Pagina 1 van 1

Theorie/praktijk van Aegon's holle frasen.

Geplaatst: 27 aug 2012 20:52
door zirkoon
Beste lotgenoten,

Aegon zegt het volgende over de omgang met klanten en relaties:
Met onze klanten willen we lange termijn relaties opbouwen. We werken aan producten en diensten, die hun financiƫle toekomst verzekeren en verbeteren. Vanzelfsprekend stellen we daarbij de behoefte en persoonlijke situatie van de klant voorop. We communiceren open en eerlijk, in begrijpelijke taal. We luisteren naar de klant en nemen reacties en klachten serieus. Samen zoeken we naar oplossingen.

De werkelijke praktijk is te lezen op de website van de stichting Gesp:
Na de uitspraak van de hoge Raad van 5 juni 2009 heeft er veelvuldig overleg plaatsgevonden tussen de advocaat van GeSp en de advocaten van Aegon Bank. Vervolgens hebben er ook veel gesprekken plaats gevonden tussen het bestuur van GeSp,de advocaat en vertegenwoordigers van Aegon Bank N.V. GeSp heeft daarbij gevraagd om betaling van de door de deelnemers gemaakte kosten en om duidelijkheid omtrent de wijze waarop de Aegon bank individuele verzoeken tot schadevergoeding beoordeelt en afhandelt. Beide verzoeken zijn uiteindelijk na lang beraad niet door Aegon Bank gehonoreerd. Aegon is wel bereid om individuele verzoeken om schadevergoeding in behandeling te nemen. Maar wat daar dan precies mee gebeurt, is nog steeds niet duidelijk.

Inmiddels is er ook contact gelegd door GeSp met Vereniging Consument & Geldzaken. Deze vereniging heeft nog een collectieve procedure lopen bij het gerechtshof Amsterdam welke recent is geactiveerd. Van V.C.G. heeft GeSp stukken in handen gekregen waaruit blijkt dat deskundigen bevestigen dat (waarschijnlijk) niet al het geleende geld volledig is belegd. Dit roept grote vragen op en GeSp heeft Aegon Bank om opheldering gevraagd. Tot nu toe heeft Aegon geen duidelijkheid gegeven.

Het kan me niet snel genoeg 17 september worden.

Met vriendelijke groet, :wink:
Zirkoon

Re: Theorie/praktijk van Aegon's holle frasen.

Geplaatst: 27 aug 2012 23:31
door john duelieux
Op 26 juli 2011 heeft Aegon besloten in cassatie te gaan mbt de uitspraak van het gerechtshof inzake de koersplanaffaire. Een uitspraak valt pas aan het eind van 2012 te verwachten. Te verwachten valt dat dan het doek voor Aegon valt in deze affaire waar honderdduizenden zijn gedupeerd door dit fijne bedrijf met de slogan EERLIJK OVER LATER

De vuile koersplanaffaire staat overigens in geen verhouding tot hetgeen Aegon heeft geflikt via haar voor malige dochter Legio Lease. Hier hebben ze honderdduizenden echt volledig van hun centen geroofd met schuld toe. Maar de slimme vossen hebben net op tijd het malafiede zaakje kunnen verkopen aan een belgische bank die waarschijnlijk ook in het complot zat.

En maar ajax sponsoren met meer als 20 miljoen per jaar...van UW geld....

Re: Theorie/praktijk van Aegon's holle frasen.

Geplaatst: 28 aug 2012 00:34
door Locomotief
Het probleem is dat wij gewoon te lief zijn, wij kunnen met een team, AEGON eens goed laten zien in het buitenland d.m.v. vertaalde artikelen over Sprintplan, niemand maakt mij wijs dat niet er journalist is die dit wil oppakken. Ook in de andere actieve landen kunnen we in ieder geval waarschuwen!

Laatst vernam ik dat AEGON dagbladen sterk afraden negatieve publiciteit te plaatsen, dat kon wel eens ten koste gaan van advertenties, snapt u? En zo gaat de mafia AEGON gewoon door met smeerlapperij, een lage club!

Dan hebben we het nog niet over de beschermelingen / graaiers die vaak achter de schermen tonnen weggrissen als zogenaamde adviseurs, de namen zullen jullie verbazen, juist zij die het voorbeeld moeten geven zijn de varkens!

Re: Theorie/praktijk van Aegon's holle frasen.

Geplaatst: 28 aug 2012 08:38
door juwita
Ik blijf het gedrag van AEGON uiterst vreemd vinden. Zowel omtrent het Sprintplan als in de Koersplan-affaire. Aegon heeft jarenlang de gelegenheid gehad om deze kwestie buiten het licht van de publiciteit met de procederende belangenorganisaties voor hun achterbannen te kunnen afwikkelen. Die achterbannen zijn relatief klein gebleven. Uit de berichtgeving maak ik op dat circa 20% van de Sprintplan-gedupeerden en minder dan 5% van de Koersplan-gedupeerden zich bij de gevoerde collectieve rechtszaken heeft aangesloten. Aegon had deze beide kwesties voor hooguit enkele honderden miljoenen kunnen afwikkelen en had alsdan nog steeds dik verdiend aan beide producten. Nu loopt Aegon het risico dat het straks veel grotere groepen zal moeten schadeloosstellen. Volgens mij toont dit de volledig doorgeslagen arrogantie binnen de Aegon top aan. Ik hoop dat beide rechtszaken met vlag en wimpel worden gewonnen voor de gedupeerden en dat dit ertoe leidt dat de hele Aegon top moet opstappen. Een strafrechtelijk onderzoek naar voormalige bestuurders zou ook meer dan terecht zijn.

Zolang de zaak niet is afgewikkeld zouden ALLE consumenten AEGON moeten boycotten. Als was het maar bij wijze van solidariteit met je mede-consumenten.