Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Meed
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2021 08:03

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Meed »

Ik snap het al
Alléén webformulier

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Van het forum bij de Consumentenbond
Laska Bondsbeginner 4 reacties 19 uur geleden
Ik heb vandaag contact gehad met een medewerker van stichting PAL. Die wist mij het volgende te vertellen: er zijn 15000 deelnemers, die zich hebben aangesloten bij stichting PAL/Consumentenclaim om een gezamenlijke rechtzaak te voeren tegen AEGON. Volgens hem gaat de schikking door als er minimaal 90% van de deelnemers akkoord gaat met de schikking. Er moeten dan minimaal 1500 deelnemers niet akkoord gaan. Tot op heden zijn er 4000 reakties binnen bij Consumentenclaim, waarvan 35% akkoord gaat met de schikking. En dus 65% niet, dat zijn er al 2600!! Het lijkt erop dat de 90% nooit gehaald gaat worden en de schikking dus niet doorgaat.

Vervolgens heb ik een medewerkster van Consumentclaim gesproken. Toen ik mededeelde dat ik niet van plan was akkoord te gaan gaf zij als reaktie dat er goede respons was en ik beter wel akkoord kon gaan. (Dit in tegenstelling tot bovenstaande resultaten, gemeld door stichting PAL) Ook dat Consumentenclaim heel trots was op deze schikking. En dat Consumentenclaim geen heil zag in verder procederen gezien de resultaten van afgelopen jaren. Het leek mij dat zij weinig deskundig was en een ontmoedigingsbeleid voerde. Na enig doorvragen moest ze echter wel bevestigen dat er gunstige uitspraken lagen voor deelnemers van Spaarbeleg, (daar wordt lijkt het ook onderscheid in gemaakt) die via een onbevoegde tussenpersoon hun Sprintplan hebben afgesloten en Aegon bekend was met de advisering.

Blijft mijn vraag, waarom Consumentenclaim nu komt met een schikking? In een uitspraak van het gerechtshof van 4 februari 2020 geeft het hof aan dat er geen sprake is van verjaring. En ook dat men recht heeft op een volledige schadevergoeding als het Sprintplan is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof in Den Bosch over tussenpersonen. Die horen ze af te wachten, we wachten al zo lang, dat kan er nog wel bij.

Mijn conclusie is dat het voor Consumentenclaim te lastig wordt als de deelnemers verdeeld zijn in twee groepen: deelnemers die direct hebben afgesloten bij Aegon en zij die een tussenpersoon hadden. Consumentenclaim wil nu afsluiten en cashen. En Aegon denkt er met een koopje van af te komen. In dat geval mag ik hopen dat stichting PAL ons niet in de steek laat en z.n. voor twee groepen deelnemers vervolgacties onderneemt. Een advokaat inhuren om individueel te procederen is voor mij geen optie.

N.b. Als men niet akkoord gaat met de schikking hoeft er niets betaald te worden. Ik zou jullie willen oproepen niet akkoord te gaan en contact op te nemen met PAL wat ze voor ons denken te gaan doen. Dit kan door individuele proefprocedures voor claims zonder tussenpersoon en een collectieve procedure voor deelnemers met tussenpersoon.

gnappie
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2011 12:38

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door gnappie »

Een persoonlijk voorstel van 500,-?? Wat zo persoonlijk is dat het voor iedereen geldt? Ik vind het een domper zeg!
Ik heb , bedankt voor de tip CC, wel een dossier opgevraagd...krijg deze reactie:

Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen. Wij streven ernaar u binnen zes weken te berichten.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Team SprintPlan


6 weken???

Wij zijn nog erg in dubio: schikken en tevreden zijn met een fooitje of toch doorgaan? Maar hoe dan?

Patasjoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2021 13:32

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Patasjoe »

In het verleden heeft Stichting PAL de procedure uitbesteed aan de Consumentenclaim. Ook ik heb via een tussenpersoon een Aegon Sprintplan afgesloten. Ik voldoe aan de volgende voorwaarden: Ik heb via een tussenpersoon zonder vergunning afgesloten en Aegon was bekend met de advisering. Dus heb ik recht op een volledige schadevergoeding. Omdat Aegon niet automatisch gaat betalen zou ik een dure individuele procedure moeten starten, aldus Consumentenclaim. Dit klinkt als een ontmoedigingsbeleid. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof van Den Bosch. Ik vind het onbehoorlijk dat Consumentenclaim mij nu alvast dit voorstel doet en de uitspraak van het hof niet afwacht.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met stichting PAL die voor mij gaat uitzoeken hoeveel deelnemers er uiteindelijk mee akkoord gaan (dit zou 90% moeten zijn). Iedereen die aan bovenstaande voorwaarden voldoet zou een gezamenlijke procedure moeten kunnen starten. Wie wil dit en hoe moet dit worden aangepakt?



