LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorbeeldbrief voor Aegon

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Liques
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2014 14:06

Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door Liques »

Mijn ouders hebben beide een Sprintplan polis afgesloten. In de tussentijd is mijn moeder helaas overleden en vader is gehandicapt geraakt. Nu heb ik de opdracht gekregen om een brief op te stellen voor Aegon. Mijn vader wil de rechtszaak niet langer afwachten en proberen een tussenweg te treffen met Aegon. Nu is mijn vraag of er iemand er een voorbeeldbrief van heeft? Of wie kan mij vertellen welke punten er precies in moeten staan? Het zal me enorm helpen. Bij voorbaat hartelijk dank!
Warme groet, Angelique

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door juwita »

Je vader zal dan een hele waslijst met inkomensgegevens van misschien wel 15 jaar geleden moeten inleveren bij AEGON (om vervolgens mogelijk toch een afwijzing te ontvangen). Beter is wellicht een KIFID procedure te starten tegen AEGON waarin de zorgplichtschending door AEGON los van je vaders inkomenspositie (draagkracht) wordt beoordeeld.

Liques
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2014 14:06

Re: Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door Liques »

Dank je voor je hulp. Is het niet zo dat ik eerst een brief moet schrijven naar Achmea en daarna een klacht indienen bij Kifid?

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Liques schreef:Dank je voor je hulp. Is het niet zo dat ik eerst een brief moet schrijven naar Achmea en daarna een klacht indienen bij Kifid?
(onderstreping CC)

Precies de reden dat klagen bij AEGON (of Achmea, Dexia, Defam, Levob etc.) en Kifid voor de meeste gedupeerden zonder deskundige hulp tot mislukken gedoemd is.

Er bestaat in deze fase geen standaardbrief, succesvol klagen is alleen mogelijk vanuit de persoonlijke omstandigheden.

Pedro83
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2014 21:39

Re: Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door Pedro83 »

Liques,

staat de overeenkomst wellicht op jouw naam en was je ten tijde van het aangaan van de sprintplanovereenkomst minderjarig?

Liques
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2014 14:06

Re: Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door Liques »

Helaas niet, mijn ouders hebben in 2001 ieder een SprintPlancontract genomen voor de duur van 5 jaar. Mijn vader is zwaar gehandicapd en heeft het geld hard nodig, misschien maakt dat het verschil...
Dus ik ga een persoonlijke brief opstellen, hopelijk met positief resultaat! Verder nog advies of tips?
Alvast bedankt!

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Liques schreef:Mijn vader is zwaar gehandicapd en heeft het geld hard nodig, misschien maakt dat het verschil...
Heel sneu natuurlijk, maar ook in 2014 is het officiële standpunt van Aegon nog steeds als volgt:
Op 5 juni 2009 heeft de Hoge Raad zich over een SprintPlan overeenkomst uitgesproken. Daarbij heeft de Hoge Raad ondermeer bepaald dat AEGON haar zorgplicht heeft geschonden. De Hoge Raad heeft echter niet bepaald dat dit betekent dat AEGON in alle gevallen (een gedeelte van) de door de klant betaalde rentebetalingen moet retourneren. Dit is alleen het geval als uw financiële situatie ten tijde van het aangaan van het SprintPlan daar aanleiding voor geeft.

Sprintlost
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:17

Re: Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door Sprintlost »

Ik zou inderdaad een KIFID procedure starten (zoals juwita schijft). Bij mij leverde dit uiteindelijk 80% van mijn inleg op. Lees mijn complete verhaal hier: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=129553

Nadat mijn klacht door Kifid gegrond was verklaard heeft Aegon contact met me opgenomen. Tijdens een gesprek bij mij thuis wilde de Aegon jurist van alles weten over mijn financiele positie ten tijde van het aangaan van de Sprintplanovereenkomst en ook mijn huidige financiele positie. Ik heb toen aangegeven dat ik niet begreep waar dat voor nodig was maar heb wel wat informatie gegeven (zonder bewijs overigens). Ik had niet het idee dat hij echt iets met deze informatie deed. Ik heb tijdens het gesprek zelfs een keer gezegd dat ik het geld niet nodig had maar dat het mij ging om het principe. Dat ik er van overtuigd was dat ik was misleid en dat ik vond dat ik recht had op terruggaaf van mijn inleg.

Glory
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2013 10:17

Re: Voorbeeldbrief voor Aegon

Ongelezen bericht door Glory »

Sprintlost

"Nadat mijn klacht door Kifid gegrond was verklaard heeft Aegon contact met me opgenomen" er is dus blijkbaar zelfs bezoek aan huis geweest die wel eens wilde weten hoe de club Sprintlost kon helpen, sprookjes van Grimm!

Onzin natuurlijk, deze opmerking van Sprintlost!

Gesloten