Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Meed schreef:
25 jul 2021 20:26
Merde

Het is zonder tussenpersoon gegaan
Maar ook niet direct met Aegon
Omdat Spaarbeleg ons de brochures toezond.

Ik heb alles nog ( onder voorbehoud)
Iig is het onbetwistbaar aan te tonen dat het geld over is gemaakt

Hoewel van een Raborekening die nu niet meer bestaat
Maar de papieren van Spaarbeleg laten niets ‘te wensen’ over )
Meed,

Adviseer je om contact op te nemen met Claimconcept stuur hem 1 PM

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Het dreigt een beetje onder te sneeuwen, dus weer even de stand van zaken op dit moment:

Aegon heeft de zorgplicht geschonden, door Sprintplan te starten zonder eerst de persoonlijke situatie te onderzoeken. De basisregel van de Hoge Raad is dat Aegon dan in ieder geval 2/3 van een eventuele restschuld voor rekening moet nemen (wat bij SprintPlan meestal niet voorkomt). De klant heeft daarmee ook een eigen schuld, namelijk 1/3 van die eventuele restschuld, plus helaas ook de inleg (=rente over de verkapte lening).

Heb je SprintPlan aantoonbaar op advies van/via een tussenpersoon (zoals Spaaradvies, De Spaarbelegger, Financieel Compleet, Budget Polis, Herman&Kuiper) dan heb je in principe recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente ( -/- opbrengst).
Wie eist bewijst, dus alle relevante documentatie waar de naam van de tussenpersoon op staat is welkom, waarbij uiteraard vooral het originele aanvraagformulier altijd van belang is.

Voldoe je niet aan die criteria, dan heeft het ook geen zin om bij ons aan te kloppen: ga dan voor die €750!

Voldoe je wel aan die criteria, dan is de kortste klap om ons met je wachtwoord inzage te geven in het dossier bij ConsumentenClaim, én sowieso altijd Aegon (zelf of via ons) een inzageverzoek te sturen met contractnummer, adresgegevens en een identiteitsbewijs, waar pasfoto en BSN-nummer onherkenbaar gemaakt mag worden.

De aanhouder wint!
Jelle Terpstra ( [Het ClaimConcept ® sinds 2011)

D. uit H.
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2007 20:39

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door D. uit H. »

Hoi Jelle,

Ik heb alles paraat staan (spullen Aegon en dergelijke) maar hoe meld ik me aan bij ClaimConcept?

Mvg,
Jasper

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Ik heb inmiddels besloten om NIET akkoord te gaan. Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering aangesproken maar helaas valt deze kwestie buiten mijn dekking.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de mening van anderen op welke voorwaarden zij wel akkoord zouden gaan met een voorstel? En dan (als het kan) in de vorm van een percentage van de inleg (al dan niet aangevuld met een compensatie van gedervde rente inkomsten). 

Wat zijn hierover de meningen van de andere gedupeerden?

D. uit H.
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2007 20:39

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door D. uit H. »

Hoi mgroen1,

Mijn eerste gedachte na het lezen dat Aegon een schikkingsvoorstel zou doen waren: GAAF! Eindelijk krijg ik iets terug.
Een paar weken later bleek het te gaan om slechts 750 euro in totaal.

Mijn totale inleg bij Sprintplan was: 12 x € 113,45 x 5 = € 6.807,- (100%) . Dat is puur en alleen mijn inleg.
Met een schikking tussen de € 4.000 (iets meer dan 58% van de inleg) en de € 6.000 ( 88% vd inleg) zou ik zo akkoord gaan. Alles daarboven ook natuurlijk.
Alles tussen de € 2.000 (iets meer dan 29% vd inleg) en € 4.000 moet ik overdenken.
Alle bedragen onder de € 2.000, dus minder dan 29% vd inleg laat ik voor wat het is.

