LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziekenhuis Heerlen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Fijn ziekenhuis, Atrium en ze doen alsof ze zo goed zijn nu, het ziet er idd allemaal goed uit, maar zodra je baby op 14 West (Couveuse-afdeling) ligt, dan is het hopeloos hoor.
Je ben intens verdrietig dat jouw baby daar in de couveuse ligt, je moet naar huis want je heb er nog 2 kinderen, ze zijn er nier aardig en ze tonen geen begrip voor je verdriet.
Ze gaan tegen al je wensen in, en laten de baby gewoon 45 min huilen terwijl ik hem thuis via babywatch kon zien, ze zeiden gewoon het maar 5 minuten waren.
Als ik aankom hebben ze hem al in bad gedaan,gevoed enz en mocht ik hem niet uit de couveuse halen, en net vóór de volgende voeding werd ik weggeroepen door een kinderarts.
Heb gezegd hem zelf zou voeden, ja hoor mevrouw, we wachten op u...kwam ik even later terug, liepen ze met hem op de arm hem te voeden, hij had ''honger''.
En als ik thuis ben laten ze hem tot op de minuut wachten en 45 min huilen, verschonen deden ze ook slecht,want elke keer had hij een vieze luier.
Hij kwam in die couveuse terrecht toen hij 5 dagen oud was, dus hij was geen prematuurtje, maar een voldragen baby, en mocht zovaak bellen als ik wilde (zeiden ze) ,maar dan deden ze elke keer rot aan de telefoon en kortaf en hingen snel weer op, de meeste dan.
Hij zat pas op 90cc en ze gaven hem een baby tot 4 weken maar tot de 120cc mag, en deden ze hem dus overvoeden, heb er wat van gezegd en ze deden wat ze wilde,en vertelde me gewoon erna wat hij kreeg, terwijl ze wisten ik dat niet wilde.
Hoop dat nooit iemand zijn/haar kindje daar heeft liggen, want ze zijn daar onmenselijk en ze behandelen je als een stuk vuil, en je hebt totaal niets over je eigen kindje te zeggen!

Liefs,
Patricia

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Nog korte toevoeging, mijn eigen moeder mocht haar kleinzoon die ze terwereld geholpen had niet eens voeden,terwijl er elke keer andere mensen de baby liepen te voeden.
Zag ze rennen met andermans baby op de arm, ik wierp een afkeurende blik toe, maar ze doen alsof ze gek zijn, die mensen daar zouden ze allemaal stuk voor stuk moeten ontslaan, er waren maar 2 goede verplegers !

maria mv jennifer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2007 09:12

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door maria mv jennifer »

mijn broer heeft zijn dochter in het atrium liggen
op de zelfde afdeling waar jou zoontje heeft gelegen..
wat je allemaal opnoemde klopt.
mijn broer is niet tespreken over hun
je moet op het bord schrijven hoelaat je komt en wat je gaat doen
in bad doen of voeden
heel vaak komt hij daar en dan hebben hun alles al gedaan!
terwijl mijn broer en vriendin ruim op tijd waren !!
ze zijn erg bot tegen je
en luisteren niet na je ..
ze doen gewoon wat ze zelf willen


nee die afdeling is echt niet leuk ..

maria

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Ja precies, ze ;luisteren niet eens naar je wensen
ze doen wat ze zelf willen, en wat je voelt en huilend rondloopt en belt als er iets is wimpelen ze af alsof je je aanstelt

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ziekenhuis Heerlen.

Een naar verhaal omdat al zeker 20 jaar geleden mijn toen vroegtijdig geboren nichtje als een van de eerste prematuurtjes in het AMC Amsterdam tegen het blote lijf van de moeder werd gebonden.
Een methode dat voortkomt uit ervaringen die men in Zuid- of MiddenAmerika toen overnam omdat vooral arme mensen een couveusebehandeling niet konden betalen.
Die methode bleek veel beter te zijn dan de couveuse.
Beter voor het kind dat door de moederwarmte veel beter reageerde maar ook voor die moeders zelf die dus op die manier een veel betere band met hun kind kreeg dan couveuse-opname.

Let wel!!!
Ik spreek dus over prematuurgeboren baby's.
NIET over baby's die door een ziekte gebonden zijn aan een couveuse!!!

Maar heel duidelijk is dat het naar de mening van veel artsen wreed is om die noodzakelijke band tussen moeder en kind alleen op medische gronden te verbreken/te bemoeilijken.

Ik zou mij eens in dit geval eens een telefoontje plegen (via uw huisarts o.i.d.) met dit Academisch Medisch Centrum te Amsterdam.

Academisch Medisch Centrum Meibergdreef 9 1105 AZ Amsterdam Zuid-Oost Postbus 22660 1100 DD Amsterdam Tel: (020) 5669111 Fax: (020) 5664440 ...

