LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door felixbeijer »

felixbeijer schreef:
ClaimConcept schreef: Ha, RADAR heeft inmiddels de naam verwijderd van behandelaar MK bij Aegon! Zou het niet beter zijn om er weer eens een uitzending aan te wijden en deze Hoofd Afwijzing uit te nodigen, samen met zijn ex-collega's bij Kifid?
@Mario (en andere Aegon medewerkers die dit forum lezen)

Pillen geven op korte termijn wellicht enige verlichting, maar zijn voor de wat langere termijn echt niet goed voor je.

https://psychoseanders.wordpress.com/ta ... chadiging/
https://psychoseanders.wordpress.com/20 ... n-deel-ii/
https://psychoseanders.wordpress.com/20 ... -deel-iii/
http://www.earth-matters.nl/5/7707/gezo ... slikt.html
@Mario,

En het beste effect van plantenextracten is het placebo effect.
Maar als je je er beter door voelt, dan werkt het.
Als meer mensen dat in een studie ervaren, is het zelfs wetenschappelijk bewezen.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@felixbeijer, je zit in de verkeerde film. Sprintplan is een effectenlease en geen levensverzekering.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:@felixbeijer, je zit in de verkeerde film. Sprintplan is een effectenlease en geen levensverzekering.
Claimconcept,
hoezo in de verkeerde film?

In de folders van Sprintplan worden rendementen genoemd.
http://www.platformaandelenlease.nl/bro ... olders.htm
Er staat zelfs een accountantsverklaring in vernoemd dat de rendementen juist zijn vastgesteld.
Ik mag toch aannemen dat men een en dezelfde methode neemt om de rendementen te bepalen.
Wetgeving schreef altijd meetkundig voor, dus moet ook meetkundig zijn voor de gepresenteerde rendementen in de aandelenlease.
Lijkt me geen discussie over nodig.
Dus opvragen bij Aegon hoe die rendementen zijn berekend!

(PS: het kan niet anders zijn dan dat ze de rendementen rekenkundig hebben bepaald immers dat was toen de gebruikelijke methode want bij beleggingsverzekeringen deden ze dat ook zoals Koersplandewegkwijt al heeft aangetoond. Pas in 2006/2007 is men overgestapt op de MLN methode. Beide methodes zijn niet meetkundig juist en hebben tot een aanzienlijke misleiding geleid).

Ik ben hier overigens zelf ook bijna slachtoffer van geweest.
Gelukkig had ik al een Koersplan en dat was bedoeld om alvast te gaan sparen om later een huis te kunnen kopen.
Met de toentertijd voorgehouden voorbeeldkapitalen (als gevolg van veel te hoge rendementen) zag dat er rooskleurig genoeg uit.
Achteraf gezien mag ik mezelf gelukkig prijzen dat toen ik mijn promotieonderzoek deed ikzelf het financieel niet zag zitten aan een Sprintplan te beginnen. Als het toen had gekund had ik het waarschijnlijk gedaan.

Met het voortschrijdend inzicht is thans de situatie dat mijn gezin en kennissenkring nooit iets bij Aegon zal afnemen (al zijn ze goedkoper dan anderen, dan nog niet).

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:
ClaimConcept schreef:@felixbeijer, je zit in de verkeerde film. Sprintplan is een effectenlease en geen levensverzekering.
hoezo in de verkeerde film?
(...)
Ik mag toch aannemen dat men een en dezelfde methode neemt om de rendementen te bepalen.
Juist als wetenschapper mag je niets zomaar aannemen. Verzekeringswetgeving geldt niet voor effectenlease, daar is het uitsluitend de beurs die de koers bepaalt. De rendementen uit de brochure kloppen exact, de misleiding zit in het versluieren van het risico op verlies van inleg en het risico op restschuld.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:
felixbeijer schreef:
ClaimConcept schreef:@felixbeijer, je zit in de verkeerde film. Sprintplan is een effectenlease en geen levensverzekering.
hoezo in de verkeerde film?
(...)
Ik mag toch aannemen dat men een en dezelfde methode neemt om de rendementen te bepalen.
Juist als wetenschapper mag je niets zomaar aannemen. Verzekeringswetgeving geldt niet voor effectenlease, daar is het uitsluitend de beurs die de koers bepaalt. De rendementen uit de brochure kloppen exact, de misleiding zit in het versluieren van het risico op verlies van inleg en het risico op restschuld.
Met deze verklaring van Claimconcept wordt het dan wel een echte horror-film, zie alhier.
viewtopic.php?f=63&t=165769&p=2322621#p2322621
Ik neem in ieder geval niet aan dat de rendementen uit de brochures kloppen.