Dus:
>58% accepteren
29% - 58% overdenken
<29% niet accepteren

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

D. uit H. schreef:
26 jul 2021 14:13
Hoi Jelle,

Ik heb alles paraat staan (spullen Aegon en dergelijke) maar hoe meld ik me aan bij ClaimConcept?

Mvg,
Jasper
Het is helaas niet toegestaan om ons emailadres hier te plaatsen, maar een goed verstaander weet dat de info at (apenstaartje) ClaimConcept in NL te halen is :wink:


[Bericht van de mod: Deze berichten zien we liever privé gaan.]

Meed
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2021 08:03

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Meed »

Hi D uit H

Leuke berekening
Ben het met je eens dat het om percentages moet gaan
Dat heeft Aegon ism consumentenclaim niet gedaan
Ik denk dat hierdoor veel te verklaren is mbt de reacties van teleurstelling

Ik zie dat je 12 x5 = 60 maandelijkse termijnen betaalde
Ga ervan uit dat dat van je eigen rekening steeds werd overgemaakt.
Dan valt de rentederving wel mee in die 5 jaar.

Op een of andere manier ( met als basis de brochure van Spaarbeleg destijds ) hebben wij relatief kort na elkaar f22.500 en f15.000 naar Aegon overgemaakt
Bij die 2 bedragen hoorden 2 rekeningnummers
Waar we geen vat op hadden.
Aegon ( Sprintplan ) heeft óf het geld meteen gebruikt óf er elke maand een termijn vanaf gehaald
In het laatste geval hebben ze in 5 jaar dus zelf van de rente geprofiteerd

Toen mijn toenmalige vrouw in 2004 eens de telefoon pakte om Aegon te vragen hoe het met onze 2 polissen stond ( want informatie kregen we nooit ) kreeg zij van de medewerker doodleuk het antwoord dat de waarde inmiddels nihil was.
Daar moesten we dus nog om vragen ook. 😡

Iedereen begrijpt dat je met 2 x €500 niet akkoord kan gaan bij zulke bedragen van inleg.
Persoonlijk zou ik nooit iets accepteren onder de 70%

Mede ook omdat er bij ingang van de polissen sprake was van een garantiewaarde mét concreet bedrag.

Nu zullen de deskundigen waarschijnlijk beweren: ‘ garantiewaarde ‘ …. Ja dat is iets (….. ) anders ( wat dan ook )
Maar het is van essentieel belang geweest dat dit in de brochure stond en ook ik het contract
Bewuste misleiding van Aegon/Spaarbeleg

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

D. uit H. schreef:
26 jul 2021 15:01
Hoi mgroen1,

Mijn eerste gedachte na het lezen dat Aegon een schikkingsvoorstel zou doen waren: GAAF! Eindelijk krijg ik iets terug.
Een paar weken later bleek het te gaan om slechts 750 euro in totaal.

Mijn totale inleg bij Sprintplan was: 12 x € 113,45 x 5 = € 6.807,- (100%) . Dat is puur en alleen mijn inleg.
Met een schikking tussen de € 4.000 (iets meer dan 58% van de inleg) en de € 6.000 ( 88% vd inleg) zou ik zo akkoord gaan. Alles daarboven ook natuurlijk.
Alles tussen de € 2.000 (iets meer dan 29% vd inleg) en € 4.000 moet ik overdenken.
Alle bedragen onder de € 2.000, dus minder dan 29% vd inleg laat ik voor wat het is.

Dus:
>58% accepteren
29% - 58% overdenken
<29% niet accepteren
@D. uit H:

dank voor je berekening en toelichting.
Ik zou zelf voor 50% al accepteren (58% of meer natuurlijk ook)...
Grappig dat we exact hetzelfde sprintplan hebben (exact zelfde inleg ook).

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Meed schreef:
26 jul 2021 16:40
Hi D uit H

Leuke berekening
Ben het met je eens dat het om percentages moet gaan
Dat heeft Aegon ism consumentenclaim niet gedaan
Ik denk dat hierdoor veel te verklaren is mbt de reacties van teleurstelling

Ik zie dat je 12 x5 = 60 maandelijkse termijnen betaalde
Ga ervan uit dat dat van je eigen rekening steeds werd overgemaakt.
Dan valt de rentederving wel mee in die 5 jaar.

