Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
06 jul 2021 14:02
Het valt wel op dat ConsumentenClaim meestal in het geheel niet over een volledig dossier beschikt. Integendeel, vinden ze niet nodig :evil:

Voor wie het nog niet heeft gedaan: je hebt recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)
Geachte hoofddirectie AEGON,

Mijn naam is [naam][adres], ik heb bij AEGON Spaarbeleg een RenteRekening/SprintPlan onder polisnummer [contractnummer].

Cliënten hebben op grond van artikel 12 en 15 eerste lid van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG (voorheen artikel 35 Wbp) recht op inzage in en afschrift van alle door u verwerkte persoonsgegevens die op hen betrekking hebben. Voorts hebben wij recht op informatie over de herkomst van deze gegevens en het doel waarmee u tot het verwerken van deze gegevens bent overgegaan.

Ik wil graag binnen de gestelde termijn van 4 weken, conform de regels van de AVG, inzage in en afschrift van alle door u verwerkte gegevens, zowel die verwerkingen die plaatsvonden voorafgaand aan bovengenoemde overeenkomst (-en?) alsook latere gegevens.

Ik doel hierbij in elk geval op:
- Een kopie van de offerte
- Toenmalige en huidige gegevens van de toenmalige adviseur
- Een kopie van het aanvraagformulier en de overeenkomst
- een kopie van het risicoprofiel met doelstellingen, risicobereidheid en kredietwaardigheid
- alle klachtcorrespondentie, ook met (eerdere) belangbehartigers
- alle overige documenten die van toepassing zijn

De Hoge Raad der Nederlanden heeft in ECLI:NL:HR2007:AZ4663 van 29 juni 2007 een zodanig ruime uitleg gegeven aan artikel 35 Wbp, dat niet kan worden volstaan met de verstrekking van globale informatie, maar dat ook afschriften, kopieën of uittreksels moeten worden verstrekt.

Dit bericht dient tevens uitdrukkelijk te worden beschouwd als een herhaalde stuiting met het oog op een eventuele verjaring van rechtsvorderingen inzake effectenlease uit welke hoofde en rechtsgrond dan ook. Dit aansluitend op de eerdere stuiting van verjaring met de art. 3:305a BW procedures van GESP, Spirit, VC&G en van PAL/ConsumentenClaim.

Email naar: [email protected] én [email protected]
Webformulier: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/privacy-verzoeken

More info at ClaimConcept :wink:

Lex050
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2021 02:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Lex050 »

Ik zit er voor het maximale bedrag in. In euro’s iets meer dan €16.000. Verkocht door een tussenpersoon die bij mij thuis kwam. Ik heb in mn oude spaarbeleg map haar adresgegevens van destijds. Verder geen specifiek bewijs dat zij bij mij is geweest. Na verkoop kreeg je de informatie van Aegon. Iemand enig wat ik kan doen als ik afgescheept wordt met €750? Zou schandalig zijn.

Lex050
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2021 02:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Lex050 »

ollie88 schreef:
30 jun 2021 09:04
Zijn en nog meer mensen die nog geen schikkingsvoorstel hebben ontvangen ? Terwijl ze wel een dossiernummer bij ConsumentenClaim hebben.
Nog niks gehoord. Zit er voor 16000 euro in. Door een tussenpersoon. :-( ik ga flippen als ik met €750 afgescheept wordt

Meed
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2021 08:03

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Meed »

Gisteren 8/7 het schikkingsvoorstel ontvangen.
Wat een domper!
Het bedrag van 500 ( 250 tel ik niet mee ) zal weinig tijd aan ingewikkelde berekeningen hebben gekost. :roll:
Natte vingerwerk.
Duidelijk ook het nadeel van een massaclaim
Op dit moment voel ik er weinig voor om mijn €1000 ( 2 polissen ) te accepteren
In ons geval heb ik destijds ( rond 1994 ) kort achter elkaar 2 polissen aangeschaft van opgeteld f38000,-
( Er was maar één reden nml: geld voor studie kinderen )
In mijn optiek is belangrijk kenmerk van mijn overeenkomst met Sprintplan dat ik het geld ineens heb overgemaakt
Geen maandelijkse termijnen
Wat deed Aegon met dat geld?
Sinds kort begrijp ik dat ze mijn ingelegde bedrag als rente beschouwden.
( hoezo misleiding :oops: )
Dat had ik natuurlijk nooit gedaan als ik het toen had geweten.
Er zitten zoveel haken en ogen aan Sprintplan dat ik er van overtuigd ben dat Aegon aansprakelijk is voor dit debacle
Dat men onderscheid maakt tussen polissen afgesloten met tussenpersoon of niet zie ik as poging gedupeerden in verwarring te brengen.
Wordt vervolgd …..

marcoh69
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2013 15:56

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door marcoh69 »

Waar ik ook nog benieuwd naar ben is wat men doet als hij destijds zoals men dat zo mooi noemde klikte. ik had een klik van 10% destijds.
Gisteren mail gehad van Cclaim dat men gegevens aan het verwerken is en dat men werkt in batches, daardoor heeft nog niet iedereen een persoonlijk " bod" ontvangen. Zo houdt men de klanten nog aan het lijntje door net te doen of men naar je dossier kijk.
ik heb nog van niemand vernomen die meer heeft gekregen dan de 750,-

marcoh69
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2013 15:56

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door marcoh69 »

Zojuist post ontvangen met persoonlijk bod zoals verwacht 750,-. maar wel voor 27 juli reageren.

