Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Fisherman2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2021 17:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Fisherman2000 »

@ClaimConcept:

"Wat ieders beslissing ook mag zijn, vraag altijd eerst je (klacht)dossier op bij Aegon én bij ConsumentenClaim!"

Stel ik ga dit doen nadat ik mijn brief heb gekregen, wat kan ik er dan vervolgens mee? Misschien domme vraag maar ik weet er verder ook niet veel vanaf..

En verder vraag ik me af wat er gebeurt als er genoeg mensen het aanbod afwijzen. Moet CC dan opnieuw gaan onderhandelen met Aegon? Of gooien ze dan het bijltje er definitief bij neer en nemen ze hun verlies?

Ik sta er op zich wel voor open om het aanbod af te wijzen maar dan moet ik wel een bepaalde zekerheid hebben wat het ons en de zaak versus Aegon in positieve zin gaat opleveren als genoeg mensen dit ook gaan doen. Niet dat ik straks voor niets 750 euro door de wc spoel.. Maar ik vrees ergens dat er door middel van een massaclaim er niet veel meer extra uit te halen valt, tenzij je sterk genoeg staat om individueel verder te procederen (wat in mijn geval dus niet zo is).

Desiree1947!
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2016 13:11

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Desiree1947! »

In mijn brief die ik onlangs van Aegon/Consumentenclaim kreeg staat dat wanneer ik met het aanbod akkoord ga, ik vervolgens van alle verdere rechten af moet zien met andere woorden , dat ik geen juridische stappen verder mag nemen. In mijn optiek word je dan twee keer gepakt, nee hoor ik teken NIET voor akkoord, ik wacht nog even af wat Consumentenclaim tegen ons gaat zeggen maar linksom of rechtsom ik ga door want ik heb er bijna 30000,= gulden inzitten

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Desiree1947! schreef:
10 jul 2021 22:19
In mijn brief die ik onlangs van Aegon/Consumentenclaim kreeg staat dat wanneer ik met het aanbod akkoord ga, ik vervolgens van alle verdere rechten af moet zien met andere woorden , dat ik geen juridische stappen verder mag nemen. In mijn optiek word je dan twee keer gepakt, nee hoor ik teken NIET voor akkoord, ik wacht nog even af wat Consumentenclaim tegen ons gaat zeggen maar linksom of rechtsom ik ga door want ik heb er bijna 30000,= gulden inzitten
Desiree,

En dan word er ook nog gezegd dat collectief lijken de mogelijkheden uitgeput en daarom zijn wij er trots op toch een schikking met Aegon te hebben bereikt, pardon schikking somma €750 is een grijpstuiver. Het is mij duidelijk dat na jaren procederen ConsumentenClaim het op een akkoord hebben gegooid ten nadelen van de vele gedupeerden om zodoende Aegon te gemoed te komen en snel een punt te kunnen zetten achter alle rechtszittingen, dit kan je ook opmaken uit de zeer korte bedenktijd: voor een goede verwerking van uw tegemoetkomen is het belangrijk dat u alle gevraagde informatie vóór 27 juli 2021 aan ons terugstuurt, dit na 5 jaar sparen en ruim 16 jaar in de wacht te hebben gestaan ?

Kortom ConsumentenClaim houd het voor gezien althans dat is mijn mening.

PS: de €750,- is een gedeelte van de rente die Aegon heeft mogen ontvangen over de door ons gespaarden guldens / euro's na 16 jaar en dat noemt men een schikking ?

Desiree1947!
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2016 13:11

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Desiree1947! »

Merde, wat je zegt zou heel goed kunnen. Ik zal iig wel mijn dossier bij Aegon gaan opvragen via die brief die Jelle Terpstra hier als voorbeeld heeft geplaatst. Met heel veel dank aan Jelle.

elbiondo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2021 13:49

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door elbiondo »

Heb ook alles opgevraagd bij aegon dankzij cc .Ben zelf een zoon van de benadeelde persoon en ben er ook eens ingedoken.wel het voorstel van aegon al gehad maar moet eerst eens alles van aegon hebben .voordat er hier beslist wordt.
Dank cc voordat advies om alles op te vragen
De benadeelde persoon is er voor dik 13500 euro het schip mee ingegaan

Desiree1947!
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2016 13:11

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Desiree1947! »

Zo ook ik heb gebruik gemaakt van de voorbeeld brief van Jelle aan Aegon en vandaag verstuurd, ik ben reuze benieuwd, zijn er meerdere mensen die deze brief hebben gebruikt? Ik ben nl. benieuwd met hoevelen we zijn.

