LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuiszorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Thuiszorg

Ongelezen bericht door issy01 »

Heb een trieste tijd gehad en zou meningen hier erg op prijs stellen. 24 september is mijn oom gevallen. Hij had al sinds jaren zijn voeten in het verband, dit werd hem van de thuiszorg enkele keren per week verbonden. Maar toen ik bij hem kwam ben ik zo geschrokken dat ik onmiddelijk een dokter belde. Deze wilde hem met spoed in het ziekenhuis op laten nemen. Maar hij weigerde, omdat hij wel wist dat hij er niet meer uit zou komen. Die dokter belde iemand van de thuiszorg om hem te wassen en liep kwaad weg. Ze kon haar energie wel in iemand anders steken die wel hulp aan neemt. Hij lag daar, trilde helemaal van de zenuwen en hij zat onder zijn ontlasting. Ik heb rustig op hem ingepraat en samen met een wel aardige vrouw van de thuiszorg hebben we hem gedouched. Heb overal dwars doorheen gekeken, ik schrok alleen erg van zijn voeten.

Maar goed, hij wilde me duidelijk weg hebben nadat ik alles schoon had gemaakt en nog een pannetje warm eten langs bracht. De vlg. morgen ging ik onmiddelijk naar hem toe en ja, mijn vermoeden was wel goed. Hij lag daar alweer op de grond onder zijn ontlasting. Intussen was hij een ''dood gewicht'' en vraag me niet hoe ik hem op die stoel kreeg. Hij wilde geen dokter, maar heb toch een laten komen. Dit was een veel te lieve man en mijn oom snauwde hem weg. Nu kwamen er 2 van de thuiszorg om hem te wassen. Douchen kon niet meer. Ik smeekte hem om ajb mee te gaan alleen voor een paar onderzoeken en goede medicatie. Ik beloofde hem dat hij niet aan slangetjes en buisjes komt en dat ik dag en nacht bij hem blijf als hij weer thuis is. Nee, hij wou niet en eigenlijk stom dat ik zelfs een gedwongen opname probeerde, want hij snauwde alle psychiaters weg. En hoeveel 100-7 is en wie de ministerpresident is dat kon hij in de slaap nog zeggen. Maar ja, vanaf toen was ik dag en nacht bij hem en hij bleef in een tv stoel zitten. Hij wilde niet liggen, want hij wilde geen ''risiko'' lopen. Zondags om 13 uur ben ik die thuiszorg mis gelopen. Ik was even thuis om mijn katten te voeren en zag in dat boek: meneer wilde niet gewassen worden en ook geen schone pants aan. nichtje had hem eten gegeven. verder wilde hij niets. Ik werd heel kwaad, want hij had niets gegeten en hij ''MOET'' gewassen worden. Heb hem dat niet laten merken maar ik belde die thuiszorg op toen hij sliep. Pas om 18 uur kwam een vrouw. Samen met haar heb ik hem gewassen en ik vond het schandalig dat ze maar een vrouw langs stuurden. Ik heb ze dat gezegt en dat ze ook vaker langs moesten komen. Nou om kwart voor 10 savonds kwam nog iemand en ik ik dacht ik moet EVEN, heel even naar huis. Ik zei, als er iets verandert, bel me onmiddelijk op. Dat stond in dat boek. nichtje gaat even naar huis. bij verandering onmiddelijk dit en dat nummer bellen.

Ben verdorie hier op de bank in slaap gevallen. Keek naar alle twee telefoons en gzd had niemand gebeld. Onmiddelijk naar mijn oom smorgends om 7 uur en hij lag vreselijk op de grond. Ik wou hem wakker maken maar dat ging niet meer. Hij was koud en stijf. Heel erg ik trilde en wist me geen raad meer. belde de spoed dienst en dat was weer die lieve arts. Hij schreef op een natuurlijke dood en ik keek in dat boek en ik liet hem zien wat ik zag. Geen tijdsvermelding alleen een voornaam.

Meneer lag scheef en in een onlogische houding op de grond. rochelde. hij wilde niets ik kon praten als brugman. sorry hoor.

Heb ze al tig keren aan de telefoon gehad en hoor dat het diegene spijt. Ik zei daar heb ik niets aan, iedereen had 112 gebeld als mijn nummer te lang is. De begravenis en alles is nu geweest.