Acefolder
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2017 19:53

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Acefolder »

Heb net deze mail gehad van consumentenclaim.

Begin juni hebben wij u geïnformeerd over de bereikte schikking met Aegon inzake uw Sprintplan(nen). Graag geven wij u een update over de stand van zaken.

De voorstellen worden nu in batches verwerkt en verstuurd. Een deel van de deelnemers heeft al een persoonlijk voorstel ontvangen. Heeft u nog geen voorstel ontvangen, geen nood, u zult in de komende maanden juli of augustus uw voorstel ontvangen. Op basis van vragen die wij van deelnemers hebben gekregen, is er een overzicht met ‘veelgestelde vragen en antwoorden’ opgesteld. Dit overzicht zal met uw voorstel worden meegestuurd.
Heeft u in de tussentijd al vragen? Stuur dan een email naar [email protected]. Omdat het momenteel drukker is dan normaal ontvangen wij bij voorkeur vragen per email. Mocht dat niet lukken dan kunt u bellen naar 0800-0010. Wij zijn bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Stef Smit

Ben benieuwd naar het antwoord op de veelgestelde vraag: Waarom krijgt iedereen maar €500?? ;-)

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

marcoh69 schreef:
09 jul 2021 12:37
Zojuist post ontvangen met persoonlijk bod zoals verwacht 750,-. maar wel voor 27 juli reageren.
Ook ik heb zonet de post mogen ontvangen met daar in: Uw persoonlijke voorstel somma €750, dit moet een type fout zijn ?

GerardKl
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2021 12:55

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door GerardKl »

Zojuist ook een brief ontvangen met het voorstel, lachwekkend en triest tegelijk: 500 + 250 euro als vergoeding voor de inleg van ruim 40.000 euro. Blijkbaar is er ook niet gedifferentieerd naar inleg.

Ik vraag mij ook af, waarom we zo snel akkoord moeten gaan met dit voorstel, voor 27 juli reageren, na zoveel jaren te moeten wachten. Blijkbaar wil Aegon met deze belachelijke schikking snel 'schoon schip maken'. Ronduit teleurstellend en schandalig.

Het lijkt mij zinvol te inventariseren hoeveel mensen wel en NIET akkoord kunnen gaan met de schikking.

Gerard

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

De €750,- is 5 maanden van mijn inleg van de 60 maanden die ik heb betaald, heb dan ook geen goed woord over voor ConsumentenClaim die zich zo heeft laten inpakken door Aegon of niet ?

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

ConsumentenClaim u verzuimd in u afspraken met de gedupeerden, hier een citaat van FB op de vraag of er nog updates zijn betreffende Sprintplan:

Hi ***! De laatste updates betreffende het Sprintplan kun je terugvinden op:

https://www.consumentenclaim.nl/claims/ ... tie/nieuws

ConsumentenClaim vervolg met:

Verder zijn wij druk bezig met de uitwerkingen van de uitspraak van februari. Daarin is onder andere gesteld dat overeenkomsten die afgesloten zijn middels een tussenpersoon hun volledige schade terugkrijgen. Hierbij is het wel van belang dat Aegon afwist van de advisering van de tussenpersoon.

Staan deze 2 uitspraken niet haaks op elkaar €500,- of volledige schade terugkrijgen i.v.m. de tussenpersoon ?

Fisherman2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2021 17:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Fisherman2000 »

Tja, ik vraag me ook af waarom CC deze deal heeft gemaakt met Aegon. Ik neem aan dat voor hun ook geldt hoe hoger de vergoeding per client hoe meer commissie zij eraan overhouden..? Waarom dan slechts 750 euro? Misschien vond CC het wel mooi geweest na al die jaren en konden ze met deze deal genoeg geld binnen halen om de gemaakte kosten te dekken en er toch nog een (klein) zakcentje aan over te houden. Met andere woorden de handdoek in de ring gegooid.

Omdat ik een relatief klein bedrag in Sprintplan heb gestoken en ik geen aanspraak kan maken op de bekende uitzonderingen (geen tussenpersoon, ik was niet minderjarig etc.) ga ik denk ik het aanbod accepteren omdat ik (helaas) niet verwacht er nog meer uit te kunnen halen door individueel verder te procederen. Als ik het aanbod afsla is de kans voor mij vrij groot dat ik uiteindelijk helemaal niks terug krijg.. ik heb eigenlijk geen keus. Zijn er hier meer mensen die in dezelfde situatie zitten?

Sprintflop
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2021 19:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Sprintflop »

Vandaag post gekregen van oplichters! En ja hoor €750 na 20 jaar meedoen aan rechtszaken! Ik heb er geen woorden voor!!

