PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Bart0725
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2021 12:56

PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Bart0725 »

PostNL heeft momenteel een procedure dat bezorgers pakketjes al mogen scannen dat ze bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is. Dit wordt zowel door PostNL, medewerkster KlantenService en via een pb via Twitter zelf bevestigd. Daarnaast geeft in dit geval de leverancier ook aan dat dit het geval is. Hoe kan je nu als consument nog bewijzen dat het niet bezorgd is. Er kan alleen een onderzoek gestart worden door de leverancier en bij brievenbuspakjes is dat al helemaal niet mogelijk.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door marnix »

Hmm, ik kreeg gisteren bericht van PostNL, dat mijn pakje bezorgd was,
maar het kwam net pas, raar!

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Bart0725 schreef:
05 aug 2021 13:32
PostNL heeft momenteel een procedure dat bezorgers pakketjes al mogen scannen dat ze bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is. Dit wordt zowel door PostNL, medewerkster KlantenService en via een pb via Twitter zelf bevestigd. Daarnaast geeft in dit geval de leverancier ook aan dat dit het geval is. Hoe kan je nu als consument nog bewijzen dat het niet bezorgd is. Er kan alleen een onderzoek gestart worden door de leverancier en bij brievenbuspakjes is dat al helemaal niet mogelijk.
Het is aan de leverancier om te bewijzen dat de klant de stukken heeft ontvangen. Nu bekend is hoe de bezorging door PostNL is geregeld zal een leverancier zich niet kunnen beroepen op het "bewijsstuk" van PostNL. Dan zal de leverancier om een handtekening moeten vragen of een ander controlemiddel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

PostNL zal je handtekening of de laatste cijfers van je identiteitsbewijs moeten kunnen overleggen.

En dat kunnen ze niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat zijn andere pakjes. Dit gaat over de zg. brievenbuspakjes en daarvoor is geen legitimatie nodig. Ik herken het wel. In onze omgeving wordt de post door een onderaannemer bezorgd en zij scannen om 8 uur 's morgens tijdens het voorbereiden van de rondes. Als het fout zou gaan, dan is wel bekend welke bezorger het had moeten afleveren. Er zijn twee mogelijkheden voor de bezorging: of het ligt in de bus of het ligt bij een afhaalpunt.

Goede postbodes of bezorgers scannen bij je voor de deur.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe kan je nu als consument nog bewijzen dat het niet bezorgd is.
Brievenbuspakje of niet: als ontvanger hoef je niets te bewijzen. Een PostNL-(brievenbuspakje)melding "bezorgd" heeft geen juridische betekenis.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

marnix schreef:
05 aug 2021 14:51
Hmm, ik kreeg gisteren bericht van PostNL, dat mijn pakje bezorgd was,
maar het kwam net pas, raar!
Gezien de enorme werkdruk (omdat het niks mag kosten want wij consumenten willen zo min mogelijk verzendkosten betalen) kan ik me voorstellen dat de bezorger de administratie even snel in de bus doet en dan alle pakketten in een gebied gaat doen. Als je dat per adres moet doen nadat het pakket is geaccepteerd duur een transactie al gauw 2x zo lang.

Het beste is gewoon dat wij een realistisch bedrag willen betalen voor het bezorgen van pakketten. Maar dan komt er weer een andere winkel die het toch gratis doet, en dan gaan we daar met z'n allen bestellen.

Kijktip: de film "Sorry, we missed you" van Ken Loach. Die speelt weliswaar af in Engeland maar de situatie hier is niet veel beter voor bezorgers.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door marnix »

"want wij consumenten willen zo min mogelijk verzendkosten betalen"
Volgens mij betaal ik meer dan 6 euro verz.kosten, lijkt me aardig kostendekkend met een volle bus?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Jablan »

Niet echt. Wat de webshop opgeeft aan verzendkosten, hoeft niet het bedrag te zijn, wat de webshop betaalt aan de vervoerder.

Stel dat een bezorger 130-150 % van het minimumloon zou krijgen plus alle vervoermiddelen van het bedrijf zijn, dan gaat bezorging aan huis naar 15 euro en voor een afhaalpunt 10 euro.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic werd verplaatst naar een andere categorie.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met de webwinkel om te zeggen dat je pakketje niet is aangekomen. Indien betaald met je creditcard doe dan een beroep op aflevering garantie, of neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of https://www.juridischloket.nl/ wat je het beste kunt doen.

Jij hebt niks met de postbedrijven te maken. Jij bestel bij de webwinkel en hun zijn verantwoordelijk voor levering.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Seinhuis schreef:
05 aug 2021 21:28
Neem contact op met de webwinkel om te zeggen dat je pakketje niet is aangekomen. Indien betaald met je creditcard doe dan een beroep op aflevering garantie, of neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of https://www.juridischloket.nl/ wat je het beste kunt doen.

Jij hebt niks met de postbedrijven te maken. Jij bestel bij de webwinkel en hun zijn verantwoordelijk voor levering.
Zoals ik de OP lees stelt TS een theoretische vraag voor het geval PostNL zelf tekent voor de ontvangst van een pakket maar deze niet bezorgt en hoe dit te bewijzen richting de leverancier.
De bewijslast van de levering ligt bij de leverancier en niet bij de klant. Als een klant aangeeft niets te hebben ontvangen dan moet de leverancier bewijzen de de klant het wel heeft ontvangen. De leverancier kan de mededeling dat een pakket is bezorgt niet gebruiken als een bewijsmiddel. Bezorgen kan betekenen dat een pakket aan iemand wordt overhandigd maar ook ergens wordt neergezet. In dat laatste geval is er wel bezorgt maar wil nog niet zeggen dat een klant het pakket ook werkelijk heeft gekregen, deze kan immers na de bezorging en voor de klant de pakket kan oppakken zijn ontvreemd. Dat risico is dan voor de leverancier.

