LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandreizen buitenland

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
marianversfeld
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2009 10:28

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door marianversfeld »

hoi veronique.
Met wie ben je in zee gegaan, was dat tand correct?
blijft het mooi, hoe was de behandeling?
graag hoor ik meer van je.

Dank dank alvast.

marianne

Tooth_Mary
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2009 08:54

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Tooth_Mary »

Klinkt grandioos, 100 - 200 Euro per implantaat, maar als er ooit iets misgaat moet je wel terug naar de tandarts/implantoloog die ze gezet heeft.

90% van alle problemen met implantaten zijn eigenlijk problemen met de KRONEN en BRUGGEN op implantaten. Mensen met natuurlijke tanden voelen pijn als ze op iets hards bijten. Implantaten hebben geen zenuw, dus voel je niets en hoor je KRAK!!!!!

Als je implantaten laat zetten moet je vragen om een zogenaamd implantaat paspoort. Hierin staan het merk, type en de maten van de implantaten. Een andere tandarts heeft die gegevens nodig als hij een nieuwe kroon of brug wil plaatsen. Ook heeft hij een sleutel nodig, nieuwe abutments enz.

Goedkoop kan dus duurkoop zijn. :(

ramphdbg
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2008 13:32

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door ramphdbg »

Beste mensen ik heb enorm geluk gehad en volgens mij een van de betrouwbaarste klinieken in Turkije per toeval ontdekt. Dus ga niet naar dat land zonder je op de hoogte te hebben gesteld van de kwaliteit van de kliniek en vraag dus rond op dit forum! Als je meer info wilt, mail mij, want ik heb echt geen enkel ander belang bij dit forum dan te voorkomen dat mensen in de verkeerde kliniek belanden en die kans is vrij groot. Mail me maar: [email protected] en je krijgt uitgebreid antwoord.HR

fem59
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2009 00:54

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door fem59 »

Hallo.
Je wilt naar Thailand?
Ik wil in februari naar Hongerije gaan heb al heel wat afgemaild met de desbetreffende kliniek.En heb daar een goed gevoel bij hoe ze mij alleen al elke keer terug mailen als ik weer met een andere vraag kom.
De overnachtingen zijn in de kliniek mooie kamers met ontbijt ziet er allemaal uitstekend uit.
Moet eerst 5 dagen en dan 4 maanden later tien dagen een retour met de Malev kost ongeveer 150 euro
Misschien een idee om samen te gaan?

drieka
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:25

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door drieka »

fem59,

ook ik denk aan tandarts in hongarije en zou graag iets van jouw ervaringen willen
horen.
ik denk aan implantaten maar ga eerst deze week nog op tandarts bezoek hier

groet drieka

laurentia
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2010 13:22

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door laurentia »

Graag info. Wat is uw emailadres?

Nathalie1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2010 12:59

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Nathalie1978 »

Wie kan mij een betrouwbare en betaalbare tandarts in het buitenland geven voor implantaten. het liefste uit eigen ervaring en binnen europa, Turkije of het Oostblok. Het hele gebit moet gedaan worden.

Alvast Bedankt!,

Groeten Nathalie

yolan59
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2010 00:33

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door yolan59 »

Ik ben net terug uit Hongarije en ben uitstekend geholpen ...deze kliniek krijgt van mij een tien!
Ik heb er 4 inplantaten laten zetten en in juli moet ik weer terug om de 16 kronen er op te laten zetten.
Deze kliniek is een echte aanrader .
Voor informatie mag je mij mailen
[email protected]

a.thomassen
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2010 09:07

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door a.thomassen »

ramphdbg schreef:Ik heb een goed adres voor je, maar mail me dan maar even, dan zal ik je ook een folder sturen over een 100 procent betrouwbaar adres uit eigen onderzoek en ervaring! ik heb er geen enkel belang bij , alleen ik heb veel ervaring in de tandartsstoel en krijg nu alles nieuw (28 kronen incl. implantaten voor de prijs van rond 8000 euro en dat is een koopje, want in Nl. had alleen de onderkaak al boven de 10000 gekost en dan hadden ze me ook nog (in mijn ogen) veel minnder kwalitatief goed behandeld. Wel kun je in Turkije e.d. goedkoper terecht, maar dan gebruiken ze geen hoogwaardige materialen en als je er lang van wilt profiteren kun je dit beter doe. Mijn Verzekering vergoed ong. 1000 euro, maar meestal mag je bij een goede tandartsverzekering(apart betalen) een paar kronen per jaar declareren, moet je zelf nalezen.
Succes en ik hoor hewt wel<henk, lees ook mijn berichtje over implantaten, hoe dat in Nl, is gegeaan. Anri
hoi, hoi,

Kun jij mij het adres geven? ik wil nl binnekort ook kronen laten plaatsen in turkije
anja

a.thomassen
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2010 09:07

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door a.thomassen »

marianversfeld schreef:hoi veronique.
Met wie ben je in zee gegaan, was dat tand correct?
blijft het mooi, hoe was de behandeling?
graag hoor ik meer van je.

