Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Als het Spaarbeleg SprintPlan door een tussenpersoon is geadviseerd en geregeld, dan heb je dezelfde rechten als bij Aegon Vliegwiel.

Heb je SprintPlan zelf rechtstreeks bij Spaarbeleg geregeld en was je niet onvermogend volgens het Hofmodel (inclusief de lasten van SprintPlan en andere leningen, grofweg bijstandsniveau), dan kom je bij Leaseproces/ConsumentenClaim waarschijnlijk niet veel verder dan die €500
Merde schreef:
09 jun 2021 18:41
Vraagje, hoe is het met de rente gesteld over de afgelopen 16 jaar ?
Alleen bij SprintPlan via een adviseur, heb je recht op volledige netto inleg plus wettelijke rente per betaling. Dus niet over 16 jaar, maar over de afgelopen 20 jaar of langer. Komt grofweg neer op verdubbeling van je inleg.

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

ClaimConcept schreef:
10 jun 2021 09:29
Als het Spaarbeleg SprintPlan door een tussenpersoon is geadviseerd en geregeld, dan heb je dezelfde rechten als bij Aegon Vliegwiel.

Heb je SprintPlan zelf rechtstreeks bij Spaarbeleg geregeld en was je niet onvermogend volgens het Hofmodel (inclusief de lasten van SprintPlan en andere leningen, grofweg bijstandsniveau), dan kom je bij Leaseproces/ConsumentenClaim waarschijnlijk niet veel verder dan die €500
Merde schreef:
09 jun 2021 18:41
Vraagje, hoe is het met de rente gesteld over de afgelopen 16 jaar ?
Alleen bij SprintPlan via een adviseur, heb je recht op volledige netto inleg plus wettelijke rente per betaling. Dus niet over 16 jaar, maar over de afgelopen 20 jaar of langer. Komt grofweg neer op verdubbeling van je inleg.

Is dat een aanname of heeft u hiervan een bron. Consumentenclaim spreekt in hun mail over een goede regeling waarvan zij adviseren die te accepteren . Ik denk niet dat mensen die 7000e hebben ingelegd akkoord gaan met 500e. 90% moet akkoord gaan. Dat gebeurd niet als klopt wat u zegt. Ik werd in de stad destijds aangesproken op straat zoals velen. Is dat dan via spaarbeleg rechtstreeks of is dit dan een adviseur geweest ?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Nieuwsbericht van Radar: Aegon stelt schikking voor aan gedupeerde klanten in aandelenlease-affaire

Onderaan vind je ook de briefteksten voor Vliegwiel en voor SprintPlan, met toch ietwat verontrustende verschillen:
Leaseproces over Aegon Vliegwiel, schreef:Alle cliënten met een Vliegwielcontract krijgen een groot deel van de door hen betaalde rentes en (eventueel) betaalde restschuld vergoed. Doordat ook de wettelijke rente door Aegon wordt betaald, is de vergoeding in totaal hoger dan de netto door u aan Aegon betaalde bedragen. De tegemoetkoming wordt individueel berekend. U kunt over enkele weken uw persoonlijke voorstel tegemoet zien
ConsumentenClaim over SprintPlan, schreef:Wij zijn bijzonder trots op het behaalde resultaat, vooral omdat eerdere procedures tegen Aegon over Sprintplan géén positief resultaat opleverden. Alle aangesloten cliënten met een Sprintplancontract krijgen een vergoeding. Gezien de wijze waarop de rechters over het Sprintplan hebben geoordeeld, is er naar onze mening sprake van een goede regeling.

Op de website van ConsumentenClaim over SprintPlan staat het iets anders geformuleerd:
Schikking Aegon Sprintplan

ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro. Lees meer

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 7 juni 2020
Dat is alles, terwijl 'Lees meer' rechtstreeks doorlinkt naar Aegon. "De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro ", en dan straks een fractie meer aangeboden krijgen? Goud, of dezelfde marketing als 20 jaar geleden?

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

Mocht het 500e zijn , dan gaat het de 90% niet halen. Ik heb 7000 ingelegd en wil toch minimaal 50% ontvangen. Jammer dat de info zo onduidelijk is hierover.

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Het is een grote schande om ex Sprintplan gedupeerden een bedrag minimaal somma €500,- toe te kennen, dit is geen regeling ( No Cure No Pay) bij een inleg van totaal F9.000,- = €4.084 over 5 jaar met 0% rente en 16 jaar geduld te hebben ?

En als klap op de vuurpijl schrijft Consumentenclaim in mijn email: Gezien de wijze waarop de rechters over het Sprintplan hebben geoordeeld, is er naar onze mening sprake van een goede regeling en wij raden u dan ook aan de tegemoetkomingsregeling te accepteren. (goede regeling, accepteren ?)

