LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
The Old Jag
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:39

Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door The Old Jag »

Het is in mijn ogen enorm frustrerend dat de zorgpremie WEER stijgt en niet onaanzienlijke stijging. In ons geval € 320,- . Wij maken ons hier enorm veel zorgen om. Het wordt voor mensen die GEEN modaal inkomen hebben niet meer te betalen. Ik zou graag de mening van de forum leden willen weten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik vindt het absurd de prijzen die we volgend jaar moeten gaan betalen + nog een hogere eigen bijdrage.
Mensen die chronisch ziek zijn hebben echt een probleem in Nederland of mensen die ziek worden.

Terug naar de ziekenfonds !

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door tiptoo »

Chocomelk schreef:
Terug naar de ziekenfonds !

sluit me hier bij aan het wordt onbetaalbaar voor de gewone mens.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het ziekenfonds was ook onbetaalbaar, alleen minder zichtbaar...

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:Het ziekenfonds was ook onbetaalbaar, alleen minder zichtbaar...
?? vind je??? ik vond van niet maar goed ieder zijn/haar mening.

elfje11
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 feb 2010 11:25

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door elfje11 »

tiptoo schreef:
Chocomelk schreef:
Terug naar de ziekenfonds !

sluit me hier bij aan het wordt onbetaalbaar voor de gewone mens.

Ja graag!!! maar ja er zijn te veel arbeiders daar kunnen ze veel van plukken :evil:
Laat dan a.u.b ook die kei harde gulden weer komen....Wat zullen er dan weer veel mensen gelukkig zijn of worden :wink:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door tiptoo »

elfje11 schreef:
Laat dan a.u.b ook die kei harde gulden weer komen....Wat zullen er dan weer veel mensen gelukkig zijn of worden :wink:

graag zelfs vind die pest euro nog steeds niks.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door angel1978 »

tiptoo schreef:
angel1978 schreef:Het ziekenfonds was ook onbetaalbaar, alleen minder zichtbaar...
?? vind je??? ik vond van niet maar goed ieder zijn/haar mening.
En dat kun je ook onderbouwen... of gebruik je de dooddoener: het is mijn mening, dus het is waar ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Terug naar ziekenfonds, terug naar de gulden.
Denk dat heel veel mensen dat zouden willen........maar gaat denk ik nooit gebeuren.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:Terug naar ziekenfonds, terug naar de gulden.
Denk dat heel veel mensen dat zouden willen........maar gaat denk ik nooit gebeuren.
Denk dat ook heel veel mensen dat nooit voor zichzelf hebben doorgerekend en dus beseffen wat dat voor hen zou betekenen....

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door tiptoo »

Chocomelk schreef:Terug naar ziekenfonds, terug naar de gulden.
Denk dat heel veel mensen dat zouden willen........maar gaat denk ik nooit gebeuren.

ik denk het niet alleen ik weet het net als ieder ander dat het nooit meer terug komt de gulden en het ziekenfonds helaas.

The Old Jag
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:39

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door The Old Jag »

Het doet mij goed dat er zovelen zijn die ook vinden dat de zorgverzekeringen bijna niet meer te betalen zijn. :x
Ik zag ook meningen over de gulden. Deze hoeft voor mij niet meer terug. Wij zijn nu wel gewend aan de €. en ik vind het maar wat handig in het Buitenland. Nooit meer vreemd geld in de tas. :D
Ik wil de mensen aanraden een verzekering af te sluiten via Independer.nl . Er is daar al een verzekering voor "Zorgpremie 2011 € 92,75". Bij mijn verzekering aanbieding is dit al € 105,-. Kijk wel goed uit met bijverzekeren. Dan kan het wel in de papieren lopen.

violia
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:10

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door violia »

Dit bestaat ook nog.............................

http://financieel.infonu.nl/geld/59831- ... t-het.html

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je het over de gulden en de euro hebt, lees dit maar eens. Hier wordt gesuggereerd dan Griekenland, Portugal en Ierland op termijn wel eens de eurozone moeten verlaten.

http://www.beursgorilla.nl/nieuws-item. ... _ID=533861

xcfaust
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:32

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door xcfaust »

Ik kan het al jaren niet meer betalen... en ben ook al 6 jaar niet bij een doketr geweest .. moet nu mn huis uit schuldsanering in dooradt alles zo duur is geworden .. schulden zijn verviervoudigd door alle extra deurwaaders en gerechts kosten .. ik had een veel belovende eigenzaak.. en door alles stress slaap ik niet meer zit ik aan de medicijnen en ben ik alles kwijt.. terwijl mn schuld maar 4000 gld was uiteindelijk 4000 euro en nu bijna 20.000 .. lang leve de nederlandse wetgeving .. vorig jaar is een vriend van me onder de trein gesprongen want die kon het niet meer aan.. en dit jaar een vriendin van me .. denk dat t einde zoek is voor velen.. ik zal blijven knokken maar het is en blijft belachelijk mensen onder geld nog meer geld afhandig te maken met het verplichten van betaling van iets wat je niet gebruikt .. succes

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Inkomen afhankelijke Bijdrage voor Zorgverzekering.

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ik kon het in 2010 gelukkig nog betalen, maar met EN de verhoging eigen risico (ben ik als chronisch zieke zo en zo kwijt) EN de verhoging van de premie weet ik niet of het in 2011 nog gaat lukken. Aanvulend pakket heb ik eigenlij wel nodig (of ik moet de hele dag op bed gaan liggen)

Zorg zou een recht moeten zijn in een beschaafd land als Nederland, maar blijkbaar mogen straks alleen mensen die minimaal modaal verdienen nog medische hulp krijgen. amerikaanse toestanden :evil:

Doe gewoon een inkomensafhankelijk zorgstelsel en gooi de managementlagen uit de zorg. Gooi ook de topmannen uit de zorgverzekeringen, stop de concurrentie (hoeven onze zorgverzekeraars ons geld niet aan peperdure reclamecampagnes te verspillen).

Gesloten