Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

JozJan schreef:
22 sep 2021 13:44
Heeft even vakantie tussen gezeten, dus was dit onderwerp even uit het oog verloren. Zie nu dat ik in verband wordt gebracht met loondienst bij Aegon. nou, nee. Alsjeblieft niet zeg.

Die link naar het zwendel topic, met allerlei posts van ene fe***er. Toendertijd nauw gevolgd. Werd maar gekker en gekker. Sinds 2017 niks meer van vernomen zie ik, dat is maar beter ook.

On topic: dat zijn allemaal heel terechte vragen Claimconcept. Ik krijg ook bepaald geen goed gevoel bij de opstelling van Leaseproces/ConsumentenClaim
@JozJan, dit is niet f***er, maar advocaat L*J* die al jaren geleden van dit forum werd verbannen. En telkens weer terugkomt onder een nieuw alias om dit forum te verzieken met achterhaalde denkbeelden. Achterhaald, want allang afgefakkeld tot aan de Hoge Raad

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

VerkoopPut-Koopcall schreef:
25 sep 2021 05:44
@ClaimConcept
Pak nogmaals even de leesbril (24 aug 2021 16:12), en zet uw leerproces voort...
Dag Luc, heel fijn voor je dat je weer een alias hebt kunnen aanmaken. Maar start aub (weer) een zoveelste eigen topic over je onbewezen zwendeltheorie die tot aan de Hoge Raad is afgewezen. Dan houden we dit topic informatief inzake de huidige massaschikking van Leaseproces/ConsumentenClaim

VerkoopPut-Koopcall
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door VerkoopPut-Koopcall »

Beste Consumenten,

Indien u een beslissing moet nemen of u een aangeboden schikking wel of niet wilt/moet accepteren, dan moet u goed zijn geïnformeerd door uw bank.

De bank deed het vroeger niet, en doet het nu ook niet.

SprintPlan-documenten onderaan deze pagina:

www.aandelenlease.nl

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Radar »

Vanavond in onze uitzending schuift de directeur van ConsumentenClaim aan om de schikking toe te lichten: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... printplan/

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

VerkoopPut-Koopcall schreef:
26 sep 2021 19:59
Indien u een beslissing moet nemen of u een aangeboden schikking wel of niet wilt/moet accepteren, dan moet u goed zijn geïnformeerd door uw bank.

De bank deed het vroeger niet, en doet het nu ook niet.
Wat ConsumentenClaim namens Aegon niet in de begeleidende brief schrijft, maar wat wél in alinea 6 op blad 2 van de schikkingsovereenkomst staat, is uw recht op onafhankelijk juridisch advies over de schikking:
6. De Deelnemer(s) doet/doen afstand van het recht om geheel of gedeeltelijk ontbinding of vernietiging te vorderen van dit aanmeldformulier of de rechtshandelingen daarin jegens Aegon Bank of om daarvan wijziging te verzoeken. De Deelnemer(s) verklaart/verklaren dit document te hebben gelezen, de inhoud ervan volledig te begrijpen, in de gelegenheid te zijn gesteld ter zake onafhankelijk juridisch advies in te winnen en het formulier volledig vrijwillig te ondertekenen.

Prumbe
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2021 21:09

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Prumbe »

Hoe kunnen we de deze vreselijke misstand bij de politci onder de aandacht brengen ??

Een van onze kinderen is in januari ( 2021 ) 15000 euro afgetroggeld dmv het z.g spoofing .

Hier is toen ook veel aandacht aan besteed in de media , maar toen de politiek zich hier sterk voor maakte bij de ING bank , waren er opeens wel mogelijkheden , en had mijn kind binnen 4 ! maanden zijn volledige bedrag weer opz,n rekening staan .

Wie heeft de kennis om om dit aan te zwengelen ..?

Die fooi die consumentenclaim geregeld heeft , daar gaat hopelijk geen mens mee akkoord .
Die 90% waar ze het over hebben geloof ik geen snars van .
Of Jelle Terpstra ,, hoe komen we daar mee in contact

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Prumbe schreef:
29 sep 2021 21:27
Of Jelle Terpstra ,, hoe komen we daar mee in contact
Even een email voor meer info, of hier een Privébericht sturen via het icoontje hiernaast :arrow:

Wij kunnen uiteraard niet zomaar ieder geval behandelen. Wie SprintPlan rechtstreeks bij Spaarbeleg (=Aegon Bank, tegenwoordig Knab) heeft afgesloten, moet ik helaas teleurstellen. Dat kan niet op basis van no cure no pay, hooguit op uurtarief.

