LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ozontandzorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door bboopz »

Quote : Flossen is weer een makkie en soms niet eens -blijkt tijdens deze bezigheid- meer zo nodig. Het gebit krijgt eindelijk de kans te herstellen' unquote

ook ik heb deze hele topic zojuist gelezen, ik heb NERGENS walter ook maar iets zien afkraken, alleen kritische kanttekeningen zien zetten. Ik heb zelf een zware vorm van paradontitis en heb 4 flap operaties gehad. Dat werd veroorzaakt door een tandarts die 6 jaar lang weigerde om mijn tandsteen te verwijderen onder het motto "beter poetsen" :twisted: Ik ben dolblij met mijn parodontoloog en mijn (nieuwe) tandarts, die niet boorde, nadat hij een enorme bult op mijn kaak had geconstateerd, maar eerst foto's maakte en goed keek wat er aan de hand was. Heb van dhr Brandsma en de overige 4 (geloof ik) positieve reacties eigenlijk alleen maar één enorme reclame spot gehoord, Maar waarom de quote: zover ik geleerd heb inmiddels is flossen helemaal niet zo geweldig voor je tandvlees, je snijdt erin, tandenstokers zijn beter, ik kan me dus ook NIET voorstellen dat een parodontoloog zijn patient AteB in dit geval, heeft geadviseerd om te flossen.. Dat zal geen parodontoloog doen, kortom een -volgens mij- leuke positieve reactie voor Dhr. Brandsma, maar niet op waarheid of ervaring gebaseerd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Volgens mij adviseren de meeste parodontologen ragers, want door het "zakken"van het tandvlees wordt meestal de ruimte tussen de tanden zo groot dat flossen in ieder geval zinloos is en ook een tandenstoker vaak te klein om alle kanten goed te raken, maar misschien gaat de heer BRANDSMA binnekort mini ozon apparaatjes verkopen voor thuis voor de spiegel. :lol: Heb je niet eens meer een tandenborstel nodig :wink:

bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door bboopz »

klopt helemaal loesje, heb ragers in alle soorten en maten

EN mijn eigen tandjes en kiesjes.... inmiddels zonder (joepie wat een woord) 'mobiliteit'

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Gefeliciteerd vind ik altijd geweldig om te horen! Helaas zijn idd nog altijd tandartsen die hun patïënten veel te lang laten doorlopen met heel veel tandsteen, gelukkig ben jij op tijd bij iemand anders terecht gekomen!

bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door bboopz »

quote: BRANDSMA


Geplaatst op 08 Nov 2006 18:49 door BRANDSMA


--------------------------------------------------------------------------------

Wettig geregistreerde (BIG) tandartsen doen wettige verrichtingen. Dat is regulier. Alles wat er buiten valt is niet-regulier dus alternatief wettelijk gezien.
Ozon voor tandzorg is niet regulier en niet gebonden aan medisch tuchtrecht en valt onder strafrecht. BIG tandheelkundigen kunnen ozon niet wettelijk declareren.
Gezien de vrijspraak van Adelbert Nelissen aangeklaagd wegens dood door schuld van de echtgenote van Roel van Duyn moet men het wel erg bont maken voordat het tot een veroordeling komt. Bij Jomanda nam het OM niet eens de moeite van een strafproces. De kans op vrijspraak was 100%.
Natuurlijk kan W. de rechter vragen om hem de les te lezen. Dit wordt dan wel een duur college. Wil W. de kosten op zich nemen als die zo overtuigd is van zijn gelijk?
De wettige argumentaties van W. zijn nietig. Het heeft geen zin om er verder inhoudelijk op in te gaan. De wet BIG is duidelijk. W. heeft moeite met de wet. W. heeft last van de BIG. unquote

(overigens weet ik nog steeds niet goed hoe het quote gebeuren werkt, dus vandaar maar op deze manier)

Bovenstaand is eigenlijk wel een enorm ENG voorbeeld van hoe Dhr. Brandsma over bepaalde dingen denkt, dit lijkt mij meer onder het motto: Ook al loopt iemand een totale kaakmisvorming of weet ik niet wat op; juridisch ben ik onaantastbaar. Slechte zaak!!!!