Grootvader

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Dank u voor de tip,
hij mocht eruit als hun nodig achtte, als ik er was mocht hij er alleen uit precies op tijd, en nauwelijks knuffeltijd na een voeding...vind een baby en moeder dat nodig hebben.
Ik kon maar 3 uurtjes per dag aanwezig zijn doordat ik alleenstaand ben en thuis 2 kinderen had, die ik ook moest verzorgen na schooltijd, en het was al een vreselijke situatie opzich, en hun hebben de ervaring alleen maar verergerd.
Ze hebben me dingen gezegd die achtaf niet zo bleken te zijn zoals de dag van bepaalde uitslagen.
Een bepaalde verpleegster die (naar mijn, mn moeder en kraamhulps mening) een doek over de couveuse deed zodat ik mijn zoontje niet kon zien.
Onder het mom van, hij heeft de rust nodig,terwijl alleen die ene verpleegster dat zei en deed, een andere verpleegster zei me daags erna dat de kinderarts gezegd had dat niet mocht omdat ze zijn ademhaling anders via hun monitor niet konden zien.
Mijn zoontje viel in slaap in mn arm na zijn voeding en wilde ik hem onmiddelijk terug legde, en moest ook erna vertrekken voor baby's rust, terwijl hij sliep en de couveuse dicht was en alleen was dus muisstil, moest maar beneden in de hal wat gaan drinken.
Hygyene waar ze zich niet an houden, ze ging een fles maken en loopt dus 2 x door 2 deuren en klinken vastpakken en die van de magnetron en dan met de handen op de speen het flesje schudden.
Ze kunnen zelfs geen bloedprikken, en geen infuusje inbrengen, deze haalde ze uit handje en zette het in zn voorhoofdje en schoren op 2 plekken haar af, terwijl maar aan een kant een heel klein stukje nodig was.
Ik wilde wel toen een klacht indienen, maar was na een week zo gelukkig en blij mijn zoontje weer mee naar huis toe mocht, dat ik het erbij heb laten zitten eigenlijk.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ziekenhuis Heerlen en daarna.

Inderdaad zou ik mij op de toekomst richten want doktoren en verplegers/verpleegsters hebben (bijna) altijd meer gelijk dan moeders.
Maar..........
Nu ook zorgen dat die traumatische week/weken sneller en gezonder voorbij gaan door vooral bezig te gaan met veel zacht masseren van die kleine.
Lang aan de borst te houden, ook als hij niet meer drinkt maar zo in slaap valt.
Lijfelijk contact blijkt heel erg belangrijk te zijn!
Zelfs tot in de pubertijd als het kind nog even lekker tegen ma (of Pa) aan komt schurken.
Ik vind dat er te weinig geknuffeld wordt tegenwoordig en kinderen vaak min of meer "eraan hangen" door werkende Pa's en Ma's.

Hoewel ik altijd onderteken met "Grootvader"ben ik dat helaas nog niet hoewel ik meen een goede grootvader te zullen zijn zoals ik ook een goede vader ben gebleken.

Het ga u goed!
Geef die kleine een aai op z'n bolletje van....

Grootvader.
En onthou het systeem AMC!!
U kunt dit misschien in de toekomst nodig hebben.

meldpuntmedischefout
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:33

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door meldpuntmedischefout »

Een baby werd prematuur geboren (36 weken zwangerschap) in Ziekenhuis Geleen/Sittard en in de couveuse gelegd. De jonge moeder mocht niet naar hem toe van de verpleegsters en moest wachten tot het bezoekuur. Zij kon geen kennis met hem maken, want hij overleed voordat het bezoekuur was de volgende dag.
Laatst gewijzigd door meldpuntmedischefout op 06 jul 2011 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Jeetje meid, wat verschrikkelijk
maar je hebt toch het recht je eigen kindje te zien,
in ziekenhuis Heerlen kwamen alle moeders die hun kindje voedde de hele dag in en uit.
Dus snap niet dat daar bezoektijd eraan zaten, je bent toch ouder van je kindje, jeetje zeg, je hebt dus nooit je eigen kindje levend kunnen kennen, wat moet dát vreselijk zijn !
Dan voel ik mij al schuldig voor mijn verhaal :oops: :oops: :oops:

Sylvia62
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2007 21:38

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door Sylvia62 »

Beste mensen kijk maar eens op http://www.laathoren.nl In de rubriek ziekenhuizen loopt daar een discussie over de kwaliteit van ziekenhuizen...

Ellen88
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2011 19:23

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door Ellen88 »

Hier ook klachten over Atrium Heerlen.
Het begon al met de bevalling: 53 uur weeen, 6x epidurale waarvan 1 zenuw geraakt, 2x ruggenprik met total spinal (bijna doodervaring dus) en uiteindelijk een keizersnede. Daarna vreselijk slechte nazorg gehad in het ziekenhuis.