Kon je echter de verkapte lening niet dragen, dan heb je nog kans op 2/3 van de inleg + wettelijke rente. Bij een maandbedrag van ƒ300 ligt die grens op een netto besteedbaar gezinsinkomen in 1998/1999 onder ca. ƒ 31.000/€14.000,= (volgens de zgn. Hofformule van gerechtshof Amsterdam).

Heb je een adviseur aan tafel gehad die alles voor je heeft geregeld, dan had Aegon de adviesvergunning moeten controleren en de aanvraag moeten weigeren. Dan heb je in principe recht op 100%, maar dat moeten dan nog wel bewijzen.
Huiswerk dus!

In tegenstelling tot Stef Smit hebben wij nu al een tiental juweeltjes uit de stal van ConsumentenClaim gezien, met de meest kansrijke gaan wij meteen wél aan de slag met individuele claims. Een voorbeeld:
ClaimConcept schreef:
29 sep 2021 13:26
gerben 1 schreef:
28 sep 2021 23:51
Er werd gezegd dat er maar een paar waren die konden aantonen dat ze werden geadviseerd door een een tussenpersoon, waar Aegon vanaf wist. Ik heb daar alle bewijzen van, brieven van Aegon die mij verwijzen naar van Eeden, de adviseur tussenpersoon, als ik nog vragen heb,
We hebben al even telefonisch contact gehad, maar dit is (weer) zo'n juweel van een dossier!
Op zoek naar de toenmalige adviseur, voor al dan niet een vriendelijk gesprek!
De aanhouder wint!
Jelle Terpstra (Het ClaimConcept ® sinds 2011)

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
30 sep 2021 10:22
In tegenstelling tot Stef Smit hebben wij nu al een tiental juweeltjes uit de stal van ConsumentenClaim gezien, met de meest kansrijke gaan wij meteen wél aan de slag met individuele claims.
Zijn er toch mensen opnieuw in marketingtrucs getuind. Hoewel het nog geen 1 oktober is, weigert ConsumentenClaim intrekking van eerder ingestuurde schikkingsovereenkomsten. Dat lijkt logischer dan het is. Aegon eerder op website:
Leaseproces en ConsumentenClaim peilen onder hun achterban of zij willen instemmen met de schikking
Peilen? Met een bindende schikkingsovereenkomst die je binnen 14 dagen moest terugsturen en daarna niet meer kunt intrekken?
Terwijl vele anderen tot 1 oktober krijgen? Dat wringt. Het strookt ook niet de instructiebrief van juli/augustus en alinea 3:
juli/aug, Aegon/Leaseproces/ConsumentenClaim schreef:Deelnemer(s) stemt/stemmen ermee in dat de regeling en het betalingsvoorstel nog niet definitief zijn. Na vier maanden ontvangt/ontvangen Deelnemer(s) hierover bericht.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:
27 sep 2021 15:24
Vanavond in onze uitzending schuift de directeur van ConsumentenClaim aan om de schikking toe te lichten: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... printplan/
Onderaan het artikel kun je via een button reageren op het Forum, maar dan onder het hoofdonderwerp Woekerpolis.
Ik plaats daarom mijn jongste reactie ook graag even hier bij het veel bezochte hoofdonderwerp Spaarbeleg / Sprintplan:
ClaimConcept schreef:
28 sep 2021 16:01
(..)
Heb je SprintPlan aantoonbaar op advies van/via een tussenpersoon afgesloten (zoals Afab, Amaska, SpaarAdvies, De Spaarbelegger(!), Financieel Compleet, Budget Polis, Herman & Kuyper etc.) dan heb je in principe recht op de volledige inleg plus nog eens als extra schadevergoeding eenzelfde bedrag aan wettelijke rente.

Alle bewijs waar de naam van de adviseur staat, is daarbij welkom. Te beginnen bij het meestal ontbrekende inschrijfformulier, wat per definitie altijd bij Aegon ligt. Die dit op ons verzoek overigens vrijwel altijd keurig toestuurt, op grond van privacy-wetgeving AVG. Had ConsumentenClaim ook voor u kunnen doen...

Ik zie genoeg dossiers die kansloos lijken omdat SprintPlan met een coupon uit de krant is aangevraagd, maar in tegenstelling tot Stef Smit zie ik ook bij ConsumentenClaim talrijke klantdossiers met juist nog volop kansen omdat we de toenmalige adviseur nog kunnen traceren. Maar daar moet je wel wat voor doen, Stef. Dat gaat zeker nog vele maanden/ 1-2-3 jaar duren met veel huiswerk, zonder garanties, maar die €750 van ConsumentenClaim is in veel gevallen 3x niks.