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Desiree1947! schreef:
11 jul 2021 10:27
Merde, wat je zegt zou heel goed kunnen. Ik zal iig wel mijn dossier bij Aegon gaan opvragen via die brief die Jelle Terpstra hier als voorbeeld heeft geplaatst. Met heel veel dank aan Jelle.
Desiree,

Ik zou er 100% voor gaan persoonlijk laat ik mij geen 30.000 gulden door mijn neus heen boren dit is pure oplichting, heb het zelf al moeilijk genoeg met mijn 9.000 gulden die ik heb betaald waar men mij nu tegoed mee wil komen met €750 zie het als een afkoopsommetje en niet een tegemoetkoming, als ConsumentenClaim meer druk op de ketel had geplaatst hadden ook zij meer kunnen incasseren door ons Sprintplan gedupeerden, ik verstond onder No Cure No Pay op ze minst 100% (+ rente ?) van mijn inleg waar natuurlijk 20% voor ConsumentenClaim is, maar dit is een stevige kater na 16 jaar zevenhonderdvijftig euro.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
10 jul 2021 11:16
Wat ieders beslissing ook mag zijn, vraag altijd eerst je (klacht)dossier op bij Aegon én bij ConsumentenClaim!
Fisherman2000 schreef:
10 jul 2021 17:52
Stel ik ga dit doen nadat ik mijn brief heb gekregen, wat kan ik er dan vervolgens mee?
Wat is een dossier zónder het originele aanvraagformulier, waarmee alles ooit begonnen is? Dat is de vraag die je ConsumentenClaim en voorgangers zou mogen stellen. En máák bij twijfel die lastenberekening, inclusief hoofdsom : 60 mnd.

@Fisherman2000 schiet er waarschijnlijk niet veel mee op, maar ik wordt overstelpt met dossiers waar toch nog kansen liggen. Reken je niet rijk, ga voor die € 750 als je nú rust en zekerheid wil.

Was je destijds minderjarig, onvermogend en/of heb je SprintPlan via een adviseur, vul dan zoveel mogelijk je klachtdossier aan!

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Jelle, het is inderdaad een balans, want AEGON en adviseurs blijven natuurlijk terugvechten...

elbiondo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2021 13:49

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door elbiondo »

Zou wel eens willen weten wat consumentenclaim er zelf aan overhoud. (Per client)

AQUAWOMAN
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2021 13:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door AQUAWOMAN »

Ook ik vind het voorstel terleurstellend, wilde eerst akkoord gaan met het voorstel maar door de reacties die ik nu lees merk ik veel opstandigheid. Ik ben door omstandigheden laat met reageren, moet het voorstel getekend terug sturen voor 15 juli 2021. Heeft het voor mij nog nut om gegevens op te vragen via de voorbeeld brief. Wat gebeurd er als er meerdere mensen niet akkoord gaan met het voorstel. Stuur ik het voorstel niet op ben ik het bedrag van 750, euro ook kwijt ? Zijn er nog mogelijkheden om in beroep te gaan, zijn er gedupeerden die stappen gaan ondernemen ? Ik heb een inleg gedaan van totaal 12.000,00 gulden + rente ? Kreeg twee Sprintplan garantie's certificaten van 15.000,00 gulden.

Ik ben in 1999 via een tussenpersoon akkoord gegaan , de naam en het adres heb ik nog van de tussen persoon.
Heeft iemand advies wat verstandig is hoe te gaan handelen.

Alvast bedankt,

Anita

D. uit H.
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2007 20:39

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door D. uit H. »

Goedemiddag,

Ook ik heb het bericht naar Aegon gemaild. Bedankt Jelle voor het verstrekken van de informatie en het delen van de voorbeeldbrief. Afgelopen week ontving ook ik het schikkingsvoorstel van Aegon. Slecht EUR 750 natuurlijk!

Vanaf het moment dat ik me heb aangesloten bij stichting GESP tot nu heb ik NOOIT of te nimmer rekening gehouden dat ik überhaupt nog iets zo krijgen van Aegon. Ik heb de ontvangen vaststellingsovereenkomst dan ook niet getekend.