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Laatst bracht ik wat foto's naar en dichtbij gelegen tandarts praktijk. Ik kwam binnen en trof alleen een aantal giebelende assistentes aan die "iets" in de mond van een patiënt aan het doen waren. Zij vertelden mij dat zij op vrijdag mondhygiënist waren. Ze hadden 6 zaterdagen een cursus gedaan en waren nu "bevoegd"om het werk van de mondhygiëniste te doen. De patiënt vloog omhoog en zei tegen haar, dat hij dacht dat ze mondhygiëniste was en dat niemand hem had verteld dat hij bij een hobbyende assistente in de stoel lag.
Tja dat is dus het gevolg van de wet BIG.

bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door bboopz »

vandaar, slechte zaak Ik heb zo'n hele dure, toen ik er terecht kwam (1992) was het 1 van de weinige in Nederland. Maar, ik weet uit ervaring dat de dames/meisjes die daar mijn gebit schoonmaken 100% geschoold zijn, is trouwens wel leuk hoor, ik ben nieuwsgierig van aard, en heb mijn huidige (sinds 5 jr) mondhygieniste gevraagd hoe ze dat nou doen, dat leren bedoel ik, en dan krijg je gewoon te horen dat ze op elkaar oefenen.... tja, je moet wat..

Dan nog iets,Ik ben voor paradontologie NIET verzekerd, heb ik destijds voor gekozen. MAAR, ik KAN dit wel verzekeren, echter, in tegenstelling wat hier eerder beweerd is door een groot propagandeur van ozonbehandelingen, ben ik nog geen zorgverzekeraar tegen gekomen die dit WEL vergoed. (ik ben even uit pure nijdigheid over onzin even gaan spitten bij de heren/dames zorgverzekeraar)

DAT wilde ik toch nog even kwijt.

En voor Walter: Dank voor je informatie, vooral de link naar het artikel 'preventieve behandeling'was zeer verhelderend, en passant heb ik ook nog het artikeltje 'paradontologie' en 'orthodontie'meegepakt, de laatste voor een beugelende dochter van 12, overigens zonder ook maar 1 vulling. Ik hou de berichten hier met genoegen in de gaten, onzin verkopen kan iedereen, en iemand afzeiken al idem dito.

grtz. deedee

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

fijn dat er ook kritische consumenten zijn !

Graag gedaan! Ik was even bang dat ik een "roepende in de woestijn" was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn!

Inmiddels heb ik nog steeds echter geen antwoord op de diverse vragen die nog onbeantwoord zijn, en een inhoudelijke reactie van de parodontoloog waar naar gerefereerd werd zou ook fijn zijn om de discussie open en objectief te houden.

Caroline vB
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:11

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Caroline vB »

De reizen, eerst naar Amsterdam en later naar Sneek, heb ik graag gemaakt, want wat de mensen ook mogen beweren: ik heb bij de ozonbehandelingen baat gehad!

Ronaldsneek
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:11

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Ronaldsneek »

deedee: Wezen spitten ben je niet, want er zijn verzekeraars die de boel vergoeden, waarvan er één 100% vergoedt. Eerst goed kijken, dan mopperen..

Ozontherapie is uit het reguliere circuit gesaboteerd, de insteek was wel gebaseerd op meedraaien in het reguliere systeem. Dat is afgeketst..

Op bruggen, kronen en implantaten wordt het meest verdiend door de "normale" tandarts. Daar werkt men naar toe en dat is wel wettig. Vullen zet geen zoden aan de dijk.
Onjuiste ethiek geeft slechte zaken, met zuivere ethiek bouw je zaken op.
De heer Brandsma promoot ozon voor medemens, zo ook ikzelf, niet voor zijn portemonnee.
Het is allesbehalve duur.

Boor en vul aanhangers maken zich druk, zien spoken en wijzen met een vies gezicht. Door wie gestuurd? Het redden van het eigen hachje, zo zie ik het.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ozontherapie is uit het reguliere circuit gesaboteerd, de insteek was wel gebaseerd op meedraaien in het reguliere systeem. Dat is afgeketst..
Discussieren is prima, onzin plaatsen niet. Er is door mij zelfs een link geplaatst naar een praktijk die de toepassing op zijn website vermeld! Dus er is geen sprake van sabotage!! Sterker nog vanuit het reguliere circuit wordt goed onderzoek gedaan naar het toepassingsgebied van de techniek! (ook al eerder vermeld in deze discussie!) Dus bij de feiten blijven graag!
Onjuiste ethiek geeft slechte zaken, met zuivere ethiek bouw je zaken op
Precies! helemaal mee eens. Als we het dan over ethiek willen gaan hebben: het toepassen van de techniek buiten de grenzen zoals die al deels door onderzoek zijn vastgesteld, en zeker de grenzen zoals door de fabriek van het apparaat kan ik niet bepaald zuivere ethiek noemen....
Boor en vul aanhangers maken zich druk, zien spoken en wijzen met een vies gezicht. Door wie gestuurd? Het redden van het eigen hachje, zo zie ik het.
Ook dit is al eerder ter sprake geweest: de reguliere tandheelkunde maakt zich niet druk om deze techniek, en is er geen tegenstander van! Waarom zou men anders op grote schaal onderzoek doen?

