LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
gewoonmezelf
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 13:59

ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door gewoonmezelf »

Hallo,

Ik heb onlangs mijn afspraak bij mijn fysiotherapeut af moeten zeggen ivm ziekte. Ik had op maandag ochtend een afspraak om 9.30 en ben ook pas die dag met ziekte wakker geworden en kon dus niet 24 uur van te voren al opbellen naar de fysio om het antwoordapp. in te spreken. Ik heb dus te maken met overmacht. Toch een rekening achter mn broek aan gekregen?
In de praktijkfolder staat idd dat je 24 uur van te voren af moet bellen anders wordt de afspraak in rekening gebracht. Maar hoe zit dat met overmacht zoals ziekte?

Help! Ben echt niet van plan om die rekening te betalen.

thnx!

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Het is misschien wel een beetje flauw, maar de fysiotherapeut staat wel in zijn recht.

Je kunt je ook afvragen of het helemaal eerlijk is als de fysio er altijd voor opdraaid als mensen ziek zijn er kunnen soms wel 4 mensen op een dag ziek zijn en zijn/haar kosten lopen dan wel door.

gewoonmezelf
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 13:59

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door gewoonmezelf »

Tja, net of ik er om heb gevraagd om ziek te zijn en dan ook nog eens een rekening krijgen?! Ik noem dit overmacht. Ik neem aan dat de fysio daar ook dan voor verzekerd is.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Waarom zou een fysio zich daartegen moeten verzekeren??
Zou het niet zo moeten zijn dat jij je moet verzekeren tegen dit soort dingen??

Jij vindt dus dat een bedrijf/zorginstelling een verzekering moet nemen om van niet na gekomen afspraken met klanten een vergoeding te krijgen. Een beetje de omgedraaide wereld, vind u ook niet??

gewoonmezelf
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 13:59

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door gewoonmezelf »

Ik weet voldoende.
juppenforum!!!
wat een wijsneuzen allemaal hier bahbah!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door henk51 »

Je krijgt niet altijd een antwoord die je graag zou willen horen. Ik zou maar snel betalen anders kun je weer een topic starten over de in jouw ogen hoge incasso/deurwaarders kosten.

gr Henk

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

gewoonmezelf, een fysio kan zich niet verzekeren tegen inkomstenderving door patënten die niet op komen dagen!

Als er 4 patienten niet komen verdiend hij/zij 2 uur niets, daar vragen zij toch ook niet om?

marieke2407

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi hoi gewoon jezelf.

ik denk dat je de verkeerde fysio net te pakken hebt en een mieren...is ...
ik heb al zoveel artsen ,en instanties en weet ik veel wat waar ik loop,soms af moeten bellen op een maandag omdat ik niet kan lopen,dat weet ik ene dag van te voren niet....of ziek worden dat weet je toch niet..
nu weten ze allemaal wel wat ik mankeer dus misschien ben ik een uitzondering.maar dit is naaierijn,ik zou mijn verzekering eens bellen kijken wat die zeggen en lekker naar een andere fysio gaan.

ik heb een hele goede band met mijn fysio maar ja na 13 jaar week in week uit... :D in al die tijd heb ik 2 x afgebeld...1x netjes 2dg van te voren,joh peet ik heb dat en dat en ik denk dat het geen goed plan is..nee zegt ie prima ,nieuwe afspraak maken...
en 1x moest ik op een maandag met spoed naar de tandarts op de zelde tijd als fysio...ja pijn in je mond?en alleen dan terecht kennen...dus ik dacht ik bel onderweg,als ik boete krijg prima...
gewoon helemaal vergeten...en ik zit later even bij mijn tante om bij te komen,die woonde vlakbij en kon ik ff bijkomen..ik aaaaaahha
fysio..ik bellen...hoiiiiiii haai zegt ie ik zag je niet...ik dacht al er is iets want ze vergeet het nooit of doet dit nooit...
ik zeg ik schaam me dood....joh wel nee ,kan ik ff mooi mijn administratie bij werken,kijk zo kan het ook!!!!
dat was in dec ik weet dat ie gek was op oliebollen dus ik 10 oliebollen gehaald bij een goede kraam.kreeg gewoon een zoen van hem...(normaal is ie niet zo hoor!)nou zegt ie niet meer doen hoor..ik vind het wel heel lief,ik zeg ja en ik schaam me nog dood...

maar zo kan het dus ook!
ik ben er vaak op maandag ,en do 2x pw...en als je ziet hoeveel er op maandag afbellen geen punt...kan toch gebeuren,onmacht...

dat is mijn verhaal gewoon ff hoe het ook kan...maar nu dit..
stel....is in die 13 jr 1x gebeurd dat hij zich ziek melde...1 uut van te voren werd ik gebeld,hij is ziek nou dan is ie ziek...
maar stel dat dat bij jou fysio gebeurd?krijg je dan de uren die je er voor uitrekt ook vergoed??laten we het eens omdraaien??visa versa??

ik heb nu een nw tandarts en die weet wat ik allemaal mankeer ,ik heb haar uitgelegd dat ik uit bed kan komen en ineens niet kan lopen,geen punt we weten er van dat je een uitzondering bent...

ik zou toch de verzekering maar eens bellen en hem nog eens...
mvg marieke2407

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door eeliane »

Tja dat is jammer van je afspraak, moet je de notaris eens afbellen krijg je ook een dikke rekening voor die tijd aldaar!

stofzuigertje

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een afspraak maakt ga je akkoord met de voorwaarden dus betalen verplicht.

Soms is bij tijdig bellen en netjes en rustig blijven nog iets mogelijk maar als hij op klanten zit te wachten en niets doet kost ook.

marieke2407

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door marieke2407 »

nee ben het er niet mee eens,zou de verzekering bellen en zeggen dat je van te voren niet weet dat je op maandag onpasselijk je bed uit komt! en dan nog naar een fysio moet/>??goh als we allemaal van te voren zouden weten wanneer we precies ziek werden oke...

of...je hebt dit vaker gehad datie het nu zat is dat kan ook?dat weten wij niet...maar ik vind dit naaierij...op een maandag nee...
er zijn onmach dingen....
ik zou hem nog eens bellen en zegen stel nou dat jij ziek bent?en ik vrij heb genomen ,krijg ik dat uur dna ook vergoed?

niet bij laten zitten,ik heb teveel ervaring in de gezondheidszorg dat ie een gefrusteerdeling is..og wat ik zeg...je hebt het vaker gedaan dat de maat vol is...??

ik was er een keer ik was doodziek koorts...ik was die dag ziek geworden ga ik er heen.
ja wat kom je doen..ja..?ja maar ik ga je niet behandelen zo,je bent doodziek,hup je bed in....nee dat kost niks,hij heeft hem ook niet gerekend,ik kan alles zien wat er geboekt wordt zeg maar...

BELLEN!!
MVG MARIEKE2407

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: ivm ziekte afspraak af moeten zeggen toch factuur?

Ongelezen bericht door eeliane »

Omdat je belt betekent dat niet dat je niet hoeft te betalen, helaas, de ene fys staat op zijn regels de andere knijpt wel eens eens een oogje toe maar als hij de regels hanteert moet je niet gaan zeuren, helaas...

Gesloten