Op een of andere manier ( met als basis de brochure van Spaarbeleg destijds ) hebben wij relatief kort na elkaar f22.500 en f15.000 naar Aegon overgemaakt
Bij die 2 bedragen hoorden 2 rekeningnummers
Waar we geen vat op hadden.
Aegon ( Sprintplan ) heeft óf het geld meteen gebruikt óf er elke maand een termijn vanaf gehaald
In het laatste geval hebben ze in 5 jaar dus zelf van de rente geprofiteerd

Toen mijn toenmalige vrouw in 2004 eens de telefoon pakte om Aegon te vragen hoe het met onze 2 polissen stond ( want informatie kregen we nooit ) kreeg zij van de medewerker doodleuk het antwoord dat de waarde inmiddels nihil was.
Daar moesten we dus nog om vragen ook. 😡

Iedereen begrijpt dat je met 2 x €500 niet akkoord kan gaan bij zulke bedragen van inleg.
Persoonlijk zou ik nooit iets accepteren onder de 70%

Mede ook omdat er bij ingang van de polissen sprake was van een garantiewaarde mét concreet bedrag.

Nu zullen de deskundigen waarschijnlijk beweren: ‘ garantiewaarde ‘ …. Ja dat is iets (….. ) anders ( wat dan ook )
Maar het is van essentieel belang geweest dat dit in de brochure stond en ook ik het contract
Bewuste misleiding van Aegon/Spaarbeleg
@Meed: dank ook voor je toelichting. Ik heb op exact dezelfde "grond van misleiding" destijds (in 2000) 1 Sprintplan genomen. Dus ook enkel en alleen op de brochure van Spaarbeleg. En laat ik daar nou nog een kopietje van hebben :) Ik heb dus in ieder geval 1 mogelijk bewijsstuk waarvan ik kan aantonen dat ik misleid ben.

Nu nog een goede jurist vinden die daarmee aan de slag wil (al of niet met anderen gedupeerden)

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door rvjapio »

..net van mijn jurist begrepen dat ConsClaim niet onrechtmatig handelt door 'in der minne' met Aegon te schikken. Aangezien de gemiddelde fooi nog hoger is dan wat mij nu is toegezegd (1250 voor vier sprintplannen) ga ik zeker niet akkoord. Gelukkig beschik ik over alle originele bewijzen van alle plannen, adviseur, zijn onbevoegdheid, wervende advertenties van de spaarbelegger en meer. Tijd voor een stevige persoonlijke brief aan de Aegondirectie..:)

Meed
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2021 08:03

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Meed »

Aan beheerder…..
Vandaag 27 juli 2021 ( 13.30u ) heb ik een relevante reactie en mening geplaatst met voorbeelden en cijfers
Waar is die gebleven??

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Nog lang niet iedereen heeft een voorstel ontvangen, Aegon verwacht pas in het laatste kwartaal van 2021 verder te kunnen
28 juli 2021, Aegon schreef:Hartelijk dank voor uw bericht mb.t. Sprintplan. U vraagt op compensatie. Hieronder leest u onze reactie.

Aegon en Leaseproces/ConsumentenClaim eens over schikking
Wellicht vernam u al uit de media over deze schikking. Deze schikking heeft betrekking op leden van Leaseproces en ConsumentenClaim. Meer informatie leest u op: https://nieuws.aegon.nl/aegon-en-leasep ... schikking/.

Bent u geen lid van Leaseproces/ConsumentenClaim?
Wij kunnen uit uw bericht niet opmaken of u lid bent van één van de bovengenoemde stichtingen. Indien u geen lid bent: wij zullen naar uw zaak kijken. Wij verwachten u in het laatste kwartaal van 2021 verder te kunnen informeren. U ontvangt bericht op dit e-mailadres.
U kunt ons dit laten weten door te reageren op dit bericht, wij registreren dan uw reactie.