Ik vind het SCHANDALIG dat dit een tegemoetkoming wordt genoemd. Als 21 jarige heb ik destijds op advies van mijn moeder (had/heeft een assurantiekantoor) een Sprintplan afgesloten met een inleg van 113,45 euro per maand (totale inleg ruim 6.000 euro). En vind 750 euro is dus een totale belediging!

Mvg,
Jasper

bluehornet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2021 18:09

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door bluehornet »

Wat ik mij afvraag is waar de transparantie is gebleven van zowel Aegon als consumenten claim.
Waar praten we over, hoeveel mensen betreft het die voor deze tegemoetkoming in aanmerking komen?
Bedrag wat Aegon denkt in te zetten voor deze "tegemoetkoming,"?
Wat zijn de verdiensten van Consumenten claim, 100 euro per gedupeerde?
Heeft iemand een hoger bedrag gekregen dan 500 euro +250 euro kostenvergoeding per polis?
Ik geloof er niets van!
Waarom verwijst men op de site van consumentenclaim naar Aegon waar te lezen valt wat voor een fantastisch bedrijf Aegon is?

Persoonlijk heb ik ook via tussenpersoon deze polis destijds afgesloten.
Deze mensen worden dus gewoon het bos ingestuurd en krijgen een fractie van wat men in heeft gelegd ondanks een gerechtelijke uitspraak.
Ook ik heb het kaartje nog van de tussenpersoon die mij aan sprintplan heeft geholpen, niet meer te vinden op internet of in de financiële wereld.

Wat jammer is dat vrijwel niemand inzicht heeft en misschien ook nooit krijgt over wat de mening is van alle sprintplanners aangesloten bij consumentenclaim.
Dus wat gebeurt er mocht de tegemoetkoming onvoldoende support krijgt?
Procedeert men dan verder?

Ook jammer dat , ik denk weinig mensen de energie nog hebben om hier verder voor te vechten.
Ik ben er wel klaar mee en doe nooit meer zaken met Aegon vanaf al vanaf de sprintplanjaren.
Stilletjes hoop ik op een DSB effect.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

DOOR CLAIMCONCEPT 12 JUL. 2021 OM 17:35
GELDZAKEN & RECHT
Schikking ConsumentenClaim over Aegon Spaarbeleg SprintPlan
Heb je een 'woekerpolis' in de vorm van een effectenlease Aegon Spaarbeleg SprintPlan? Dan heb je mogelijk recht op veel meer dan de €750 (of maximaal €1250 bij 2 of meer) van ConsumentenClaim. Als je destijds aantoonbaar onvoldoende draagkrachtig was (minimumloon of AOW), dan heb je namelijk recht op 2/3 van de inleg + wettelijke rente. Of als je SprintPlan aantoonbaar is gestart op advies van een adviseur zoals De Spaarbelegger, Financieel Compleet of de SpaarWinstGroep (!), dan heb je mogelijk recht op 100% van de netto inleg. Plus grofweg eenzelfde bedrag aan wettelijke rente vanaf aanvang tot nu!
Bij BNNVARA's Kassa waar zelden of nooit aandacht is voor SprintPlan, was bovenstaand topic een ultrakort leven beschoren. Gedupeerden van Aegon Spaarbeleg SprintPlan zijn heel wat beter af met dit consumentenforum bij AVROTROS Radar hier!

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

ClaimConcept schreef:
13 jul 2021 10:26
DOOR CLAIMCONCEPT 12 JUL. 2021 OM 17:35
GELDZAKEN & RECHT
Schikking ConsumentenClaim over Aegon Spaarbeleg SprintPlan
Heb je een 'woekerpolis' in de vorm van een effectenlease Aegon Spaarbeleg SprintPlan? Dan heb je mogelijk recht op veel meer dan de €750 (of maximaal €1250 bij 2 of meer) van ConsumentenClaim. Als je destijds aantoonbaar onvoldoende draagkrachtig was (minimumloon of AOW), dan heb je namelijk recht op 2/3 van de inleg + wettelijke rente. Of als je SprintPlan aantoonbaar is gestart op advies van een adviseur zoals De Spaarbelegger, Financieel Compleet of de SpaarWinstGroep (!), dan heb je mogelijk recht op 100% van de netto inleg. Plus grofweg eenzelfde bedrag aan wettelijke rente vanaf aanvang tot nu!
Bij BNNVARA's Kassa waar zelden of nooit aandacht is voor SprintPlan, was bovenstaand topic een ultrakort leven beschoren. Gedupeerden van Aegon Spaarbeleg SprintPlan zijn heel wat beter af met dit consumentenforum bij AVROTROS Radar hier!
Jelle,

