LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Gesloten
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
Moneyman schreef:
tttlocke schreef:Daarvoor geven de forumregels al voldoende houvast, samen met de toepassing van die regels in de praktijk en het feit dat forumleden tenminste wel eens berichten zien die later verwijderd blijken te zijn omdat ze tegen de regels waren.
Als dit zo zou zijn, zou dit topic uberhaupt niet bestaan. Juist in de toepassing gaat er veel fout.
Die toepassing moet dan ook beter.

Alle berichten die grensoverschrijdend zijn, met commentaar van de moderatie, laten staan is een paardenmiddel en geen oplossing van het probleem. Bij voldoende kwaliteit in de moderatie, is zo'n ingreep niet nodig.
Soms is een paardemiddel nodig om de boel flink op te schudden. :wink:

Een grensoverschrijdende reactie laten staan met daaronder de reactie van de moderatie maakt wel even heel inzichtelijk wat zij onder grensoverschrijdend reageren verstaan. Dat kan van persoon tot persoon natuurlijk ook nog eens verschillen.
Als voorbeeld : nu heeft medeforummer @newmikey kennelijk een grens overschreden en is zijn reactie stante pede verwijderd na een melding hiervan en ik had die reactie nog niet eens gezien. Het gevolg oa is dat @ newmikey ermee is gestopt.
Was zijn reactie wel zodanig grensoverschrijdend?
Een iemand vond deze reactie dus niet ok en meldt deze , maar misschien hadden 50 andere forummers er helemaal geen moeite mee gehad en had slechts die ene melder wat lange tenen?

Ik pleit dus nog steeds voor : vooralsnog laten staan en dan ook meerderde meldingen mogelijk maken . Verwijderen kan altijd nog als er significant veel meldingen zijn gekomen op een dergelijke reactie.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

tttlocke schreef:
moederslink schreef:
Radar schreef:We hebben de feedback gelezen dat u graag duidelijker vermeld ziet staan waarom berichten verwijderd worden. Hieronder de uitleg waarom we diverse berichten en passages verwijderd hebben.

In deze berichten en passages werd inhoudelijk (dus niet qua vorm) ingegaan op een ander topic, of op het doen en laten van specifieke forumleden. Ook aanvallend geformuleerde 1-op-1 berichtenwisselingen hebben we verwijderd.

U kunt het met elkaar oneens zijn, maar houdt het bij feedback op het forum (en dus niet feedback op elkaar).
U heeft hierin gelijk, echter : 1 vd suggesties in dit feedbacktopic was nu juist ook om de " foute" reacties te laten staan en daaronder de reactie van de mods hoe en waarom , door de mods , deze poster en zijn reactie wordt aangesproken
Dan wordt dit ook opgepikt door andere forummers dat een dergelijke reactie niet gewenst is.
( bv forummers die pas vanavond of morgen of volgende week een x gaan meelezen) .
Nu zijn de " foute " berichten weer verwijderd en verdwijnt de context dus weer jammer genoeg :(.
Geen goede suggestie.
Berichten zijn of toegestaan, of overschrijden grenzen die vastgelegd zijn in de forumregels, en zijn derhalve niet toegestaan.
Het is bizar om een bericht dat naar oordeel van de moderator niet geplaatst had mogen worden omdat grenzen overschreden worden, niet te verwijderen, maar slechts te voorzien van een commentaar: 'dit had u niet mogen schrijven'.
Het is niet noodzakelijk om op die wijze huidig en toekomstig forumlid tot in detail van ieder afgekeurd bericht te laten zien wat wel en niet kan. Daarvoor geven de forumregels al voldoende houvast, samen met de toepassing van die regels in de praktijk en het feit dat forumleden tenminste wel eens berichten zien die later verwijderd blijken te zijn omdat ze tegen de regels waren.
Alle overtredingen zichtbaar laten is niet noodzakelijk en biedt geen voordeel.
Zo hoort het te zijn. Inmiddels heb ik van 'iemand' een bepaalde reactie gehad, waaruit blijkt dat die 'iemand' doelbewust probeert op een permaban voor mij aan te sturen. De redactie is er over ingelicht, een enkeling hier heb ik het bericht ook toegezonden. Het was al lang duidelijk dat veel bans en waarschuwingen niet kloppen. Minimaal één persoon heeft nu dus aangegeven hier doelbewust op aan te sturen. En de moderatie doet braaf wat er gezegd wordt. En ik vermoed zo dat de betreffende 'iemand' dus ook achter de permaban van MM zat. Dáár zal de moderatie toch echt naar moeten kijken. Hoe wordt er omgegaan met meldingen. Meldingen van trollen gewoon honoreren, dat kán natuurlijk niet.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

