LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
arrad
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:40

Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door arrad »

Hallo,

Ik heb me enkele maanden geleden opgegeven bij Verliespolis en een stuitingsbrief gestuurd naar Aegon.
Nu zag ik afgelopen week ook een stukje over Koersplan de weg kwijt.
Nu is mijn vraag;

Moet ik me ook bij Koersplan de weg kwijt aanmelden, of is bij Verliespolis genoeg?

Graag uw reactie en alvast dank voor uw tijd.

Hoogachtend,
Arrad.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door peewee »

Arrad,

Indien je je (weer) kunt aanmelden bij Stichting KoersPlan de weg kwijt, zou ik dit zeker doen. Deze stichting procedeert daadwerkelijk tegen Aegon over het KoersPlan. De Stichting Leaseverlies procedeert tot nu toe niet, dus daar komt ook niets uit.

arrad
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008 09:40

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door arrad »

Hoi,

Dank voor je antwoord.

Maar weet je ook toevallig of het nadelig is als je met 2 partijen in zee gaat, ivm het sturen van die stuitingsbrief?
Het is niet mijn bedoeling om er 'dubbel' geld uit te slaan of iets dergelijks, maar meer om op een 'goede' manier mijn recht te halen.

Dus 'TOCH' aanmelden.....ook, bij Koersplan de weg kwijt?
'IK' wil geen fouten maken in deze zaak. :wink:

Vriendelijk groet van Arrad.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door peewee »

Arrad,

Het versturen van een stuitingsbrief staat los van de vraag of je je bij deze of gene organisatie aansluit. Het stuiten van een verjaring is slechts bedoeld om de je eigen individuele claim zeker te stellen en te voorkomen dat deze (schade)claim in de tussentijd dat de hele strijd duurt zou kunnen verjaren. Je hoeft in een stuitingsbrief ook helemaal geen melding te maken dat je bij Verliespolis of Stichting KoersPlan de wegkwijt bent aangesloten. Dat is niet van belang.

Overigens hoort deze kwestie thuis op het forumdeel woekerpolis-affaire van dit TRos Rader forum en niet van SprintPlan (want SprintPlan is een aandelenleaseproduct en geen woekerpolis !)

eastend
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:15

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door eastend »

Hoe meld ik mij aan bij verliespolis

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door santygo »

Geachte heer, mevrouw,

Wij ontvangen veel mail met de vraag of het verstandig is om zich ook aan te melden bij andere belangenbehartigers.

Het gaat dan met name over Stichting Verliespolis, welke veel in de publiciteit is via Tros Radar. Via de site van Tros Radar wordt gevraagd om een klachtenformulier in te vullen. Dat wordt door Verliespolis gezien als een aanmeldformulier, waarna er een rekening wordt verstuurd. Door betaling daarvan wordt u automatisch geregistreerd als lid bij Stichting Verliespolis.

Zoals wij het in de persmedia lezen en horen richt de Stichting Verliespolis zich helemaal niet op het voeren van rechtszaken, maar probeert deze stichting (samen met de Consumentenbond) de weg via de politiek en KIFID te bewandelen. Een typisch poldermodel aanpak á la de Duisenberg-schikking in de aandelenlease-affaire.

Er wordt aan ons vaak gevraagd of er een vorm van samenwerking is. Wij werken helemaal onafhankelijk en bewandelen de juridische weg. Er is geen samenwerking of ander verband. Als belanghebbende bij onze stichting zich ook nog aansluiten bij Verliespolis ( of een andere balangenbehartiger ) kan conflicterend werken voor uw positie in onze lopende rechtszaak. Het is in Nederland niet mogelijk een en dezelfde zaak aan te kaarten bij de Rechtbank, en ook bij KIFID ( voorheen Klachteninstituut Verzekeringen ).

Na eventuele acceptatie van een genoegdoening via Verliespolis of KIFID, komt u niet meer in aanmerking voor een schadevergoeding zoals vast te stellen door de Rechtbank, als gevolg van de door onze stichting gevoerde procedure.

Het heeft geen enkele zin om zich als belanghebbende bij onze stichting inzake het product Koersplan ook nog aan te sluiten bij Verliespolis, of een andere belangenbehartiger.


M.v.gr. Bestuur, Koersplan de weg kwijt

www.koersplandewegkwijt.nl

rost 60
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:38

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door rost 60 »

lieve mensen nu weer van koersplan jullie zitten op het VERKEERDE FORUM!!!!! Dit is voor spaarbeleg/SPRINTPLAN, wanneer wordt daar nou eens wat aan gedaan??????

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door johanmulder »

Beste Rost,
Als je mijn posting over koersplan even opzoekt van c.a. 50 bldz. dan gaat je wellicht een lichtje op.
Jaren geleden heb ik, en ik niet alleen, de webbeheerders verzocht om de succesvolle posting over koersplan een eigen plek te geven. Hierop kwam nooit enig antwoord. Mij bleef niets anders over dan te posten onder "spaarbeleg sprintplan" omdat het de enige ingang naar Spaarbeleg was. ik kan je wel vertellen dat het verdwijnen van spaarbeleg als dochter van Aegon, mede het gevolg is van deze posting en alles wat daar, vooral door de inspanningen van Santygo en Godfried, uit voortgekomen is.
Johan Mulder.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door peewee »

Ik kan je wel vertellen dat het verdwijnen van spaarbeleg als dochter van Aegon........
Johan,
Verdwenen ? Van naam veranderd, bedoel je. Zou Spaarbeleg zijn verdwenen dan zou er, via rechtszaken, ook niets meer (terug) te halen zijn. Gelukkig is dat niet het geval.