Stel je had in die 5 jaar van het Sprintplan contract een bijstand uitkering en je ben in de mooie praatjes van de tussenpersoon getrapt wat zijn dan je mogelijkheden ?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Merde schreef:
13 jul 2021 16:12
Stel je had in die 5 jaar van het Sprintplan contract een bijstand uitkering en je ben in de mooie praatjes van de tussenpersoon getrapt wat zijn dan je mogelijkheden ?
Appeltje-eitje, als je kunt aantonen dat je bij aanvang een bijstandsuitkering had. Ben je daar later in terecht gekomen, dan gaat die vlieger helaas niet op (uitzonderingen daargelaten).

Het argument van de tussenpersoon staat daar geheel los van, als je dat kan bewijzen is er recht op 100%

AQUAWOMAN
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2021 13:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door AQUAWOMAN »

ClaimConcept ? misschien begrijp ik het nog niet helemaal goed omdat ik eerst bij een andere zat weet even de naam niet meer, daarna ConsumentenClaim, met daarvan het aanbod 500,00 per Sprintplan + 250,00 onkosten vergoeding. Heb contact opgenomen met Consumenten claim of het een probleem is als ik de formulieren later opstuur " had de formulieren voor akkoord 15 juli-21 op moeten sturen. Kreeg als antwoord dat ik niet te lang moet wachten anders vervalt het aanbod. Is het verstandig om niet op het aanbod in te gaan en mij aan te melden bij Claimconcept ? Komt er dan een nieuwe rechtzaak ? Groet Aquawoman

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Gisteren ontving ik het misleidende aanbod van 1250 euro in totaal voor 4 (..) sprintplannen. Het is volgens CC geen vergoeding of tegemoetkoming, maar 'coulance'. En ze maken duidelijk dat ze buiten de rechter om tot een minnelijke schikking zijn gekomen. Ik ga daar nog eens stevig op kauwen, want volgens mij klopt er niks van.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

AQUAWOMAN schreef:
12 jul 2021 13:53
Ook ik vind het voorstel terleurstellend, wilde eerst akkoord gaan met het voorstel maar door de reacties die ik nu lees merk ik veel opstandigheid. Ik ben door omstandigheden laat met reageren, moet het voorstel getekend terug sturen voor 15 juli 2021. Heeft het voor mij nog nut om gegevens op te vragen via de voorbeeld brief. Wat gebeurd er als er meerdere mensen niet akkoord gaan met het voorstel. Stuur ik het voorstel niet op ben ik het bedrag van 750, euro ook kwijt ? Zijn er nog mogelijkheden om in beroep te gaan, zijn er gedupeerden die stappen gaan ondernemen ? Ik heb een inleg gedaan van totaal 12.000,00 gulden + rente ? Kreeg twee Sprintplan garantie's certificaten van 15.000,00 gulden.

Ik ben in 1999 via een tussenpersoon akkoord gegaan , de naam en het adres heb ik nog van de tussen persoon.
Heeft iemand advies wat verstandig is hoe te gaan handelen.

Alvast bedankt,

Anita
Ik heb op deze 1e reactie met het tekst-icoontje rechts al een Persoonlijk Bericht (PB) gestuurd. Op je scherm rechtsboven staat naast Gebruikerspaneel een (1) om op de pagina Gebruikerspaneel naar je Privéberichten/Postvak in te gaan.

De strekking van mijn PB: Als je een kansberekening wilt, dan kun je een verzoek sturen. Ik mag dit emailadres niet op het openbare gedeelte van dit forum zetten, vandaar de ietwat cryptische kreet "More info at (apenstaartje) ClaimConcept" (in NL) :wink:

Met vriendelijke groet,
ClaimConcept - Jelle Terpstra

Meed
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2021 08:03

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Meed »

@claimconcept
2 mailadressen v Aegon kloppen toch niet?
Blijkbaar kan ik de dossier-opvraag niet doorsturen
Hoe dan wel?

Plaats reactie