Wederom kan Aegon het niet laten om mensen te benadelen

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Robin R. »

Helemaal met je eens, Merde ! En van die minimaal 500 Euro ook nog aftrekken de restschuld, de provisie voor Consumentenclaim en 16 jaar lidmaatschap van Consument & Geldzaken om te mogen meedraaien in de rechtszaken - er blijft uiteindelijk zo'n 200 Euro over. Vraag me wel af of überhaupt de benodigde 90% van de gedupeerden akkoord gaat met deze schaamteloze fooi.

ollie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2016 12:40

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ollie88 »

Volgens mij is het zo dat hoe hoger het percentage dat de schikking moet accepteren, hoe beter de schikking moet zijn.Dat lijkt mij nl. wel logisch.Maar ja bij Aegon weet je het nooit he.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door juwita »

Arrest van Hof Den Bosch van twee weken terug is gungstig......maar dit
1 betreft arrest in een Dexia zaak en gezien de opstelling van Dexia tot nu toe, zal dit vermoedelijk
2 Tot aan het Europees Hof van Justitie worden uitgevochten. Dit punt kan dus nog jaren vergen.

De in de media aangekondigde AEGON/Sprintplan schikking; via, via vernam ik dat Vereniging Consument & Geldzaken zich van deze schikking distantieert, omdat deze te weinig recht zou doen aan arresten HR van sept.2016 en april 2020. Veel meer woorden wilde mijn contactpersoon er ''niet aan vuilmaken''. Wat opstelling PAL in deze is, weet ik niet. 90% acceptatiegraad lijkt mij een flinke hobbel en tevens een soort (im)populariteitspoll voor AEGON.

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

Als iemand een voorstel heeft ontvangen hoop ik dat ze die hier vermelden. Irriteer me aan de vage mail zoals hierboven vermeld. Minimaal 500e en goede regeling. Iemand die 100 gulden ofwel 45e heeft betaald, was minimale inleg heeft na 5 jaar 2700e betaald aan sprintplan. Die zou 500e krijgen en dan mogelijk nog 20% voor consumentenclaim is 400e. Oftewel 15% van zijn inleg terug.

Niek Rouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2021 23:59

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Niek Rouw »

Voorstel schikking deze week (10 juni 2021) via Consumentenclaim inzake Sprintplan is 500 + 250= € 750
Dit zonder informatie van mij te hebben over stempels en correspondentie met de tussenpersoon. Heb alleen de verjarings-stuiting niet herhaald. Kan je dan nog zelf procederen? Daarom ben ik juist jaren terug naar Consumentenclaim gegaan. Pas nu gelezen dat er na de Dexia-uitspraak wel degelijk ook voor Sprintplan een uitspraak is over tussenpersonen. klopt dat? Of loopt dat nu nog?
En nu toch al een schikkingsvoorstel voor 750,-?
Mijn "spaar"-inleg was 30.000 gulden.
Hoe pak je het aan en bij wie moet je zijn?
Vr gr

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
11 jun 2021 10:21
"De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro ", en dan straks een fractie meer aangeboden krijgen? Goud, of dezelfde marketing als 20 jaar geleden?

De eerste persoonlijke voorstellen van ConsumentenClaim druppelen bij ons binnen voor een second opinion. Het klopt precies wat ik eerder schreef: € 500 + € 250 kosten. Zelfs als SprintPlan op advies van een tussenpersoon is aangekocht...
Moneyman77 schreef:
10 jun 2021 17:12
ClaimConcept schreef:
10 jun 2021 09:29
Als het Spaarbeleg SprintPlan door een tussenpersoon is geadviseerd en geregeld, dan heb je dezelfde rechten als bij Aegon Vliegwiel.
(..)
Alleen bij SprintPlan via een adviseur, heb je recht op volledige netto inleg plus wettelijke rente per betaling. Dus niet over 16 jaar, maar over de afgelopen 20 jaar of langer. Komt grofweg neer op verdubbeling van je inleg.
Is dat een aanname of heeft u hiervan een bron. Consumentenclaim spreekt in hun mail over een goede regeling waarvan zij adviseren die te accepteren . Ik denk niet dat mensen die 7000e hebben ingelegd akkoord gaan met 500e. 90% moet akkoord gaan. Dat gebeurd niet als klopt wat u zegt. Ik werd in de stad destijds aangesproken op straat zoals velen. Is dat dan via spaarbeleg rechtstreeks of is dit dan een adviseur geweest ?

Dat is zeker geen aanname. De bron bestaat uit meer dan 100 uitspraken die rechtbank Den Haag vorig jaar over Vliegwiel deed, waar de advies- en aankoopstructuur van aandelen in grote lijnen vergelijkbaar was met SprintPlan voor participaties in het Aegon GarantieFonds. Er loopt individueel hoger beroep bij gerechtshof Arnhem-Leeuwarden en Den Bosch, Amsterdam en Den Haag volgen mogelijk nog, als niet op redelijke termijn een betere collectieve regeling met ons (ClaimConcept) wordt getroffen.