tttlocke schreef:
moederslink schreef:
Radar schreef:We hebben de feedback gelezen dat u graag duidelijker vermeld ziet staan waarom berichten verwijderd worden. Hieronder de uitleg waarom we diverse berichten en passages verwijderd hebben.

In deze berichten en passages werd inhoudelijk (dus niet qua vorm) ingegaan op een ander topic, of op het doen en laten van specifieke forumleden. Ook aanvallend geformuleerde 1-op-1 berichtenwisselingen hebben we verwijderd.

U kunt het met elkaar oneens zijn, maar houdt het bij feedback op het forum (en dus niet feedback op elkaar).
U heeft hierin gelijk, echter : 1 vd suggesties in dit feedbacktopic was nu juist ook om de " foute" reacties te laten staan en daaronder de reactie van de mods hoe en waarom , door de mods , deze poster en zijn reactie wordt aangesproken
Dan wordt dit ook opgepikt door andere forummers dat een dergelijke reactie niet gewenst is.
( bv forummers die pas vanavond of morgen of volgende week een x gaan meelezen) .
Nu zijn de " foute " berichten weer verwijderd en verdwijnt de context dus weer jammer genoeg :(.
Geen goede suggestie.
Berichten zijn of toegestaan, of overschrijden grenzen die vastgelegd zijn in de forumregels, en zijn derhalve niet toegestaan.
Het is bizar om een bericht dat naar oordeel van de moderator niet geplaatst had mogen worden omdat grenzen overschreden worden, niet te verwijderen, maar slechts te voorzien van een commentaar: 'dit had u niet mogen schrijven'.
Het is niet noodzakelijk om op die wijze huidig en toekomstig forumlid tot in detail van ieder afgekeurd bericht te laten zien wat wel en niet kan. Daarvoor geven de forumregels al voldoende houvast, samen met de toepassing van die regels in de praktijk en het feit dat forumleden tenminste wel eens berichten zien die later verwijderd blijken te zijn omdat ze tegen de regels waren.
Alle overtredingen zichtbaar laten is niet noodzakelijk en biedt geen voordeel.
Zo hoort het te zijn. Inmiddels heb ik van 'iemand' een bepaalde reactie gehad, waaruit blijkt dat die 'iemand' doelbewust probeert op een permaban voor mij aan te sturen. De redactie is er over ingelicht, een enkeling hier heb ik het bericht ook toegezonden. Het was al lang duidelijk dat veel bans en waarschuwingen niet kloppen. Minimaal één persoon heeft nu dus aangegeven hier doelbewust op aan te sturen. En de moderatie doet braaf wat er gezegd wordt. En ik vermoed zo dat de betreffende 'iemand' dus ook achter de permaban van MM zat. Dáár zal de moderatie toch echt naar moeten kijken. Hoe wordt er omgegaan met meldingen. Meldingen van trollen gewoon honoreren, dat kán natuurlijk niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:Het topic zakt weg. Iemand nog suggesties wat het forum betreft? Ik niet voor het moment.
Ja , vooruit nog 1 dan en ook al eerder gesuggereerd :
wat mij betreft : heel graag die rode uitbreiden met bv : wel goed , minder geslaagd , is constructief , vind dat een melding waard etc etc .
( Ik vind n.l niet alles leuk :) )

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:....