Ik denk dat ik dit forum voorlopig maar weer laat voor wat het is.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door peewee »

Ik neem in ieder geval niet aan dat de rendementen uit de brochures kloppen
Lijkt me verstandig Felix,

Het Aegon Garantiefonds was namelijk geen beursgenoteerd beleggingsfonds. En het fonds speculeerde met opties op indices.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door Piet »

Update procedure Sprintplan.

Eind december heeft Aegon aan de rechtbank een schriftelijke reactie ( Conclusie van Antwoord) gegeven over de dagvaarding van PAL.
De rechtbank Den Haag heeft deze week aangegeven dat er in mei of juni een zitting wordt gehouden om beide partijen te horen (Comparitie van Partijen).
Deze zitting is openbaar.

Groeten,
Piet

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@Piet, kun je het Antwoord van Aegon ook hier publiceren?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door peewee »

Ik verbaas mij een beetje over de kennelijk ingestelde vorderingen tegen Aegon door Pal/Consumentenclaim. Even afgaande op wat er daarover naar buiten is gebracht door PAL en door Consumentenclaim.

Volgens mij betreffen al deze vorderingen geen nieuwe vorderingen, maar punten die ook al door de Vereniging Consument & Geldzaken in stelling zijn gebracht. Mij is bekend dat al in 2009 Consument & Geldzaken een rapport heeft laten opstellen door Capital Consult & Coaching over het onnodig duur maken van de Sprintplan constructie door het door Aegon gestelde gebruik van ''zero coupon obligaties'' door het Aegon Garantiefonds. Dit punt is vervolgens door het Sint Cortenraad Gerechtshof aan het Amsterdamse IJdok weggemoffeld in het arrest van 7 april 2015. Het toont aan de Consument & Geldzaken twee tegenstanders had in de rechtszaak: Aegon en het Gerechtshof. Ga er maar aanstaan !

Benieuwd of de Rechtbank Den Haag ook aan de leiband loopt van de rechtsmanipulatoren van het Gerechtshof Amsterdam. We gaan het zien verderop dit jaar.

rvdl
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2016 15:55

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door rvdl »

Hoi, wij hadden in januari 2001 een brochure gekregen van een bemiddelaar, maar we weten niet meer de naam en telefoon nummer. Wat nu? Wij wonen in Den Haag, is er iemand die ook is benaderd door z'n tussenpersoon? Groet Marjolein

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Kan het iets concreter?
07 okt 2016, ClaimConcept schreef:
06 okt 2016, rvdl schreef:Hoi, wij hadden in januari 2001 een brochure gekregen van een bemiddelaar, maar we weten niet meer de naam en telefoon nummer. Wat nu? Wij wonen in Den Haag, is er iemand die ook is benaderd door z'n tussenpersoon? Groet Marjolein
08 sep 2016, ClaimConcept schreef:Wie eist bewijst, maar ik kom al een heel eind met de aankondiging van de eindafrekening, contractnummers en de adresgegevens. Klik rechtsboven voor een bericht of voor de website.

De aanhouder wint,
Jelle Terpstra

Het ClaimConcept ® sinds 2011 :wink:

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door peewee »

In de folders van Sprintplan worden rendementen genoemd.
http://www.platformaandelenlease.nl/bro ... olders.htm
Er staat zelfs een accountantsverklaring in vernoemd dat de rendementen juist zijn vastgesteld.
Ik mag toch aannemen dat men een en dezelfde methode neemt om de rendementen te bepalen.
Wetgeving schreef altijd meetkundig voor, dus moet ook meetkundig zijn voor de gepresenteerde rendementen in de aandelenlease.
Lijkt me geen discussie over nodig.
Dus opvragen bij Aegon hoe die rendementen zijn berekend!
@ Felix,

Misschien heb je gelijk en geldt de MK methode ook voor effectenlease. Maar wat je stelling vervolgens is, daarover ben ik al enkele jaren terug het spoor bijster geraakt, omdat mij destijds de juridische portee ontging. De Regeling Financiële Bijsluiter uit 2002 -en die kwam als de spreekwoordelijke mosterd na de maaltijd bij het Sorintplan- zegt dat het geldt voor complexe producten en daar valt effectenlease zeker onder.