Dank dank alvast.

marianne

Hoi,

OOk ik ben benieuwd naar je adviezen? ben je inderdaad in zee gegaan met tandcorrect, wat zijn jou ervaringen?? kun je mij verder helpen?

Anja

franco2
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2010 06:06

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door franco2 »

hallo mensen,
ik weet niet wat julie voor ervaringen gemakt hebben, met tandartsen in het buitenland , maar ik was in rotterdam bij 2 turksen tandartsen,die al lang in nederland werken en heb een heel goede aanbieding gekrijgen voor mijn 20 kroons. Dus je moet heelemal niet naar het buitenland ......maar ja, ik heb van hun die email, mailt hun voor meer informatie, die zijn echt lief....
[email protected]

Vermeulen58
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2010 10:14

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Vermeulen58 »

Hallo iedereen,
Ik heb mijn volledige gebit in Turkije laten doen via Tand Correct. Zij hebben in Nederland een en in Turkije vier tandklinieken. Ik heb in eerst Nederland een gratis vooronderzoek en vervolgens een behandelplan met een totale kostenplaatje gehad. Ik kon kiezen tussen behandeling in Nederland of in Turkije.
Ik heb uiteraard voor Turkije (istanbul) gekozen vanwege veel lagere prijs. De nazorgcontroles werden wel in Nederland gedaan. Ik heb voor 8 implantaten en 28 kronen, inclusief de reis- en verblijfskosten €8800 betaald. In Nederland was ik het drievoudige kwijt. Mijn eigen tandarts was zeer goed te spreken over het resultaat. Voor meer info zie www.tandcorrect.nl
Via de website kan je een gratis vooronderzoek aanvragen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door vroem »

altijd grappig dat iemand speciaal voor een reclameuiting zich registreert.. dan denk ik: zal wel een medewerker van betreffende organisatie zijn.
Dit soort spam hebben we op een ander zorggerelateerd forum ook te maken, alleen is moderatie daar er gelukkig wel alert op, in het belang van de consument...

Vermeulen58
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2010 10:14

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Vermeulen58 »

Hallo Vroem

Natuurlijk doe ik een goed woordje voor een behandeling waarvan ik zeer tevreden ben. Anders zat ik nog steeds met een losse prothese met plastic gehemelte in mijn mond. Ik ben ze erg dankbaar voor het resultaat. Ik heb al enkele vrienden naar hen doorverwezen.
Naar mijn mening is dit een prima concept: vooronderzoek en nazorg in Nederland en het kostbare gedeelte in Turkije laten doen om kosten te besparen. Als je behoefte aan hebt, probeer het. Je hebt in ieder geval niets te verliezen. Het vooronderzoek en de offerte zijn nu geheel vrijblijvend en gratis. Of dit zo blijft weet ik niet. Ik snap niet waarom in Nederland de behandeling zo duur moet zijn. Net zag ik op de tv een programma van Trosradar. Het ging over autoruitschade en de reparatiekosten. Conclusie van de uitzending was: de verzekeringsmaatschappijen willen alleen met dure schadeherstelbedrijven werken. De verzekeringmaatschappijen betalen liever €700 in plaats van €100 voor een herstelreparatie. Reden: als de reparatie goedkoop is, dan wil niemand het laten verzekeren. Hoe duurder de reparatie hoe meer behoefte aan een verzekering. En wie is er uiteindelijk de klos: jij en ik.

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Zandink »

@Vermeulen

Voor alle duidelijkheid volgens zijn eigen schrijven is vroem zelf tandarts :wink:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door vroem »

weer zo`n klassieke fout gezondheid met kapotte ruiten, wasmachines of whatever te vergelijken...maar goed..

die implantaten bij een situatie met een vp hadden in NL via de basisverzekering gekund.. , maar dat hebben ze u bij de intake vast niet verteld..
Ik snap niet waarom in Nederland de behandeling zo duur moet zijn.
om te beginnen: veel hogere kosten... kijk maar eens wat huisvesting daar kost, daarnaast lagere lonen, kijk maar eens wat een assistent daar kost, komen ze hier het bed nog niet voor uit. Logisch dat werk in lage lonen landen goedkoper is dan hier, welk werk dan ook. Logisch ook dat dat met name gaat tellen daar waar veel handwerk te pas komt, zoals in dit geval kosten tandtechniek. Daarnaast hebben ze daar minder regeltjes voor veiligheid, hygiene , kwaliteitsbewaking etc etc.