Een grensoverschrijdende reactie laten staan met daaronder de reactie van de moderatie maakt wel even heel inzichtelijk wat zij onder grensoverschrijdend reageren verstaan. Dat kan van persoon tot persoon natuurlijk ook nog eens verschillen.
Als voorbeeld : nu heeft medeforummer @newmikey kennelijk een grens overschreden en is zijn reactie stante pede verwijderd na een melding hiervan en ik had die reactie nog niet eens gezien. Het gevolg oa is dat @ newmikey ermee is gestopt.
Was zijn reactie wel zodanig grensoverschrijdend?
Een iemand vond deze reactie dus niet ok en meldt deze , maar misschien hadden 50 andere forummers er helemaal geen moeite mee gehad en had slechts die ene melder wat lange tenen?

Ik pleit dus nog steeds voor : vooralsnog laten staan en dan ook meerderde meldingen mogelijk maken . Verwijderen kan altijd nog als er significant veel meldingen zijn gekomen op een dergelijke reactie.
Grensoverschrijdend gedrag wordt niet minder grensoverschrijdend door het met commentaar intact te laten.
Een bericht dient niet verwijderd te worden sec omdat het gemeld is.
Het is geen kwestie van meeste stemmen gelden. De moderator beslist.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Revoked »

Henk Toeter schreef:Dat newmikey vertrekt is goed nieuws voor kwaliteit van dit forum.
Nou, maak het forum nòg kwalitatief beterderderder.....

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog even, en er blijft niets van het forum over.

Misschien is dat nog wel beterderderderderder.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

witte angora schreef:IJkpunt
(even uitproberen).
Henk Toeter schreef:Dat newmikey vertrekt is goed nieuws voor kwaliteit van dit forum.
Ik ben het beslist niet met je eens, maar:
Radar schreef:U kunt het met elkaar oneens zijn, maar houdt het bij feedback op het forum (en dus niet feedback op elkaar).
Excuses, De inhoud van mijn vorige bericht gaat te ver en is zeker niet netjes. Waarschijnlijk (hopelijk) wordt deze gemeld door iemand en verwijderd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Henk Toeter schreef:
witte angora schreef:IJkpunt
(even uitproberen).
Henk Toeter schreef:Dat newmikey vertrekt is goed nieuws voor kwaliteit van dit forum.
Ik ben het beslist niet met je eens, maar:
Radar schreef:U kunt het met elkaar oneens zijn, maar houdt het bij feedback op het forum (en dus niet feedback op elkaar).
Excuses, De inhoud van mijn vorige bericht gaat te ver en is zeker niet netjes. Waarschijnlijk (hopelijk) wordt deze gemeld door iemand en verwijderd.
Ik heb mijn eigen bericht gemeld. Het is een testje om te zien of het lukt een ruzie of een op-de-man-discussie te stoppen. Dat stoppen lukte niet omdat anderen nog even doorgingen (maar dat zou dus in een ander topic ná het ijkpunt tot een lichte waarschuwing kunnen leiden). Wat wel lukte is dat jij even wakker werd geschud (en dat hebben we allemaal wel eens nodig, ik net zo goed).

Misschien dat het zou kunnen werken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

@tttlocke :
de moderator beslist, dat klopt, maar er zijn meerdere moderators met misschien een andere afweging.
En als meerdere forummers kunnen reageren/ melden kun je als moderator toch wel laten meewegen hoeveel gebruikers het er dan ook niet mee eens zijn. Soms is : " de meeste stemmen gelden " niet verkeerd , i.p.v met de botte bijl hakken na 1 melding .
Democratisch en niet dictatoriaal en zo krijgt alleen een trol dan ook geen kans meer .
Maar .....we hoeven het niet met elkaar eens te zijn , het is slechts feedback geven :wink:

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Henk Toeter schreef:Dat newmikey vertrekt is goed nieuws voor kwaliteit van dit forum.
Ik dacht dat u dit juist deed om te provoceren.

Maar wellicht kunt u uw eigen reactie ook melden?

