LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseproces niet betrouwbaar

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Amsterdam_30
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2009 02:14

Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Amsterdam_30 »

Ivm Aegon Sprintplan fiasco heb ik in 2006 een procedure opgestart via Leaseproces op basis van "No Cure, No Pay" door EUR 960,- te betalen

De communicatie over de voortgang van de procedure is minimaal en de telefonische helpdesk van Leaseproces kan ook geen inhoudelijke informatie verschaffen. In bijna 4 jaar is er geen enkel resultaat of vooruitgang geboekt.

Ik heb Leaseproces meerdere malen schriftelijk naar de status van de procedure gevraagd, zonder enige reactie.

Omdat ik het vertrouwen heb verloren in Leaseproces heb ik schriftelijk de procedure geannuleerd en verzocht om op basis van "No Coure, No Pay", de betaalde kosten van EUR 960,- terug te storten.

Na 3 maanden en 3 aangetekende brieven heb ik tot dusver geen enkele reactie vernomen van Leaseproces.

Zijn er andere mensen die deze ervaring met Leaseproces delen? En hoe hebt u dit met Leaseproces opgelost?

Is leaseproces betrouwbaar? Maakt leaseproces zich schuldig aan oplichting? Waarom werkt Leaseproces op deze manier? Zijn er mensen die wel goede ervaring hebben met Leaseproces mbt Aegon Sprintplan?

Graag zou ik willen weten hoe anderen Leaseproces hebben ervaren. Ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in Leaseproces!

onfer
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:00

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door onfer »

Wij hebben in 2004 voor 5 producten de hulp van Lease Proces ingeroepen, met de bijbehorende no cure-no pay bedragen. Al jaren niets meer van ze gehoord. We wachten nog steeds geduldig op nieuws, maar misschien zijn we wéér te goed van vertrouwen?? :evil:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Ivm Aegon Sprintplan fiasco heb ik in 2006 een procedure opgestart via Leaseproces op basis van "No Cure, No Pay" door EUR 960,- te betalen
Ja sorry je bent wel weer erg goedgelovig.

No cure- No pay impliceert dat je niks hoeft te betalen voordat er resultaat is geboekt. (Het is immers niet No cure - Money back)

Enfin, de organisaties die pretenderen je te helpen zijn op zijn minst net zo slecht als Aegon zelf. Wake up

onfer
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:00

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door onfer »

correctie: we zijn medio 2005 met LP in zee gegaan.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door peewee »

Deze klacht is eigenlijk al een oud onderwerp. Eerder op dit Sprintplan forum is er al op gewezen dat Leaseproces voorrang geeft aan Dexia aandelenlease-zaken en waarschijnlijk eerst Consument & Geldzaken (www.sprintplanclaim.nl) de hete kolen uit het vuur laat halen. Ik ben tot nu toe nog nooit een vonnis tegengekomen in een Sprintplan-zaak waarbij Leaseproces optrad voor de desbetreffende gedupeerde. Overigens kan ik wel enig begrip opbrengen voor deze (de-kat-uit-de-boom-kijkende) aanpak door Leaseproces. Momenteel gaat Aegon nog tegen ieder veroordelend vonnis in hoger beroep, dus dat schiet allemaal niet op.

Amsterdam_30
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2009 02:14

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Amsterdam_30 »

Ik ken verscheidenen mensen waarbij Aegon inzake Sprintplan een schikking heeft voorgesteld, dit geschiedde echter op eigen initiatief en de tijd zal leren of deze schikkingen redelijk zijn.

Buiten het feit dat Leaseproces nou wel of niet het beste voor heeft met de Sprintplan gedupeerden, het is toch bijzonder kwalijk dat Leaseproces niks van zich laat horen na 3 maanden en 3 aangetekende brieven? Terwijl deze wel getekend zijn voor ontvangst.

Telefonisch hang je bij Leaseproce voor EUR 0,45 per minuut lang in de wacht en de telefonist heeft geen enkele specifieke dossier kennis, noch is het mogelijk iemand van Leaseproces te spreken die dat wel heeft.

Ik begrijp dat Leaseproces veel vragen krijgt van gedupeerden, maar hier levert Leaseproces toch een wanprestatie ten op zichte van gedepeerden?

Zijn er mensen die hun procedure bij Leaseproces gestopt hebben en hun geld terug hebben gekregen?

Daarnaast vraag ik mij af of deze manier van werken door Leaseproces wettelijk is toegestaan? Leaseproces komt bij mij in ieder geval niet meer over als betrouwbaar..

Zijn er collectieve initiatieven die wel betrouwbaar zijn?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door peewee »

Wanneer de Hoge Raad op 5 juni jl met klip-en-klare arresten (=vonnissen) zou zijn gekomen, dan was de rechtspositie van aandelenleasegedupeerden (ook die van het Sprintplan) een stuk duidelijker geweest. Helaas, zijn deze vonnissen, ook voor juristen, en na drie keer lezen nog steeds abacadabra. De Hoge Raad heeft het over een zorgplicht die door de banken moest worden nageleefd, maar vervolgens blijkt die zorgplicht een soort zelfzorgplicht te zijn die op de leasedeelnemers rust en niet op de bank.

De zorgplicht van banken is dus een soort facade. Figuurlijk bezien: een gebouw met alleen een mooie gevel. Zodra je de voordeur binnenstapt blijk je ineens direct in de achtertuin te staan. De zorgplicht als een soort fata morgana

Zie ook het boek van Cees Roelofs over het Legio-Lease (aandelenlease) bedrog en de (kwalijke) rol van de rechter

geest11
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 19:46

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door geest11 »

Ik had goede ervaring met leaseproces.
Heb geld van Dexia ontvangen, en netjes de rekening van leaseproces betaald ( dit was 30% van wat ik ontvangen had).
Dit was juli 2008. mijn dossier zou, na betaling, gesloten worden.
Tot een paar weken geleden, toen kwamen ze met nog weer een rekening, ze hadden een fout gemaakt schreven ze. Dit had te maken met de duisenberg regeling. Volgens mij had ik daar niets mee te maken, omdat mijn man niet mee getekend had. Kan dit zomaar? Eerst dossier sluiten en je dan nog meer geld afhandig maken. Als ik de rekening betaal, heb ik ze geen 30% betaald, maar 45%
van het ontvangen geld van Dexia.
graag een reactie.

Amsterdam_30
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2009 02:14

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Amsterdam_30 »

Hoe heb je dit vervolgens dit geschil opgelost met Leaseproces? Heb je uiteindelijk de extra kosten moeten betalen aan Leaseproces?

henkiedewit1954
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2012 11:12

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door henkiedewit1954 »

Ik ben zeer te spreken over de afhandeling van mijn dossier bij Leaseproces. Leaseproces heeft mijn zaak uitstekend afgehandeld, ik heb een fors bedrag ontvangen van Dexia, wat leaseproces heeft weten te bereiken door middel van de druk op de ketel te houden. Mijn geduld wordt dus beloond! :D

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Leaseproces niet betrouwbaar

Ongelezen bericht door juwita »

Verkeerd forum Henkie !

Gesloten