Heel bijzonder hoe weinig er op de website van Leaseproces en ConsumentenClaim te vinden is over deze megaschikking van €750 voor 12.000 gedupeerden met 14.000 SprintPlannen. Zelfs de update moet van Aegon zelf komen (zie "Lees meer")
Leaseproces schreef:Juni 2021: Schikking Aegon Sprintplan
Leaseproces en ConsumentenClaim hebben een schikking getroffen met Aegon inzake de producten Vliegwiel en Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen Leaseproces en ConsumentenClaim de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro. Lees meer
ConsumentenClaim schreef:Schikking Aegon Sprintplan
ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro. Lees meer

ConsumentenClaim, gepubliceerd op 7 juni 2021

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
04 okt 2021 12:02
Heel bijzonder hoe weinig er op de website van Leaseproces en ConsumentenClaim te vinden is over deze megaschikking van €750 voor 12.000 gedupeerden met 14.000 SprintPlannen. Zelfs de update moet van Aegon zelf komen (zie "Lees meer")
Aegon schreef:UPDATE 13 september 2021: Aegon is verheugd te kunnen melden dat voldoende deelnemers met de schikking hebben ingestemd. Het afgesproken percentage van 90% is ruimschoots gehaald. Aegon heeft de schikking bevestigd en zal na controle van de dossiers overgaan tot uitbetaling. Gelet op het grote aantal deelnemers aan de schikking vindt de uitbetaling de komende maanden in fases plaats. Wij vragen daarvoor uw begrip. Samen met Leaseproces en ConsumentenClaim doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat alle deelnemers voor het einde van het jaar hun tegemoetkoming hebben ontvangen.
Raar die 90%, er zijn legio gedupeerden die pas afgelopen week het voorstel van ConsumentenClaim hebben gehad...

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik las dit over de stichting Geldbelangen.

https://www.vvponline.nl/nieuws/geldbel ... g-abn-amro

chrisennel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 14:12

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door chrisennel »

Beste mensen,
Consumentenclaim is voor 1 juni 2021 (uitspraak Gerechtshof 's Hertogenbosch) reeds met Aegon in gesprek gegaan. Waarom niet op deze uitspraak gewacht? Wat ik opmaak uit de uitspraak van het Hof : alleen het doorsturen van het inschrijfformulier wordt reeds beschouwd als een order. Lijkt mij verder onderzoek niet nodig. Dus is dit gebeurd door een onbevoegd tussenpersoon is Aegon gehouden inleg en wettelijke rente uit te keren. Of ga ik te kort door de bocht ?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

chrisennel schreef:
12 okt 2021 14:33
Wat ik opmaak uit de uitspraak van het Hof : alleen het doorsturen van het inschrijfformulier wordt reeds beschouwd als een order. Lijkt mij verder onderzoek niet nodig. Dus is dit gebeurd door een onbevoegd tussenpersoon is Aegon gehouden inleg en wettelijke rente uit te keren. Of ga ik te kort door de bocht ?
Dit is de essentie, maar je moet wel individueel goed onderbouwd het bewijs leveren dat slechts op basis van alleen dit inschrijfformulier - zonder verder persoonlijk contact met de klant - dat Aegon Bank (toen Spaarbeleg, nu Knab) exact wist welke effecten moesten worden aangekocht. Mijn antwoord is Ja, voor de volle 100%, maar over SprintPlan is dit zelfs nog niet door een gerechtshof beoordeeld, laat staan de Hoge Raad. :shock:

De uitspraak van 01-06-2021 Gerechtshof 's-Hertogenbosch, ECLI:NL:GHSHE: 2021:1620 betreft Dexia (toen Bank Labouchere, ook Aegon) met aandelenlease. Verliezer Dexia is hiertegen in cassatie gegaan bij De Hoge Raad, daar is nu weer het wachten op. :roll:

Verschillende vormen van effectenlease, met beursgenoteerde aandelen bij Dexia, en bij SprintPlan participaties in het eigen Aegon GarantieFonds. Waar een simpel inschrijfformulier met alleen het gewenste maandbedrag al voldoende was voor het SprintPlan met ingebouwde lening, terwijl bij Dexia de leaseovereenkomst zelf nog eens door beide huwelijkspartners moest worden ondertekend. Zonder uitgebreide vergunning allebei fout, maar de één misschien wat fouter dan de ander? :evil:

