Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Fisherman2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2021 17:27

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Fisherman2000 »

Merde schreef:
19 jul 2021 18:40

Fisherman2000,

Hoop van harte dat je toch een compensatie mag ontvangen hoe klein hij ook mag wezen.

Hou je haaks
Dank je Merde! Van hetzelfde gewenst. Tja hopelijk dan in ieder geval die 750 euro maar als de deal niet doorgaat heb ik verder geen opties meer. Op de uitkomst moeten we ook nog eens vier maanden wachten stond in de brief van CC, vind ik ook een beetje vreemd.

Nou ja, het is zoals het is. Ik rekende er überhaupt niet meer op dat ik ooit iets zou terugkrijgen en heb gelukkig relatief weinig geld in Sprintplan gestoken, maar ik hoop dat diegene die tienduizenden euro's kwijt zijn dat die in ieder geval een betere deal kunnen krijgen middels een individuele procedure of iets dergelijks.

J. Deltoer
Berichten: 3030
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

nicol-66 schreef:
19 jul 2021 20:18
Ik zou jullie willen oproepen niet akkoord te gaan en contact op te nemen met PAL wat ze voor ons denken te gaan doen. Dit kan door individuele proefprocedures voor claims zonder tussenpersoon en een collectieve procedure voor deelnemers met tussenpersoon.
De site van PAL is al jaren in de ruststand uitgezonderd enkel af en toe nog wat persberichten , dus ik weet niet of dit nog een echte optie is.

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Rat-a-plan schreef:
16 jul 2021 15:50
Ik zit in een vergelijkbaar schuitje als @Fisherman2000. Ik heb een Sprintplan afgesloten in 2000 zonder tussenpersoon. Ik weet niet exact wat de definitie van onvermogend bij aanvang is. Is dat je salaris op moment van deelnemen of is dat je jaarinkomen van 1999?

@ClaimConcept
Wat zijn de kansen om verder tegen AEGON te procederen als je niet òf via een tussenpersoon Sprintplan hebt afgesloten òf onvermogend was?

@Fisherman2000, @Rat-a-plan, ik zit in (waarschijnlijk) min of meer zelfde situatie:

- Sprintplan afgesloten zonder tussenpersoon;
- Was jong (24 jaar), weinig verstand van dit soort financiele constructies (maar wel meerderjarig);
- Was "niet onvermogend" bij aanvang (beduidend meer dan bijstandsniveau).
- zat er voor bijna 7000 euro in.

Ook ik heb een schikkingsvoorstel gehad van 750 euro..

Waar ik mee zit, is dat waarschijnlijk net buiten de pot pis vwb de regelingen die er nu zijn.
Enige strohalm die ik nog heb is dat ik de folder nog heb op basis waarvan ik het sprintplan destijds heb afgesloten (en deze (uiteraard) veel te rooskleurig de zaken voorstelt. En ik nooit getoetst (zorgplicht?) ben of ik wel "doorzag" dat deze situatie veel te rooskleurig beeld gaf .... misschien kan hier iemand nog iets mee?

Uiteraard ben ik uiterst ontevreden over het behaalde resultaat van ConsumentenClaim !!

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Ik vond nog veel te rooskleurige folder van ze:

Afbeelding

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Ik heb zojuist een mail gestuurd naar ConsumentenClaim, met het verzoek om de reactietermijn op de voorgestelde vaststellingsovereenkomst en het “persoonlijke voorstel" (750 voor iedereen??) te verlengen met nog eens 4 weken.

Dit geeft mij meer ruimte om de zaken nog eens op een rijtje te zetten en te bekijken wat anderen doen…


Misschien een tip ook voor anderen dit te doen?

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

nicol-66 schreef:
19 jul 2021 20:18
Maar wanneer is die uitspraak want inderdaad behandel de twee groepen apart.
Hoe dan ook wij gaan ook niet akkoord en gaan mogelijk door met een andere partij, ben de vertrouwen helemaal kwijt bij https://www.consumentenclaim.nl/. Het lijkt erop dat het op een akkoordje is gegooid en dan nog durven zeggen dat ze trots zijn op het resultaat. Welk resultaat na 20 jaar wachten en ruim een jaar geleden is nog gezegd dat men recht heeft op een volledige schadevergoeding als het Sprintplan is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering en nu krijg je 750 euro??? Ben je daar trots op, Ik zou dit niet eens durven voor te stellen en ja sorry Consumentenclaim hadden jullie een andere reactie verwacht?
Wij zijn zeer en zeer teleurgesteld wat een domper.
ConsumentenClaim moet zich schamen jaren lang wachten gedupeerden op een positief antwoord en dan komen ze na ruim 15 jaar op de proppen met een schikking somma €750 en word er geadviseerd:

Alle aangesloten cliënten met een Sprintplan contract krijgen een vergoeding. Gezien de wijze waarop de rechters over het Sprintplan hebben geoordeeld, is er naar onze mening sprake van een goede regeling en wij raden u dan ook aan de tegemoetkomingsregeling te accepteren. Binnen enkele weken ontvangt u uw persoonlijk voorstel.
Bijlagen
Claim-C.jpg
(113.83 KiB) 684 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman77
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jun 2021 17:07

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Moneyman77 »

CC ontvangt miljoenen. Wij 750e.
Maffia praktijken

Zelf durven ze hier niet te reageren

Lex050
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2021 02:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Lex050 »

Ik zit er voor iets meer dan 16.000 euro in. En ook ik kreeg uiteraard het voorstel van €750. Iemand nog tips? Is er een no cure no pay club die dit wil en kan oppakken? Ik ben destijds door een tussenpersoon bij mij thuis “voorgelicht”. Deze dame vertelde mij toen dat ik in ieder geval altijd mijn inleg zou terugkrijgen. Hier heb ik geen bewijs van. Heb alleen nog haar naam en adresgegevens van destijds. Ik ben witheet. Wat een belediging die €750. Help?! Of wint hier echt toch de macht en het geld.

Lex050
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2021 02:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Lex050 »

mgroen1 schreef:
21 jul 2021 11:34
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar ConsumentenClaim, met het verzoek om de reactietermijn op de voorgestelde vaststellingsovereenkomst en het “persoonlijke voorstel" (750 voor iedereen??) te verlengen met nog eens 4 weken.

Dit geeft mij meer ruimte om de zaken nog eens op een rijtje te zetten en te bekijken wat anderen doen…


Misschien een tip ook voor anderen dit te doen?
Ze verplichten je om binnen de termijn te blijven. Heb je al antwoord?
Gr. Lex

Lex050
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2021 02:04

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Lex050 »

nicol-66 schreef:
19 jul 2021 20:18
Maar wanneer is die uitspraak want inderdaad behandel de twee groepen apart.
Hoe dan ook wij gaan ook niet akkoord en gaan mogelijk door met een andere partij, ben de vertrouwen helemaal kwijt bij https://www.consumentenclaim.nl/. Het lijkt erop dat het op een akkoordje is gegooid en dan nog durven zeggen dat ze trots zijn op het resultaat. Welk resultaat na 20 jaar wachten en ruim een jaar geleden is nog gezegd dat men recht heeft op een volledige schadevergoeding als het Sprintplan is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering en nu krijg je 750 euro??? Ben je daar trots op, Ik zou dit niet eens durven voor te stellen en ja sorry Consumentenclaim hadden jullie een andere reactie verwacht?
Wij zijn zeer en zeer teleurgesteld wat een domper.




Bondsbeginner 4 reacties 19 uur geleden
Ik heb vandaag contact gehad met een medewerker van stichting PAL. Die wist mij het volgende te vertellen: er zijn 15000 deelnemers, die zich hebben aangesloten bij stichting PAL/Consumentenclaim om een gezamenlijke rechtzaak te voeren tegen AEGON. Volgens hem gaat de schikking door als er minimaal 90% van de deelnemers akkoord gaat met de schikking. Er moeten dan minimaal 1500 deelnemers niet akkoord gaan. Tot op heden zijn er 4000 reakties binnen bij Consumentenclaim, waarvan 35% akkoord gaat met de schikking. En dus 65% niet, dat zijn er al 2600!! Het lijkt erop dat de 90% nooit gehaald gaat worden en de schikking dus niet doorgaat.

