LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
JasperB
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2007 09:38

Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door JasperB »

Beste sprintplan gedupeerden,

Zelf ben ik aan gesloten bij www.stichting-gesp.nl om tegen Aegon te strijden.
Maar het valt steeds meer mensen op dat niemand van de stichting meer reageerd. Je kan bellen, emailen, contact formulier invullen of een bericht op het forum plaatsen. Maar reactie ho maar :evil:

Eens in de zoveel tijd verschijnt er een nieuwsbrief, de persoon die de site beheerd zegt alleen maar voor het technisch verantwoordelijk te zijn, waarin weer word gevraagt of er weer 15 euro over gemaakt worden. Maar hoeveel keer je de 15 euro boven op de 45 euro(bij eerste aanmelding) moet overmaken is helemaal niet duidelijk! Maar navragen kan je het niet.

En nu staat er in het http://forum.stichting-gesp.nl/index.php opeens een bericht van een oplettende mede gedupeerde dat er een verjarings termijn is van 5 jaar! Voordat deze 5 jaar weer verlopen is moet je een nieuwe verjarings brief sturen, anders kan je niets meer verhalen. Sommige mensen zijn hier nu al te laat mee!! Dit is toch te bizar voor woorden, waarom worden wij niet door stichting gesp hier voor gewaarschuwd??

Is er nog iemand geweest die contact heeft gehad met stichting gesp?
Wie kan ons hier mee verder helpen?
Misschien dat als er veel reactie's komen dat Radar dit verder kan uitzoeken?
Alle hulp is welkom!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door peewee »

De Stichting Gesp is uitgeprocedeerd. Na het arrest van de Hoge Raad in hun rechtszaak is er geen verder beroep/appel/ of cassatie meer mogelijk. Er is dus sprake van een definitief vonnis. In de Gesp-zaak wel te verstaan. Niet dus in de rechtszaak van de Vereniging Consument & Geldzaken tegen Aegon over het Sprintplan; die loopt nog. Claims van degene die bij Gesp zijn aangesloten kunnen niet verjaard zijn. In 1997 heeft de Hoge Raad (in een geheel andere zaak) bepaald dat door de start van een collectieve rechtszaak de claims van degene die bij de desbetreffende organisatie zijn aangesloten, niet kunnen verjaren zolang de rechtszaak loopt. Nu de rechtszaak van Gesp ten einde is moeten Gesp-donateurs wel uitkijken met hun verjaring en dus zelf verjaring ''stuiten''.

NS1100
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2010 20:44

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door NS1100 »

Zou het mogelijk zijn voor Gesp deelnemers om alsnog (collectief) deel te nemen aan de rechtszaak van Vereniging Consument & Geldzaken tegen Sprintplan van Aegon? Dit is misschien een laatste mogelijkheid voor Gesp deelnemers om nog iets van hun spaargeld terug te zien en wellicht draagt een (veel) groter aantal deelnemers bij tot succes.

laska1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2010 15:24

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door laska1 »

Ik vraag me af of er nog wel een stichtingsbestuur bestaat!
Men kan zich nog wel aanmelden om lid te worden en contributie te betalen.
De moderator van de Stichting Gesp site schijnt de enige te zijn die contact met het bestuur kan krijgen, verder zijn ze voor niemand te bereiken.
Ik, als gedupeerde Stichting GESP lid, wacht nog steeds op het verdere verloop van de rechtzaak. Maar nu vraag ik mij af of er nog wel een rechtzaak loopt!
Zou Tros Radar dit verder uit kunnen zoeken?

laska1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2010 15:24

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door laska1 »

Ik heb de laatste maanden veel berichten op het forum van de stichting GESP achtergelaten over de gang van zaken over de berichtgeving en de onzichtbaarheid van het bestuur. Bovendien vraag ik me nu ook af of er nog wel aktie is ondernomen door het bestuur na de laatste rechtzaak. Ik ben bang dat het bestuur het niet meer ziet zitten.
Als dat zo is, zou het eerlijker zijn dit aan iedereen mede te delen en de Stichting te ontbinden. Dan hebben we ons bij de verkeerde stichting aangesloten, en zou iedereen zijn verlies moeten nemen.
Ik heb geen idee, hoe we met alle GESP-leden contact kunnen krijgen, want het lijkt er op dat veel leden nooit op de site kijken.
Maar de hoeveelheid reakties valt mij niet mee, het lijkt op een roepende
in de woestijn!
Ontgaat het de meeste GESPleden, wat er speelt, of heeft men zich er al bij neer gelegd dat AEGON nooit tot schadevergoeding over zal gaan?????

