LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Psychiatrie is oplichterij

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Lievemoeder,

wat is de bron?

lievemoeder
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:23

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door lievemoeder »

http://szasz.com/

om direct naar de text te gaan, kun je de link van Ephra volgen op pagina 5.

we houden elkaar wel lekker bezig. is leuk!!

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

beste ingeding,wat is ongeloofwaardig aan mij verhaal?als je wil dat ik iets bevestig dan zal ik dat doen.
Als ik meld dat de psychiatrie zelf onduidelijk is met pillen en diagnostiek waarom bevestig ik dan dat er sprake is van wetenschap? (wetenschap=zuivere kennis)
Zoals ik vermelde gaf de prof.zijn mening over het onderzoek?een mening is toch geen wetenschap?
Een mening gebaseerd op zijnof haar bevindingen volgens een onderzoek vind ik meer waarheidsgehalte hebben dan ruziemakende psychiaters onderling betreft de diagnostiek van een client?
Neem is ff contact op met dhr Derksen en vraag eens of hij zelf wel weet of hij op de site staat van arjan donkelaar?
Het waren artsen die mij bevestigde dat hij een autoriteit was mijn verantwoordelijk behandelaar wil niet reageren terwijl hij dat wel verplicht is.
Ik kwam bij prof derksen terecht na een artikel in het NRC en startpagina van borderline!
Zelf heb ik geen link met de scientology en ben ook niet geintresseerd in ze,de ncrm voert duidelijk alleen actie tegen strattera en adhd (adhd is volgens hun een mythe) hier sta ik niet helemaal achter maar toch wel belangrijk dat ze actie voeren want volgens de GGZ leed ik 6 weken aan ADHD en kreeg concerta a 60 euries in de maand,later bleek het een vergissing want ik werd hyper van de concerta (terwijl ik shovelmachinist was)
Het zijn de artsen zelf die mij vetrellen dat het een zootje is ingeding,dit mag je wetenschap noemen want zij hadden overzicht op mijn situatie, diagnostiek en medicatie.
Op jou advies nam ik maar eerst ff een pilletje.

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »


Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Big-V »

http://szasz.com/

om direct naar de text te gaan, kun je de link van Ephra volgen op pagina 5.

we houden elkaar wel lekker bezig. is leuk!!
Als je nou niet alleen op de website van deze persoon zelf zou kijken, zou je inzien dat je er naast zit.
Je hoeft maar op CCHR te googlen en op de eerste pagina staan al verschillende sites, waaronder Wikipedia, waarop duidelijk wordt gemaakt dat de CCHR wel degelijk gelieerd is aan de Scientology Kerk.

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

http://nl.youtube.com/watch?v=trJAfraWc ... re=related

dit is 1 van de duizenden voorbeelden ingeding.

Mocht je het nog ongeloofwaardig vinden,dan heb ik duizend ervaringsverhalen voor je en je ben hierbij uitgenodigd.

Helaas kan niet alles bevestigd worden,zoals Tofik Dibi van groen links al melde, na zijn geflopte meldpunt, gaf hij te kennen dat de slachtoffers te bang zijn om te praten.

De Haagse politiek is hier bewust van!

De NCRM bemoeit zich hier niet mee "Stchting Misplaatst"wel en bekijk hun site eens.

Enkele nabestaanden,waaronder ik,zagen hun dierbaren (bijv.eigen kind) uit het leven stappen omdat ze dit systeem en hun trauma niet meer aan konden!.

Het is gewoon vechten tegen de bierkaai en het hulpgeroep wordt altijd weer afgedaan als ongeloofwaardig (probeer te beseffen hoeveel pijn dat doet bij nabestaanden en slachtoffers)

Onlangs was ik in de tweede kamer en vernam dat op dit moment nogsteeds ongeveer 600 kinderen zonder proces in de gevangenis zitten.

Betreft de volwassen psychiatrie (90% van de hulpverleners vinden hun vak niet meer interessant en wijten dat aan marktwerking)

Als je wil weten wat Jan Derksen daarover te vertellen had,zal je eens wat van zijn werk moeten lezen (geen wetenschap maar simpele logica die jij denk ik ook kan begrijpen)

Mss nog een weetje,er is verleden jaar en afkick kliniek geopend op curacao voor drugsverslaafde artsen en managers uit holland (moet 3000 clienten helpen)

Je zou het toch allemaal niet meer willen geloven toch?