Bent uw wél lid?
In dat geval helpen de medewerkers van de desbetreffende stichting u graag verder. De contactgegevens van beide stichtingen staan in het nieuwsbericht (link hierboven).

D. uit H.
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2007 20:39

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door D. uit H. »

Goedemiddag,

Ik heb mij zojuist aangemeld bij ClaimConcept.
Het Sprintplan heb ik destijds afgesloten bij een assurantie tussenpersoon.
Van Aegon ontving ik vrij snel, als antwoord op mijn brief, een enveloppe met "alle" documenten die Aegon had liggen van mij.

Gek genoeg ontbreken de volgende zaken:
- ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (het enige aanvraagformulier wat Aegon heeft staat hieronder) en
- het risicoprofiel van mij met risicodoelstellingen, kredietwaardigheid en risicobereidheid.

Deze zaken heb ik wederom bij Aegon opgevraagd.

Denk alleen niet dat zij dat hebben. Destijds is er gewerkt met een verkort aanvraagformulier kennelijk.

Afbeelding

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Allen,

lees eens even mee, en bekijk het eens van een ander perspectief:

AEGON NL NETTO WINSTEN (in miljoenen):
2020: 538
2019: 349
2018: 654
2017: 727
2016: 570
2015: 665
2014: 487
2013: 306
2012: 247
2011: 419
2010: 711
2009: 241
2008: 94
2007: 606
2006: 1420
2005: 1014
2004: 637


(bedragen van voor 2004 heb ik niet kunnen vinden) (misschien kan iemand dit nog gaan zoeken).
Dat maakt dus al bij elkaar opgeteld (van 2020 terug tot 2004): ruim 9,6 MILJARD Netto Winst voor alleen maar Aegon NL.

Er zijn naar schatting zo'n 100.000 Sprintplannen verkocht (al dan niet via tussenpersonen). De inleg van deze Sprintplan was tussen minimaal zo'n 50 euro en maximaal zo'n 300 euro. Pak in die range 150 euro per maand gemiddeld per sprintplan. Een sprintplan duurde 5 jaar. Dus per Sprintplan gemiddeld zo'n 150x12x5= 9000 euro inleg.
100.000 afgesloten Sprintplannen x 9000 euro inleg = 900 miljoen inleg van alle gedupeerden samen.

Dan heb je het over zo’n 10% van het totaal van de netto winsten van de afgelopen 15 jaar…

Aegon zou de lasten van de terugbetaling van alle inleg van alle gedupeerden zeker kunnen opbrengen…
Vanuit dit perspectief neig je te zeggen “Waar maakt Aegon zich nu druk over”….

Patasjoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2021 13:32

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Patasjoe »

Lieve mensen: ik heb niet getekend. Ik had geen enkele twijfel. Weet je waarom niet?

Ik had nergens meer op gerekend en die 750 euro heb ik niet echt nodig.

Ik gun het AEGON niet dat ze er zo goedkoop afkomen. Daarom zouden jullie niet akkoord moeten gaan dan wordt de 90% nooit gehaald! Dan moeten ze weer terug naar de onderhandeltafel, dan rolt er vast een hoger bedrag uit als de onderhandelaars van CC tenminste een beetje ruggegraat hebben. En waarom nu pas een schikking? Ziet AEGON, na alle verloren rechtzaken, de bui al hangen omdat ze flink moeten gaan betalen?

Ik ben kwaad op CC, meer dan op AEGON, (een bank is er voor zich zelf, niet voor jou!). Wat heeft CC mijn vertrouwen beschaamd. Ik vind het zeer teleurstellend dat CC met dit flutbedrag tevreden is en het durft voor te stellen als een mooi resultaat, wat een onderschatting van ons deelnemers, ik neem ze dit zeer kwalijk! Te meer daar er veel rechters uitspraken hebben gedaan die op een aantal punten AEGON in het ongelijk hebben gesteld. Het lijkt er nu op dat CC de plank optrekt, snel wil cashen en er geen tijd en geld meer aan wil besteden. En hoe is dit bedrag tot stand gekomen? Hoe lang hebben ze er over gedaan, zijn ze met het eerste voorstel akkoord gegaan? Ze hebben wat mij betreft geen stuiver verdient met deze schikking, ik vind het onderhandelaars van niks en een minachting voor ons deelnemers!

