Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Erthanax »

VerkoopPut-Koopcall schreef:
22 aug 2021 19:07
(...)
(Lenin: The best way to control te opposition is to lead it ourselfs).
(...)
Weet u ook waar en wanneer Lenin dat gezegd heeft, of in welk pamflet of boek gepubliceerd? Ik heb er ooit goed naar gezocht, maar kon niets vinden. Volgens deze bron (de schrijver is o.a. lexicograaf) is de vroegste vindplaats in 2000 en is het dus een verzonnen "citaat".

En begrijp ik nu goed dat u beweert dat forumlid JozJan in dienst is van Aegon en hier de belangen van Aegon behartigt? Ik hoop stellig dat ik mij vergis.

Robin R.
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2015 13:25

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Robin R. »

VerkoopPut-Koopcall schreef:
22 aug 2021 19:07
VerkoopPut-Koopcall schreef:
18 aug 2021 07:22
Jaarverslag met jaarrekening 2002 Aegon Spaarbeleg GarantieFonds.pdf

De jaarrekening van 2002 heeft als balansdatum 31/12/2002.
Op die datum lopen alle portefeuilles van het Sprintplan.

Bij het Sprintplan leen je tegen betaling van 8% rente per jaar geld van Aegon Bank.
Deze lening wordt dan door Aegon Bank gestort in het beleggingsfonds met de naam Aegon / Spaarbeleg Garantiefonds.

De belofte is dat Aegon Bank de lening stort op participaties van het Garantiefonds (de klantbeleggingen: participaties).
De belofte is dat het Garantiefonds het ontvangen geld dan zal beleggen in 1. Indexopties voor koerswinst, en 2. in obligaties als Garantie. (de fondsbeleggingen: Indexopties en Obligaties).

Garantiefonds: Met de op de Obligaties ontvangen rente verdient het Garantiefonds dan de op de Indexopties betaalde optiepremie terug. Althans, dat was de bedoeling.

Zo staat het ook in de Financiële Bijsluiter van juli 2002:

"Risico’s AEGON GarantieFonds Het AEGON GarantieFonds belegt in vastrentende waarden en opties. Het fonds is zo gestructureerd dat op de einddatum de vastrentende waarden zorgen voor een garantie van de inleg.".

Maar de door de accountant gecontroleerde jaarrekening 2002 van het Aegon Garantiefonds laat zien, dat op 31 december 2002 - als alle portefeuilles van het Sprintplan lopen - enkel de Indexopties in het Garantiefonds zitten, en geen Obligaties/Vastrentende waarden.

Dan is dus tussen 80 en 97% van het in het Garantiefonds gestorte geld niet gebruikt (of simpelweg nooit in het Garantiefonds gestort).

Immers, als de Indexoptiepremie van zo'n 3% per jaar minder is dan de door u betaalde rente van 8,3% per jaar, dan is die hele Obligatie-constructie overbodig.

Jaarlijks 8 EURO 'rente' ontvangen op een foplening.
Jaarlijks 3 EURO Indexoptie-premie betalen.
====== -
Jaarlijks 5 EURO winst voor Aegon Bank.

Aegon Bank betaalde met de van u jaarlijks ontvangen 8 ieder jaar 3 Indexoptiepremie, en stak de rest 5 in eigen zak.
Vijf jaar lang.

En toen de koersen daalden en gedaald bleven, werden ook geen Indexopties meer gekocht zolang de koers beneden de beginkoers bleef.

Die lening, die was geheel verzonnen en fictief. Die bestond zelfs niet.

En nu willen Leaseproces/Consumentenclaim een deal sluiten met Aegon waarbij u als afnemer wordt afgescheept met een grijpstuiver.

Leaseproces en Consumentenclaim weten van het bovenstaande...



:!: De jaarrekeningen noemen in de jaren 1997-2002 enkel indexopties als aangeschafte beleggingen.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Voor complottheorieën kunt u al vele jaren terecht bij het topic Zwendel: Luc Jurgens, advocaat.
In 2016 al afgeserveerd door de Hoge Raad.

Kunnen wij hier verder met de schikking van Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan:
ClaimConcept schreef:
19 aug 2021 13:12
Gedupeerden SprintPlan, pak de leesbril er nog maar even bij. Velen maken zich druk om de datum waarop je uiterlijk zou moeten reageren. ConsumentenClaim schrijft echter in de instructiebrief alleen dat voor een goede verwerking van de tegemoetkoming belangrijk is dat u alle gevraagde informatie vóór [datum x] terugstuurt.