Vervolgens heb ik een medewerkster van Consumentclaim gesproken. Toen ik mededeelde dat ik niet van plan was akkoord te gaan gaf zij als reaktie dat er goede respons was en ik beter wel akkoord kon gaan. (Dit in tegenstelling tot bovenstaande resultaten, gemeld door stichting PAL) Ook dat Consumentenclaim heel trots was op deze schikking. En dat Consumentenclaim geen heil zag in verder procederen gezien de resultaten van afgelopen jaren. Het leek mij dat zij weinig deskundig was en een ontmoedigingsbeleid voerde. Na enig doorvragen moest ze echter wel bevestigen dat er gunstige uitspraken lagen voor deelnemers van Spaarbeleg, (daar wordt lijkt het ook onderscheid in gemaakt) die via een onbevoegde tussenpersoon hun Sprintplan hebben afgesloten en Aegon bekend was met de advisering.

Blijft mijn vraag, waarom Consumentenclaim nu komt met een schikking? In een uitspraak van het gerechtshof van 4 februari 2020 geeft het hof aan dat er geen sprake is van verjaring. En ook dat men recht heeft op een volledige schadevergoeding als het Sprintplan is afgesloten via een onbevoegd tussenpersoon en Aegon bekend was met de advisering. Er loopt nog een zaak van Consumentenclaim bij het hof in Den Bosch over tussenpersonen. Die horen ze af te wachten, we wachten al zo lang, dat kan er nog wel bij.

Mijn conclusie is dat het voor Consumentenclaim te lastig wordt als de deelnemers verdeeld zijn in twee groepen: deelnemers die direct hebben afgesloten bij Aegon en zij die een tussenpersoon hadden. Consumentenclaim wil nu afsluiten en cashen. En Aegon denkt er met een koopje van af te komen. In dat geval mag ik hopen dat stichting PAL ons niet in de steek laat en z.n. voor twee groepen deelnemers vervolgacties onderneemt. Een advokaat inhuren om individueel te procederen is voor mij geen optie.

N.b. Als men niet akkoord gaat met de schikking hoeft er niets betaald te worden. Ik zou jullie willen oproepen niet akkoord te gaan en contact op te nemen met PAL wat ze voor ons denken te gaan doen. Dit kan door individuele proefprocedures voor claims zonder tussenpersoon en een collectieve procedure voor deelnemers met tussenpersoon.
Ik ga niet akkoord. Zit er voor 16k in. Ik ben heel benieuwd of een eerdere uitspraak over tussenpersonen echt zo klaar als een klontje is. Ik heb de naam van mijn tussenpersoon nog. Kunnen we deze groep niet ook bundelen en iemand hier no cure no pay opzetten. Wat is het probleem zou je zeggen.

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Dinsdag 2 maart 2021 ConsumentenClaim op Facebook

Op de vraag van T** aan ConsumentenClaim: Komen er nog updates over Sprintplan ? kreeg hij dit antwoord.

Hi T**! De laatste updates betreffende het Sprintplan kun je terugvinden op https://www.consumentenclaim.nl/claims/ ... tie/nieuws

Verder zijn wij druk bezig met de uitwerkingen van de uitspraak van februari. Daarin is onder andere gesteld dat overeenkomsten die afgesloten zijn middels een tussenpersoon hun volledige schade terugkrijgen. Hierbij is het wel van belang dat Aegon afwist van de advisering van de tussenpersoon.

Blijkbaar is in 4 maanden tijd ConsumentenClaim 180 graden gedraaid en staat na mijn inzien niet meer achter de SprintPlan gedupeerden maar Aegon ?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Lex050 schreef:
22 jul 2021 02:17
Iemand nog tips? Is er een no cure no pay club die dit wil en kan oppakken?
:?: :wink: 8)

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee, geen tips. Wel zit ik met de vraag wat het verschil is tussen een coulancebedrag - wat nu wordt toegezegd buiten de rechter om - en een vergoeding op basis van de gezamenlijke claim tegen Aegon, waarom het allemaal is begonnen. Dat lijkt op iets heel anders toch? Akkoord ga ik zeker niet met de totaal 1250 euro voor 4 sprintplannen...

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

rvjapio schreef:
22 jul 2021 10:43
Nee, geen tips. Wel zit ik met de vraag wat het verschil is tussen een coulancebedrag - wat nu wordt toegezegd buiten de rechter om - en een vergoeding op basis van de gezamenlijke claim tegen Aegon, waarom het allemaal is begonnen. Dat lijkt op iets heel anders toch? Akkoord ga ik zeker niet met de totaal 1250 euro voor 4 sprintplannen...
rvjapio,

Heb je al contact gehad met ClaimConcept ?

