LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Hahaha alweer zo een grapjas geen wonder dat deze wereld verschrikkelijk is,
werkelijk een overschot aan mensen die nooit geboren hadden moeten worden !

Dollartekens ja dat heeft aegon zeker 650 miljoen verdiend aan het sprintplan en dan de overige producten nog.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Dit topic is ooit opgestart met de volgende oproep:
Sprintlost schreef:Bij deze wil ik iedere SprintPlan gedupeerde oproepen om eens een gesprek aan te gaan met Aegon. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Om vervolgens af te sluiten met:
Sprintlost schreef:Voor mensen die hun volledige inleg (of misschien meer) terug willen zit er niets anders op dan hopen op een uitspraak van een rechtbank.
Voor mensen die met minder genoegen nemen: ga praten met Aegon.
Ga in GEEN geval in zee met juristen/advocaten of andere instanties die (veel) geld vragen om voor jou de strijd aan te gaan met Aegon.
Het was met name die laatste zin die de verdenking met zich meebracht dat AEGON zelf achter de oproep zat.

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door wilfredo »

[Belediging / off-topic bijdrage verwijderd door de Moderator]

Sprintlost heeft alleen maar aangegeven hoe hij het heeft gedaan, zonder een tussenpersoon.

[Belediging / off-topic bijdrage verwijderd door de Moderator]

ClaimConcept schreef:Dit topic is ooit opgestart met de volgende oproep:
Sprintlost schreef:Bij deze wil ik iedere SprintPlan gedupeerde oproepen om eens een gesprek aan te gaan met Aegon. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Om vervolgens af te sluiten met:
Sprintlost schreef:Voor mensen die hun volledige inleg (of misschien meer) terug willen zit er niets anders op dan hopen op een uitspraak van een rechtbank.
Voor mensen die met minder genoegen nemen: ga praten met Aegon.
Ga in GEEN geval in zee met juristen/advocaten of andere instanties die (veel) geld vragen om voor jou de strijd aan te gaan met Aegon.
Het was met name die laatste zin die de verdenking met zich meebracht dat AEGON zelf achter de oproep zat.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Het was een goedbedoelde poging om weer on-topic te raken.

Onze boodschap is niet gericht tegen Sprintlost.
Onze boodschap is niet gericht tegen gedupeerden.
Onze boodschap is niet gericht aan AEGON.

Onze boodschap is: Sprintplan gedupeerde? Ga niet praten met Aegon!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door bprosman »

Dollartekens ja dat heeft aegon zeker 650 miljoen verdiend aan het sprintplan en dan de overige producten nog.
Nou wat let je, neem aandelen Aegon :wink:
Accepteer nou eens gewoon dat de verkopende partijen een slim product in de markt gezet heeft destijds en dat op het moment je je handtekening gezet hebt je een product kocht wat je niet begreep of niet kon overzien.Maar er zijn er maar weinig die de ballen hebben dat te doen.

Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Lekker makkelijk kletsen he, zolang het geld van anderen betreft !

Een slim product ? Mijn product is vele malen slimmer en tenminste GOUDEERLIJK !

Aegon zeer uitgekookt, geslepen en superranzig, als je zo je geld moet `verdienen`.......

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door bprosman »

Lekker makkelijk kletsen he, zolang het geld van anderen betreft !
Nee hoor, ben zelf ook "gedupeerde" geweest maar heb een paar jaar geleden al afscheid mijn verlies genomen en ben op een spaarproduct overgegaan.
Les geleerd, doorgaan met leven.

Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Wat betreft les geleerd zeker weten.

Manuela - ThemaCadeaus

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik als Sprintplan gedupeerde was niet blij toen Alex 2 maanden geleden Aegon voor me kocht.
Maar ze zijn sinds die tijd al dik 20% meer waard geworden. Maakt de naam Aegon zo toch nog iets positiever voor me.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Aegon is vooral verzekeraar, en verzekeraars werken met sterftetafels.
Ook procederen is voor banken en verzekeraars gewoon een kwestie van statistiek.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door juwita »

@ClaimConcept,
Aegon zal zelden iets opschieten met het overlijden van een Sprintplan-deelnemer. De schadeclaim gaat gewoon van rechtswege (of via erflating) over op de nabestaande(n).

Aegon zal er vermoedelijk veel meer op gokken dat tienduizenden Sprintplan-deelnemers alle documenten (lees: bewijstukken) over hun deelname aan het Sprintplan via de prullenmand en vuilniszak aan de Gemeentelijke Reinigingsdienst meegeven.

Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Past echt bij die toko stijlloos.

gokken op afvallers ipv

grote grote grote fouten erkennen.

De smeerlappen !

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

juwita schreef: Aegon zal er vermoedelijk veel meer op gokken dat tienduizenden Sprintplan-deelnemers alle documenten (lees: bewijstukken) over hun deelname aan het Sprintplan via de prullenmand en vuilniszak aan de Gemeentelijke Reinigingsdienst meegeven.
Lukt ze aardig. Ook een kwestie van statistiek en blijven procederen.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Consumentt »

Mijn dossier is compleet. Ben benieuwd wanneer ik het eindelijk feestelijk kan opstoken :D

wilfredo
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:20
Locatie: wageningen

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door wilfredo »

Niemand iets vernomen of Aegon voor eind juli de gegevens heeft overlegd??