En werd u in de stad destijds aangesproken op straat, dan is dat hoogstwaarschijnlijk een adviseur geweest!

ollie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2016 12:40

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ollie88 »

Dit was te verwachten,het schikkingsvoorstel is dus teleurstellend. Dan is de volgende vraag, hoe nu verder als je het voorstel niet accepteerd.

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

Wat een belachelijk voorstel 750e voor 13,5k inleg lees ik hierboven. Maakt niet uit of je die accepteert, gaan 90% bij lange niet halen.

Zit dit echt met open mond te lezen. En consumentenclaim spreekt over een goede regeling?!!

Zijn er nog mensen die al een voorstel hebben gehad?

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

Wat kan claimconcept nog doen voor wat betreft een second opinion. Nog jaren wachten wil ik ook niet meer. Ik ben al tevreden met 50% van mijn inleg.

ollie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2016 12:40

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ollie88 »

Ik ben nog niet van plan om het op te geven,dus mocht dit nog jaren duren dan ga ik er wel voor.Heb sprintplan via tussenpersoon en heb alle papieren nog.Ik hoop in ieder geval dat iemand mij bij wil staan desnoods probeer ik ze alleen aan te klagen.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Aegon Spaarbeleg SprintPlan op advies van een tussenpersoon? Dan heb je recht op alle inleg terug!
Niek Rouw schreef:
13 jun 2021 00:39
Voorstel schikking deze week (10 juni 2021) via Consumentenclaim inzake Sprintplan is 500 + 250= € 750
Dit zonder informatie van mij te hebben over stempels en correspondentie met de tussenpersoon. Heb alleen de verjarings-stuiting niet herhaald. Kan je dan nog zelf procederen? Daarom ben ik juist jaren terug naar Consumentenclaim gegaan. Pas nu gelezen dat er na de Dexia-uitspraak wel degelijk ook voor Sprintplan een uitspraak is over tussenpersonen. klopt dat? Of loopt dat nu nog?
En nu toch al een schikkingsvoorstel voor 750,-?
Mijn "spaar"-inleg was 30.000 gulden.
Hoe pak je het aan en bij wie moet je zijn?

30.000 gulden = 13.613,40 euro = € 226,89 maandbedrag (inleg, in werkelijkheid rente over de verkapte lening)

Daarnaast heb je recht op een extra schadevergoeding in de vorm van de door de overheid vastgestelde samengestelde wettelijke rente voor consumententransacties, te berekenen over iedere maandbetaling. Hoe langer geleden, hoe hoger de wettelijke rente.

Stel, het SprintPlan is gestart op 1-12-2000, dan moet Aegon over die 1e maand tot heden € 267 wettelijke rente vergoeden.
Dat doe je 60x, voor de 60e maand is de wettelijke rente tot heden € 145.

In totaal heb je dan recht op € 13.613 inleg + € 11.860 wettelijke rente = 25.473 euro!

ollie88
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2016 12:40

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ollie88 »

Dat is een mooie rekensom maar recht op hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen.Hoe kunnen we Aegon zo ver krijgen dat ze daar niet meer onderuit kunnen?

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

Klopt ollie88 , recht hebben op zegt niks helaas. Het is gewoon crimineel dat dit allemaal kan. Ook vreemd dat iedereen blijkbaar 750e krijgt of ze nu 5.000 of 10.000 hebben gestort destijds

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door juwita »

Als die 750,00 klopt, dan is dit inderdaad een fooitje voor degene die (aantoonbaar) na een advies door een onbevoegde tussenpersoon zijn gaan deelnemen aan het Sprintplan.
Geen goede beurt van Consumentenclaim/PAL, wat betreft hun onderhandelingskracht !

Al met al bent u tenminste 4 x belazerd.
1 door Spaarbeleg (AEGON) die het Sprintplan zo in elkaar flanste dat dit kassa was voor AEGON;
2 door een tussenpersoon die u veelal sprookjes op de mouw spelde en ( Hoge Raad doekje voor het bloeden) die achteraf onbevoegd bleek;
3 door de rechtspraak in Nederland die het recht zo manipuleerde (o.a. met zg. Hofmodule) dat daarmee een mogelijke tsunami aan aandelenleaserechtszaken (w.o. over Sprintplan) voor de rechtspraak (EN de leasebanken !!!) kon worden voorkomen;
4 met deze schikking die AEGON misschien 15 miljoen kost terwijl AEGON zo'n 600 miljoen binnengejast heeft met het Sprintplan.
WELKOM IN DE RECHTSTAAT NEDERLAND !

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman »

juwita schreef:
14 jun 2021 16:58
WELKOM IN DE RECHTSTAAT NEDERLAND !
Alle verhalen die ik bij het betekenen van dagvaardingen en vonnissen in Dexia-(achtige) zaken te horen heb gekregen, hebben er mede toe geleid dat ik niet snel meer zeg dat recht altijd recht is. Soms is het helaas ronduit krom - en er is soms (door legio oorzaken) ook gewoon helemaal niets tegen te doen.

Plaats reactie