Toch nog even de kern van de boodschap kort en kracht weergeven graag.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door Piet »

In de rechtszaak PAL versus Aegon Sprintplan heeft de rechtbank een comparitie zitting ingepland voor donderdag 6 april 09:30 uur op de rechtbank in Den Haag.
De zitting is openbaar en iedereen is welkom.

Locatie :
Rechtbank Den Haag
Prins Claus laan 60
2595 AJ Den Haag

Groeten,
Piet

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door juwita »

Ben je gedupeerde door Aegon/Spaarbeleg misleiding met het Sprintplan en heb je wat uurtjes beschikbaar, ga dan zeker naar de Rechtbank Den Haag. Rechtbank is slechts twee/drie minuten lopen van het Centraal Station Den Haag. Sprintplannners tonen daarmee aan dat ze nog voor de volle honderd procent staan achter hun gerechtvaardigde schadeclaim en daarvan kan de Rechtbank dan wederom kennis nemen.

Spandoeken met daarop de slogan ''F*ck Cortenraads' Hofmodule'' zullen wel niet worden toegelaten, maar zouden wel luid en duidelijk de kern van de zaak weergeven.


Succes. Ik heb de datum in mijn agenda gezet.

jasper.doon
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2017 12:24
Contacteer:

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door jasper.doon »

Staat genoteerd. Afgelopen weken veel heen en weer gemaild met die geld aftroggelaars van Aegon.
Wat een idioten! Heb me op basis van hun eigen site aangemeld bij hun. Ik ben jarenlang trouw
lid geweest van Consument & Geldzaken. Helaas het proces duurt te lang. Ik heb mij aangemeld bij
Aegon en heb uit 2006 (!) nog rekeningafschriften. Helaas wilde Aegon rekeningafschriften zien van 2001 (!),
in de tijd dat ik het Sprintplan had afgesloten. Die heb ik natuurlijk niet meer. Ten tijde van het afsluiten
woonde ik nog in mijn studentenhuis. Een opgave van de inkomstenbelasting heb ik dus niet...
Na een aantal mailtjes te hebben gestuurd ging Aegon met mijn gegevens uit 2006 aan de slag.
Na 10 minuten ontving ik een mailtje dat ik niet in aanmerking kom voor de coulanceregeling omdat het sprintplan, ten tijde
van het afsluiten van het Sprintplan, geen financieel risico vormde.

6 april heb ik genoteerd want ik wil niks missen. Op diverse site publiceer ik blogs over alternatieven voor een financiële toekomst.
Jullie kunnen al raden welke maatschappij de volgende is die ik ga afbranden.

Ik zal de link hier delen voor geïnteresseerden opdat zij het bericht dan ook kunnen lezen.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

De vordering wegens advies OVER het SprintPlan, is niet een vordering aangaande een op een persoon specifiek gericht advies het SprintPlan af te sluiten zonder te beschikken over een Wte vergunning.

De vorderingen aangaande het door Aegon niet weigeren als klant en door Aegon niet weigeren een overeenkomst aan te gaan, die zijn geen onderdeel van de rechtsstrijd tussen PAL en Aegon Bank.

Daar gaan de 2 septemberarresten in de kern om.

Dus saboteren en torpederen, daar zijn hullie van de bende goed in.
Nog los van de gekozen constructie, waardoor PAL niet-ontvankelijk wordt verklaard, wat ook uit die koker komt.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:De vordering wegens advies OVER het SprintPlan, is niet een vordering aangaande een op een persoon specifiek gericht advies het SprintPlan af te sluiten zonder te beschikken over een Wte vergunning.

De vorderingen aangaande het door Aegon niet weigeren als klant en door Aegon niet weigeren een overeenkomst aan te gaan, die zijn geen onderdeel van de rechtsstrijd tussen PAL en Aegon Bank.

Daar gaan de 2 septemberarresten in de kern om.