TandTante
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2010 15:28

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door TandTante »

Binnenkort (2 november 2010) vlieg ik naar Istanbul om 10 kronen te laten plaatsen (via Tand Correct) Ben benieuwd....

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door vroem »

Alle prijzen die vermeld staan over wat het in NL kost, slaat werkelijk waar 3x nergens op... Ik zou willen dat dat de tarieven waren, was ik inmiddels met zeer vervroegd pensioen, of werkte maar halve dagen....
Een 3 delige zirconium brug kost echt niet net geen 3000,-, zeg maar de helft, zelfde geldt voor een enkele kroon, porseleinen facing, een composietfacing zou 3x kosten van wat het kost in de realiteit. Ik noem dat willens en wetens valse voorlichting, dus oplichting.Want het voordeel (is er zuiver financieel wel, kwalitatief kan ik geen uitspraak over doen, en staat natuurlijk wel met elkaar in verband)lang zo groot niet als men beweert. Appels met peren vergelijken, zo kan ik het ook...
Jammer dat het niet gewoon eerlijk kan....

Vermeulen58
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2010 10:14

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door Vermeulen58 »

Vroem, ik las dat je een Nederlandse tandarts bent.
Blijkbaar wel een die zijn kop in het zand steekt en niet goed op de hoogte is van de prijzen die hier in Nederland voor implantaten en kronen gevraagd worden.
Ik heb zojuist Tand Correct geattendeerd op je beschuldiging die naar mijn mening nergens op slaat. Hopelijk nemen ze de moeite en gaan ze hier achteraan.
In ieder geval ben ik zelf zeer tevreden dat ik bij Tand Correct ruim 60% minder heb hoeven te betalen en over het resultaat ben ik zeer tevreden.

Hopelijk gaan de prijzen in Nederland ook omlaag zodat een fatsoenlijk vast gebit voor velen betaalbaar wordt. Anders zullen er veel mensen gedwongen worden om van organisaties als Tand Correct gebruik te maken.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: tandreizen buitenland

Ongelezen bericht door vroem »

Blijkbaar wel een die zijn kop in het zand steekt en niet goed op de hoogte is van de prijzen die hier in Nederland voor implantaten en kronen gevraagd worden.
waar dit nu weer goed voor is...

Nou nee ik steek mijn kop niet in het zand. Ik weet, uit ervaring, dat een zirconium brug 3 delen in NL gemaakt een bepaald bedrag kost:
De door mij neergezette UPT codes en tarieven zijn gewoon te controleren bij de NZA:
ik ga even uit van een totaalplaatje:
X10 (foto), A10,2x (verdoving), R25 2x (beslijpen pijlerkiezen) en R40 (overbrugging), en dan techniekkosten een € 765,-
Alles bij elkaar 1409,61. Dus niet eens 1500,-, laat staan 3000,= zoals op betreffende website vermeld staat!

nog een voorbeeld: de proseleinen facing die bij hen 280,- kost, en in NL naar hun mening 450,-.

nu ja: verdoving A10, werk tandarts R79 , kosten tandtechniek in het ergste geval een 175,- (mijn lab doet het voor minder) samen 290,29... tientje duurder dus dan in Turkije. En zeker geen 450,=..

@Vermeulen 58: u blaast zo hoog van de toren, maar ik laat hier 2 voorbeelden zien die heel makkelijk na te gaan zijn en te controleren. Dus wie heeft er nu gelijk?

Dus als men mij kan uitleggen waar die 3000,- dan vandaan komt ben ik bereid mijn uitspraak openbaar in tr trekken. doet men dat niet, blijft het mijn persoonlijke mening wat hier boven staat....!! En aangezien dat mijn persoonlijke mening is, en ik daarnaast in staat ben de knelpunten aan te tonen van wat op hun site vermeld staat, zal ik een discussie niet uit de weg gaan.

Ik heb elders op deze site al eens een hooglopende discussie gehad met iemand die van alles en nog wat beweerde, en die persoon zou indien hij mij 1 stroobreed in de weg had kunnen leggen dat ook zeker gedaan hebben, ook juridisch, alleen tja...
Laatst gewijzigd door vroem op 15 nov 2010 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten