LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het wordt stoppen met roken:-)

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door RobbieS. »

daar heb ik op zich niet zoveel moeite mee, al ben ik zelf een fanatieke roker.

probleem is dat je niet alleen de mensen die roken meer kosten kunt berekenen.

hoe zit het met sporters? denk eens aan de vele blessures op zondagochtend op de amateurvoetbalvelden.

hoe zit het met mensen met overgewicht? het is ook bekend dat dit de gezondheid niet bevorderd.

hoe zit het met mensen die graag een borrel drinken?

Het lijkt al met al meer op een maatregel om extra accijnzen en belastingen binnen te halen voor de staat.

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door flits75 »

ze zijn niet goed snik daar in Den Haag

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door dhc »

flits75 schreef:ze zijn niet goed snik daar in Den Haag
Tell me something new.......

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

tja.. maar mag je dan ook eisen dat je minder pensioen en aow premie hoeft af te dragen?

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door tiepmiep »

RobbieS. schreef:daar heb ik op zich niet zoveel moeite mee, al ben ik zelf een fanatieke roker.

probleem is dat je niet alleen de mensen die roken meer kosten kunt berekenen.

hoe zit het met sporters? denk eens aan de vele blessures op zondagochtend op de amateurvoetbalvelden.

hoe zit het met mensen met overgewicht? het is ook bekend dat dit de gezondheid niet bevorderd.

hoe zit het met mensen die graag een borrel drinken?

Het lijkt al met al meer op een maatregel om extra accijnzen en belastingen binnen te halen voor de staat.
Met roken heeft het ook invloed op de mensen om je heen.
Ik krijg van jouw borrel geen gezondheidsproblemen..
Van je rook wel..
Ik ben helemaal voor wat rokers betreft.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Met roken heeft het ook invloed op de mensen om je heen.
Ik krijg van jouw borrel geen gezondheidsproblemen..
Van je rook wel..
Ik ben helemaal voor wat rokers betreft.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, de strekking van het artikel is dat juist de premies omhoog gaan voor mensen die zelf roken.
Bovendien kun je haast geen last meer hebben van mijn rook, gezien dat ik nergens in openbare gelegenheden meer mag roken. Alleen thuis of buiten of in de auto....

Wat mij stoort aan het artikel is dat men de makkelijke weg kiest om meer geld binnen te halen. Iemand die rookt, moet tabak kopen, en via deze weg is het eenvoudig om extra belasting te heffen.

Overgewicht bijvoorbeeld, qua gezondheidsrisico ook erg gevaarlijk, kun je niet belasten, of je zou al het voedsel meer moeten belasten.

Misschien is het een optie om op alle ongezonde etenswaren het btw tarief van 6% naar 19% te verhogen. Je zou deze extra inkomsten ook kunnen gebruiken om de extra ziektekosten die voortkomen uit overgewicht te kunnen dekken.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

RobbieS. schreef:
Misschien is het een optie om op alle ongezonde etenswaren het btw tarief van 6% naar 19% te verhogen.
zoals dat bv ook in engeland het geval is. blijft natuurlijk wel zo dat je ergens een lijn moet trekken, cola light dan minder dan gewone cola?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door tiptoo »

Pindakaaspotje schreef:

, cola light dan minder dan gewone cola?

cola light is ook een discussie over dat het kankerverwekkend is dus geen idee waar ze bij de overheid mee bezig zijn tis net wat hierboven ook al geschreven is , van rokers heb je zo goed als geen last meer, je mag namelijk bijna nergens meer roken

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door flits75 »

Ik ben bang dat ik een dermate verstokte roker ben dat het me heeel zwaar zal vallen als ik moet stoppen. maar ik drink geen (niks nada noppes) alcohol!!! Terwijl er mensen zijn die elk weekend LAM zijn maar zichzelf geen probleem drinker vinden!!! die van die AOW premies vond ik wel goed, en ook voor de pensioenfondsen zijn rokers een goeie inderdaad. :) maar wanneer doe je het nou wel of niet goed? bijna elk produkt in de supermarkt is wel in het nieuws geweest omdat je er kanker van krijgt!!! in Den Haag zijn het zeurzakken en zakkenvullers.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door tiptoo »

flits75 schreef:maar wanneer doe je het nou wel of niet goed? ....
:mrgreen: ik vrees nooit zolang ze de kas maar kennen spekken zal dit wel allemaal zo doorgaan

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door ronald g »

Het wordt stoppen met roken, een borrel op zijn tijd, sporten( blessures) op straat lopen, auto rijden, fietsen. Zo kun je alles wat voor de mens een risico oplevert wel belasten. Feit is dat we de meeste dingen toch wel blijven doen. Rokers worden niet zo oud en behoeven daardoor minder zorg, pensioen en zo meer. Ze zijn ook niet zo fitaal door het hoesten en kuchen maar zorgen er wel voor dat de accijnzen binnen komen. Roken moet je gewoon promoten en goedkoop maken, wisten ze in Amerika al heel lang, ongezond leven houdt de populatie op peil, dus geen overbevolking.
Doe toch gewoon wat je leuk vind en al ga je eerder hemelen, zoals Harry Jekkers al verkondigde, die laatste vijf jaar van je leven ach daar is toch geen zak aan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door dhc »

pispaaltje schreef:Je moet niet roken maar lekker wippen daar word je vrolijk van.
Yes, het weekend is weer begonnen, trolls have arrived......