Dus saboteren en torpederen, daar zijn hullie van de bende goed in.
Nog los van de gekozen constructie, waardoor PAL niet-ontvankelijk wordt verklaard, wat ook uit die koker komt.
Isaac,
Lege huls vind ik passender woordgebruik.
Ik weet trouwens niet of ze 2 september nog gaan halen……..
Zou in theorie nog net kunnen doch ik heb hier geen invloed op.
Zie ook: viewtopic.php?f=58&t=170441&p=2364625#p2364625

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door felixbeijer »

felixbeijer schreef:
felixbeijer schreef:
ClaimConcept schreef: Ha, RADAR heeft inmiddels de naam verwijderd van behandelaar MK bij Aegon! Zou het niet beter zijn om er weer eens een uitzending aan te wijden en deze Hoofd Afwijzing uit te nodigen, samen met zijn ex-collega's bij Kifid?
@Mario (en andere Aegon medewerkers die dit forum lezen)

Pillen geven op korte termijn wellicht enige verlichting, maar zijn voor de wat langere termijn echt niet goed voor je.

https://psychoseanders.wordpress.com/ta ... chadiging/
https://psychoseanders.wordpress.com/20 ... n-deel-ii/
https://psychoseanders.wordpress.com/20 ... -deel-iii/
http://www.earth-matters.nl/5/7707/gezo ... slikt.html
@Mario,

En het beste effect van plantenextracten is het placebo effect.
Maar als je je er beter door voelt, dan werkt het.
Als meer mensen dat in een studie ervaren, is het zelfs wetenschappelijk bewezen.

Isaac,
Lees ook nog eens bovenstaande berichten in deze thread, in het bijzonder deze die ik nu quote.
Muziek helpt ook, is vele malen beter, en is ook nog eens leerzaam. Vooral de muziek van Evanescence.
Toch eeuwig zonde dat diverse oorspronkelijke versies niet meer te krijgen zijn (sommige zijn zelfs nooit uitgebracht!) doch wel op youtube vereeuwigd. Dus ik probeer ze te helpen door deze te verschaffen.

En er is een is een goeroe wijsheid: https://www.youtube.com/watch?v=9YRjX3A_8cM
Ik heb er even een flowschema van gemaakt om met moeilijke problemen in het leven om te gaan.
Do you have a problem in life? --> NO --> Then why worry?
(Heeft u een probleem in uw leven? --> NEE --> Waarom dan zorgen maken?)
Do you have a problem in life? --> YES --> Can you do something about it? --> YES --> Then why worry?
(Heeft u een probleem in uw leven? --> JA --> Kunt u er iets aan doen? --> JA --> Waarom dan zorgen maken?)
Do you have a problem in life? --> YES --> Can you do something about it? --> NO --> Then why worry?
(Heeft u een probleem in uw leven? --> JA --> Kunt u er iets aan doen? --> NEE --> Waarom dan zorgen maken?)

Heb ik ze ook al verschaft op 19 maart, om ze te helpen in deze moeilijke tijden.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door felixbeijer »

peewee schreef:
Ik neem in ieder geval niet aan dat de rendementen uit de brochures kloppen
Lijkt me verstandig Felix,

Het Aegon Garantiefonds was namelijk geen beursgenoteerd beleggingsfonds. En het fonds speculeerde met opties op indices.
Geldt (voor een aanzienlijk deel) voor al hun fondsen........ :shock:
Tsja, jaarverslagen zijn openbaar gemaakt, en er was een accountant maar daar loopt nu ook strafrechterlijk onderzoek naar.
Dat kun je afleiden in het alhier gelinkte bericht.
viewtopic.php?f=58&t=170441&p=2365749#p2365749

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: Nieuwe kansen voor Sprintplan- gedupeerden

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Isa(a)c le Maire schreef:De vordering wegens advies OVER het SprintPlan, is niet een vordering aangaande een op een persoon specifiek gericht advies het SprintPlan af te sluiten zonder te beschikken over een Wte vergunning.

De vorderingen aangaande het door Aegon niet weigeren als klant en door Aegon niet weigeren een overeenkomst aan te gaan, die zijn geen onderdeel van de rechtsstrijd tussen PAL en Aegon Bank.

Daar gaan de 2 septemberarresten in de kern om.

Dus saboteren en torpederen, daar zijn hullie van de bende goed in.
Nog los van de gekozen constructie, waardoor PAL niet-ontvankelijk wordt verklaard, wat ook uit die koker komt.
Indien er nu weer zo'n lap tekst komt, dan is dat van een spinner en framer.

Gesloten