LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

stofzuigertje schreef:Het is blijkbaar nog erger, er word door 1 anonieme groep wel naar mijn geluisterd!
:roll: :roll: :?:
Of moet ik enkele namen van Mede forum leden geven die vaak zeer goede en soms nog betere antwoorden en opmerkingen maken?
Nee, dat is dan subjectief :wink:
en ik nu de enige waar ze goed naar luisteren? Ik hoop van niet!
vast en zeker niet , gelukkig maar :oops:

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

witte angora schreef:Ach moederslink, ooit presenteerde de Tros zich als de grootste familie van Nederland. Je weet hoe het soms binnen families gaat... ;)

.
Welkom op "De grootste Familie Ruzie Forum van Nederland"

Hoe groter de groep des te groter de kans op ruzie helaas.
Maar laten we proberen onderling een goed voorbeeld geven en de Moderatoren met goede tips aansturen, op hun antwoorden een PB sturen blijkt beter te werken dan via de driehoek knop melden!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

De totaal verschillende onderwerpen op dit topic springen als vlooien in een doos ...

Ik probeer hier tussendoor af en toe ook een suggestie aan de beheerder te posten.

Deze suggestie gaat over het erg magere statistische materiaal dat door de beheerder ter beschikking gesteld wordt:
Totaal aantal berichten 1577922 • Totaal aantal onderwerpen 115313 • Totaal aantal leden 227141 • Ons nieuwste lid is scholtom123

Wanneer ik speciaal dit topic met alle actieve reageerders in verhouding zie tot het aantal opgegeven leden van 227.141 voel ik al meteen aan, dat het aantal leden fake is, tenminste niets anders kan zijn dan de som van iedereen die hier zich ooit vanaf de Middeleeuwen aangemeld heeft.

Kan de informatie toekomstig een weinig uitgebreider gegeven worden, met als voorbeelden de Consumentenbond en de steeds opnieuw aangegeven actuele actieve deelnemers bij BNNVara? Hier bestaat een ranking over verschillende tijdvakken van actieve deelnemers. Is toch interessanter dan de drie TrosRadar basisgetallen hierboven. Waarschijnlijk bestaat er een uitgebreidere statistiek in het programma ... en is het een kwestie van meer delen met de betrokken deelnemers.

Iedere deelnemer kan hier een persoonlijk profiel aanmaken en over de momentele status wordt bij voorbeeld gemeld:

Expert in:

Geldzaken & Recht (650)
Huishouden & Energie (336)
Winkels & Webshops (231)
Voeding & Gezondheid (189)
Computers & Telefonie (142)
Auto & Vervoer (136)
Garantie & Verzekeringen (133)
Vrije tijd & Tuin (94)
Vakantie & Reizen (62)
Elektronica & TV (57)

Vragen: 61
Antwoorden: 2929
Reacties: 1734
Score: 2030
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 18 jun 2018 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door tttlocke »

vroem schreef:
moderatie kwam over als incompetent, inconsistent, amateuristisch.
kwam niet over als maar was (is?) het gewoon. kon/kan daar niets anders van maken hoor.
nog bevestigd ook in het gedoe rondom ban van MM. het is alleen jammer dat het blijkbaar moeilijk is dat gewoon toe te geven, als je vindt dat je geen echte fouten maakt kan je van de wel gemaakte fouten namelijk ook niet leren...
Klopt.
Ik was ban dat ik een waarschuwing zou krijgen ;)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door bprosman »

tot het aantal opgegeven leden van 227.141
Normaal draai je op een forum ook wel jaarlijks of zo een "opschoonscript" a la : Langer dan 2 jaar niet ingelogd en < 5 berichten = delete , of iets dergelijks.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie geen reden om een account met berichten, ook al is het er maar een, te verwijderen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
vroem schreef:
moderatie kwam over als incompetent, inconsistent, amateuristisch.
kwam niet over als maar was (is?) het gewoon. kon/kan daar niets anders van maken hoor.
nog bevestigd ook in het gedoe rondom ban van MM. het is alleen jammer dat het blijkbaar moeilijk is dat gewoon toe te geven, als je vindt dat je geen echte fouten maakt kan je van de wel gemaakte fouten namelijk ook niet leren...
Klopt.
Ik was bang dat ik een waarschuwing zou krijgen ;)
Nou dat zou niet zo fraai zijn : de feedbackgevende goedwillende reacties , op dit apart aangemaakte topic , waarschuwen of bannen ... :cry:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zie geen reden om een account met berichten, ook al is het er maar een, te verwijderen.
Security technisch wil je niet dat accounts die toch niet meer gebruikt worden (langer dan x tijd niet ingelogd) in je systeem blijven. Langer dan x tijd niet ingelogd betekend ook langer dan x tijd het wachtwoord niet aangepast en voor je het weet staat zo'n account ook op de lijst van gehackte accounts bij LinkedIn of Yahoo.
De berichten kunnen alsonog gewoon blijven staan.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan kun je ook de wachtwoorden veranderen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan kun je ook de wachtwoorden veranderen.
Zodat de eigenaar er niet meer bij kan. Wat is dan het nut van zo'n account ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef:--------
Iedere deelnemer kan hier een persoonlijk profiel aanmaken en over de momentele status wordt bij voorbeeld gemeld:

Expert in:

Geldzaken & Recht (650)
Huishouden & Energie (336)
Winkels & Webshops (231)
Voeding & Gezondheid (189)
Computers & Telefonie (142)
Auto & Vervoer (136)
Garantie & Verzekeringen (133)
Vrije tijd & Tuin (94)
Vakantie & Reizen (62)
Elektronica & TV (57)

Vragen: 61
Antwoorden: 2929
Reacties: 1734
Score: 2030
@HK: met alle respect , maar dat zou betekenen dat we ons mogelijk gaan conformeren aan de collega.s .
Bovendien zeggen statistieken natuurlijk ook niet alles :wink:
Ik zou er juist voor willen pleiten dat het RADAR forum beslist een uniek, beschaafd, leerzaam en prettig forum wordt , waar iedereen graag bij zou willen horen en blijven , met een goed en adequaat reagerende moderator.
En dus een voorbeeldfunctie en een aparte status krijgt in fora- land :idea:

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Statistieken zijn... eh... statistieken, en dus nietszeggend. Het feit dat iemand veel in een sectie post, wil niet zeggen dat die persoon ook iets zinnigs zegt. Dat heeft dit forum genoegzaam bewezen, zou ik denken.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Statistieken dus liever niet? ... en een persoonlijk profiel om eens meer over TrosRadarforum-collega's te kunnen ervaren?
Of wat zou verder nog méér tot een homogeniteit kunnen bijdragen ... tot forum-identiteit? Zèlfs tot een benchmark?

Ik ga zèlf vrijwillig als profielvoorbeeld 'met de billen bloot' (ben bij BNNVara inmiddels echter niet meer actief):

Over hansje klein: (voorheen hänschen klein) - Mei 2018

Typerend voor dit actieve V&B-forum is, dat discussies en complimenten niet (meer) getolereerd worden. De titel 'Vraag & Beantwoord' kan men dus letterlijk nemen. Een privé-mail-tool bestaat niet (red. en wordt ook niet geïnstalleerd), waarmee onderlinge contacten dus uitgesloten zijn. Er bestaat helaas een cultuur van collega's in de rug vallen en soms een lang off-topic-gekibbel. Het zijn echter maar een handjevol apen op de V&B-forum-rots, die dominant voor zelfbenoemde semi-moderator spelen. Wanneer dit allemaal niet stoort, zijn er óók vaste deelnemers die verbazingwekkende nieuwe feiten boven water weten te halen en/of helpen met hun eigen-ervaringen. Verder is een diepergaande ethisch-maatschappelijke zicht op de wereld hier not-done. De horizon is dus smal en overzichtelijk dichtbij. De beheerder blijft in de dagelijkse communicatie onzichtbaar en deelt soms (op verzoek) waarschuwingen uit of stopt een topic door afsluiting, waarbij het vervelend is, dat de eerder geplaatste antwoorden allemaal zijn verdwenen, óók wanneer er waardevolle informaties bij stonden. Een zorgpuntje voor de beheerder! Ikzelf kijk graag holistisch naar problemen/vragen, heb grote werkervaring in Duitsland, waardoor sommige items door een andere bril gerechercheerd kunnen worden. Bij de Oosterburen is het gras ècht niet groener, maar veel producten zijn van Duitse origine en omdat de taal geen probleem is, haal ik soms interessante antwoorden resp. andere zienswijzen voor een vraagsteller naar boven. Mijn eigen topics worden/werden standaard door 'de V&B-apen' onderuitgehaald, dus concentreer ik me eerder op passende vragen/antwoorden ... zoals eigenlijk ... een ieder hier zou moeten doen! Goed lezen/luisteren is nu eenmaal moeilijker dan slecht antwoorden. Vaak komen er antwoorden, zonder de al geposte items van collega's zorgvuldig door te lezen. Het blijft vooral erg jammer, dat het overgrote deel van de vraagstellers geen feed-back geeft, waardoor de reageerders, gezien de ontbrekende eindresultaten, er zelden iets nieuws zullen kunnen bij-leren. Tenslotte is dit forum wèl een goede visvijver voor de BNNVARA-nieuwsbrieven, programmamakers, bloggers, journalisten en ... voor de omroep-concurrentie en de Consumentenbond, die zich inmiddels ook graag met dezelfde kleine consumentenproblemen bezig houden
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 18 jun 2018 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

@HK : dit relaas zegt niet zoveel over u persoonlijk, wel over hoe u acteert bij de concurrent en uw misbaar hierover. Dan zou u daar verder van moeten wegblijven. Uw reacties kunnen geïnterpreteerd worden als dat u zichzelf ziet als zijnde de opper- aap op die rots ..u weet het allemaal zo goed ( zo lijkt het ) en dat kan mogelijk wrevel oproepen , begrijpt u?
Maar ik stel voor om hier feedback op RADAR te blijven geven. Accoord?