Overigens is die naamsverandering in 2007 mijn inzien de meest domme zet van Aegon die je kunt bedenken. Nu komt de imagoschade de komende jaren rechtsstreeks op het bord van AEGON.

alexvandersluijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:52

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door alexvandersluijs »

Dat is dan maar mooi ook, dat de imagoschade op het bordje komt van Aegon. Die hebben willens en wetens Spaarbeleg en de Spaaradviesgroep uit Amersfoort de lucht in geholpen, om deze Spaarkasproducten met verborgen kosten flink te kunnen verkopen en leegroven. Spaaradviesgroep, die als zogenaamde tussenpersoon fungeerde en alleen maar Spaarbeleg producten verkochten, was via allerlei BV structuren, uiteindelijk toch weer dochter van Aegon. De truuk met netto prognoses was erg doortrapt en wij hebben iedereen gewaarschuwd. Veel van deze gewaarschuwde mensen namen ons niet serieus.....

Ook Legio Lease en Bank Labouchere, was een volle dochter van Aegon. Toen Aegon de claims zag aankomen hebben ze het snel verkocht aan Dexia. Domme Belgen gingen voor gaas. De naam en iamgo schade kwam inderdaad bij Dexia te liggen. De producten van Legio Lease dus ook. Bank Labouchere was eigenaar van Legiolease. Sprintplan was van Spaarbeleg, ook een effectenleaseproduct van Aegon dus. Onder te tafel werd nog eens 400 mlj. betaald aan Dexia door Aegon, om maar uit de pers te blijven. Dat is ze dus gelukt, want niemand brengt Aegon in verband met Dexia. Deze hebben de claims op zich genomen, maar zijn er wel dik voor betaald.

Inderdaad was de zet om Spaarbeleg op te doeken en Aegon te noemen wellicht niet slim, maar ook niet meer keerbaar. De naam Aegon was namelijk al erg verbonden aan Spaarbeleg en de Stichtingen hadden dit al lang kenbaar gemaakt. Dus daar was geen redden meer aan. Noem het minder handig, de feiten liggen dus iets anders.

Ik vraag me nog wel af, welke advocaat / stichting zich bezig houdt met procedures tegen Aegon inzake winstverdriedubbelaars en het Sprintplan, de effectenlease producten van Aegon/Spaarbeleg. Je leest veel over Koersplan (kapitaalverzekering obv Spaarkas) maar minder over deze laatste.

Wel is er genoeg informatie, maar wie je kunt inschakelen voor de claim is mij niet duidelijk.

Lees de uitspraak:

http://www.allepersberichten.nl/persber ... s-vergoed/

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door ad »


pieter.bak
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2012 06:14

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door pieter.bak »

Ik heb een polis afgesloten in april 1998.
Heeft het nog zin om mij aan te melden voor koersplan de weg kwijt of kan ik op een andere wijze in aanmerking komen voor compensatie.
Wat kan ik het beste doen?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door peewee »

Als het om een Koersplan-polis gaat, wel degelijk. De rechtszaak van de Stichting Koersplan de weg kwijt loopt momenteel nog in cassatie bij de Hoge Raad dus is er nog geeen definitief vonnis. Een schadeclaim van je is ook nog niet verjaard, mede dankzij de collectieve rechszaak van deze stichting.

Gaat het om een Sprintplan, dan heb je bij ''Koersplan de weg kwijt'' niets te zoeken, kijk dan op wwww.sprintplanclaim.nl'

Succes ermee !

Thomvak425
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:50

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door Thomvak425 »

Hallo, ik heb of onder een steen gelegen de afgelopen jaren, of ik heb eea niet geheel begrepen. Ik haalde denk ik Spaarbeleg met Koersplan in de war. In ieder geval is mijn vraag: kan ik mij nog aanmelden voor de stichting?

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Koersplan is van Spaarbeleg maar valt tegenwoordig onder Aegon. Aanmelden kan niet meer maar wel de website van koersplandewgkwijt.nl lezen voor alle ins en outs.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Thomvak425 schreef:Hallo, ik heb of onder een steen gelegen de afgelopen jaren, of ik heb eea niet geheel begrepen. Ik haalde denk ik Spaarbeleg met Koersplan in de war. In ieder geval is mijn vraag: kan ik mij nog aanmelden voor de stichting?
Als u een SprintPlan heeft, staat in ieder geval het loket bij ClaimConcept open.

Rechts naast dit bericht treft u de knop PB voor een Privé Bericht
Niet geregistreerd, dus geen knop PB? Stuur dan een email via de knop WWW (aardbol rechts )
Laatst gewijzigd door Radar op 31 dec 2013 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door stekel »

Vanaf vandaag krijgen deelnemers aan de stichting KDWK de compensatie van Aegon toegestuurd. In mijn geval een extra'tje van 430 euro.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aanmelden Verliespolis/Koersplan de weg kwijt.

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

rost 60 schreef:lieve mensen nu weer van koersplan jullie zitten op het VERKEERDE FORUM!!!!! Dit is voor spaarbeleg/SPRINTPLAN, wanneer wordt daar nou eens wat aan gedaan??????

Gesloten