Als een rechter (vooralsnog) vindt dat je te kort door de bocht gaat, dan zal je dus ook moeten aantonen dat je adviseur het SprintPlan én heeft geadviseerd én heeft geregeld én je ook daarna met raad en daad heeft bijgestaan. Dat klinkt voor de gewone burger heel logisch (wat doet een adviseur anders dan adviseren? ) maar ook een rechter kan niets zonder papieren of (hoorbaar!!!) bewijs. Procederen begint bij een goed gedocumenteerd dossier, te beginnen bij het allereerste begin: een afspraakbevestiging, de folder, het visitekaartje, gespreksnotities (en/of getuigen!), het aanvraag- / inschrijfformulier, de welkomstbrieven, het SprintPlan zelf, rekeningafschriften én liefst ook tussentijdse verwijzingen naar de adviseur. :idea:

Aegon hééft bij velen de wet overtreden, Aegon gáát bij een aantal voor de bijl. Maar het moet per persoon nog wel even worden bewezen...

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
18 okt 2021 11:12
De uitspraak van 01-06-2021 Gerechtshof 's-Hertogenbosch, ECLI:NL:GHSHE: 2021:1620 betreft Dexia (toen Bank Labouchere, ook Aegon) met aandelenlease (..) Aegon hééft bij velen de wet overtreden, Aegon gáát bij een aantal voor de bijl. Maar het moet per persoon nog wel even worden bewezen...
ConsumentenClaim heeft het maar druk met die 12.000 fooien van €750 bij 1 en €1.250 voor 2 of meer SprintPlannen.

Moeder Leaseproces gaat na ruim 100 vonnissen over effectenlease Aegon Vliegwiel ondertussen rustig door met overwinningen op Dexia met de voormalige Bank Labouchere, destijds ook 100% dochter van Aegon
Leaseproces schreef:September 2021: Rechtbank Den Haag herhaalt eerdere uitspraken
Op 21 september 2021 heeft de rechtbank Den Haag wederom een uitspraak gedaan in een zaak waarin een tussenpersoon een rol speelde. De rechtbank oordeelde dat de tussenpersoon (middels het doorsturen van het aanmeldformulier voor het aandelenleasecontract) meer heeft gedaan dan was toegestaan. Volgens de rechtbank is namelijk voldoende aangetoond dat de tussenpersoon in kwestie een standaard werkwijze had waarbij afnemers geadviseerd werden. Door het overleggen van de overeenkomst, waarop de tussenpersoon als adviseur werd aangeduid, was voldoende bewezen dat ook deze cliënt geadviseerd was. Zodoende moet Dexia de volledige schade vergoeden, inclusief wettelijke rente. U kunt de uitspraak hier lezen

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:
27 sep 2021 15:24
Vanavond in onze uitzending schuift de directeur van ConsumentenClaim aan om de schikking toe te lichten: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... printplan/
In de uitzending komen Bert en Ed aan het woord met hun relaas, waar de vertwijfeling van af druipt over dat fraaie SprintPlan om op topsnelheid vermogen op te bouwen. We zijn inmiddels de toenmalige adviseurs op het spoor en hebben meer dan voldoende munitie voor een aantal succesvolle proefprocedures. Helaas wil niet iedereen even spontaan meewerken om hun vroegere adviesklanten na deze lelijke StruikelPartij weer overeind te helpen... Moeten we dan toch maar overgaan tot naming en shaming?

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ook bij topic Woekerpolis wordt soms gereageerd op de schikking ConsumentenClaim/Aegon over Spaarbeleg SprintPlan
Albert1955 schreef:
27 okt 2021 23:23
Stef Smit van CC heeft ook geprobeerd uit te leggen waar de crux bij het Sprintplan zit. Afgesloten via een tussenpersoon die niet bevoegd is, is niet automatisch 100% schade terug. In de rechtspraak geldt nog steeds: wie stelt bewijst.

Dat betekent dat je onderbouwd en gesteund door onderliggende stukken, zult moeten bewijzen dat je GEADVISEERD bent om dit Sprintplan af te sluiten. DAAR zit het probleem. Want als je dat NIET kunt bewijzen wordt je hele claim met de grond gelijk gemaakt.
ClaimConcept schreef:
02 nov 2021 09:05
Je moet wel zélf in actie komen, maar ConsumentenClaim heeft sinds juli 2016 ook niemand persoonlijk verteld welke documenten van belang zijn en wat zoal nog ontbreekt in individuele dossiers.