Ik ben strijdbaar en ga graag een individueel proces aan met rechtsbijstand op basis van no cure no pay. Collectief nog beter! Ik hoor bij de groep die via een onbevoegde tussenpersoon afgesloten hebben en wil mijn inleg terug met wettelijke rente. Voor hen die direct bij AEGON hebben afgesloten zou 50% van de inleg dunkt mij aleszins redelijk zijn. Dat zou een mooi bedrag zijn. Dus nog even volhouden allemaal!

Patasjoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2021 13:32

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Patasjoe »

Wordt dit voor mij voortschrijdend inzicht?

Ik heb niet getekend, moet wachten op de uitslag van de schikking. Kan maanden duren.

Wat gaat CC doen? Kan ik er van af zonder kosten? Voor mij geen cure!

Daarna individueel procederen met zoveel mogelijk deelnemers, maar dus wel individueel. Verschil: wel en geen tussenpersoon. Nu al gaan zoeken naar goede juristen op basis van no cure, no pay? Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon? Laten jullie weten of jullie dit zien zitten door zoveel mogelijks likes?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Patasjoe schreef:
30 jul 2021 16:53
Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon?
Beter dan ConsumentenClaim

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

ClaimConcept schreef:
31 jul 2021 10:51
Patasjoe schreef:
30 jul 2021 16:53
Jelle, hoe goed ben jij ingevoerd in dat wereldje? Wie heeft al meer geprocedeerd met succes ivm Sprintplan tegen Aegon?
Beter dan ConsumentenClaim
Het gaat hier ook om de totaal verschillende aanpak. Heel veel mensen (inclusief mij) willen gerechtigheid voor alle mensen, maar dat willen bedrijven zoals Aegon helemaal niet. En ook ConsumentClaim zegt het beste te willen voor alle mensen, maar denkt net als Aegon eerst en vooral aan zichzelf... Met andere woorden, individueel procederen is een vak apart.

Pipkin
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2021 13:24

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Pipkin »

Ik heb ook niet getekend. Weet iemand hoeveel mensen er niet getekend hebben voor de slechte Sprintplan deal van ConsumentenClaim. Hier mag Aegon toch niet mee wegkomen.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Voor zover nog niet bekend, de stand van zaken:

Aegon heeft de zorgplicht geschonden, door Sprintplan te starten zonder eerst de persoonlijke situatie te onderzoeken. De basisregel van de Hoge Raad is dat Aegon dan in ieder geval 2/3 van een eventuele restschuld voor rekening moet nemen (wat bij SprintPlan meestal niet voorkomt). De klant heeft daarmee ook een eigen schuld, namelijk 1/3 van die eventuele restschuld, plus helaas ook de inleg (=rente over de verkapte lening). Je moet het netto besteedbaar inkomen bij aanvang aantonen (dus 1998/1999/2000).

Heb je SprintPlan aantoonbaar op advies van/via een tussenpersoon afgesloten (zoals Spaaradvies, De Spaarbeleg-ger, Budget Polis, Financieel Compleet, Herman& Kuyper etc.) dan heb je in principe recht op 100% inleg plus eenzelfde bedrag aan wettelijke rente ( -/- opbrengst). Wie eist bewijst, dus alle relevante documentatie waar de naam van de tussenpersoon op staat is welkom, waarbij uiteraard vooral het originele aanvraagformulier altijd van belang is.

Er zitten juweeltjes van dossiers tussen, waar de adviseurs van toen anno 2021 een positieve getuigenis willen afleggen!

Plaats reactie