LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meeroken

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Zonnetje 2,

'Jouw Kauwgommetje' kauw ik niet, wamt kauwgum is slecht voor je kaak(gewricht), een hoog slijtage van je kaakgewricht kan op latere leeftijd tot problemen leiden. Wel bagataliseren en je straatje schoonvegen om er een andere draai aan te geven, middels kauwgum, triest hoor, wederom een reden waarbij rokers altijd wel weer een reden vinden om dit gedrag goed te praten en een andere een schuldgevoel aan te praten.


Zelfs als ik dan zou kauwgumkauwen gooi ik altijd alle restafval weg in een prullenbak, die overigens veels te weinig voorhanden zijn of vol en maar te zwijgen over de hygienische toestand waarin ze verkeren.

Ik zal er wel weer van beschuldigd worden dat ik te veel met het milieu bezig ben maar ik let op alle vormen van milieuvervuiling als je er tenminste zelf wat aan kan doen, ik ben geen antimilieu terrorist die overal maar tegenaan moet schoppen, maar als je om je heen kijkt gooit er altijd wel iemand rommel achteloos op straat, vooral kinderen of jong volwassenen kan het werkelijk geen reet schelen. Ik leer mijn kinderen dat het een kleine moeite is om het in aan afvalbak te deponeren en je kan ook je rommel meenemen naar huis. In de auto hebben we ook altijd wel een afvalzak als er een verpakking wordt opengemaakt, deze wordt gelijk gepromoveerd tot afvalzak.

Het achteloos wegwaaien of wegvegen van peuken of filters hoeft niet als de mensen ze gewoon netjes in een daartoe bestemde afvalbak met zand, maar die staan niet overal. Ik loop ook nog regelmatig door een walm van rooklucht, vooral als ik fiets en er voor me een fietser, snorfietser, brommer- of scoooterbestuurder die al voortbewegend roken.

Helaas heb ik doordat ik niet rook een uiterst gevoelig reukoorgaan, waarbij ik op afstand al iemand ruik.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: meeroken

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Ichikoh! (ik struikel bijna over je naam, maar soi, waarom het mensen gemakkelijk maken he..? Overigens is dit je goed recht hoor..!
48609,(doet ook weer een duit in hetzelfde zakje)!!
Goed lezen(moeilijk voor jullie..??): Ik ben een "niet roker", aan mijn reukorgaan mankeert ook gelukkig niets!!
Maar zolangzamerhand komt de onverdraagzaamheid van de groep die zich als "niet roker" op de borst klopt en de roker in een hoek drijven me zo langzamerhand de keel uit,..dus ondanks dat ik zelf allang geen roker meer ben...!!! (noteer dit even)...!! Wil ik eigenlijk echt niet dat men mij schaart onder een "clan" van mensen die er alleen maar op uit zijn om zich ten koste van een groep die nu door de actualiteit van de huidige "hetze" (want zo zie ik het) kans zien zich te laten gelden..!!
Maar eh..ga maar door hoor, jullie hebben de huidige politiek mee..alleen zal je als alle rokers overal uitgebannen zijn bij jezelf te rade moeten gaan wat je nu uiteindelijk bereikt hebt.
Minder astmapatienten..? Minder "ademhalingsproblemen", man/vrouw laat me niet lachen..!!

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Gefeliciteerd zonnetje2, Ichikoh! gaat net zo makkelijk en ik moest 12 jaar geleden ook een aka als naam kiezen.

Het is geen onverdraagzaamheid, jaren geleden werd er al campagne gevoerd om er samen uit te komen en dat heeft niet geholpen, de rokers bleven een zo van a-sociaal gedrag vertonen dat ze nu, en terecht op een andere manier moeten worden aangepakt. KIjk er zullen altijd maatregelen zijn waar je het niet mee eens bent, maar waarom moet iemand last hebben van een ander en er nog van ziek van kunnen worden ook, laat staan van de mensen die al last hebben van bepaalde aandoeningen, niet eens de mogelijkheid hebben om ergens heen te gaan. Er gaat een wereld open voor ze als de 'harde' maatregel wordt ingevoerd.