Dat begint met het inschrijfformulier, wat per definitie bij Aegon ligt en wat met een AVG-inzageverzoek binnen vier weken kan/moet worden aangeleverd! Daarna is het weliswaar tijdrovend, maar toch relatief eenvoudig om het dossier verder in chronologische volgorde opnieuw op te bouwen en anno 2021 de toenmalige adviseur te raadplegen. Met onderliggende stukken die velen gewoon nog paraat hebben, maar je ziet het pas als je het doorhebt :o

DAAR zit een deel van het probleem, want ik zie tientallen dossiers waar bewijs op een presenteerblaadje is aangereikt. Uitermate geschikt voor een paar richtinggevende individuele uitspraken :twisted:
Je ziet het pas als je het doorhebt :wink:

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Albert1955 schreef:
27 okt 2021 23:23
Stef Smit van CC heeft ook geprobeerd uit te leggen waar de crux bij het Sprintplan zit. Afgesloten via een tussenpersoon die niet bevoegd is, is niet automatisch 100% schade terug. In de rechtspraak geldt nog steeds: wie stelt bewijst.
Ik krijg de nodige dossiers op mijn bordje. Het is vaak drama wat mensen in eerste instantie aanleveren, maar ik vind vrijwel altijd een draadje/gaatje waar je mee verder kan. Het is monnikenwerk waar ik toch nog steeds alle vertrouwen in heb, maar ik word tegelijk niet alleen alsmaar giftiger op Aegon zelf, maar ook op Vereniging Consument & Geldzaken, ConsumentenClaim / Leaseproces en zelfs op Platform Aandelen Lease.

Jullie hebben in flink wat zaken essentiële informatie op een presenteerblaadje gekregen, zonder het ook maar een blik waardig te keuren. Voor honderden, zo niet duizenden argeloze gedupeerden hebben jullie je ziel en zaligheid aan de duivel verkocht :evil:

VerkoopPut-Koopcall
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 aug 2021 19:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door VerkoopPut-Koopcall »

Dat VC&G en die anderen hebben maar wat zitten aanmodderen: ze hebben de extreme fraude bij SprintPlan en Garantiefonds volledig gemist.

Vraag het maar na bij rechercheur Riphagen, daar bent u veilig voor de wittenboorden en wittenbeffen:

aandelenlease.nl

geld regeert
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2021 17:04

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door geld regeert »

word net gebeld door dame Consumenten Claim

U heeft nog niet gereageerd op ons voorstel. Ik: die fooi van 750 euro bedoeld u..nee daar ga ik niet mee akkoord. Dame: we kunnen ook een jurist naar uw zaak laten kijken. Ik: Pardon....hoe dat zo. Dame: omdat zoveel mensen niet akkoord gaan doen we dit nu. Ik: maar hoe zit het met de mensen die al getekend hebben omdat jullie zeiden dat de 750 euro echt het uiterste was? Dame: nee die hebben getekend dus die hebben die keus niet meer.
Dame maar verteld dat dit echt ongehoord is.

MENSEN....WE WORDEN GEN...D door Consumenten Claim.

Heb nu ook een stuk naar Tros Radar hierover gestuurd dit is namelijk SCHANDALIG!!!!!!!!!!!!

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Schikking Aegon en ConsumentenClaim over SprintPlan

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

16 nov 2021, ConsumentenClaim schreef:U geeft aan dat u niet akkoord gaat met de schikking. Wij zullen dit noteren in uw dossier.

Voor Sprintplan zijn er tot op heden geen positieve uitspraken van de rechter geweest met betrekking tot de tussenpersoon. In andere aandelenleasezaken wel. Daarvoor moet echter in een individuele procedure aangetoond kunnen worden dat er sprake is geweest van advisering door de tussenpersoon en voorts dat de aanbieder er mee bekend was dat de tussenpersoon adviseerde. De bewijslast hiervoor ligt bij u als afnemer. Verder zal Aegon in een procedure aanvoeren dat dat er sprake is van verjaring. Indien dit verweer wordt gevolgd, zal de vordering worden afgewezen. Zo’n procedure brengt derhalve kosten en risico’s met zich mee en kan vele jaren duren, terwijl de uitkomst onzeker is.

Wij raden u aan om goed na te denken over uw besluit om niet akkoord te gaan. De enige manier voor u om dan nog aanspraak op een vergoeding te kunnen maken, is om zelf via de rechter een hogere schadevergoeding af te dwingen. Dit is een lang en kostbaar traject met een onzekere uitkomst. Consumentenclaim gaat niet door met de claim en zal u dus niet hierin individueel bijstaan. Ons advies is daarom om de schikking te accepteren.

Plaats reactie