LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door peewee »

Op vrijdag 12 december zal de Procureur-Generaal bij de Hoge Raad haar conclusies (=adviezen) aan de Hoge Raad wereldkundig maken in een drietal cassatieprocedures (w.o. één zaak over het Sprintplan).

Een belangrijke mijlpaal derhalve in de al vijf jaar durende strijd voor een schadevergoeding.

Het advies van de Procureur-Generaal is NIET bindend voor de Hoge Raad, maar wordt in gemiddeld 8 van de 10 zaken gevolgd. Het advies is GEEN uitspraak, maar een advies. De Hoge Raad zelf zal vermoedelijk in januari of februari a.s. vonnis wijzen in die drie zaken (waaronder dus die ene zaak over het Sprintplan !!!!)

sandermans
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 jul 2008 19:28

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door sandermans »

Kijk, misschien komt er iets meer duidelijkheid.
Hoe kom je aan deze info ?

Hebben jullie hier nog iets op te zeggen:
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/art ... kend_.html

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door bia »

Alhoewel het hier gaat om advies van de Hoge Raad heb ik persoonlijk 1 goede Tip voor Aegon:

Beter nu overgaan tot uitbetaling van alle gedupeerden dan het onnodig en onterecht lang blijven vertragen.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door peewee »

Bia,
Het gaat niet om een advies VAN de Hoge Raad, maar AAN de Hoge Raad.

Sandermans,

De kwestie van 12 december is op het Dexia aandelenleaseforum op dit forum al veel langer een hot issue. Er wordt op 12 december ook een advies uitgebracht met betrekking tot een aandelenleaserechtszaak tegenDexia en een tegen Levob Bank.

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Ik vraag mij af of er mensen zijn die nog verzekeringsprodukten kopen bij Eagon. Ik heb mijn lesje geleerd door nooit meer iets zomaar te tekenen. Eagon kan met de financiele steun die ze gekregen hebben van Ned. en nog van Amerika kan krijgen beter schikken met alle sprintplan polishouder om het goede kant van haar maatschappij te laten zien.

Eagon word vaak nu vergeleken met oplichtersbende. Vele mensen die een minimale inleg hadden van 6000 gulden hebben niets gekregen. 5 jaar lang elke maand storten denk je dat je aan het sparen bent en aan het einde is geld verdampt. Ik weet dat water verdampt, maar geld niet. Ergens moet toch het geld zijn.

Ik ben benieuwd 12 december.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door peewee »

Enkele belangrijke verduidelijkingen nog over het advies van de P-G bij de Hoge Raad van (naar verwachting) 12 december a.s.


1Deze Sprintplan-rechtszaak betreft de rechtszaak van de Stichting Gesp.
In een casatieprocedure bij de Hoge Raad kan er niet meer over de FEITEN worden geklaagd, maar alleen over de TOEPASSING VAN HET RECHT door de rechter die zich eerder (in het geding in eerste aanleg) en daarna (in hoger beroep) over de zaak hebben gebogen.

2 In het advies zal de P-G zich in beginsel alleen uitlaten over de klaagpunten (middelen) die door de advocaat van de Stichting Gesp naar voren zijn gebracht. Kortom, de zaak valt en staat met de kwaliteit van deze klaagpunten (juridische onderbouwing en volledigheid).
De P-G en straks ook de Hoge Raad is in beginsel LIJDELIJK. De P-G en de Hoge Raad gaan dus niet zelfstandig verder kijken naar zaken die niet door Gesp naar voren zijn gebracht. Soms kan een P-G of de Hoge Raad zich iets minder lijdelijk opstellen, maar dit is een zeldzaamheid.

De conclusie moet dan ook luiden dat wanneer de advocaat van Gesp zijn (huis)werk niet goed gedaan heeft, de zaak (dat wil zeggen de rechtszaak van Gesp) verloren kan worden, Daarmee is nog niet alles verloren want (vermoedelijk medio 2009) komt ook de casatieprocedure van Consument & Geldzaken nog bij de Hoge Raad.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door bia »

peewee

Persoonlijk deel ik deze mening wel, en jij ?

In de cassatieprocedure die nu aan de Hoge Raad is voorgelegd, staat met name de schending van de zorgplicht door Aegon/Spaarbeleg centraal. Verwacht mag worden dat de Hoge Raad zal vasthouden aan eerdere uitspraken van de Hoge Raad. In eerdere uitspraken is de zorgplicht die op banken rust altijd opgehangen aan de plicht de klant te beschermen tegen gebrek aan inzicht, onervarenheid en lichtvaardigheid.