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

http://nl.youtube.com/watch?v=zQegsqYhuZE&NR=1

De scientolygie steunt hem in ZIJN visie en niet andersom.
Bekijk niet alleen internet zie ook dagbladen en vakbladen van de laatste 30 jaar omtrent deze man.
Zijn visie wordt financieel gesteunt door de sientolygie mede omdat deze beweging zeer vermogend is (naar schatting 600 miljoen)het geld van de kostbare procedures moest ergens vandaan komen.

Ik kwam hier reageren omtrent de psychiatrie en het eindigt weer met de scientolygie?

Ik vind het allemaal off topic gaan en vraag me af waarom mensen geen scientolygie topic openen op dit forum en deze zinloze stellingen altijd weer tevoorschijn moeten komen op momenten waar mensen hun hart willen luchten omtrent de psychiatrie?

Psychiatrie is oplichterij !

Lijkt me daarom zinvol om weer over de psychiatrie te reageren.

Ik ben het niet eens met de scientolygie ondanks dat zij anti psychiatrie zijn,psychiatrie is hard nodig en misstanden mogen kenbaar worden gemaakt en dit vak kan kwalitatief veel beter.

Een topic scientolygie is oplichterij lijkt me relevant kan die ook aangekaart worden en hier weer over de psychiatrie.

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

quote
Titel: Re:Psychiatrie: Een Industrie des Doods (video documentaire)
Bericht door: dre op November 20, 2008, 11:32:06
--------------------------------------------------------------------------------

Mooie docu,een hoogleraar psychiatrie die de CCHR aanvoerd heeft duidelijke taal gesproken over opvoeding en beschadiging van kinderen door ouders en dergelijk,bij psychische overbelastng worden de kenmerken die ze vertonen chemisch bestreden en behandeld met alle gevolgen van dien,ik ben 6 jaar gedrogeerd geweest wegens diagnoses die ik uit wetenschappelijk onderzoek nooit gehad heb,ptss als gevolg en lichamelijk letsel wat niet meer te genezen is.
Ik ben blij dat er een beweging is die tegengas geeft (voor mij herkenning en een pijnstiller) en waar ze het geld vandaan halen maakt me niks uit (doet onze overheid ook niet zo moeilijk over)
Ik onderging de duurste behandelingen van Nederland.....heb alleen nooit een behandeling gehad en zie nu peperdure klinieken de grond uitkomen,(De Dijk,Heiloo....Dijk en Duin is in de maak) om een richtlijn te geven over financiering van mijn behandeling???

Ook de mensen die ik zag sterven voor mijn ogen,ik had de luxe niet om ze te sluiten!!!!!

De centen van een sekte worden vandaag beter besteedt dan de overheid het doet!

Vergeet ook de financiele bijdrage van de kerk niet aan de Scienctology.

De pot verwijt de ketel weer dattie zwart ziet...

bron: http://www.psychiater.nu/forum/index.ph ... topic=29.0

wat moet ik verder nog zeggen? Toeval?

Gr
Ingeting

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

Nei zeker geen toeval,wij houdenafstand van deze organisatie en de NCRM varen een eigen koers,ik mag zelf bepalen waar ik reageer.

Ik vind het erg jammer dat je alleen de NCRM in beeld heb ingeding,vele stichtingen in Nederland proberen de psychiatrie ook onder de aandacht te krijgen en krijgen inmiddels een beetje voet aan de grond.
(de ncrm en de cchr hebben totaal geen poot aande grond en ik moet vaak lezen dat het een gevaarlijke sekte is??)

Je zag me op een ander forum maar ik ben er op meer actief,ik zal je wat meer helpen www.maaikehermes.nl (klik recent aan en de rest spreekt vanzelf.

Ik ben geen trol die foras en slachtoffers verziekt ingeding en voel me ook niet bedreigd als ik me identiteit prijsgeef.

De anti scientolgie spammers nemen hals over kop toe op het internet en maken slachtoffers (opnieuw mijn vraag,waarom wordt er zo slecht gereageerd op estradas verhaal ?en komen we weer bij de ncrm en cchr en scientolygie aan terwijl ik ze hier nog niet zag,de disucussie gaat wer off topic en de anti scientology heeft weer zijn zin)

De anti scientolygie gaat gebukt aan tekort media aandacht om,open daarom eens een topic (bijv,NCRM...is oplichterij).....dan kan jij jou verhaal kwijt en kan er op gereageerd worden waar het thuishoort.