TER INFORMATIE

U kunt in de bevestiging van uw gegevens bij Spaarbeleg o.a. lezen door wiens bemiddeling uw Sprintplan tot stand kwam. Dat is belangrijk om te bewijzen dat de Aegon bekend was met de advisering van deze tussenpersoon.

Dit is de top 10 van meest door AEGON gebruikte tussenpersonen/tussenpersoonskantoren die geen vergunning hadden:
1 De Spaarbelegger (met franchisenemers in Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Alkmaar, Haarlem, Noordwijk, Heeze, Geldrop etc etc.)
2 Financieel Compleet ( o.a. gevestigd in Bussum, Naarden, Arnhem);
3 SpaarAdvies (o.a. gevestigd in Amersfoort);
4 Budget Polis (o.m. gevestigd in Schiedam);
5 Van Koesveld Sparen te Barneveld;
6 Euro Financial Planners ( o.a. te Hoogeveen)
7 Axiam Beheer B.V.
8 FAB te Scheveningen/Den Haag
9 Herman & Kuiper Spaaradvies te Winterswijk (verkocht Sprintplannen via colportage in winkelstraten en op consumentenbeurzen)
10 AFAB te Amsterdam, nadien Amersfoort.

Rat-a-plan
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2021 15:40

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Rat-a-plan »

Ik zit in een vergelijkbaar schuitje als @Fisherman2000. Ik heb een Sprintplan afgesloten in 2000 zonder tussenpersoon. Ik weet niet exact wat de definitie van onvermogend bij aanvang is. Is dat je salaris op moment van deelnemen of is dat je jaarinkomen van 1999?

@ClaimConcept
Wat zijn de kansen om verder tegen AEGON te procederen als je niet òf via een tussenpersoon Sprintplan hebt afgesloten òf onvermogend was?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Rat-a-plan schreef:
16 jul 2021 15:50
Ik zit in een vergelijkbaar schuitje als @Fisherman2000. Ik heb een Sprintplan afgesloten in 2000 zonder tussenpersoon. Ik weet niet exact wat de definitie van onvermogend bij aanvang is. Is dat je salaris op moment van deelnemen of is dat je jaarinkomen van 1999?

@ClaimConcept
Wat zijn de kansen om verder tegen AEGON te procederen als je niet òf via een tussenpersoon Sprintplan hebt afgesloten òf onvermogend was?
Het gaat om het netto fiscaal inkomen vóór het afsluiten. Hangt dus ook af van de maand, begin van een jaar of juist aan het eind. En soms van een voorzienbare inkomensdaling...

Individueel zijn er misschien best nog wel kansen zonder tussenpersoon, alleen doen wij dat dan niet op no cure no pay, maar op uurtarief

elbiondo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2021 13:49

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door elbiondo »

Assurantie kantoor de waegh
Deze vond ik op de documenten van mijn vader .was deze bevoegd of niet bevoegd als tussenpersoon
Dit kantoor was vooral actief in noord-holland

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Patasjoe schreef:
16 jul 2021 13:45
In het verleden heeft Stichting PAL de procedure uitbesteed aan de Consumentenclaim. Ook ik heb via een tussenpersoon een Aegon Sprintplan afgesloten. Ik voldoe aan de volgende voorwaarden: Ik heb via een tussenpersoon zonder vergunning afgesloten en Aegon was bekend met de advisering. Dus heb ik recht op een volledige schadevergoeding. Omdat Aegon niet automatisch gaat betalen zou ik een dure individuele procedure moeten starten, aldus Consumentenclaim. Dit klinkt als een ontmoedigingsbeleid. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof van Den Bosch. Ik vind het onbehoorlijk dat Consumentenclaim mij nu alvast dit voorstel doet en de uitspraak van het hof niet afwacht.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met stichting PAL die voor mij gaat uitzoeken hoeveel deelnemers er uiteindelijk mee akkoord gaan (dit zou 90% moeten zijn). Iedereen die aan bovenstaande voorwaarden voldoet zou een gezamenlijke procedure moeten kunnen starten. Wie wil dit en hoe moet dit worden aangepakt?



TER INFORMATIE

U kunt in de bevestiging van uw gegevens bij Spaarbeleg o.a. lezen door wiens bemiddeling uw Sprintplan tot stand kwam. Dat is belangrijk om te bewijzen dat de Aegon bekend was met de advisering van deze tussenpersoon.