EDIT : u bent daar dus niet meer actief en heeft uw bovenstaande post daarom aangepast. Dan is dat dus verleden tijd en oud zeer en nu gaat u met dit forum verder.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

Volgens mij was u daar op dat forum gisteren nog actief. En die statistieken zeggen toch helemaal niets? Als bijvoorbeeld iemand een vraag heeft over computers en die zet dat per abuis in “vrije tijd”, vallen de antwoorden ook in dezelfde categorie. Dus wat zegt dat “expert” nou helemaal.

En je ziet hier toch ook hoeveel berichten iemand geplaatst heeft?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 18 jun 2018 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Statistieken dus liever niet? ... en een persoonlijk profiel om eens meer over TrosRadarforum-collega's te kunnen ervaren?
Of wat zou verder nog méér tot een homogeniteit kunnen bijdragen ... tot forum-identiteit? Zèlfs tot een benchmark?

Ik ga zèlf vrijwillig als profielvoorbeeld 'met de billen bloot' (ben bij BNNVara inmiddels echter niet meer actief):

Over hansje klein: (voorheen hänschen klein) - Mei 2018

Typerend voor dit actieve V&B-forum is, dat discussies en complimenten niet (meer) getolereerd worden. De titel 'Vraag & Beantwoord' kan men dus letterlijk nemen. Een privé-mail-tool bestaat niet (red. en wordt ook niet geïnstalleerd), waarmee onderlinge contacten dus uitgesloten zijn. Er bestaat helaas een cultuur van collega's in de rug vallen en soms een lang off-topic-gekibbel. Het zijn echter maar een handjevol apen op de V&B-forum-rots, die dominant voor zelfbenoemde semi-moderator spelen. Wanneer dit allemaal niet stoort, zijn er óók vaste deelnemers die verbazingwekkende nieuwe feiten boven water weten te halen en/of helpen met hun eigen-ervaringen. Verder is een diepergaande ethisch-maatschappelijke zicht op de wereld hier not-done. De horizon is dus smal en overzichtelijk dichtbij. De beheerder blijft in de dagelijkse communicatie onzichtbaar en deelt soms (op verzoek) waarschuwingen uit of stopt een topic door afsluiting, waarbij het vervelend is, dat de eerder geplaatste antwoorden allemaal zijn verdwenen, óók wanneer er waardevolle informaties bij stonden. Een zorgpuntje voor de beheerder! Ikzelf kijk graag holistisch naar problemen/vragen, heb grote werkervaring in Duitsland, waardoor sommige items door een andere bril gerechercheerd kunnen worden. Bij de Oosterburen is het gras ècht niet groener, maar veel producten zijn van Duitse origine en omdat de taal geen probleem is, haal ik soms interessante antwoorden resp. andere zienswijzen voor een vraagsteller naar boven. Mijn eigen topics worden/werden standaard door 'de V&B-apen' onderuitgehaald, dus concentreer ik me eerder op passende vragen/antwoorden ... zoals eigenlijk ... een ieder hier zou moeten doen! Goed lezen/luisteren is nu eenmaal moeilijker dan slecht antwoorden. Vaak komen er antwoorden, zonder de al geposte items van collega's zorgvuldig door te lezen. Het blijft vooral erg jammer, dat het overgrote deel van de vraagstellers geen feed-back geeft, waardoor de reageerders, gezien de ontbrekende eindresultaten, er zelden iets nieuws zullen kunnen bij-leren. Tenslotte is dit forum wèl een goede visvijver voor de BNNVARA-nieuwsbrieven, programmamakers, bloggers, journalisten en ... voor de omroep-concurrentie en de Consumentenbond, die zich inmiddels ook graag met dezelfde kleine consumentenproblemen bezig houden
Is dit serieus jouw profiel? Laat ik dan voor mezelf spreken: ik zie daar geen enkele meerwaarde in.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:
Dan kun je ook de wachtwoorden veranderen.
Zodat de eigenaar er niet meer bij kan. Wat is dan het nut van zo'n account ?
De eigenaar kan altijd een nieuw wachtwoord aanvragen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

Dus u wilt eigenlijk dit forum omvormen naar het Kassa forum, terwijl u daar helemaal niet tevreden over bent?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door reggie2 »

bprosman schreef:
En kijk bv eens naar onze gewaardeerde stofzuiger ....hij post overal en veel in diverse secties .....maar altijd zinnig? Daar valt over te twisten 8)
Sterker nog, complete onwaarheden, (uit het slimme meter topic) :
Dieven kunnen hem uitlezen
Jij hebt het altijd bij het rechte eind dan??

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zit ik nu kassa te lezen ??

wat een ge …..

Gesloten