Toon es wat klasse ingeding,mijn vraag aan jou is wat beweegt je om zo onwetend te reageren?,waarom die scientolygie weer?,waarom bescherm je de psychiatrie?waarom je nickname?waarom geen eigen topic?.......peter schilte gaf er al eens antwoord op ingeding.

Nogmaals ingeding,je mag vele ervaringsverhalen uit de psychiatrie lezen (ongeveer 1000),je weet nu hoe je contact met me moet opnemen!
Deze zijn samengesteld door vrijwilligers van belangen verenigingen die GEEN contacten onderhouden met de ncrm.

En beschrijf ook een s je ervaringen met de psychiatrie....

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Mijn nick is IngeTing

En voor de rest is het mij nu duidelijk uit welke hoek de wind bij jou waait.

Gr
IngeTing

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

En net als de psychiatrie laat je je ware gezicht niet zien.
Vele vrijwilligers doen het wel ingeting,mede dankzij hun kopte de spits gisteren dat psychiatrie en artsen in Nederland van God los zijn en een stortvloed aan pillen voorschrijven,menswaardige gesprekken (die WEL tot verbetering leiden) krijgen amper de voorkeur!
De gevolgen zijn zeer ernstig te noemen en mensen met complexe problematiek krijgen al net als ik de diagnose Borderline en ze zijn weer snel van ze af
De laatste jaren komt de psychiatrie almeer in opspraak,Astrids verslag komt nu toch uit!

Ik zelf had 4 chronische diagnoses uit de as 11 van de DSM 4,niemand herkende ze (zelfs hulpverleners niet) en na psychologisch onderzoek werd ik weer beter......dus er gebeuren ook wonderen?

Ik slikte bijv: depakine,lithium.prozac,seroxat,efexor,dipireron,temazepam (nu 200 tot 300 mg oxazepam) haldol,cicordnol,risperdal,orap,zyprexa ,ritalin,concerta etc etc en ik sneed dagelijks (tijdens opsluitingen) mijn hele lijf kapot als ik dissioceerde en deed meerdere suicide pogingen.

Artsen en hulpverleners noemen me een chemisch wonder en bevestigen dat ik met deze hoge dosissen rare trekken kan vertonen!?

Vergeet niet dat er veel patienten tijdens dwangmaatregelen pillen moeten slikken.!

Daarbij komt dat al mijn separaties niet beschreven zijn,PVP Nederland reageerd ook na onderzoek dat dit veel voorkomt en cijfers over de aantal separaties en fixaties onduidelijk zijn en de wel gemelde separaties zoveel zijn dat we koploper in europa zijn?? (plus de dodelijke gebeurtenissen tijdens eenzame opsluitingen)

Thomas Szasz heeft hier een duidelijke verklaring voor,omdat ik simpelweg geabonneerd ben op zijn google cchr webmeldingen krijg ik elke dag een update en kwam zo op sites terecht van psychiater.nu en het forum van peter schilte,maar heb geen enkele relatie tot beide om de simpele redenen ,ik deel hun visie niet.

Je noemde me ongeloofwaardig
Je hebt zelf geen enkele kennis of ervaring
Mijn mening is dat mensen (die uit angst al niet durven te reageren) met dergelijke traumatische ervaringen nog eens een trap nakrijgen door onwetende ,slappe en klierende opmerkingen van jou.

En om nog eens terug te te komen op je opmerking van "doe is niet zo hyper en neem een pilletje",keej maar vind jezelf dat ik niet genoeg geslikt heb?

gr Dre

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Geplaatst op 02 Sep 2008 23:03 door Ephra


--------------------------------------------------------------------------------
Quote van Ephra
Ik fiets hier langs en moet even hardnekkige irritante internetnonsens en daarmee foute informatie corrigeren:

Thomas Szasz is een atheist, en is geen lid van en heeft geen betrokkenheid met de Scientology beweging.
Op de officiele website van Szasz staat dat ook notabene.. Al sinds 2003. het zijn steeds de mensen die het niet met hem eens zijn die dit soort leugens rond te verspreiden om Szasz in een kwaad daglicht te zetten. Houd daarmee op! Het vervuilt het internet en fora.

Dit was de reden voor mij om te kijken of dhr Szazs met scientology te maken had. Hierdoor heb ik ook een opmerking gemaakt over Astrada. Ik heb gezegd dat ik het niet met haar eens was maar dat ze het recht had om haar mening te geven.