Sprintflop
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2021 19:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Sprintflop »

Vandaag een “persoonlijke” voorstel ontvangen . €750 🤦🏽‍♂️ Na 20 jaar meedoen met consumenten organisaties inzake collectieve rechtszaken.
Ik heb er geen woorden voor. Polis afgesloten via een tussenpersoon. Naar mijn weten zijn daar al jurisprudenties over. En toch beweerd CC dat ze geen andere mogelijkheden meer zien! In de brief die ik kreeg staat dat Aegon CC gaat betalen !!!!! Wat zit hier achter? Onder onsje??

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Consumentt »

€ 750 is een fooi. Maar je kunt het hierna wel definitief afsluiten.
Ik had me er al bij neergelegd dat het betaalde bedrag foetsie was. Na zoveel jaar doet het ook geen zeer meer, dat verlies.
Nu alsnog een vergoeding krijgen valt onder 'beter iets dan niets'.
Om nog jaren de Don Quichot uit te gaan hangen daar voel ik niets voor.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fisherman2000 schreef:
09 jul 2021 18:13
Tja, ik vraag me ook af waarom CC deze deal heeft gemaakt met Aegon.
Als ze dat niet uitleggen zegt toch iedereen “no deal”?

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Consumentt schreef:
09 jul 2021 20:40
€ 750 is een fooi. Maar je kunt het hierna wel definitief afsluiten.
Ik had me er al bij neergelegd dat het betaalde bedrag foetsie was. Na zoveel jaar doet het ook geen zeer meer, dat verlies.
Nu alsnog een vergoeding krijgen valt onder 'beter iets dan niets'.
Om nog jaren de Don Quichot uit te gaan hangen daar voel ik niets voor.
Consumentt,

Dit is nu precies wat ze willen zowel ConsumentenClaim & Aegon Sprintplan wij zijn letterlijk a pain in there *ss, maar wist u dat de aanhouder altijd wint alleen het kost tijd.

Gaw
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2021 22:51

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Gaw »

Helemaal eens met Fisherman2000 en heel veel andere reacties. Waarom ineens vóór 27 juli reageren en waarom dmv tussenpersoon wel meer vergoeding. Zo oneerlijk allemaal!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De aanhouder wint natuurlijk niet altijd. Maar als ik zo lees wat voor “fooi” er uit de bus komt, zou ik nog maar een beetje verder strijden. Dan dat ook maar desnoods kwijt.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
07 jul 2021 09:32
Voor wie het nog niet heeft gedaan: je hebt recht op inzage in je (klacht)dossier bij Aegon! (en ConsumentenClaim)
Geachte hoofddirectie AEGON,

Mijn naam is [naam][adres], ik heb bij AEGON Spaarbeleg een RenteRekening/SprintPlan onder polisnummer [contractnummer].

Cliënten hebben op grond van artikel 12 en 15 eerste lid van de Algemene verordening gegevensbescherming AVG (voorheen artikel 35 Wbp) recht op inzage in en afschrift van alle door u verwerkte persoonsgegevens die op hen betrekking hebben. Voorts hebben wij recht op informatie over de herkomst van deze gegevens en het doel waarmee u tot het verwerken van deze gegevens bent overgegaan.

Ik wil graag binnen de gestelde termijn van 4 weken, conform de regels van de AVG, inzage in en afschrift van alle door u verwerkte gegevens, zowel die verwerkingen die plaatsvonden voorafgaand aan bovengenoemde overeenkomst (-en?) alsook latere gegevens.

Ik doel hierbij in elk geval op:
- Een kopie van de offerte
- Toenmalige en huidige gegevens van de toenmalige adviseur
- Een kopie van het aanvraagformulier en de overeenkomst
- een kopie van het risicoprofiel met doelstellingen, risicobereidheid en kredietwaardigheid
- alle klachtcorrespondentie, ook met (eerdere) belangbehartigers
- alle overige documenten die van toepassing zijn

De Hoge Raad der Nederlanden heeft in ECLI:NL:HR2007:AZ4663 van 29 juni 2007 een zodanig ruime uitleg gegeven aan artikel 35 Wbp, dat niet kan worden volstaan met de verstrekking van globale informatie, maar dat ook afschriften, kopieën of uittreksels moeten worden verstrekt.

Dit bericht dient tevens uitdrukkelijk te worden beschouwd als een herhaalde stuiting met het oog op een eventuele verjaring van rechtsvorderingen inzake effectenlease uit welke hoofde en rechtsgrond dan ook. Dit aansluitend op de eerdere stuiting van verjaring met de art. 3:305a BW procedures van GESP, Spirit, VC&G en van PAL/ConsumentenClaim.

Email naar: [email protected] én [email protected]
Webformulier: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/privacy-verzoeken

More info at ClaimConcept :wink:
Wat ieders beslissing ook mag zijn, vraag altijd eerst je (klacht)dossier op bij Aegon én bij ConsumentenClaim!

Plaats reactie