Dit is de top 10 van meest door AEGON gebruikte tussenpersonen/tussenpersoonskantoren die geen vergunning hadden:
1 De Spaarbelegger (met franchisenemers in Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Alkmaar, Haarlem, Noordwijk, Heeze, Geldrop etc etc.)
2 Financieel Compleet ( o.a. gevestigd in Bussum, Naarden, Arnhem);
3 SpaarAdvies (o.a. gevestigd in Amersfoort);
4 Budget Polis (o.m. gevestigd in Schiedam);
5 Van Koesveld Sparen te Barneveld;
6 Euro Financial Planners ( o.a. te Hoogeveen)
7 Axiam Beheer B.V.
8 FAB te Scheveningen/Den Haag
9 Herman & Kuiper Spaaradvies te Winterswijk (verkocht Sprintplannen via colportage in winkelstraten en op consumentenbeurzen)
10 AFAB te Amsterdam, nadien Amersfoort.

Patasjoe

Kreeg een brief op 27.05.2002 van Assurantie Compleet uit Zoetermeer deze lieten weten dat Budget Polis uit Schiedam citeer:

Deze tussenpersoon werkt niet meer samen met Spaarbeleg en kan dus ook niet meer bemiddelen voor Spaarbelegproducten ?

Kortom 2 tussenpersonen resultaat 15.12.2005 van uw SprintPlan: EUR 0,00

Dank u Aegon Spaarbeleg & SprintPlan voor het misleiden van 10 duizenden gedupeerden die u nu een schikking voorlegt van somma €750 in samenwerking met ConsumentenClaim.

Fisherman2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2021 17:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Fisherman2000 »

Nu ik hier dat bericht lees van het Consumentenbond forum dat er hoogstwaarschijnlijk (?) onvoldoende mensen op het aanbod van CC ingaan om de deal te laten doorgaan, twijfel ik of het voor mij dan überhaupt nog zin heeft om wél het aanbod te accepteren (wat oorspronkelijk de logische keus voor mij was). Straks wordt er misschien door ConsumentenClaim alsnog opnieuw onderhandeld met Aegon met een hogere vergoeding als resultaat voor de weigeraars, terwijl diegene die de 750 euro aanvankelijk wel accepteerden die hogere vergoeding dan niet krijgen.

Oftewel: het aanbod niet aannemen en gokken op een hogere vergoeding of de (on)zekerheid van de 750 euro. Ik zou wel eens willen weten wat de gevolgen zijn voor CC als de deal niet doorgaat: krijgen zij dan hun onkosten vergoed door Aegon en staken ze vervolgens de strijd, of krijgen ze zelf dan ook niks en moeten ze het opnieuw proberen?

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Fisherman2000 schreef:
18 jul 2021 10:33
Nu ik hier dat bericht lees van het Consumentenbond forum dat er hoogstwaarschijnlijk (?) onvoldoende mensen op het aanbod van CC ingaan om de deal te laten doorgaan, twijfel ik of het voor mij dan überhaupt nog zin heeft om wél het aanbod te accepteren (wat oorspronkelijk de logische keus voor mij was). Straks wordt er misschien door ConsumentenClaim alsnog opnieuw onderhandeld met Aegon met een hogere vergoeding als resultaat voor de weigeraars, terwijl diegene die de 750 euro aanvankelijk wel accepteerden die hogere vergoeding dan niet krijgen.

Oftewel: het aanbod niet aannemen en gokken op een hogere vergoeding of de (on)zekerheid van de 750 euro. Ik zou wel eens willen weten wat de gevolgen zijn voor CC als de deal niet doorgaat: krijgen zij dan hun onkosten vergoed door Aegon en staken ze vervolgens de strijd, of krijgen ze zelf dan ook niks en moeten ze het opnieuw proberen?
Fisherman2000

Stuur een berichtje naar ClaimConcept ook te vinden op Facebook ?

Sterkte

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Als het idd zo is dat 90% van de deelnemers het aanbod moet accepteren, dan kan iedereen toch bedanken dat dat nooit gehaald wordt.
Zij we weer een keer bij de neus genomen door Aegon.

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Consumentt schreef:
18 jul 2021 22:22
Als het idd zo is dat 90% van de deelnemers het aanbod moet accepteren, dan kan iedereen toch bedanken dat dat nooit gehaald wordt.
Zij we weer een keer bij de neus genomen door Aegon.
Consumentt,

Je moet niets er word gevraagd de tegemoetkomingsregeling te accepteren vandaar onderneem actie, van ClaimConcept hoef je niet veel te verwachten tenzij ze 180° draaien.