Daarnaast heeft de reguliere tandheelkunde allang de laser ter beschikking waarvan de werking WEL uit onderzoek is aangetoond, en de grenzen zijn vastgesteld, een werkingsgebied dat ook nog eens verder gaat dan dat van ozon...Ook zal het maken van kronen bruggen implantaten etc nog nodig blijven, de esthetische tak ervan niet vergetend. Want een missende voortand is toch echt niet terug te krijgen met ozonbehandeling... (of lukt dat ook al??)
En die los zittende prothese doordat er geen kaakwal meer is gaat er ook niet vaster van zitten.. En zoals eerder terecht is opgemerkt: er is een zeer groot aantal prothesedragers in nl.Dit aantal wordt wel kleiner (want dankzij de preventieve maatregelen door tandartsen, want dat doen zij ook heel veel, sterker nog is de kern van de opleiding tegenwoordig!! is de gemiddelde leeftijd van prothesedragers behoorlijk aan het opschuiven de goede kant op).

Graag verzoek ik dus nogmaals op te houden met het herhalen van deze non-argumenten, die allang zijn tegengesproken met goed onderbouwde argumentatie, en ophouden met het verdraaien en uit verband rukken van mijn woorden en die van anderen...

BRANDSMA
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:23

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door BRANDSMA »

x
Laatst gewijzigd door BRANDSMA op 05 apr 2013 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

De gelinkte praktijk heeft een zeer beperkte toepassing en toegankelijkheid van ozon
klopt... en wel binnen de grenzen van wat de fabrikant aangeeft en dus binnen de grenzen van de medische ethiek...
De aantijgingen van W. zijn lasterlijk
nee hoor dat zijn ze niet! Sterker nog: deze aantijging is op zichzelf gaat richting lasterlijk, want niet waar. Ik heb nooit beweerd dat er buiten de grenzen van de wet gewerkt wordt, sterker nog: ik heb zelf aangetoond dat er op het moment eigenlijk geen wettelijke grenzen voor toepassing hiervan zijn...
Jammer dat er op deze manier weer op de persoon gespeeld wordt ipv inhoudelijk en met feiten..Het is uw eigen keuze geweest persoonlijk aan de discussie deel te gaan nemen overigens (een discussie die anders zeer waarschijnlijk allang was doodgebloed).
W. betoont geen interesse te hebben in kennis. Zijn w.o. graad doet ie geen eer aan. Eerst aantijgingen rondstrooien, z'n gespeelde(?) onwetendheid etaleren. Repressie van de werkelijkheid.


Ook dit is als lasterlijk te beschouwen want dit wordt gepresenteerd als feit maar is niet waar! Ik heb al mijn commentaar onderbouwd met artikelen en links naar sites en artikelen die gewoon vrij op internet beschikbaar zijn, openbare informatie dus.
Dat de therapeutische resultaten nog veel beter zijn dan oorspronkelijk gedacht is natuurlijk een meevaller
en ik vraag dus dit aan te tonen (op een medisch-ethisch correcte manier uiteraard! dus met onderzoek en niet met testimonials van tevreden patienten, waar nog geen lange termijn resultaat van bekend is en zeer waarschijnlijk (want dat is nooit tegengesproken toen ik dit eerder aan de orde bracht) geen degelijke statusopname van de beginsituatie heeft plaatsgevonden. Dit is dus slechts een vermoeden van mij hoor! :wink: ).

deze vraag is overigens nog steeds niet beantwoord (even in het kader van de aantijging van laster):
Overigens ben ik erg benieuwd wat ik dan aan onwaar, onlogisch onwettigs naar voren breng??
En de parodontoloog heeft helaas ook nog niet gereageerd...

Tja en nogmaals wil ik graag een ieder vriendelijk doch dringend verzoeken zich aan de op tafel liggende feiten te houden, en beweringen die gedaan worden te staven met bewijzen, in het belang van een gezonde discussie.