Babytje was meteen na de bevalling ziek, er is niets kunnen vinden. Ze weigerde de borst, dus ik gaf de moedermelk na het afkolven. Ze zeiden dat ze gewoon erg veel pit had en daarom veel huilde en niet wilde drinken. Na 2 weken werd er geadviseerd haar in te bakeren.

Na 5 weken een huilbaby te hebben gehad, eindelijk pas gehoord geworden door het consultatie bureau. Ze bleek spruw te hebben, maar na een week weer op controle en bleek het toch geen spruw te zijn en we moesten direct stoppen met de medicatie. Echter bleef het drink en huilprobleem aanhouden. We hebben op eigen houtje verschillende flessen en spenen geprobeerd, maar niets hielp. Ze krees het uit van de pijn. Toen maar overgestapt op HA voeding: geen resultaat. Toen op Soja: geen resultaat.

Toen ze 8 weken was wisten we niet meer wat we konden doen en zijn we met spoed naar Atrium Heerlen gegaan. Ze werd daar meteen op de kinderafdeling opgenomen. Na 1 nacht was al duidelijk dat ze wel degelijk spruw had en ze hier behoorlijk last van had. Wellicht kon ze ook reflux hebben en de voeding moest dus ingedikt worden. (we waren ondertussen sinds een paar dagen begonnen aan een koemelkeiwitallergietest en kreeg ze friso 1 pep). Ze is daar van zondag t/m vrijdag geweest en met de medicatie ging het stukken beter. We mochten haar vrijdag meteen mee naar huis nemen. Zondag begon ze echter alweer slechter te drinken en maandag weigerde ze weer en was ze vreselijk aant krijsen. Dus weer direct naar het ziekenhuis.
Daar is ze nu alweer een week. Ze hebben een week lang alleen maar geobserveerd en niets gedaan. Nu heeft ze eindelijk een sonde gekregen om de zuurtegraad in de slokdarm te meten om te kijken of ze reflux heeft. Waarom is dit niet meteen in het begin gedaan?

Ondertussen worden mijn man en ik de hele tijd lastig gevallen met vragen over haar verzorging in onze thuissituatie. Wij hebben allebei een eigen bedrijf en we komen haar alleen even smorgens voeden en savonds doen we haar in bad en blijven we langer. Wij hebben niet de "luxe"dat we verlof kunnen nemen of familiedagen kunnen oppakken.

Maar de dokters en maatschappelijk werkster daar vinden dit zo vreemd dat ze wel moeten aannemen dat wij waarschijnlijk depressief zijn of iets anders. Er is ons psychische hulp aangeboden, maar dat hebben wij helemaal niet nodig en dus weigeren we. Vervolgens krijgen we verkapte dreigementen dat als we dat niet vrijwillig doen, het dan maar onvrijwillig moet!
Ik vind dat dit hele verhaal een hele vreemde wending begint te krijgen. We brengen een ziek kindje en vervolgens wordt ons een depressie aangepraat! Waarom?

waarom? waarom?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sorry maar je kindje ligt ziek in het ziekenhuis en je kan er alleen maar
s'morgens en s'avonds heen !?
Onbegrijpelijk !

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat een verhaal.
Je mag zeker boos, zeer boos zijn, als dit zo gebeurd
Op de website staat over bezoekuren dit:
Bezoektijden:
Tussen 9.00 uur en 21.00 uur is het continue toegestaan met de volgende voorwaarden:

Ouder(s) moeten erbij zijn
1 bezoeker tegelijk, er mag vaker van bezoek gewisseld worden
Alleen op voedingstijden de baby's uit bed halen.
Tussen de voedingsronden wel kijken, maar de baby's met rust laten(niet aanraken en zacht praten)

en bij couveuse afdeling dit:
Wanneer uw kind op de afdeling neonatologie is opgenomen, wordt u door het afdelingsteam van de afdeling neonatologie maximaal in de gelegenheid gesteld om bij uw kind te zijn, het te verzorgen en te voeden.

Uitgebreide informatie krijgt u uiteraard op de afdeling (14 west) of klik hier.


Verder dit:
Niet tevreden?

Indien er kritiek of suggesties van uw kant zijn, willen wij dat graag horen. Het verdient de voorkeur dat u uw klacht bespreekt met degene(n) die bij het ontstaan ervan direct betrokken waren.

U kunt contact opnemen met de afdelingsmanager Jolanda Hersbach.

Vindt u dat moeilijk of bezwaarlijk, dan kunt u contact opnemen met het Patiëntenservicebureau.