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door tiptoo »

ronald g schreef:. Rokers worden niet zo oud
zo hee woon jij op mars :mrgreen: ken verschillende bejaarden die oud zijn en onvoorstelbaar veel roken dik in de 80 hoezo niet oud, of noem je dat jong :mrgreen:

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door Vivre »

Alcohol breekt hersencellen af en dat is alleen maar goed voor overheidsinstanties want dan kunnen ze het gedoogbeleid beter accepteren.
Daarnaast houden ze zelf nogal van een drankje; DUS DAAR ZULLEN ZE NIET AANKOMEN :)

Verkeersongevallen (vooral aan derden), leverziekten, enz.enz. naast bovenstaande door drank....
Hebben we het nog maar niet over drugs die naast alle lichamelijke kwalen, criminiliteit veroorzaken, (gratis advocaten, cellen, enz. enz.) Daarnaast ook nog vaak gratis drugsverstrekking ....

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Maar ja, de tevreden roker die in zijn eigen omgeving rookt en niemand lastig valt IS HET BOKJE.

Ik denk dat we de overheid maar eens aansprakelijk moeten gaan stellen. Eerst roken stimuleren en giga belasting binnenhalen en dan ....

Ja, jongens PROOST en neem er vooral nog maar eentje!

Vivre
Berichten: 103
Lid geworden op: 22 mar 2009 14:14

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door Vivre »

Alcohol breekt hersencellen af en dat is alleen maar goed voor overheidsinstanties want dan kunnen ze het gedoogbeleid beter accepteren.
Daarnaast houden ze zelf nogal van een drankje; DUS DAAR ZULLEN ZE NIET AANKOMEN

Verkeersongevallen (vooral aan derden), leverziekten, enz.enz. naast bovenstaande door drank....
Hebben we het nog maar niet over drugs die naast alle lichamelijke kwalen, criminiliteit veroorzaken, (gratis advocaten, cellen, enz. enz.) Daarnaast ook nog vaak gratis drugsverstrekking ....

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Maar ja, de tevreden roker die in zijn eigen omgeving rookt en niemand lastig valt IS HET BOKJE.

Ik denk dat we de overheid maar eens aansprakelijk moeten gaan stellen. Eerst roken stimuleren en giga belasting binnenhalen en dan ....

Ja, jongens PROOST en neem er vooral nog maar eentje!

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door Amyl »

tiepmiep

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Roken mag niet in openbare gelegenheden, maar er zijn genoeg mensen die last ondervinden van het drankgebruik van anderen, te beginnen bij knokpartijen te eindigen bij kinderen die psychische hulp nodig hebben. Daarnaast gaat het ook niet om het principe of het anderen schaadt. Rokers leveren voor de gezondheidszorg nog steeds meer op dan zij kosten, dat kan van de alcoholisten, sportverslaafden en morbide obesen onder ons niet gezegd worden.
Al met al prima dus, maar kom maar op met extra alcohol accijns, vettax en een eigen risico voor riskante hobbies?

Concluderend: het motto zorg nodig zelf dokken gaat juist niet op voor de rokers onder ons maar wel voor honderd en één andere risicofactoren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Een roker zorgt dat er heel veel accijns naar het rijk gaat, dat wordt vaak
vergeten !

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door tiptoo »

Chocomelk schreef:Een roker zorgt dat er heel veel accijns naar het rijk gaat, dat wordt vaak
vergeten !
:mrgreen: precies dat vergeten ze wij rokers maken ze nog rijk zo eigenlijk zouden de rokers geld terug moeten krijgen :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: het wordt stoppen met roken:-)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tiptoo schreef:
Chocomelk schreef:Een roker zorgt dat er heel veel accijns naar het rijk gaat, dat wordt vaak
vergeten !
:mrgreen: precies dat vergeten ze wij rokers maken ze nog rijk zo eigenlijk zouden de rokers geld terug moeten krijgen :mrgreen:

Uh zoiets, brengen zoveel geld naar de schatkist toe, onvoorstelbaar gewoon.

Gesloten