Wat ook de nadelen zijn, het wereldwijde verbod op tabaksreclame en zien wat de invloed op de diverse evenementen is, kan je zien waar het grote geld zit. De tabaksindustrie sponsort bijna alle sportevenementen en festivals, wat er bij het verbod van de hypocriete wel onder gaat lijden. Kijk je bent er nog altijd zelf bij om te roken, maar doe dat dat niemand er nlast van heeft, thuis of buiten, maar let ook op het milieu, dus niet het achteloos wegwerpen van de resten van je rookgenot.

Kijk de regeringen aan de westerse kant van de aardbol heeft dan wel het roken in de ban gedaan. Aan de andere kant van de wereld zal deze invloed nog wel een tijd doorgaan, daar wonen heel wat mensen die nog vrolijk als wandelende schoorsteen door het leven gaan, dus de tabaksindustrie zal voorlopig nog wel een tijdje hebben om daar hun winst uit te pakken. Maar als roker moet je niet denken om wat je zelf tot je neemt en zelfverantwoordelijk bent, om diezelfde tabaksindustrie denkt uit te kleden. De rechters die uitspraken doen, zitten alléén maar hun tijd uit omdat ze toch niet weten en competent genoeg zijn en om de lieve vrede te bewaren, er staan toch gelijk 10 of meer advocaten van de tegenpartij klaar die gelijk innde aanval gaan, en al met al zijn we zo 40 jaar verder. En niemand wint er wat bij, ja de advocaten, die vullen hun zakken wel met een paar miljoen. Dus wie wie er nou wat.

Zonnetje2, over het algemeen zullen we het wel met elkaar eens zijn, maar voorlopig duurt deze impasse nog voort. Ik ben een niet roker en in mijn familie werd altijd gerookt, wat een ander doet moet hij zelf weten, maar op een bepaald moment worden we er allemaal mee geconfronteerd, goedschiks of kwaadschiks.
Laatst gewijzigd door Ichikoh! op 16 jun 2006 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: meeroken

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Complicerende factor hierbij is dat onder dergelijke atmosferische
omstandigheden de vorming van smog zal toenemen. Smog leidt tot een
verhoogd ozongehalte in de buitenlucht waardoor mensen met aandoeningen
van de luchtwegen en/of hart- en vaatziekten, extra problemen kunnen
krijgen. Daarbij zal in zo’n periode de wind vaak uit oostelijke
richtingen komen waardoor de smog uit het Duitse Roergebied over
Nederland trekt, daarbij bijdragend aan de problemen.
Bron: Waldnet

Bovenstaande is een deel uit een artikel over het verschijnsel hittegolf.
Beste anti-rokers, is dat probleem niet van een veel grotere omvang dan de relatief weinige uitstoot van verbrandende rookwaren ? Als jullie problemen krijgen met je luchtwegen door verbrandende rookwaren, dan wordt er (vaak) hoog van de toren geblazen. Gebeurt datzelfde door een oorzaak genoemd in het gequote deel dan horen we jullie (bijna) nooit !

Er samen uitkomen heeft bij die oorzaak geen enkel effect: De wet van het geld is hier altijd debet aan: Ook zou het NIETS uithalen middels een burgerinitiatief voor te stellen afdoende maatregelen te nemen om de oorzaak van smog weg te nemen. :shock:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 09 Apr 2006 12:31 door 48609


-------------------------------------------------------------------------

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet te hoeven komen tot de essentie van het verhaal, namelijk dat men natuurlijk mag roken, maar alleen in de eigen besloten omgeving, thuis dus.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: meeroken

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Het is wel duidelijk dat 48609 zichzelf op geen enkele manier bedient van "geestverruimende" middelen, leest niets hoort niets, is niet van plan om ooit eens met wat nieuws te komen...!
Nou man/vrouw gefeleiciteerd of eh...? Denk je hierbij jong te blijven?
Wat jou betreft geldt dus: Eenmaal iets goeds gevonden, nooit meer iets anders..!
Een druk op de knop en brrrt, daar is ie weer : "Geplaatst op 09 April 2006 12:31 door 48609".
Nou joh wat mij betreft mag je hoor, doe je best...doeiiiiiii!!!
Je plaatst je "kadertje" maar, je doet dit tenslotte "in je eigen besloten omgeving, thuis dus". Het blijft alleen jammer dat ik hier op dit forum jouw dr*l steeds maar weer moet herkauwen!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: meeroken