D. uit H.
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2007 20:39

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door D. uit H. »

Belachelijk!!

Vandaag vond ik een enveloppe van Aegon bij de post.
In de enveloppe zit volgens Aegon alle correspondentie.
Veel brieven van mijn tussenpersoon, een aantal brieven van Aegon zelf, het aanvraagformulier en 1 fiscaal overzicht van 2006.

Aegon heeft binnen een week gereageerd op mijn vraag om alles op te sturen.

Hoe gaan we nu verder is mijn vraag.

Die 90% van alle Sprintplan gedupeerden die de (coulance)regeling dienen goed te keuren, lees akkoord moet gaan, haalt Aegon never NOOIT! En wat gaat Aegon dan doen? Laten ze het voor wat het is omdat er geen definitieve regeling komt. Of gaan ze een nieuwe tegemoetkomingsvoorstel doen? Dienen we ons massaal aan te melden bij ClaimConcept om hen onze belangen te laten behartigen op basis van no cure no pay?

Ik was trouwens 22 toen ik het Sprintplan afsloot zie ik net. Dit even ter info uiteraard.

Mvg,
Jasper

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door rvjapio »

@Merde, nee nog geen contact gehad. Heb net mn bedenkingen voorgelegd aan een deskundige. wacht op reactie.

mgroen1
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door mgroen1 »

Lex050 schreef:
22 jul 2021 02:20
mgroen1 schreef:
21 jul 2021 11:34
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar ConsumentenClaim, met het verzoek om de reactietermijn op de voorgestelde vaststellingsovereenkomst en het “persoonlijke voorstel" (750 voor iedereen??) te verlengen met nog eens 4 weken.

Dit geeft mij meer ruimte om de zaken nog eens op een rijtje te zetten en te bekijken wat anderen doen…


Misschien een tip ook voor anderen dit te doen?
Ze verplichten je om binnen de termijn te blijven. Heb je al antwoord?
Gr. Lex
Nee, nog geen reactie. Ik voel mij nergens toe verplicht....

Meed
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2021 08:03

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Meed »

Vandaag consumentenclaim gemaild dat we NIET akkoord zijn met schikking
27/7 had het binnen moeten zijn
Indien akkoord

De fooi van €1000 staat in geen verhouding tot de 2 bedragen, opgeteld f37.500,- in 2000 eenmalig op rekening van Aegon gestort
Alleen al de rente op dat bedrag in 21 jaar is duizelingwekkend hoog

Natuurlijk is dat een utopie die rente
Maar velen hebben hun handtekening uiteindelijk gezet omdat er sprake was van een ‘garantiewaarde’

Pure misleiding
En dat is ook door de Rechtspraak bevestigd/uitgesproken

Hier moeten we mee verder

Merde
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mar 2020 07:44

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Merde »

Meed schreef:
25 jul 2021 14:42
Vandaag consumentenclaim gemaild dat we NIET akkoord zijn met schikking
27/7 had het binnen moeten zijn
Indien akkoord

De fooi van €1000 staat in geen verhouding tot de 2 bedragen, opgeteld f37.500,- in 2000 eenmalig op rekening van Aegon gestort
Alleen al de rente op dat bedrag in 21 jaar is duizelingwekkend hoog

Natuurlijk is dat een utopie die rente
Maar velen hebben hun handtekening uiteindelijk gezet omdat er sprake was van een ‘garantiewaarde’

Pure misleiding
En dat is ook door de Rechtspraak bevestigd/uitgesproken

Hier moeten we mee verder
Meed,

Ben je nog in het bezit van je Inschrijfformulier Sprintplan en tussenpersoon ?

Meed
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2021 08:03

Re: Effectenlease AEGON SprintPlan: Finish?

Ongelezen bericht door Meed »

Merde

Het is zonder tussenpersoon gegaan
Maar ook niet direct met Aegon
Omdat Spaarbeleg ons de brochures toezond.

Ik heb alles nog ( onder voorbehoud)
Iig is het onbetwistbaar aan te tonen dat het geld over is gemaakt

Hoewel van een Raborekening die nu niet meer bestaat
Maar de papieren van Spaarbeleg laten niets ‘te wensen’ over )

Plaats reactie