Ik heb gelezen wat jij vindt en ik ben tot de conclusie gekomen (gewoon ff googlen) dat jij, ondanks dat je dit ontkent (maar dat doen de meeste sekte leden), iets te maken hebt met scientology. Ik vind het trouwens ok als mensen lid zijn van een sekte, dat moeten zij vooral zelf weten. (maar kritisch denken en lid zijn van een sekte gaan niet samen).

De stelling is PSYCHIATRIE IS OPLICHTERIJ!!!!!

Oplichterij is volgens mij : geld vragen voor iets dat niet werkt en NOOIT zal werken, bv de gekte van Scientology. Ik geloof niet in een "man" XENU die van een andere planeet komt en de overbevolking wilde oplossen door "mensen" op aarde in vulkanen te gooien en dat de "zielen" van deze wezens zich hechten aan mensen en dat alle ziekten (geestelijk en lichaamelijk) de schuld zijn van Xenu. (Xenu wordt door de scientology leer gezien als de opper psychiater). Scientology gelooft ook niet dat psychologie een wetenschap is en gelooft dat het het kwaad van de wereld is.

quote van dre:
Re:Psychiatrie: Een Industrie des Doods (video documentaire)
Bericht door: dre op November 20, 2008, 11:32:06

Psychiatrie is volgens my geen oplichterij.
Ik denk door wat ik heb gezien in mijn omgeving dat psychiatrie een oplossing en/of hulpmiddel kan zijn om beter in het leven te staan als je een geesteziekte hebt en daarom zie ik het NIET ALS oplichterij (maar ik zie het ook niet als zalig makend, dat is nl niets). Nu is voor mij een geesteziekte een ziekte die in de hersenen voorkomt). De scientologyleer zegt dat geesteziekte niet voorkomt, dat is ook een manier, gewoon ontkennen.

Ik maak ook GEEN onderscheid tussen geest en ziel. Ik geloof niet in "god". Dus voor mij zijn de hersenen en de "ziel" hetzelfde.

Ik hoop dat dit genoeg "mijn ware gezicht is".

gr
IngeTing

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Quote

Bericht door: dre op November 20, 2008, 11:36:43
--------------------------------------------------------------------------------

andre is de naam

ik heb familie in narcanon zitten dus ik weet waar ik over praat,mijn neef vertrekt binnekort naar het buitenland om te kijken of hij daar beter op zijn plek zit (beter iets dan niets),ik was 5 jaar onder behandeling van de brijderstichting en het lostte niets op (foute diagnose)
Bron: http://www.psychiater.nu/forum/index.ph ... topic=29.0

Hmmmmmmm 5 jaar brijderstichting en jaaaaaaaaaaaaren in heiloo en ik weet niet wat nog meer. Als ik jou moet geloven ben je je hele leven onder behandeling geweest. Hmmmm moeten we zo iemand echt serieus nemen???????? Of heb je last van je "verzin-klier".

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Quotë: dre:
1 sept 2007 pleegde mijn vriendin zelfmoord,die dag was 10 jaar lang mijn trouwdag geweest.
Ik mocht ZIEN en VOELEN waarom ze dat deed en mij wordt het zwijgen opgelegt!!! (enkele komen onschuldig en zonder proces in de forensische psychiatrie terecht)
Ik heb haar wat beloofd toen ze in haar kist lag en als je m`n filmpje zag,weet je dat ik in staat ben me letterlijk dood te vechten om dit boven water te krijgen!!!!!

Bron: http://www.psychiater.nu/forum/index.ph ... topic=29.0

Dre, het wordt nu echt een roman

ps psychiater.nu is een scientology pagina (zoek maar ff op google)

lievemoeder
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:23

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door lievemoeder »

@Ingeting

Je komt als een betweter over.
Misschien weet je ook veel, maar je manier van overbrengen is wel wat irritant als je je zo betweterig presenteert.

Misschien sta je gelijk op je achterste benen als je dit leest, maar dat past dan wel weer.

Misschien doe je wat met deze info, en concludeer je dat als je info wilt overbrengen dit op deze manier niet echt goed overkomt.

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Lievemoeder,

Het is zeker niet mijn bedoeling om als betweter over te komen. Ik weet zeker niet alles over dit onderwerp. Het spijt mij dan ook dat jij dit zo hebt begrepen. Ik heb in mijn omgeving iemand gezien die na 40 jaar psychoses vreselijk is opgeknapt na medicijn gebruik. (Dit is een heel verhaal en als je het wil weten zal ik het gerust vertellen op dit forum want is schuw mijn persoonlijke ervaringen niet).