HenkPost
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2013 11:29

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door HenkPost »

Sprintlost schreef:
Voor mensen die hun volledige inleg (of misschien meer) terug willen zit er niets anders op dan hopen op een uitspraak van een rechtbank.
Voor mensen die met minder genoegen nemen: ga praten met Aegon.
Ga in GEEN geval in zee met juristen/advocaten of andere instanties die (veel) geld vragen om voor jou de strijd aan te gaan met Aegon.




U schrijft dat u 80 % van uw inleg terugkreeg. Was dat zonder of met de wettelijke rentevergoeding?
Hoe hoog is momenteel de wettelijke rente en hoe berekend?
Graag uw antwoord!

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door Sprintlost »

HenkPost schreef:U schrijft dat u 80 % van uw inleg terugkreeg. Was dat zonder of met de wettelijke rentevergoeding?
Hoe hoog is momenteel de wettelijke rente en hoe berekend?
Graag uw antwoord!
Dat was exclusief rente. Het ging om 80% van het bedrag dat ik in het Sprintplan heb gestort. Achteraf denk ik dat ik er meer uit had kunnen halen; het ging allemaal wel erg makkelijk. Toen ik de Aegon jurist vertelde dat ik toch wel minstens 80% van mijn inleg terug wilde ging hij erg snel akkoord en rondde het bedrag zelfs af naar boven.
Let wel: dit gaat je waarschijnlijk alleen lukken als je je klacht bij Kifid hebt gemeld en deze ontvankelijk is verklaard.

ruubster
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 21:43

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ruubster »

Ik heb nav van dit forum ook een aangetekende brief gestuurd naar Aegon met klacht, echter krijg ik vandaag een reactie via de post waarin ze verwijzen naar uitleg en voorlichting en dat de risico's hierin zijn aangegeven en dat dit is bevestigd door de Hoge Raad.

Verder verbaast het hun zeer dat ik pas na 8 jaar melding maak bij Aegon, en dat aanleiding geeft dat het duidelijk was welk product ik had afgesloten. Hierdoor zijn ze van mening dat eventuele onduidelijkheden na zo'n tijd na expiratie niet aan Aegon kunnen worden tegengeworpen.

Dus hierbij een geval, wel geschoten en helaas mis.

Toch maar aansluiten bij een sprintplanclaim, of zal dit geen zin meer hebben?

Gr
Ruben

=====
Aegon Bank (Spaarbeleg) N.V.
Postbus 35
8900 AA Leeuwarden

Plaats, datum

Geachte heer, mevrouw,

Mijn klacht betreft uw SprintPlan product waaraan ik tussen 1999 en 2004 aan heb meegedaan.
Ik heb in die periode maandelijks XXX gulden(EUR XXX) ingelegd waarvan ik uiteindelijk niets over heb gehouden.

Tijdens de gehele contractperiode ben ik in de veronderstelling geweest dat ik
tenminste mijn inleg terug zou krijgen. Ik heb nooit geweten dat er een risico was dat ik
minder dan mijn inleg of zelfs helemaal niets terug zou kunnen krijgen.

Als ik dit van tevoren geweten had, was ik nooit een SprintPlan overeenkomst aangegaan.
Ik was in de veronderstelling dat ik met een spaarproduct te maken had waarbij ik, als de
financiele markten meewerkten, extra zou kunnen sparen en waarbij ik, in het slechtste
geval, slechts mijn inleg terug zou krijgen.

Ik heb de beslissing om mee te doen met het SprintPlan gedaan op basis van de SpaarBeleg
SprintPlan folder uit november 1999. In deze folder staat nergens vermeld dat er een risico
is dat je minder dan je inleg terug kan krijgen.

Ik ben van mening dat deze informatie wel in de folder had moeten staan (zorgplicht).
Omdat dit niet het geval was ben ik een overeenkomst met u aangegaan die uiteindelijk iets
heel anders inhield dan dat ik op basis van uw folder had opgemaakt.

Op basis hiervan wil ik u vragen om uw verantwoordelijkheid als financieel dienstverlener te
nemen en het door mij betaalde bedrag (XXX Gulden = Euro xxx) aan mij terug te
storten op XXX tnv XXX.

Bijgevoegd zijn:
- Sprintplan Overeenkomst
- Bevestiging gegevens
- Resultaat Sprintplan
- Inkomensverklaringen Belastingdienst 1999 (jaar van instap) en 2004 (jaar van einde)

Hoogachtend,

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door juwita »

Aegon zal vermoedelijk zijn verantwoordelijkheid pas nemen, NADAT er een definitief rechterlijk vonnis ligt waarin AEGON in klip-en-klare bewoordingen wordt veroordeeld wegens onrechtmatig handelen jegens de Sprintplan-deelnemers. In de tussentijd moeten we ons verkneukelen met het vernietigende (onlangs verschenen) boek over AEGON van onderzoeksjournalist Kees Kooman, onder de titel ''Eerlijk over later; in de wurggreep van AEGON'' over het gedrag aan de top de voorbije 20 jaar van deze witte-boorden-criminele organisatie.

ruubster
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 21:43

Re: Sprintplan gedupeerde? Ga praten met Aegon!

Ongelezen bericht door ruubster »

Ik zet m op mijn verlanglijst voor kerst...

Gesloten