan staan. Ook zij vond de ots volledig onterecht en zag bij mij geen enkel zorgpunt. 2 augustus wordt er uitspraak gedaan. Ik hoop dat ik het win! De man van de kinderbescherming die ook bij de zitting aanwezig was zei na afloop tegen mij : Ik kom hier omdat ik door de raad erop uitgestuurd ben om dit te doen, dat wil niet zeggen dat ik het altijd eens ben met de zorgpunten die zij noemen. Jij hebt jezelf goed en sterk over laten komen en ik vind eigenlijk dat je gelijk hebt. Ik hoop dat de uitspraak in je voordeel zal zijn. Waarop ik zei: Meneer het is een samenloop van misverstanden omdat ik door mijn ex in een onvermijdelijke situatie ben gebracht en er valse meldingen over mij worden gedaan. Het komt er dus op neer dat iedereen die een hekel aan mij heeft op deze manier mijn leven kapot kunnen maken en dat van mijn kinderen omdat jullie uitgaan van die meldingen. Waarop hij antwoorde: Ja , daar komt het in principe wel op neer! Ik vind het schandalig datdat zomaar kan. Die mensen beseffen niet dat juist DIT soort dingen enorm veel invloed hebben op de kinderen. Ik heb dat ook in de rechtszaal gezegd. Dat juist deze situatie niet goed is voor mijn kinderen. Dat juist dit heel invloed op hun leventje heeft gehad. De bedreigingen en stalking van mijn ex hebben ze amper wat van meegekregen omdat ik ze ook daar zoveel mogelijk tegen beschermd heb. Zelfs dat we bij familie moesten wonen zagen hun gewoon als een avontuurtje en ze vonden het alleen maar gezelllig. Ik vind het te erg voor woorden dat mensen zoveel bij een ander aan kunnen richten! Hier moet echt wat aan gedaan worden! Daarom heb ik ook een hyves opgericht voor dit soort zaken! Dus als je ook hyves hebt wordt dan lid: http://sterkalleenmoeder.hyves.nl/ :!:

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door khali-witch »

Walter van V schreef:een melder is zoals gezegd nooit anoniem.. anonieme meldingen worden niet in behandeling genomen namelijk. Een melder kan wel aangeven anoniem te willen blijven voor degene waar melding over gedaan wordt, en daar kunnen vele redenen voor zijn.
Vaak zijn dit familieleden die de familierelatie niet (verder ) onder druk willen zetten.

Het moet bij pestmeldingen mogelijk zijn via het meldpunt en samen met justitie maatregelen te nemen tegen de pester.

Overigens genoemde zaak zit natuurlijk anders in elkaar, de melding is gedaan door het ziekenhuis, en was blijkbaar zeer zwaarwegend gezien de omschrijvingen. Ik mis informatie om een duidelijk beeld te krijgen, want het is natuurlijk niet zo dat het ziekenhuis zelf de deur sluit voor de moeder en zijn gang maar gaat. Hier zijn meerdere mensen en instanties bij betrokken geweest, en tja welke dus?
Ze mogen wel anoniem meldingen maken en die worden wel behandeld!! Ik heb dit meegemaakt! Onterecht nog wel, want als ouder van een ADHD-er moet je wel wat strenger zijn als een "normale ouder".

Joanne88
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2012 13:11

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Joanne88 »

Beste Missy20,
Wat je schreef is uit 2006. Ons is exact hetzelfde overkomen. Zou je ons het verloop kunnen en willen vertellen.

Flubber51
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 11:45

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Flubber51 »

Beste missy,

We hebben deels de zelfde ellende door een Annonieme melding van een drugs gebruiken gezin die zelf in de **** zaten en bij ons in de buurt woonden deze mensen hebben het zelfde bij meerdere gezinnen uitgehaald en de grapjassen van bjz tuinen er met open ogen in met alle ellende van dien dit duurt in ons geval nu al 2 jaar en de oogkleppen van bjz zitten er nog steeds op en rechters nemen het maar klakeloos over want o jee als het toch zou blijken dat bjz niet gelijk heeft an hebben we een probleem hier in Nederland en moet dus de gezinnen waar niets loos is het ontgelden om bjz maar de hand boven het hoofd te kunnen houden.En voor de gene die beweert dat anoniem melden niet kan dat is onzin via amk kan er altijd annoniem gemeld worden staat zelf op de site..zal wel een mederwerker van bjz zijn geweest.

Melkay12
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2012 21:33

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Melkay12 »

Hallo papa`s en mama`s
Wij hebben net een beschuldiging gehad. Het helpt wel even om dit allemaal te lezen. ja als ouder krijg je een flinke klap in je eigen opvoeding die je aan je kinderen geef. ik wil niet zeggen dat wij alles goed doen. mijn man en ik maken ook fouten. nee helaas hebben onze kinderen geen gebruiksaanwijzing waar alles in staat. wij ontdekken steeds weer nieuwe dingen. we genieten er van en moeten soms best puzzelen om dingen op te lossen. Wat voor dingen??? waar moet ik beginnen, ik kan wel blijven type tot eind van het jaar aan toe.
Het liefst willen we vloeken en schelden tegen deze instantie maar hun handelen naar een aantijging van iemand uit je omgeving.
Als je maar alles eerlijk en alles doet zoals je altijd doet is het zo voorbij. Maar er is 1 heel groot probleem of je nou de kinderen er wel of niet bij betrekt ze voelen de spanning die je als ouder hebt. Het onderzoek is voorbij en als ouder ben je er om de puinhoop op te ruimen. Stabiliteit en rust terug brengen in huis.
iedereen wens ik sterkte toe die dit mee maakt en nog bezig zijn het te verwerken
onze manier om het af te sluiten (zo goed als het lukt) doen we door even er tussen uit te gaan. lekker met de camper weg

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Melkay12 schreef:Hallo papa`s en mama`s
Wij hebben net een beschuldiging gehad. Het helpt wel even om dit allemaal te lezen. ja als ouder krijg je een flinke klap in je eigen opvoeding die je aan je kinderen geef. ik wil niet zeggen dat wij alles goed doen. mijn man en ik maken ook fouten. nee helaas hebben onze kinderen geen gebruiksaanwijzing waar alles in staat. wij ontdekken steeds weer nieuwe dingen. we genieten er van en moeten soms best puzzelen om dingen op te lossen. Wat voor dingen??? waar moet ik beginnen, ik kan wel blijven type tot eind van het jaar aan toe.
Het liefst willen we vloeken en schelden tegen deze instantie maar hun handelen naar een aantijging van iemand uit je omgeving.
Als je maar alles eerlijk en alles doet zoals je altijd doet is het zo voorbij. Maar er is 1 heel groot probleem of je nou de kinderen er wel of niet bij betrekt ze voelen de spanning die je als ouder hebt. Het onderzoek is voorbij en als ouder ben je er om de puinhoop op te ruimen. Stabiliteit en rust terug brengen in huis.
iedereen wens ik sterkte toe die dit mee maakt en nog bezig zijn het te verwerken
onze manier om het af te sluiten (zo goed als het lukt) doen we door even er tussen uit te gaan. lekker met de camper weg
Neem aan dat u wel aangifte heeft gedaan tegen de persoon die de
aangifte heeft gedaan ?

karin38
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:52

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door karin38 »

Ons gezin is het overkomen, vals beschuldigd, valse anonieme meldingen bij jeugdzorg. Drie jaar van ellende, een onder toezichtstelling onder valse voorwenselen. Omdat iemand je niet mag, omdat je een invalidenparkeerplaats hebt voor je eigen deur.

Drie jaar hebben we hiervoor geknokt, drie voogden toegewezen gekregen. De eerste kwam nooit, de tweede kwam niet op de zitting voor het hoger beroep en de derde kwam ook zelden bij ons. Na 6 maanden van de laatste voogd zou ze de ots laten stoppen. Maar daar was de raad voor de kinderbescherming het niet mee eens, dus verlenging van een half jaar, dat wilden ze.

Rapport een was een concept, rapport twee was zogenaamd definitief, rapport drie stond vol met leugens, rapport vier stonden nog meer leugens in. Rapport vijf nooit gekregen maar wel via de rechter.

Op de zitting zelf gedroeg de laatste voogd zich als een bezetene. Nog meer leugens en een hoop geschreeuw van haar kant, wij bleven rustig en zeiden weinig. De kinderrechter reageerde zeer verbaasd op haar gedrag. Met als gevolg, alle rapporten direct de prullenbak in verwezen ots moest stoppen.

Maar dat wilde jeugdzorg niet, dus amper een uur na het oordeel van de rechter probeerde ze nog na te trappen. Lukte gelukkig niet.

Zeg dus nooit dat overkomt mij nooit. Het overkomt duizenden mensen, hele gezinnen kapot gemaakt. Jeugdzorg doet niet aan waarheidsvinding, nooit trouwens. Ze doen wel aan valsheid in geschrifte, liegen en bedriegen.

En iedereen kan valse en vooral anonieme meldingen doen, jeugdzorg neemt deze altijd aan, is ons ook gebeurd. De valse anonieme melder wordt ten allen tijden beschermd door jeugdzorg. En waar rook is, is vuur. Larie.

Hele gezinnen compleet kapotgemaakt en waarom? Omdat iemand je niet mag, je gezicht hun niet aan staat. Zoek eens op Google, zoek eens op Youtube, kan je zo tientallen voorbeelden vinden over de ellende die jeugdzorg veroorzaakt.

Voor een onder toezichtstelling krijgt jeugdzorg per kind 10.000 euro, voor een uithuis plaatsing 30.000 euro per kind plus hun bonussen hier boven op. Elke voogd heeft meer dan 20 gezinnen onder zich, terwijl ze er maar amper 10 of 15 onder zich mogen hebben. En een klacht indienen? Vergeet het maar. Zij spreken de waarheid en altijd de waarheid ook al is het niet de waarheid.

Kom dus nooit aan met waar rook is, is vuur. Praat eens met gezinnen wie het overkomen is, die compleet kapot zijn gemaakt door valse en smerige meldingen bij jeugdzorg.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Karin en heb je aangifte gedaan tegen jeugdzorg ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het is wel een bizar verhaal.
zelf ook erg veel meegemaakt en ik weet dat niet zomaar alles vernietigd wordt..


je schrijft zelf...valse anonieme meldingen ?dat is niet niks....en meerdere dan?

ik ben iemand met een hele erge achter grond en eerlijk gezegd....krijg ik de kriebels van je verhaal...
waarom..omdat er wel heel veel schuldigen zijn om je heen?
het is niet veroordelend hoor....maar ik heb bij deze wel het gevoel,waar rook is is vuur...is zeg niet dat het waar is...maar het is wel vaag.
waarom doen mensen dat....en een onderzoek en dat weet ik ook! komt niet zomaar...daar moet hemel en aarde voor bewogen worden.

ik blijf er wel bij dat jeugdzorg niet alles is....maar eerlijk gezegd vind ik het heel goed de anonieme meldingen....
er gebeuren heel veel dingen in een huis...en een kind durft niks te zeggen,dus moeten anderen voor ze op komen..

maar voor jullie is het gelukkig goed afgelopen..dit keer

rudolvo05
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2013 14:45

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door rudolvo05 »

Hallo allemaal,

Weer een gelukkig gezin met 3 jongens wat door de wrede wereld uit elkaar dreigt gehaald te worden!
Het zal je maar overkomen en het overkomt ons op dit moment.
We gaan terug naar donderdag 07 Maart 2013:

Mijn vrouw heeft een afspraak met de integralevroeghulp en de Peuterleidster.Doel v/h gesprek is de vooruitgang/beperkingen van onze drie jarige zoon Fabian.
Lopende het gesprek zegt de Peuterjuf dat Fabian auw Pipi heeft geroepen en de juf vraagt daarop hoe dat komt:u zoon heeft gezegd, dat Papa gedaan heeft en maakt aftrek bewegingen!
Hiervan schrikt mijn vrouw hevig en noemt dit belachelijk en te gek voor woorden.Mijn man vertrouw ik 100%.Mijn vrouw was hevig geemotioneerd van deze onverwachte uitspraak v/d juf en weigerde om verder met ze in gesprek te gaan en wilde ook niet mee werken aan Tripple P.
Het gesprek werd beeindigd en mijn vrouw reed terug met de juf naar school om Fabian op te halen en ook nog onze zoon van 2jr Bram,want daar werd op gepast vanwege het gesprek die mijn vrouw had.Bram zit nog niet op de peuterspeelzaal.Tijdens de rit naar de peuterspeelzaal zei de juf dat ze opgelucht was over het gesprek en dat ze er erg mee in de maag zat.Mijn vrouw een vragend gezicht trekkend!

Thuis gearriveerd werd ik door mijn vrouw geinformeerd;gekkigheid,verbaasdheid,stomheid,
dwaasheid,achtelijkheid,boosheid.Het zijn zomaar een paar termen die bij je te binnen schieten.

Vrijdag 08 Maart 2013:

Op vrijdag geeft de peuterspeelzaal geen les,dus geen kans gehad om de juf nog eens te spreken!
Vrijdagavond omstreeks half acht word er aan de deur geklopt en onze oudste zoon van 7 jr, doet tegen de regels in, de deur open!
Goedenavond, Politie, zegt de agent!
Moeder komt aan de deur en word naar de bank gewezen en binnen 30 seconden stonden er 4 agenten en een vrouw v/d Kinderbescherming in de huiskamer.
Binnen 5 minuten werden onze al slapende kinderen Fabian en Bram uit hun bedje gelicht en te zamen met Daniel(de oudste)mee genomen.
In de hektiek die daarop volgde werd mijn vrouw ook nog is uitgelegd waarvoor dat was,maar dat drong op dat moment niet echt bij haar door.
Er zijn vermoedens van Kindermishandeling en Sexueel misbruik!
Om kwart voor acht avonds word vader gebeld op zijn werk en hoort een huilende moeder aan de lijn
die met een schore stem schreeuwt dat ik snel naar huis moest komen,want..............
Thuis aangekomen tref ik een totaal ontredderde vrouw aan!En een leeg huis!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rudolvo05 schreef:Hallo allemaal,

Weer een gelukkig gezin met 3 jongens wat door de wrede wereld uit elkaar dreigt gehaald te worden!
Het zal je maar overkomen en het overkomt ons op dit moment.
We gaan terug naar donderdag 07 Maart 2013:

Mijn vrouw heeft een afspraak met de integralevroeghulp en de Peuterleidster.Doel v/h gesprek is de vooruitgang/beperkingen van onze drie jarige zoon Fabian.
Lopende het gesprek zegt de Peuterjuf dat Fabian auw Pipi heeft geroepen en de juf vraagt daarop hoe dat komt:u zoon heeft gezegd, dat Papa gedaan heeft en maakt aftrek bewegingen!
Hiervan schrikt mijn vrouw hevig en noemt dit belachelijk en te gek voor woorden.Mijn man vertrouw ik 100%.Mijn vrouw was hevig geemotioneerd van deze onverwachte uitspraak v/d juf en weigerde om verder met ze in gesprek te gaan en wilde ook niet mee werken aan Tripple P.
Het gesprek werd beeindigd en mijn vrouw reed terug met de juf naar school om Fabian op te halen en ook nog onze zoon van 2jr Bram,want daar werd op gepast vanwege het gesprek die mijn vrouw had.Bram zit nog niet op de peuterspeelzaal.Tijdens de rit naar de peuterspeelzaal zei de juf dat ze opgelucht was over het gesprek en dat ze er erg mee in de maag zat.Mijn vrouw een vragend gezicht trekkend!

Thuis gearriveerd werd ik door mijn vrouw geinformeerd;gekkigheid,verbaasdheid,stomheid,
dwaasheid,achtelijkheid,boosheid.Het zijn zomaar een paar termen die bij je te binnen schieten.

Vrijdag 08 Maart 2013:

Op vrijdag geeft de peuterspeelzaal geen les,dus geen kans gehad om de juf nog eens te spreken!
Vrijdagavond omstreeks half acht word er aan de deur geklopt en onze oudste zoon van 7 jr, doet tegen de regels in, de deur open!
Goedenavond, Politie, zegt de agent!
Moeder komt aan de deur en word naar de bank gewezen en binnen 30 seconden stonden er 4 agenten en een vrouw v/d Kinderbescherming in de huiskamer.
Binnen 5 minuten werden onze al slapende kinderen Fabian en Bram uit hun bedje gelicht en te zamen met Daniel(de oudste)mee genomen.
In de hektiek die daarop volgde werd mijn vrouw ook nog is uitgelegd waarvoor dat was,maar dat drong op dat moment niet echt bij haar door.
Er zijn vermoedens van Kindermishandeling en Sexueel misbruik!
Om kwart voor acht avonds word vader gebeld op zijn werk en hoort een huilende moeder aan de lijn
die met een schore stem schreeuwt dat ik snel naar huis moest komen,want..............
Thuis aangekomen tref ik een totaal ontredderde vrouw aan!En een leeg huis!!!
En hoe is het nu 28 april ?