De stelling is Psychiatrie is oplichterij.
==========================

Hier ben ik het niet mee eens.
Psychiatrie is een nog niet zo een oude vorm van wetenschap. Er valt nog veel te leren van de psyche van mensen. Het is dus ook heel moeilijk om mensen te behandelen die lijden aan een psych stoornis.

Lievemoeder,
Als je in discussie gaat met mensen van bv scientology die geloven dat psych stoornissen niet bestaan, dan wordt het heel moeilijk. Zij ontkennen de stoornis en geloven dat je het door praten kunt oplossen.

Nu ben ik de eerste die zegt dat praten over een probleem een groot deel van de oplossing kan zijn. Maar ik denk ook dat hersenen, net als bv het hart, een defect kan vertonen.

Als iets defect is kun je dat misschien oplossen (en/of (tijdelijk) helpen) met medicijjen. En een ieder wie dat van te voren uitsluit vind ik kortzichtig.

Liefs
IngeTing

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Geplaatst op 16 Jan 2009 17:59 door lievemoeder


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
@Ingeting

Je komt als een betweter over.
Misschien weet je ook veel, maar je manier van overbrengen is wel wat irritant als je je zo betweterig presenteert.

Misschien sta je gelijk op je achterste benen als je dit leest, maar dat past dan wel weer.

Misschien doe je wat met deze info, en concludeer je dat als je info wilt overbrengen dit op deze manier niet echt goed overkomt.
unquote


Lieve Moeder,
Ik begrijp dat het moeilijk voor je is om deze discussie bij te houden.
Jij verkondigd dat Szasz een proffesor is die NIET in diens is van jouw sekte. Ik heb je al een paar keer bewijzen laten zien dat hij net als jij onder invloed is van de kwalijke sekte $cientology. Jij denkt dat iemand zoals Szasz een onafhankelijke bron is, zucht meissie toch. Het geeft niet, wij vergeven jou, maar het is wel ZIELUGGGGGGG. Je bent een sneu mensie dat gelooft in buitenaardse wezentjes die aan jou vast zitten en die kun je kwijt raken door "auditing". Xenu (de opper psychiater in de scientology cult) is de wortel van al het kwaad volgens jouw geloof. Maar je gaat vast ontkennen dat je bij de scientology club hoort. Ghehehe dat doen ze allemaal, er zijn maar weinig mensen die er voor uit komen dat ze bij die kneuzenclub horen. Whaaaa Tom Cruise doet het en hij wordt uitgelachen en ontslagen. En John Travolta, tsja, zucht, echt erg, zijn kind is doooooooood en waarom???????? ER mogen van Scientology geen medicijnen geslikt worden voor epileptische aanvallen (zie: http://nl.youtube.com/watch?v=D5Ed3nIwx ... annel_page). Als je mij niet gelooft lievemoeder, geloof dan een vrouw die 30 jaar in de $cientologyclub zat.

Lieve Moeder,
Doe nu niet net of je er niet bij hoort. Het is gewoon zieluggggg hoe sekte leden hier hun geloof ontkennen.

Doe maar niet alsof je er niet bij hoort, NIETS is er wat je kunt zeggen dat je mij kunt overtuigen. Jij hoort in de catagorie, Astrada (Astrid Jansen NCRM), Arjan Dokelaar etc etc. En dan verdwijn je weer en kom jij terug onder een andere nick.

Gr
Ingeting

dre 38
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2009 14:13

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door dre 38 »