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

48609 is een persoon die blijkbaar uitsluitend en alleen wat tegen roken/rokers heeft: alle andere oorzaken van ziektes en/of (andere) gevolgen aangaande luchtverontreiniging door welke oorzak dan ook anders dan roken/rokers worden volledig genegeerd.......

Conclusie: 48609 is volledig geobsedeerd door roken/rokers en denkt waarschijnlijk, dat wanneer de gehele wereldbevolking niet meer zou roken, er niemand meer longkanker krijgt (of andere vormen van kanker), niemand meer last van de luchtwegen krijgt door luchtvervuiling, niemand meer stinkende kleren kan krijgen door andere vormen van luchtverontreiniging dan roken etc.

Ik zou willen zeggen: Wordt eens wakker 48609 ! Welkom in de echte wereld..........

Als verstokt roker zal ik mijn mening geven over roken in de horeca: Gelegenheden, waar gegeten wordt, zoals hotel en restaurant: Maak ze rookvrij. De "kroeg": zal ongezellig worden door een rookverbod zolang de babyboomgeneratie (45-55) nog niet ligt te zandhappen......

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 09 Apr 2006 15:37 door 48609


-------------------------------------------------------------------------

Longkanker komt in 90% van de gevallen door roken.
Eén op de vier rokers, overlijdt vroegtijdig (tussen het 35e en 69e levensjaar) aan de gevolgen van roken. Dit is hetzelfde als een pistool tegen uw hoofd zetten waarvan één van de vier kamers geladen is.
Per jaar komen er ruim 9000 nieuwe gevallen van longkanker bij, en overlijden bijna 9000 personen aan longkanker. Ter vergelijking: het aantal verkeersslachtoffers per jaar bedraagt ruim 1000.
Stoffen in tabaksrook tasten een gen aan dat het lichaam beschermt tegen kanker. Op die manier veroorzaakt roken kanker.
Roken is nu nog gevaarlijker dan vroeger. Light sigaretten doen mensen meer roken en dieper inademen. De hoeveelheid ingeademde kankerverwekkende stoffen is dus groter.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 09 Apr 2006 15:20 door 48609


-------------------------------------------------------------------------

Roken en hart- en vaatziekten

- Roken breekt het goede HDL-cholesterol af en beschadigt de vaatwand.
- Roken verhoogt ook het homocysteïnegehalte, dat sterk samenhangt met het optreden van hart- en vaatziekten
- Roken geeft een verhoging van de bloeddruk. Dit is een extra risicofactor voor hart- en vaatziekten, vooral voor herseninfarcten
- Roken geeft een sterke prikkel op het krijgen van ontstekingen
- Roken versnelt het verouderingsproces
Niet rokers blijven langer gezond
Gemiddeld leven niet-rokers 7,5 jaar langer dan rokers. Stoppen met roken is altijd de moeite waard en geeft al op korte termijn rendement. Stop daarom liever vandaag dan morgen. Stoppen met roken is de belangrijkste en bovendien de goedkoopste manier om uw HDL-cholesterol te verhogen en uw kans op hart- en vaatziekten te verlagen.

Meeroken
Baby's en kinderen die in een rokerige omgeving opgroeien, beginnen eigenlijk al op jonge leeftijd met roken. Zelfs een ongeboren baby kan al last hebben van dit meeroken. Als de moeder tijdens de zwangerschap rookt, krijgt de ongeboren baby via de navelstreng de schadelijke stoffen als nicotine en koolmonoxide in het bloed. Ook jonge kinderen hebben veel last van de tabaksrook. Ze zijn hiervoor extra gevoelig en kwetsbaar.


Voor het geval men om inhoudelijke argumenten gaat roepen!

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Mijn zoon heeft vanaf zijn geboorte al last van zijn luchtwegen.