In de Vaststellingsovereenkomst, ondertekend door twee directeuren van Aegon, is helemaal geen datum genoemd. Wel:
Aegon/ConsumentenClaim schreef:3. Deelnemer(s) stemt/stemmen ermee in dat de regeling en het betalingsvoorstel nog niet definitief zijn. Na vier maanden ontvangt/ontvangen Deelnemer(s) hierover bericht.
Dit is dus pas in het vierde kwartaal van 2021.

VerkoopPut-Koopcall
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door VerkoopPut-Koopcall »

Beste Robin R.,

Als Aegon eind 2021 eindelijk eens die 5 a 6 miljard terugbetaalt aan het volk, dan hoor je niemand klagen. Wel met eigen vermogen, niet met ECB QE.

Als dat op 31/12/2023 nog niet is gebeurd, tja...

8,3 betalen per jaar, 4% ontvangen, en zelfs dat laatste is niet gebeurd.

Types worden ingezet om te spinnen, draaien en framen, en hebben geen tot weinig instra-psychische gewetensfuncties.

Draaien, spinnen en framen ìs hun natuur....
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2021 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke aanval op JT. Bericht is hierop aangepast. ^MN

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@verkoop

Ik heb uw bericht maar even gemeld i.v.m. uw aantijgingen tegen Jelle.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
22 aug 2021 20:21
VerkoopPut-Koopcall schreef:
22 aug 2021 19:07
(...) (Lenin: The best way to control te opposition is to lead it ourselfs).(...)
Weet u ook waar en wanneer Lenin dat gezegd heeft, of in welk pamflet of boek gepubliceerd? Ik heb er ooit goed naar gezocht, maar kon niets vinden. Volgens deze bron (de schrijver is o.a. lexicograaf) is de vroegste vindplaats in 2000 en is het dus een verzonnen "citaat".

En begrijp ik nu goed dat u beweert dat forumlid JozJan in dienst is van Aegon en hier de belangen van Aegon behartigt? Ik hoop stellig dat ik mij vergis.
Ach, bij dit soort berichten gaat het er niet om of het waar is, maar slechts of het mooi klinkt. Armoe troef.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Nog even de leesbril. ConsumentenClaim schrijft in de instructiebrief dat het belangrijk is dat u alle gevraagde informatie vóór [datum x] terugstuurt en dat je na ontvangst van de tegemoetkoming niets meer te vorderen hebt van Aegon. ConsumentenClaim attendeert er op dat de regeling nog niet definitief is, maar dat je na vier maanden hierover een bericht ontvangt.

Wat ConsumentenClaim in die instructiebrief niet aangeeft, is je recht op onafhankelijk juridisch advies
Aegon/ConsumentenClaim schreef:6. De Deelnemer(s) doet/doen afstand van het recht om geheel of gedeeltelijk ontbinding of vernietiging te vorderen van dit aanmeldformulier of de rechtshandelingen daarin jegens Aegon Bank of om daarvan wijziging te verzoeken. De Deelnemer(s) verklaart/verklaren dit document te hebben gelezen, de inhoud ervan volledig te begrijpen, in de gelegenheid te zijn gesteld ter zake onafhankelijk juridisch advies in te winnen en het formulier volledig vrijwillig te ondertekenen.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
19 aug 2021 13:12

Gedupeerden SprintPlan, pak de leesbril er nog maar even bij. Velen maken zich druk om de datum waarop je uiterlijk zou moeten reageren. ConsumentenClaim schrijft echter in de instructiebrief alleen dat voor een goede verwerking van de tegemoetkoming belangrijk is dat u alle gevraagde informatie vóór [datum x] terugstuurt.

In de Vaststellingsovereenkomst, ondertekend door twee directeuren van Aegon, is helemaal geen datum genoemd. Wel:
Aegon/ConsumentenClaim schreef:3. Deelnemer(s) stemt/stemmen ermee in dat de regeling en het betalingsvoorstel nog niet definitief zijn. Na vier maanden ontvangt/ontvangen Deelnemer(s) hierover bericht.
Dit is dus pas in het vierde kwartaal van 2021.

13 september 2021, Aegon met de blijde boodschap dat het afgesproken percentage van 90% ruimschoots is behaald! :?:
Vandaag wereldkundig gemaakt met een email van ConsumentenClaim:
op 15 september 2021, ConsumentenClaim schreef:Graag informeren wij u over de afhandeling van uw Sprintplanclaim.

Inmiddels hebben voldoende deelnemers met de schikking ingestemd. Het afgesproken percentage van 90% is ruimschoots gehaald. Aegon heeft de schikking daarom bevestigd en aangegeven dat na controle van de dossiers tot uitbetaling kan worden overgaan.