Voor informatie over het indienen van een klacht kunt u de brochure: 'Een klacht. Wat doe ik daarmee?' raadplegen. Deze is verkrijgbaar op de polikliniek, de afdeling en bij het Patiëntenservicebureau.

Ik wens jou en de familie veel sterkte!

meldpuntmedischefout
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:33

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door meldpuntmedischefout »

Uit het verhaal concludeer ik dat jullie beiden weinig tijd hebben en beiden alleen even snel 's ochtends en 's avonds op bezoek kunnen.

Oppassen dat ze jullie niet overvallen en in de separeercel opsluiten, want dat kunnen ze doen, als je niet meewerkt met een psychiatrisch onderzoek wanneer de verpleegkundige vindt dat jij het geestelijk niet aankunt. Ze zetten je dan in een separeerkamer vast en dan krijg je een ondervraging onder dwang. Daar is niets tegen te doen, want ze zijn met een groep.
Dus beter meewerken of van ziekenhuis veranderen.
Soms is er jaloezie bij het verplegend personeel als jullie een dubbel inkomen hebben en meer hebben dan zij. Dan kunnen ze proberen macht uit de oefenen en dreigen je kindje van jullie af te pakken met valse beschuldigingen en je kindje aanmelden bij Jeugdzorg met een heel verhaal over jullie dat helemaal niet waar is. Helaas niets aan te doen.
Advies: Lach vriendelijk naar de verpleegsters, geef ze gelijk en knik instemmend, draag geen dure kleding en sieraden zodat ze niet jaloers zijn op je bezittingen en deze proberen af te pakken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

meldpuntmedischefout schreef:
Oppassen dat ze jullie niet overvallen en in de separeercel opsluiten, want dat kunnen ze doen, als je niet meewerkt met een psychiatrisch onderzoek wanneer de verpleegkundige vindt dat jij het geestelijk niet aankunt. Ze zetten je dan in een separeerkamer vast en dan krijg je een ondervraging onder dwang. Daar is niets tegen te doen, want ze zijn met een groep.
Sorry maar waar heb jij het nu over ?

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door mzuri »

Chocomelk schreef:Sorry maar je kindje ligt ziek in het ziekenhuis en je kan er alleen maar
s'morgens en s'avonds heen !?
Onbegrijpelijk !
Ondanks de nare ervaring van Ellen88, is dit iets wat me bijblijft uit haar bericht.
Kan het wel verklaren als je er een eind vandaan woont.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mzuri schreef: Ondanks de nare ervaring van Ellen88, is dit iets wat me bijblijft uit haar bericht.
Kan het wel verklaren als je er een eind vandaan woont.
Geen idee of dat een verklaring is, voor mij persoonlijk in ieder geval niet.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door manondoris »

mischien is het ronald mc donald huis iets ,dan kan 1 van de 2 bij het kind blijven en de ander de zaak draaiende houden . zo kun je elkaar ook gewoon aflossen , vrienden van mij hebben een zoon die voor de 2de keer aan leukemie lijd en zij lossen het op deze manier op.

meldpuntmedischefout
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 aug 2007 19:33

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door meldpuntmedischefout »

Chocomelk schreef:
meldpuntmedischefout schreef:
Oppassen dat ze jullie niet overvallen en in de separeercel opsluiten, want dat kunnen ze doen, als je niet meewerkt met een psychiatrisch onderzoek wanneer de verpleegkundige vindt dat jij het geestelijk niet aankunt. Ze zetten je dan in een separeerkamer vast en dan krijg je een ondervraging onder dwang. Daar is niets tegen te doen, want ze zijn met een groep.
Sorry maar waar heb jij het nu over ?
Over het probleem van Ellen88. De verpleegkundigen willen volgens haar de diagnose depressie bij haar stellen (ziek kindje in ziekenhuis, dus verpleegkundigen bespreken de moeder in het ziekenhuis in het team, en vragen haar huisartsendossier ook op) en zij is het daar niet mee eens. Verpleegkundigen kunnen haar dan separeren als zij niet meewerkt met psychiatrische diagnoses zoals depressie, en haar laten beoordelen en haar kindje aanmelden bij Jeugdzorg.
Dat is een normale werkwijze in ziekenhuizen.

Verpleegkundigen stellen ongevraagd diagnoses bij familieleden, die ook een registratie krijgen in het ziekenhuis als nevenclient en besproken worden in de teambesprekingen over de baby. Besloten kan worden de baby aan te melden bij Jeugdzorg, en de moeder op de PAAZ afdeling in te sluiten als ze het ziekenhuis binnenloopt om haar baby te bezoeken. Dat gebeurt vaker volgens de klachtenfunctionaris van het ziekenhuis.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik kan jou niet volgen hoor.
Waar in godsnaam heb je dit gelezen?

Gesloten