Gerard Boerhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2013 16:25

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Gerard Boerhof »

Bij mij was er iets anders aan de hand. Verwacht pakket kwam niet, terwijl we thuis waren, maar niet werd aangebeld. Ook geen briefje in de bus. Na de bezorgtijd 'n e-mail van PostNL ontvangen dat het pakket niet bezorgd kon worden en daarom was afgeleverd op een PostNL-punt ter plaatse. Bij het af halen aldaar bleek een tweede verwacht pakket daar ook te zijn afgeleverd (zonder enig bericht hierover).
PostNL heeft, zo bleek later, het "briefje in de bus" afgeschaft en stuurt in plaats daarvan een e-mail. Omdat wij wel thuis waren, maar niet is aangebeld, bestaat het sterke vermoeden dat de bezorger helemaal niet aan de deur is geweest, maar direct is doorgereden naar een PostNL-punt en ons intussen 'n e-mail heeft verstuurd. Althans voor 1 pakket, voor het tweede pakket zelfs dat niet.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gerard Boerhof schreef:
09 aug 2021 15:48
Omdat wij wel thuis waren, maar niet is aangebeld, bestaat het sterke vermoeden dat de bezorger helemaal niet aan de deur is geweest, maar direct is doorgereden naar een PostNL-punt en ons intussen 'n e-mail heeft verstuurd. Althans voor 1 pakket, voor het tweede pakket zelfs dat niet.
Gelukkig dat u zelf nooit fouten maakt. Of maakt u die wel eens? En als u dan eens een foutje op uw werk maakt, krijgt u dan ook de opmerking dat u uw werk niet goed doet? Of dat u uw werk überhaupt niet doet?
Met een vermoeden kan niemand iets. Er zijn een hoop redenen te bedenken waarom een pakje naar een afhaalpunt gaat. En slechts eentje daarvan is dat een chauffeur geen zin had om te bezorgen. Alle andere redenen die niet direct aan het gedrag van de bezorger aangerekend kunnen worden vergeet u dan even gemakshalve.

Als ik het langzamerhand moet geloven hebben de vaste forumleden nagenoeg geen problemen met hun bezorgers, maar diegene die bij de nieuwe forumleden komen zijn luie stelende niet werkende (niet van Nederlandse komaf zijnde) van straat geraapte werklozen die niets willen.

Nyoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:28

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Nyoman »

Op de site of app kan je aangeven dat als je niet thuis bent het naar een afhaalpunt gaat, dat werkt bij mmij goed. Tevens kan je vaak bij webwinkels aangeven om het pakket(je) op een afhaalpunt te bezorgen. Wat ik ook meestal doe.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik_weet_niet_alles schreef:
05 aug 2021 15:24
Het is aan de leverancier om te bewijzen dat de klant de stukken heeft ontvangen.
Daarvoor zal men dan een afschrift van PostNL toevoegen. Als klant kun je dan tegenbewijs aanvoeren maar dat moet je wel hebben. Ik zou er niet op rekenen dat de rechter dit bewijs ambtshalve terzijde schuift.

Ik heb hier een zaak liggen tegen PostNL, waarbij PostNL heeft aangegeven dat een aangetekende brief ook bij een buurman mag worden bezorgt. PostNL is dus bereid om tegen de rechter te liegen als dat zo uitkomt.

Ik heb gezocht naar de verklaring van PostNL, maar niet gevonden.

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Len123 »

Ik gebruik al jaren PostNL niet meer voor pakjes.
Er ging véél te vaak iets mis en heeft me behoorlijk wat geld gekost EN naspeuringen leveren nooit iets op.
Ik doe nu alles, op gebied van pakjes of brievenbus pakjes met DPD, die hebben tenminste hart voor de zaak, PostNL medewerkers al lang niet meer en dat komt door de uitgeknepen vergoedingen (denk ik)

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Len123 schreef:
09 aug 2021 17:21
Ik gebruik al jaren PostNL niet meer voor pakjes.
Er ging véél te vaak iets mis en heeft me behoorlijk wat geld gekost EN naspeuringen leveren nooit iets op.
Ik doe nu alles, op gebied van pakjes of brievenbus pakjes met DPD, die hebben tenminste hart voor de zaak, PostNL medewerkers al lang niet meer en dat komt door de uitgeknepen vergoedingen (denk ik)
Nu maar niet hopen dat DPD dezelfde onderaannemer inhuurt als PostNL doet. In een regio waar ik werk zien we steeds dezelfde chauffeuse die met verschillende bussen rijdt. En als er een bus structureel over is wordt deze gewrapt en zo kan een knalgele DHL bus ineens ingezet worden als DPD wagen.

Nijogeth
Berichten: 9911
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mij rijdt de man van DHL met een witte bus, bordje van DHL achter het raam. De dagen dat ie voor Postnl rijdt zijn er niet veel, maar dan verwisselt hij het bordje.

En wat betreft een bezorger die niet aan de deur is geweest, maar het afgeeft bij een ophaalpunt. Misschien moest ie die dag wel eerder weg en had Postnl er geen rekening mee gehouden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aangetekende brief door PostNL bezorgd bij buren. Getekend met "buuf" :mrgreen:

Nee, dan heb ik toch liever dat de bezorger fraudeert door zélf te tekenen om het dan in mijn brievenbus te doen.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... b6b87203fb

Plaats reactie