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door BL2 »

Is het niet een super idee om alle beterweters, kemphaantjes, verbannen leden en zichzelf heel belangrijk vindende leden en een handje vol moderatoren eens bij elkaar in een zaaltje te zetten ?
Dit moet toch na zo'n 1200 berichten een enorm vermakelijk geheel worden, goed voor hoge kijkcijfers.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:Alle berichten die grensoverschrijdend zijn, met commentaar van de moderatie, laten staan is een paardenmiddel en geen oplossing van het probleem. Bij voldoende kwaliteit in de moderatie, is zo'n ingreep niet nodig.
Het weg halen draagt juist bij aan dat er veel van dit soort berichten worden geplaatst.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deel 2 lijkt meer 2e keus te worden.

Ik lees nauwelijks Feedback op hoe je het forum kunt verbeteren en maar klagen over uitgevoerde verwijderde dingen!
Wel vreemd dat hoewel ik vaak andere reacties hier kreeg van vele juist mijn berichten staan bleven?????

Ik zal zeker niemand voor rotte Vis uitmaken maar een aantal lijken wel zwaar over de THT datum te zijn!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

STOP! (test)
stofzuigertje schreef:
Ik zal zeker niemand voor rotte Vis uitmaken maar een aantal lijken wel zwaar over de THT datum te zijn!
Radar schreef:U kunt het met elkaar oneens zijn, maar houdt het bij feedback op het forum (en dus niet feedback op elkaar).

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een zeer wijze slimme kater zal zeker geen bedorven vis eten dus ik bedoelde vooral enkele andere forum leden!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Revoked »

Wat dit forum nodig heeft zijn zinvolle bijdragen. En zeker geen leden die in hun eigen wereld leven en altijd maar vinden dat ze gelijk hebben.
Ik hou maar eens op met reageren , het is toch nooit goed, anderen weten het beter en nieuwe aanwas zien we toch niet.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hvff »

Kijk eens of dit forum na al deze ophef nog wel serieus wordt genomen c.q. rendabel is ? Het gaat natuurlijk wel om belastinggeld.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door crazyme »

fonsflons schreef: Hoe moeilijk kan het zijn voor een 'instelling' als radar om bij duidelijke vragen als eerste antwoord een correct antwoord te plaatsen. En dan mag daarna de rest van het forum zijn of haar mening mag geven
Dat gaat om twee redenen niet gebeuren :

De aangebrachte case is nooit compleet. Niet alle relevante feiten en omstandigheden worden gemeld.

En wanneer je als radar juridisch advies geeft zou je ook aansprakelijk kunnen worden gesteld wanneer het advies ergens verkeerd uitpakt.

stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een duidelijke vraag is natuurlijk ook meer kans op goede antwoorden!

Maar als ik zeg dat mijn ouders zich in hun graf omdraaiden afgelopen nacht.... dan hoop ik dat de deksels op hun Urnen goed vast zitten! :mrgreen:

Ja, hier kun je behalve enige Humor niets mee, maar zo zijn vele vragen ook.
Door niet gelijk te antwoorden maar eerst meer info te vragen en hopen op aanvullende info.....
Wij moeten niet gelijk een perfect antwoord op halve vraag willen geven.

Als iemand een printer retour wil sturen en ik heb enkele weken nodig om antwoord op Merk & Type te krijgen....
Ik hoopte op HP met printkop op Cartridge en helaas.... verwijderen cartridge betekend uitdrogen en niet gebruiken ook.
Dus het type printkop en waar deze zit is bepalend of je iets terug kunt sturen!

Ook geen antwoord op of de pagina's die hij printen erg slecht waren en heeft hij die als bewijs ingestuurd!
Dan krijg je koffie erbij, geen idee maar ter vergelijking noemde iemand dat apparaat na 1x testen....
Ja dan dwaal je af en word het een teringzooi!

Advies; Stel bij onduidelijke vraag eerst een extra vraag voor aanvullende antwoorden en probeer niet te reageren als iemand iets afdwaalde naar totaal ander onderwerp.
Er zijn topics met perfecte antwoorden op iets wat nooit gevraagd is, en de vraag zelf bleef niet beantwoord.

Laten we eerst eens goed de vraag lezen en niet op elkaar reageren.
Ze willen Feedback en geen Feed Black door elkaar zwart te maken!

Gesloten