Gelet op het grote aantal deelnemers aan de claim vindt de uitbetaling de komende maanden in fases plaats. Wij vragen daarvoor uw begrip. Samen met Aegon doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat alle deelnemers voor het einde van het jaar hun tegemoetkoming hebben ontvangen.

Zodra in uw zaak tot uitbetaling kan worden overgegaan, ontvangt u daarover bericht van ons. Wij zullen u dan vragen om het bankrekeningnummer waarop uw tegemoetkoming wordt overgemaakt te controleren en te bevestigen.

Let op: Heeft u uw voorstel nog niet ondertekend aan ons teruggestuurd? Doe dit dan vóór 1 oktober 2021. Dan verwachten wij dat ook uw tegemoetkoming nog dit jaar kan worden uitbetaald.
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 15 sep 2021 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Valt dat eigenlijk ergens te controleren of meer dan 90% heeft ingestemd met het voorstel?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@Lady1234, denk niet dat het percentage er toe doet. Aegon kan voor €750 of €1.250 vorderingen van tienduizenden euro afkopen, die is blij met iedere 10%

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat Aegon blij is, snap ik, maar toch niet de mensen die hun kwestie in handen hebben gegeven aan Consumentenclaim?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dat zinnetje met "Let op..." erin krijg je alleen als je nog niet hebt gereageerd zo te zien want bij mij staat het er niet in :wink:

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@Consumentt, ik citeer graag even je reactie op het andere topic 'SprintPlan: Finish?
Consumentt schreef:
17 sep 2021 14:42
Als je nergens meer op had gerekend is € 750 mooi meegenomen. Een waardeloos aanbod dat is het maar ik ga het er toch maar mee doen. Onder het mom van beter iets dan niets. Na meer dan 20 jaar doet het verlies ook al lang geen pijn meer. Eindelijk kan het dossier worden gesloten.
Dat is dus wel waar het om gaat, hoewel er zeker nog duizenden lotgenoten zijn die in principe recht hebben op (een deel van) hun inleg + wettelijke rente. Maar... zeker als je SprintPlan rechtstreeks bij Spaarbeleg/Aegon Bank hebt afgesloten en voldoende vermogend was om tussentijds ook in het zwartste scenario de volledige lening te kunnen betalen, dan is de kans bijzonder klein dat je er meer uit kunt slepen.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Consumentt »

^Of je nu wel of niet via een tussenpersoon of wel of niet voldoende draagkracht had. Iedereen is met list en bedrog genaaid door Aegon.
De rechters hadden Aegon collectief tot terugbetaling moeten veroordelen, maar dat is helaas niet gebeurd.
Gebrek aan durf of hogere machten die dit tegengehouden hebben. Wie zal het zeggen.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
15 sep 2021 15:36
op 15 september 2021, ConsumentenClaim schreef:Graag informeren wij u over de afhandeling van uw Sprintplanclaim.

Inmiddels hebben voldoende deelnemers met de schikking ingestemd. Het afgesproken percentage van 90% is ruimschoots gehaald. Aegon heeft de schikking daarom bevestigd en aangegeven dat na controle van de dossiers tot uitbetaling kan worden overgaan.

Gelet op het grote aantal deelnemers aan de claim vindt de uitbetaling de komende maanden in fases plaats. Wij vragen daarvoor uw begrip. Samen met Aegon doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat alle deelnemers voor het einde van het jaar hun tegemoetkoming hebben ontvangen.

Zodra in uw zaak tot uitbetaling kan worden overgegaan, ontvangt u daarover bericht van ons. Wij zullen u dan vragen om het bankrekeningnummer waarop uw tegemoetkoming wordt overgemaakt te controleren en te bevestigen.

Let op: Heeft u uw voorstel nog niet ondertekend aan ons teruggestuurd? Doe dit dan vóór 1 oktober 2021. Dan verwachten wij dat ook uw tegemoetkoming nog dit jaar kan worden uitbetaald.

Dat roept de nodige vragen op,. Het antwoord van ConsumentenClaim (bron: Facebook groep Sprintplandeelnemers gaan door)
Het klopt inderdaad dat u nog geen voorstel heeft ontvangen. De komende weken zijn wij bezig met het versturen van de laatste voorstellen. U zou uw voorstel dus ergens de komende weken per post kunnen verwachten.

De meeste voorstellen zijn verstuurd naar de deelnemers en hebben wij ook retour ontvangen. Om deze reden hebben wij al kunnen bevestigen dat minimaal 90% van de deelnemers de schikking ondertekend retour hebben gestuurd. De voorstellen die nog verstuurd moeten worden, die zullen het percentage niet meer onder de 90% brengen.