Mijn excuus voor dit toch wel erg lange verhaal, maar ik vind dat deze persoon er niet zomaar van af mag komen. Ze verwijzen me steeds naar het hoofd van die thuiszorg en ze is nooit aanwezig en ik word ook niet terug gebled door haar.

Ajb, wat kan ik nog doen ?

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Thuiszorg

Ongelezen bericht door marietje224 »

als eerst wil je ontzettend condoleren met je oom,deze ging je zeer aan het hart anders doe je niet zoveel voor zo'n man!je leven staat toch op zijn kop een tijd.
wat kan je doen...er zal vast wel een klachten instantie zijn?je rechtsbijstand?dokter kan je misschien op weg helpen,maar wat krijg je er voor terug?

er zijn gewoon mensen bij die de vak niet intresseren en gewoon snel snel snel alles wilen doen en moeten doen want ze hebben gewoon tijdsnoot door de drukte en bezuinigingen.
je oom krijg je er niet mee terug,ik denk dat je het voor je zelf nu een plaats moet gaan geven...een goede plaats ,desnoods ga je met iemand praten.
je er lang mee bezig houden is ook niet goed voor jou.
voor je oom is dit beter het klinkt hard maar hij heeft nu rust!
maar dat mens wat die avond er voor is geweest,ja daar zou je een aanklacht tegen kunnen indienen,en dan?en lopen er nog veel meer rond..

ik wens je ongelooflijk veel sterkte de komende tijd.
geef niks dathet een lang verhaal is je bent het kwijt en daar gaat het om ! al herhaal je alles 10x tegen iemand,goede vrienden ,je man?die begrijpen dat wel en dat is goed voor je verwerking

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Thuiszorg

Ongelezen bericht door eeliane »

vind ht een heel sneu verhaal,
gecondoleerd met uw verlies.
maar vraag me af waar het nou om gaat?
is er iemand weggegaan die daar had moeten blijven, begrijp het niet helemaal.

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Thuiszorg

Ongelezen bericht door issy01 »

Wil me nog even bedanken voor jullie reacties. Ik kon niet goed terug kijken omdat het gevoelsmatig nog te vers is.

Ja die vrouw van de thuiszorg heeft mijn oom op de grond laten liggen. In het logboek stond ''meneer lag scheef en in een onlogische houding op de grond. hij rochelde. ik kon praten als brugman, meneer wilde niets''.

Dus ze had niet moeten praten als brugman, maar naar de notitie van de vorige moeten kijken. Bij verandering onmiddelijk contact opnemen met nichtje tel. nr. zo en zo.

En als ze dat al niet zag, dan had ze een collega moeten bellen. Misschien was die zo snugger geweest om mij te bellen. Maar ze heeft hem gewoon laten liggen en zo trof ik hem dood aan.

FreeThinker
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:52

Re: Thuiszorg

Ongelezen bericht door FreeThinker »

Wauw! Wat is dit voor een zorg??!! Hoe kun je iemand laten liggen op de grond, alsof het een stuk vuil is?? Zelfs al werkt de persoon niet mee dan is het alsnog niet menselijk om gewoon weg te lopen...

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Thuiszorg

Ongelezen bericht door marietje224 »

tja ,je hebt ze er bij hoor.
ik kan je zeggen mijn tante werkt in een verpleegtehuis en die zien van te voren al gaat hij de nacht doorkomen of niet...
ze loopt meestal avond diensten...pas geleden ging er een man heeel snel erg achter uit,fam gebeld maar die wonen heel ver weg.
zei dacht dat gaat hij niet meer redden,en is in haar vrije tijd,want de dienst was afgelopen om 23.00 bij hem gaan zitten en zijn hand vast gehouden half uur later is hij gestorven in het bijzijn van mijn tante en geen fam...
toch kneep hij zachtje in haar handen ,hij voelde wel wie het ws,ze had hem jaren verzorgd...
kijk dat vind ik nou (niet omdat het mijn tante is,want zo zijn er meer) maar liefde voor je vak!
ze heeft de fam nog opgevangen alles uitgelegd en toen naar huis...

maar oh wij hebben met onze schoonvader ook zoveel thuiszorg mee gemaakt...wat gewoon niet door de beugel kon....ik weet het niet hoor,als je geen liefde hebt voor dat vak,doe het dan ook niet....

Gesloten