Sterkte

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Merde schreef:
19 jul 2021 07:17
(..)van ClaimConcept hoef je niet veel te verwachten tenzij ze 180° draaien.
Ik neem aan dat je ConsumentenClaim bedoelt? :wink:

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Merde schreef:
19 jul 2021 07:17
Consumentt schreef:
18 jul 2021 22:22
Als het idd zo is dat 90% van de deelnemers het aanbod moet accepteren, dan kan iedereen toch bedanken dat dat nooit gehaald wordt.
Zij we weer een keer bij de neus genomen door Aegon.
Correctie op mijn bovenstaande bericht waarvoor mijn excuses

Consumentt,

Je moet niets er word gevraagd de tegemoetkomingsregeling te accepteren vandaar onderneem actie, van ConsumentenClaim hoef je niet veel te verwachten tenzij ze 180° draaien.

Sterkte

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

ClaimConcept schreef:
19 jul 2021 08:04
Merde schreef:
19 jul 2021 07:17
(..)van ClaimConcept hoef je niet veel te verwachten tenzij ze 180° draaien.
Ik neem aan dat je ConsumentenClaim bedoelt? :wink:
Sorry Jelle, wat een blunder dat ik je in diskrediet breng dit is absoluut niet mijn bedoeling.

Mijn excuses

Johanna maria
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2021 09:50

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Johanna maria »

Hoe zit het met de gedupeerden van de vliegwielen, accepteren deze mensen wel het schikkingsvoorstel van leaseproces?

Fisherman2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2021 17:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Fisherman2000 »

Merde schreef:
18 jul 2021 18:36
Fisherman2000

Stuur een berichtje naar ClaimConcept ook te vinden op Facebook ?

Sterkte
Merde, dank voor je bericht maar ik heb al contact gehad met ClaimConcept. Aangezien ik geen aanspraak kan maken op de bekende uitzonderingen (minderjarig, inkomen rond minimumloon etc.) was er te weinig basis om een individuele claim te starten. Vandaar dat ik verder eigenlijk geen opties meer heb behalve het accepteren van het aanbod. ConsumentenClaim gooit er hierna waarschijnlijk het bijltje erbij neer (ik denk ook wanneer de 90% acceptatie niet gehaald wordt) en er gaat voor zover ik weet ook geen andere partij weer een nieuwe massaclaim opstarten tegen Aegon.

Zoals ik al zei, ik kan het aanbod weigeren en erop gokken dat er opnieuw onderhandeld gaat worden met een beter resultaat maar die kans is denk ik vrij klein..

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Fisherman2000 schreef:
19 jul 2021 16:26
Merde schreef:
18 jul 2021 18:36
Fisherman2000

Stuur een berichtje naar ClaimConcept ook te vinden op Facebook ?

Sterkte
Merde, dank voor je bericht maar ik heb al contact gehad met ClaimConcept. Aangezien ik geen aanspraak kan maken op de bekende uitzonderingen (minderjarig, inkomen rond minimumloon etc.) was er te weinig basis om een individuele claim te starten. Vandaar dat ik verder eigenlijk geen opties meer heb behalve het accepteren van het aanbod. ConsumentenClaim gooit er hierna waarschijnlijk het bijltje erbij neer (ik denk ook wanneer de 90% acceptatie niet gehaald wordt) en er gaat voor zover ik weet ook geen andere partij weer een nieuwe massaclaim opstarten tegen Aegon.

Zoals ik al zei, ik kan het aanbod weigeren en erop gokken dat er opnieuw onderhandeld gaat worden met een beter resultaat maar die kans is denk ik vrij klein..
Fisherman2000,

Hoop van harte dat je toch een compensatie mag ontvangen hoe klein hij ook mag wezen.

Hou je haaks

nicol-66
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2021 14:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door nicol-66 »

Maar wanneer is die uitspraak want inderdaad behandel de twee groepen apart.
Hoe dan ook wij gaan ook niet akkoord en gaan mogelijk door met een andere partij, ben de vertrouwen helemaal kwijt bij https://www.consumentenclaim.nl/. Het lijkt erop dat het op een akkoordje is gegooid en dan nog durven zeggen dat ze trots zijn op het resultaat. Welk resultaat na 20 jaar wachten en ruim een jaar geleden is nog gezegd dat men recht heeft op een volledige schadevergoeding als het Sprintplan is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering en nu krijg je 750 euro??? Ben je daar trots op, Ik zou dit niet eens durven voor te stellen en ja sorry Consumentenclaim hadden jullie een andere reactie verwacht?
Wij zijn zeer en zeer teleurgesteld wat een domper.