Mijn vrouw heeft 8 jaar bij de NS op Kantoor gewerkt, standplaats Den Haag, Babylon! Daar werd door de overige collega's, 8 in totaal, gerookt.

Dagelijks kwam ze thuis met een ontzettende rookwalm om zich heen. Tot aan de geboorte van ons eerst kind, april 1991, met inbegrip van zwangerschapsverlof heeft zij al die 8 jaar daar gewerkt en heeft indirect onze zoon met dit probleem opgezadeld. Hij zal altijd last en gevoelig op z'n luchtwegen blijven. Tevens heeft hij een vorm van exceem die ook toe te schrijven is aan het gevolg van meeroken tijdens de zwangerschap!

Ons tweede kind, een dochter, inmiddels 11, heeft gelukkig niet deze 'vergiftiging' hoeven te ondergaan en is gelukkig vrij van enige vorm van allergie, voor zover wij op dit moment hebben kunnen constateren.

Ik denk dat ik namens mijn zoon de NS voor 120 Miljoen gaan aanklagen, omdat mijn vrouw met deze collega's de godsganze dag 'moest' meeroken!

Helaas zullen er dan wel zoveel advocaten tijdens zo'n zitting aanwezig zijn en het meer dan 40 jaar zal duren voordat er een rechter z'n nek uit zal durven steken om dit terecht te wijzen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zielepoot.

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Praat voor jezelf!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dat deed ik ook.

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Mooi zo!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: meeroken

Ongelezen bericht door pardon »

ichikoh, nou dan had ik toch ander werk gezocht.want volgens jou heeft je zoon last van zijn luchtwegen door het meeroken tijdens de zwangerschap.en weet je dat astma en enzo samen gaat met exceem. veel kinderen last hebben van hun luchtwegen. wat dach je van die vieze lucht buiten, en die huismijt op scholen. en in huis . en ehh nr 48609 doe eens normaal.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: meeroken

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Ik zit lekker in de tuin en mijn naaste buren gaan barbecuen, lekkere lucht hoor! Maar eh... wat doet deze rook die 100 maal indringerder is en door de openstaande deuren ook in mijn huis komt, dan als mijn buurman een sigaretje aansteekt..???
Nou volgens 48609 hoef ik hier niet bang voor te zijn, de ene rook is de andere niet...! Alleen sigarettenrook.. daar krijg je longkanker van en is levensbedreigend!!! De rest telt niet hoor! Andere stoffen in ons milieu, daar maalt men kennelijk niet om!!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 09 Apr 2006 12:31 door 48609


-------------------------------------------------------------------------

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet te hoeven komen tot de essentie van het verhaal, namelijk dat men natuurlijk mag roken, maar alleen in de eigen besloten omgeving, thuis dus.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: meeroken

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Sorry 48609,
Goeie genade, weet je nu echt niets anders..???
Jij zoekt de uitdaging? Denk je nu echt dat dit je "zaak" ten goede komt?? Volgens mij is het enige resultaat dat je bereikt dat ook "nietrokers" zich gaan schamen...!!!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 16 Apr 2006 08:08 door 48609

-------------------------------------------------------------------------
De inconsequentie van reacties is typerend voor dit soort discussies.
Wel gedogen dat rokers gezondheid van anderen negatief beinvloeden maar hier geen verantwoording voor dragen als hier naar gevraagd wordt.
Op zich snap ik het ook weer wel omdat de discussie per definitie verloren is door de rokers. Er zijn namelijk geen argumenten waarmee je het kan goed praten!

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: meeroken

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

48609,
Aprilletje zoet geeft nog wel een een "witte hoed".
Leuk al die "kadertjes" van je, maar ik voel me ( laat het nogmaals duidelijk zijn, ben een "nietroker") niet door jou aangesproken!
Jouw "witte hoed" wordt kennelijk alleen maar vervuild door "rokers""..
Wat mij betreft...ga vooral zo door!
Mij komen je argumenten zolangzamerhand de "str*t" uit. Ik heb er genoeg van..dag! dag!.
Niet meer tot "antwoords"!

Gesloten