Maar bovenal ophouden zaken uit verband te halen of te verdraaien, want dat doe ik ook niet!
Daarvoor verwijs ik naar de 5 voorgaande pagina`s. Nieuwe bezoekers graag eerst alles goed lezen dus voordat men conclusies gaat trekken aan de hand van alleen de laatste paar postings.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Als ik het goed begrijp wordt dus na een ozon behandeling een caviteit niet gevuld. Het lijkt mij dat je dan bij een flink gat na iedere maaltijd voedselimpactie (smurrie in het gat!) krijgt bij een dieper gaatje poets je dat niet weg. Deze voedselresten gaan dan toch rotten en stinken of groeit de kies weer spontaan dicht na een ozon behandeling? Ik heb n.l. regelmatig in de postings gelezen dat vullen niet meer nodig is, of begrijp ik het dan verkeerd?
Als er caviteiten in twee aangrezende kiezen zitten en je krijgt interdentale voedselimpactie die lijt tot gingivitis en daarna parodontitis wat doe je daar dan mee?
Ik heb absoluut niet het idee dat ozon wordt geboycot door de beroepsgroep vele zien het als goede aanvulling, doch geen noodzkelijke aanvulling. Kronen en bruggen blijven n.l. nodig. Er vallen ook weleens mensen van hun fiets bijv. waarbij ze een paar frontelementen verliezen, dan kun je ozonnen tot je een ons weegt maar die groeien echt niet meer aan! Dat betekent dus voor een reguliere tandarts dubbele investeringen. Die worden nl. gecontoleerd door het ministerie van volksgezondheid. Dat betekent dat zij in meer zaken moeten investeren dan alleen in curatieve apparatuur. Dan bedoel ik een sterilisator met goedkeuring, thermodesinfector, röntgen apparaat en een desinfector voor alle handstukken. Vergeet niet, zelfs door de leveranciers van de ozonapparatuur wordt benadrukt dat het alleen om een anvullende en geen vervangende behandeling gaat!!

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Dhr. Brandsma wil ik nogmaals verzoeken te reageren op mijn stelling dat een tandarts meer doet dan gaten vullen alleen. Het zeer belangrijke onderzoek van de mondholte en lippen om kwaadaardige processen op tijd te ontdekken, wat gebeurt daarmee als mensen alleen nog bij u komen. Er zijn tientallen onschuldige veranderingen aan slijmvlies, tong enz. te zien. Hoe houdt u een onschuldige aandoening en een ernstige aandoening uit elkaar. Toch niet door mensen dan naar zo'n vreselijke geldwolf van een tandarts te sturen neem ik aan.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Walter van Vollenhoven is met verstrengeling van belangen bezig op dit forum.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

MAAR IK NIET! Ik stel kritische vragen die niet beantwoord worden. Wel eens iemand aan orale kanker zien sterven. IK WEL!!

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Mensen laat je niet in de maling nemen! Er staat gewoon feitelijk foute informatie op de site van Dhr. Brandsma. Hij beweert dat parodontitis het gevolg van tandbederf is. Dit kunt u zo controleren door op internet op te zoeken wat Parodontitis is. Het is in ieder geval geen ontsteking van het kaakbot ten gevolge van tandbederf!! Gaten groeien niet meer dicht na een ozonbehandeling. Als dit wel zo is? Gaarne foto's van voor behandeling en na behandeling!

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door Walter van V »

@Linda: dit is nu de 3e keer dat je je niet kan houden aan de forumregels. De eerdere kerenis al ingegrepen door de moderatoren, ik denk dat ook hier 3x scheepsrecht is denk je zelf ook niet?

Derhalve verzoek ik de moderatoren mijn naam uit deze reactie te verwijderen, echter dit keer de reactie zelf en het vervolg erop verder te laten staan in het belang van de (toch wel steeds interessanter wordende) discussie.

ik vraag mij overigens af of je de betekenis van het woord belangenverstrengeling kent, want ik begrijp niet waar het in het kader van deze discussie op slaat...
Maar als je het bedoelt zoals ik denk dat je het bedoelt: dat is al meerdere keren door mij aantoonbaar weerlegd. En is deze uitspraak dan ook niet op iemand anders van toepassing?

En idd: er is op diverse directe vragen nog steeds geen antwoord gekomen![/quote]

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: ozontandzorg

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Lieve Walter, ik begrijp jou probleem niet.

[email protected] staat gewoon bij jou gegevens.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=wem ... eken&meta=
Hier is dus de belangenverstrengeling en volgens de forumregels mag dat dus niet.

Gesloten