U vraagt waarom wij de uitspraak van het Hof in Den Bosch niet meer afwachten. Voor Sprintplan zijn er tot op heden geen positieve uitspraken van de rechter geweest met betrekking tot de tussenpersoon. In andere aandelenleasezaken wel. Daarvoor moet echter in een individuele procedure aangetoond kunnen worden dat er sprake is geweest van advisering door de tussenpersoon en voorts dat de aanbieder er mee bekend was dat de tussenpersoon adviseerde. De bewijslast hiervoor ligt bij u als afnemer.

Verder zal Aegon in een procedure aanvoeren dat dat er sprake is van verjaring. Indien dit verweer wordt gevolgd, zal de vordering worden afgewezen. Zo’n procedure brengt derhalve kosten en risico’s met zich mee en kan vele jaren duren, terwijl de uitkomst onzeker is.

Gelet op de voor Aegon positieve rechtspraak en het feit dat juridisch in veel zaken geen mogelijkheden meer zijn, zijn wij blij dat we na veel onderhandelen met Aegon toch tot een schikking zijn gekomen.

Wij raden u aan om uw voorstel af te wachten en goed na te denken over uw besluit om wel of niet akkoord te gaan. Als u niet akkoord gaat dan is de enige manier voor u om nog aanspraak op een vergoeding te maken, om zelf via de rechter een hogere schadevergoeding af te dwingen. Dit is, nogmaals, een lang en kostbaar traject met een onzekere uitkomst.

De uitspraak van Hof Den Bosch niet afwachten? Die is van 1 juni 2021 over Dexia, terwijl Leaseproces/ConsumentenClaim en Aegon deze deal al in december 2020 zijn overeengekomen!

Geen (positieve) uitspraken? Leaseproces/ConsumentenClaim heeft geen enkele individuele (proef)procedure over SprintPlan opgestart! ClaimConcept wel, daar verwachten we volgend jaar een aantal richtinggevende uitspraken (na Corona-vertraging).

Verjaring? Wordt al jarenlang in vrijwel iedere individuele procedure over effectenlease afgewezen!
Verjaring? Ook bij dossiers die al in 2007 door Leaseproces bij Aegon zijn aangemeld?
Verjaring? ConsumentenClaim heeft in de zomer van 2020 nog individuele stuitingsbrieven naar Aegon gestuurd!
Verjaring? Waarom dan 12 miljoen uitgeven?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door JozJan »

Heeft even vakantie tussen gezeten, dus was dit onderwerp even uit het oog verloren. Zie nu dat ik in verband wordt gebracht met loondienst bij Aegon. nou, nee. Alsjeblieft niet zeg.

Die link naar het zwendel topic, met allerlei posts van ene fe***er. Toendertijd nauw gevolgd. Werd maar gekker en gekker. Sinds 2017 niks meer van vernomen zie ik, dat is maar beter ook.

On topic: dat zijn allemaal heel terechte vragen Claimconcept. Ik krijg ook bepaald geen goed gevoel bij de opstelling van Leaseproces/ConsumentenClaim

VerkoopPut-Koopcall
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door VerkoopPut-Koopcall »

Had op vakantie even dit gelezen:

www.aandelenlease.nl

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door JozJan »

Het meest trieste is eigenlijk wel om te zien hoeveel psychische schade die hele affaire heeft veroorzaakt....

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar op 06-08-2021: 'Onrecht wordt niet weggenomen door Aegonschikking'

Tv-uitzending 27 september 2021
ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon, maar Sprintplan-gedupeerden zijn boos over het lage bedrag. Stef Smit, directeur van ConsumentenClaim, legt de deal uit in de studio.
(..)
Sprintplan-gedupeerden boos over lage schikking
Tientallen Sprintplan-gedupeerden zijn zwaar teleurgesteld in de schikking die ConsumentenClaim trof met Aegon. Sprintplan is het zoveelste voorbeeld van een woekerpolis. Zo’n 125.000 mensen sloten dit af bij verzekeraar Aegon. De Sprintplan-polishouders legden eind jaren negentig tienduizenden guldens in, maar na vijf jaar was al hun geld verdwenen in dit effectenleaseproduct. Na zeventien jaar procederen krijgen 12.000 Sprintplan-polishouders nu tussen 750 en maximaal 1250 euro compensatie. 'Een schamele fooi', zeggen ze zelf. In de studio Stef Smit, de directeur van ConsumentenClaim, die deze deal komt uitleggen.

Kijk maandag om 20.30 uur naar Radar op NPO 1

VerkoopPut-Koopcall
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door VerkoopPut-Koopcall »

@ClaimConcept

Pak nogmaals even de leesbril (24 aug 2021 16:12), en zet uw leerproces voort...

Sprintplan documenten onderaan de pagina:

www.aandelenlease.nl

Plaats reactie