Bondsbeginner 4 reacties 19 uur geleden
Ik heb vandaag contact gehad met een medewerker van stichting PAL. Die wist mij het volgende te vertellen: er zijn 15000 deelnemers, die zich hebben aangesloten bij stichting PAL/Consumentenclaim om een gezamenlijke rechtzaak te voeren tegen AEGON. Volgens hem gaat de schikking door als er minimaal 90% van de deelnemers akkoord gaat met de schikking. Er moeten dan minimaal 1500 deelnemers niet akkoord gaan. Tot op heden zijn er 4000 reakties binnen bij Consumentenclaim, waarvan 35% akkoord gaat met de schikking. En dus 65% niet, dat zijn er al 2600!! Het lijkt erop dat de 90% nooit gehaald gaat worden en de schikking dus niet doorgaat.

Vervolgens heb ik een medewerkster van Consumentclaim gesproken. Toen ik mededeelde dat ik niet van plan was akkoord te gaan gaf zij als reaktie dat er goede respons was en ik beter wel akkoord kon gaan. (Dit in tegenstelling tot bovenstaande resultaten, gemeld door stichting PAL) Ook dat Consumentenclaim heel trots was op deze schikking. En dat Consumentenclaim geen heil zag in verder procederen gezien de resultaten van afgelopen jaren. Het leek mij dat zij weinig deskundig was en een ontmoedigingsbeleid voerde. Na enig doorvragen moest ze echter wel bevestigen dat er gunstige uitspraken lagen voor deelnemers van Spaarbeleg, (daar wordt lijkt het ook onderscheid in gemaakt) die via een onbevoegde tussenpersoon hun Sprintplan hebben afgesloten en Aegon bekend was met de advisering.

Blijft mijn vraag, waarom Consumentenclaim nu komt met een schikking? In een uitspraak van het gerechtshof van 4 februari 2020 geeft het hof aan dat er geen sprake is van verjaring. En ook dat men recht heeft op een volledige schadevergoeding als het Sprintplan is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof in Den Bosch over tussenpersonen. Die horen ze af te wachten, we wachten al zo lang, dat kan er nog wel bij.

Mijn conclusie is dat het voor Consumentenclaim te lastig wordt als de deelnemers verdeeld zijn in twee groepen: deelnemers die direct hebben afgesloten bij Aegon en zij die een tussenpersoon hadden. Consumentenclaim wil nu afsluiten en cashen. En Aegon denkt er met een koopje van af te komen. In dat geval mag ik hopen dat stichting PAL ons niet in de steek laat en z.n. voor twee groepen deelnemers vervolgacties onderneemt. Een advokaat inhuren om individueel te procederen is voor mij geen optie.

N.b. Als men niet akkoord gaat met de schikking hoeft er niets betaald te worden. Ik zou jullie willen oproepen niet akkoord te gaan en contact op te nemen met PAL wat ze voor ons denken te gaan doen. Dit kan door individuele proefprocedures voor claims zonder tussenpersoon en een collectieve procedure voor deelnemers met tussenpersoon.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

In het jaarverslag 2020, Aegon schreef:Intended settlement of security leasing claims
In December 2020 Aegon Bank N.V. reached an agreement in principle on a settlement with Leaseproces B.V. for claims regarding ‘Vliegwiel’ and ‘Sprintplan’ customers represented by Leaseproces.
ConsumentenClaim heeft de deal met Aegon Bank (Knab) dus al in december 2020 gesloten!

Speciaal voor de nieuwkomers, er is nog een hoofdonderwerp over Effectenlease in het algemeen (klik op de pijl )
ClaimConcept schreef:
19 jul 2021 17:39
ClaimConcept schreef:
25 jun 2021 14:06
Kijk, het betere werk van Leaseproces: ECLI:NL:RBOVE: 2021:2548
Prejudiciële vragen aan de Hoge Raad, samengevat: 1. wanneer is sprake van een vergunningplichtig advies? 2. Wanneer is sprake van het doorgeven van een ‘order’? 3. Leidt schending van het verbod van art. 41 NR in alle gevallen tot toepassing van de billijkheidscorrectie van art. 6:101 BW?”
En doorrrr, nu van Leeuwarden naar Den Bosch... ECLI:NL:HR: 2021:1167
3.1.3 Ten behoeve van het geding na verwijzing wordt verwezen naar hetgeen is overwogen in het arrest van de Hoge Raad van 24 april 2020, ECLI:NL:HR: 2020:809, rov. 3.2-3.5.3. Na verwijzing zal moeten worden onderzocht of het aanvraagformulier dat [eisers] hebben getekend, kan worden beschouwd als een order.
Leaseproces is de zusterorganisatie van ConsumentenClaim

Plaats reactie