Bron:sprintplanclaim.nl

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door mankon »

Medio 2009, dat schiet lekker op, volgende uitspraak eind 2009 en de volgende zo medio 2010?
Ik heb het hele systeem in mijn zak.
We zijn "maar" burgertjes en worden hoe langer hoe meer behandeld als vuil.
Ronduit BIZAR & SCHANDALIG hoe lang dit allemaal duurt.
Echt omgekeerde wereld weer!!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door peewee »

Ach, zodra op 12 december de conclusie van de Advocaat-Generaal (per abuis duidde ik deze persoon aan als Procureur-Generaal) wereldkundig wordt gemaakt, dan wordt indirect ook duidelijk of de advocaat van Gesp ook ''alles uit de kast heeft gehaald wat er uit te halen valt ''. Ik ben en blijf optimistisch. Twijfels die ik heb betreffen slechts de (kwaliteit van) de advocaat van Gesp in combinatie met de lijdelijkheid van de Adv-Gen en de Hoge Raad zelf. Die combinatie kan (onverhoopt) tot een vonnis leiden, waarmee geen van de Sprintplan-gedupeerden ook maar iets opschiet. Alsdan zal Consument & Geldzaken de laatste hoop in bange tijden zijn om de schadevergoeding alsnog voor de poorten van de hel weg te slepen.

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Vandaag is 12 december. Peewee heb je al wat gehoord? Ben benieuwd.
Groetjes

muizenval
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:00

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door muizenval »

Het is uitgesteld tot 23 januari
zie de agenda pal.

Groet muizenval

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door bia »

@ Gedupeerden

Ik heb hier geen goed woord voor over, het is simpelweg bezopen dat een ruim 3 jaar slepende zaak als deze voor de zoveelste keer word verdaagd.

Is het nu zo moeilijk om die financiële knop door te hakken het is toch overduidelijk dat Aegon al jaren het zaakje oplicht en dat wij daar de dupe van geworden zijn.

Wanneer komt er eens een einde aan deze Aegon soap, wie het weet mag het zeggen.


PS @ Aegon 1 Tip: mij krijg je niet klein betalen zal je 100% cq max rente over de laatste 3 jaar al moet het nog 10 jaar duren.

muizenval
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:00

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door muizenval »

Beste bia

Ik denk dat alles wat maar met aegon te maken heeft
afgeschermd wordt door de regering/ rechters.
De media durft geen programma over het
sprintplan te maken bang voor hun reclameomzet
oftewel nederland is een bananenrepubliek.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door mankon »

SCHANDE-SCHANDE-SCHANDE-SCHANDE-SCHANDE

Zo gaan wij nu met elkaar om tegenwoordig.
Een boevenclub hoeft maar met de vingers te knippen en...........
Een keer een uitstel okay, maar ook dit wordt eerder vanzelfsprekend dan uitzondering.
Wat betreft de bananenrepubliek helemaal gelijk!
Wat een verschrikkelijk land is dit zeg wanneer je goed in elkaar steekt als mens.
Zo is er zoveel waar ik met mijn verstand (en u wellicht ook niet) niet bij kan.
Ook ik zal nooit opgeven, al moet ik de € 4800 zelf ophalen, sta dan alleen niet voor mijzelf in.

Gelukkig nieuwjaar alvast voor alle gedupeerden en een uiterst slecht jaar voor Aegon gewenst,
MAAR EERST EVEN UITBETALEN STELLETJE HUFTERS CQ. GALBAKKEN!!!
Het feit dat zo een club nog redelijk beschermd wordt ook.
Pffffffff wat een wereld, echt om kotsmisselijk van te worden.

mark25
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2007 06:29

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door mark25 »

Inderdaad schande , kunnen we misschien in januari met zijn allen naar het hoofdkantoor van aegon gaan om het nieuwe jaar goed in te luiden ? maar dan moeten we wel met het liefst duizenden zijn , zit er toevallig nog een vakbondsman uit de jaren tachtig op dit forum die dit op gang wil zetten groeten Mark

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door bia »

@ Gedupeerden

Hoe is het mogelijk dat nl spaarders door de IJsland strop wel na aandringen steun kregen van Den Haag > nb geen EU land <
en wij met ons spaar_beleg plan dat niet ? (even los van de crisis)
Per saldo werd er door ons maandelijks een bedrag gespaard en belegde Aegon dmv geleend geld op onze naam.

Is er nou niemand die door deze Aso Aegon constuctie heenprikt.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door mankon »

@ Mark25.
Ik ben in ieder geval van de partij!
Met braaf afwachten zijn wij nog niet veel opgeschoten namelijk.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door mankon »

Bia, blijkbaar niet.
Puur SOFTIE gedrag.

muizenval
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:00

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door muizenval »

De enige die iets kan organiseren zijn Gesp&Consument geldzaken via hun ledenbestand schijnen duizenden leden te hebben.

Groet muizenval

onfer
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:00

Re: 12 december: een belangrijke datum in Sprintplan-strijd

Ongelezen bericht door onfer »

"maar dan moeten we wel met het liefst duizenden zijn , zit er toevallig nog een vakbondsman uit de jaren tachtig op dit forum die dit op gang wil brengen". Wij zullen in ieder geval van de partij zijn....

Gesloten