Ik melde al dat ik het kan bevestigen ingeting.
Zoals ik al verwachte heb je geen ervaring en je reageerd maar in de wilde weg.
Jij kent iemand die opknapte,in mijn ogen en ervaringen uniek!!,ik zag niemand opknappen en ik zat daar.
Je reageerd niet op de discussie "psychiatrie is oplichterij"maar je begint een discussie "scientolygie is oplichterij",je ontwijkt stellingen en ervaringen en je weigerd om op iemands stellingen en ervaringen te reageren.
Prof,Smalhout of Jan Derksen,jij ziet ze al snel gerelateerd aan de scientolygie en hun werk heb je niet gelezen?
Jij hebt iemand in je omgeving die opknapte (zucht)
Ik had een vriendin die de psychiatrie niet overleefde en je ziet haar met mij op de foto in de videoplay van Maaike Hermes en je vind het een roman????????
Ik heb de rouw nog niet verwerkt ingeting met nog 2 andere suicides in mijn gedachte.
Als je over mijn "verzinklier" begint mag ik aannemen dat je me een leugenaar vind.
Het verstoppen achter je nickname is makkelijk en je kan lekker in de wilde weg schrijven om mensen keihard eronderuit te halen ingeting.
Als je het tegendeel wil beweren laten we dan ff straight zijn,ik werk nu mee aan een docu,enkele onderwerpen zag je hier al in mijn reacties,als je ECHT achter je stelling staat bieden we je de mogelijkheid om mee te werken en je mening te geven,de docu heeft niks met scientolygie te maken en die werken er ook niet aan mee en zijn ook niet op de hoogte.
Tot nu toe hebben ervaringsverhalen erg veel woede opgeleverd en er wordt hard gewerkt aan verbetering,het zou fijn zijn als jij de andere kant van de psychiatrie met zijn instellingen zou vertellen met JOU ervaringen.

btw,ik ben 38 en zat van 1996 tot 2000 ambulant en klinisch in de verslavingszorg en kon gewoon naar mijn werk,van 2000 toot 2008 ambulant en klinsch in de psychiatrie en kon in die tijd gewoon 3 jaar in loondienst in de bouw werken.
Jij kent iemand die na 40 jaar psychoses opknapte?
Ik heb last van kortdurende psychoses ingeting,nog maar 10 jaar ik krijg 200 mg seresta per dag voorgeschreven van de psieg en ik knap niet op ingeting,al 10 jaar niet zelfs niet na bijna alle pillen te hebben uitgeprobeerd.
Arjan Donkelaar vind ADHD een mythe en Schizofrenie geen ziekte,waarom je mij aan deze mensen relateer snap ik niet,dat ik reageer in zijn forum wil niet zeggen dat ik ze aanhang(ieders goed recht),als ik zou reageren aan "schrijf eens aan mona" hoef ik toch geen lid te zijn van de libelle.

Mocht je mee willen werken aan de docu lees ik het wel hier.

Voor de rest ben ik hier uitgeteld,je laatste reacties vind ik echt mensonterend worden en kwetsend naar nabestaanden,

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Dre,

Ik vind het echt heeel goed dat er een docu komt over dit onderwerp. Gewoon een evenwichtig verhaal over psychiatrie is altijd goed. Ik denk dat psychiatrie heel veel kan leren van de ervaringen van patienten. Ik zou graag meedoen aan de docu waar jij het over hebt. Ik zou wel willen weten wie deze docu maakt en voor welke omroep (of voor welke instantie). Ik weet nl echt erg veel van dit onderwerp, maar als ervarings deskundige niet als psychiater of psycholoog.

Dre, vertel, wie wil deze docu maken en vanuit welke "hoek" worden de problemen belicht....

Gr
IngeTing

Ingeting
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jul 2008 05:04

Re: Psychiatrie is oplichterij

Ongelezen bericht door Ingeting »

Dre,

Ik heb met mijn zusje geleeft met een moeder die manisch depressief was. Ze heeft jaren wanen en psychosen gehad. Onze vader kon hier niet mee omgaan en is vertrokken. Wij als kinderen hebben moeten toekijken hoe onze moeder steeds "gekker" werd. Onze jeugd is kapot gemaakt omdat onze moeder niet kon worden gedwongen om medicijnen te gebruiken. Pas toen ze een gevaar werd voor haar eigen leven kon ze worden gedwongen om antidepressiva te slikken (ze was al geesteziek vanaf 25 jaar, ze heeft medicijnen gekregen toen ze 66 was). Want in Nederland kun je iemand pas tegen zijjn/haar wil behandelen als ze een gevaar zijn voor zichzelf of voor anderen. Nu naar zoveel jaar is ze eindelijk gelukkig. God wat had het toch geweldig geweest als ze deze medicijnen (antidepressiva) 40 jaar geleden had gehad, want dan: had haar man nog met haar kunnen leven, hadden haar kinderen een normale jeugd gehad en het belangrijkste:
ze had zelf ook kunnen genieten.

Ik put troost uit het idee dat ik weet dat ze na 40 jaar eindelijk kan genieten van vogeltjes die fluiten etc etc en dat dankzij psychiaters en medicijnen.

liefs
Ingeting

Gesloten