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door peewee »

""De Stichting Gesp is uitgeprocedeerd. Na het arrest van de Hoge Raad in hun rechtszaak is er geen verder beroep/appel/ of cassatie meer mogelijk. Er is dus sprake van een definitief vonnis in hun collectieve rechtszaak"".

Dit schreef ik eerder (hierboven). Is toch duidelijk ? De Gesp donateurs die nog willen meeliften met de rechtszaak van Consument & Geldzaken zullen zich bij die consumentenorganisatie moeten aanmelden. Zie de website www.sprintplanclaim.nl Of anders individueel moeten gaan procederen tegen Aegon.

sprintplanner
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2010 19:58

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door sprintplanner »

05-06-2009
Uitspraak Hoge Raad biedt (nog) geen opening voor snelle oplossing in Sprintplan-zaak

De op vrijdag 5 juni jl. gedane uitspraak van de Hoge Raad in de rechtzaak van de Stichting Gesp tegen Aegon over het Sprintplan biedt (nog) geen oplossing in de slepende Sprintplan (aandelenlease) affaire. De door de Stichting Gesp tegen een eerder vonnis van het Gerechtshof Amsterdam ingebrachte cassatiemiddelen, werden vandaag door de Hoge Raad verworpen.
De Vereniging Consument & Geldzaken heeft in haar rechtszaak tegen Aegon over het Sprintplan deels andere argumenten naar voren gebracht. De Vereniging Consument & Geldzaken beschikt niet over de processtukken die door de advocaat van de Stichting Gesp zijn ingebracht bij de Hoge Raad. Hierdoor zijn wij niet goed in staat om te beoordelen op welke (detail)punten onze argumenten en die van de Stichting Gesp onderling verschillen. Slechts indirect zal dit uit het arrest van de Hoge Raad zijn af te leiden. Het arrest van de Hoge Raad zal de komende dagen nader worden bestudeerd door onze juristen en advocaat. Hierna zal een beslissing worden genomen over de verdere processtrategie in de rechtszaak van de Vereniging Consument & Geldzaken tegen Aegon.

Voor alle duidelijkheid: de rechtszaak van de Vereniging Consument & Geldzaken tegen Aegon wordt dus gewoon voortgezet.

Bron: verenigingsbureau

laska1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2010 15:24

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door laska1 »

Wat moeten we doen om Stichting GESP te dwingen een nieusbrief uit te laten gaan met de stand van zaken na een stilte van meer dan een half jaar :?:

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Ik heb ook die 15 euro betaald voor dit jaar door de zogenaamde dreiging van GESP. Ik kan niet eens inloggen op de forum van GESP ondanks ik vroeger geregistreerd had. Ik kijk regelmatig of er nieuws is.
Helaas is er geen nieuws meer van stichting GESP. Zou wel willen weten wat er
met ons geld is gedaan bij GESP. Zo kunnen elke stichting in leven roepen en er is van de overheid geen enkel controle en niemand weet wat er met het geld gebeurd.
Ook bij Consumenten Claim betaald voor het lidmaatschap ongeveer 23 euro. Ik wil dit abonnement stopzetten, maar nu blijkt dat het rechtszaak nog een paar jaren kan duren volgens de magazine. Je krijgt er 1 pagina nieuws over de SPrintplan.
6000 gulden weg bij Eagon van SPrintplan. Het zou toch een wonder moeten gebeuren als ik ooit iets hiervan krijg. Overal had ik betaald bij SPIRIT, Gesp, Consumentenclaim. Het zit er niets anders op dan maar wachten. Zit met het zelfde probleem bij Koersplan.
Groet

sprintplanner
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2010 19:58

Re: Stichting GESP laat niets meer van zich horen...

Ongelezen bericht door sprintplanner »

Ik zeg maar zo wat in vat zit verzuurt niet.



Ik reken nergens meer op,alles wat ik terug krijg is meegenomen van die boeven.

Gesloten