barry2105
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 03:13

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door barry2105 »

Hoi. We hebben een kleine gekregen. Op 21-04-2013
Maar amk is. Onterecht in geschakelt er is een eis op gelecht. Door het amk. Dat er toezicht gehouden moet worden. 24 uur per dag. Ze oordelen. Gewoon. Van verhalen van buiten. En besluiten ze maar wat. Hoe kom ik van amk. Af. ? Wie kan mij helpen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

barry2105 schreef:Hoi. We hebben een kleine gekregen. Op 21-04-2013
Maar amk is. Onterecht in geschakelt er is een eis op gelecht. Door het amk. Dat er toezicht gehouden moet worden. 24 uur per dag. Ze oordelen. Gewoon. Van verhalen van buiten. En besluiten ze maar wat. Hoe kom ik van amk. Af. ? Wie kan mij helpen.
Is dit jullie eerste kindje ?
Om welke reden is het AMK ingeschakeld en door wie ?

barry2105
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 03:13

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door barry2105 »

Door ziekenhuis maatschapelijkwerk. Maar achter onze rug om ka dat zo maar

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat was de de reden dan ? Ik kan me voorstellen dat u het er niet mee eens bent maar ze doen dat niet voor de lol.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door VioletPrue »

barry2105 schreef:Door ziekenhuis maatschapelijkwerk. Maar achter onze rug om ka dat zo maar
Ja, dat kan (gelukkig) 'zomaar achter uw rug om'.
Je gaat mensen die je vermoed van kindermishandeling o.i.d. niet van te voren waarschuwen.
Er zullen (denk ik) zorgen zijn omtrent de verzorging van het kindje?
Wat is de reden dat het AMK heeft ingegrepen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

barry2105 schreef:Door ziekenhuis maatschapelijkwerk. Maar achter onze rug om ka dat zo maar
Antwoord op u vraag, kan dat zomaar, ja dat kan zomaar.

U schrijft dat u 24 uur toezicht gehouden moet worden op het kindje, door wie word dat
nu gedaan ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door bprosman »

Je gaat mensen die je vermoed van kindermishandeling o.i.d. niet van te voren waarschuwen
Roep dat niet te hard.... ik ken iemand waarvan haar moeder alcoholiste was. Dit had zij (als kind) aangegeven richting de raad voor kinderbescherming en die maakte netjes een week of zo vantevoren een afspraak met de moeder DAT ze langs zouden komen en WAARVOOR :mrgreen:
De moeder was geen alcoholiste volgens de kinderbescherming want toen ze langskwamen was de moeder compleet nuchter en waren er ook geen flessen of zo te zien.

barry2105
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2013 03:13

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door barry2105 »

Nee wij zijn gewoon een leuk gezin maar iemand. Denkt maar dat we het nie kunnen. Maar. Jhaa. Normaal moeten wij toch ook in de rechtzaal zijn. Wat er besloten word maar we horen nix meer van hun hoe kom ik van die amk af. Gewoon onterecht.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: onterecht beschuldigd worden van kindermishandeling door....

Ongelezen bericht door Chocomelk »

barry2105 schreef:Nee wij zijn gewoon een leuk gezin maar iemand. Denkt maar dat we het nie kunnen. Maar. Jhaa. Normaal moeten wij toch ook in de rechtzaal zijn. Wat er besloten word maar we horen nix meer van hun hoe kom ik van die amk af. Gewoon onterecht.
Nogmaals de vraag is dit jullie eerste kindje ?
Om welke reden hadden jullie dan contakt met de maatschappelijkwerkster van het ziekenhuis.
Is er een UHP uitgesproken of een OTS ?

Gesloten