Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
16 sep 2020 21:31
En toch vond ik Juliana leuker. Prins Bernhard noemde haar "mammie".
Tja, mammie en daarom hield hij er twee minnaressen op na. Want daar is “mammie” toch niet voor.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Koning Willem 2 en koningin Anna Palowna vond ik lever dan het huidige stel.
Naar koningin Anna Paulowna is een polder en een boom vernoemd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, als het op vernoemingen aankomt kun je nog altijd een WA-pils in een grote maxima-fles bedenken.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Leuker? Greet Hofmans-affaire, Cuba-crisis, BB-foldertjes in de bus, Nieuwmarktrellen, ruilverkavelingsrellen bij Tubbergen, gewelddadige smokkelaars, havenstaking, gijzelingen (Drente, Den Haag), bomaanslag op Aad Kosto, Lockheed-affaire. Ja, vroeger was het echt veel leuker.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Inderdaad, vroeger was alles veel leuker dan nu.
Op het hoogtepunt van de pestepidemie ging de Zuidlaardermarkt gewoon door.

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

J. Deltoer schreef:
16 sep 2020 19:46
Als we alle kosten van het gehele koningshuis zouden tellen zouden we een mega besparing kunnen doen door die te vervangen door een enkele president. Misschien zou Frans Timmermans die job er nog wel bij kunnen doen.
Kosten als argument tegen het koningshuis. Vind ik ook een onbelangrijk argument. Op de totale overheidsbegroting stelt dat niks voor. Of er nou wel of geen monarchiebonus is.

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Bob Schurkjens schreef:
16 sep 2020 21:05
Geef mij het Duitse staatsbestel maar. Dat is van deze tijd. Helaas was er wel WO II voor nodig om het tot stand te laten komen.
WO I bedoel je denk ik

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
16 sep 2020 22:55
Bob Schurkjens schreef:
16 sep 2020 21:31
En toch vond ik Juliana leuker. Prins Bernhard noemde haar "mammie".
Tja, mammie en daarom hield hij er twee minnaressen op na. Want daar is “mammie” toch niet voor.
Gelukkig was Bernhard wel de enige man die zich tot vreemdgaan genoodzaakt zag !
Het is overigens wel altijd de man die 'vreemd' gaat, vrouwen stellen zich meestal eerst voor, zodat het daarmee een wat meer gelegitimeerde actie wordt. :oops:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

JozJan schreef:
17 sep 2020 09:50
J. Deltoer schreef:
Als we alle kosten van het gehele koningshuis zouden tellen zouden we een mega besparing kunnen doen door die te vervangen door een enkele president. Misschien zou Frans Timmermans die job er nog wel bij kunnen doen.
Kosten als argument tegen het koningshuis. Vind ik ook een onbelangrijk argument. Op de totale overheidsbegroting stelt dat niks voor. Of er nou wel of geen monarchiebonus is.
Alles wat u vind mag u houden, maar dan wel zelf de totaal uit de hand gelopen kosten betalen voor deze folklore en niet van mijn dure belastingcenten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
17 sep 2020 10:47
JozJan schreef:
17 sep 2020 09:50
J. Deltoer schreef:
Alles wat u vind mag u houden, maar dan wel zelf de totaal uit de hand gelopen kosten betalen voor deze folklore en niet van mijn dure belastingcenten.
Hoef jij dan ook niet te delen in de 4 à 5 miljard die de monarchie onze begroting jaarlijks oplevert?

scontra

J. Deltoer schreef:
17 sep 2020 10:47

Wat heeft u eigenlijk voor die belastingcenten betaald, als ik tenminste zo vrij mag zijn om dat te vragen .

Leve de folklore trouwens, of ziet u (liever) Wilders als President, Baudet als eerste minister, Asscher op financiën en Jesse verantwoordelijk voor economische zaken als een redelijk alternatief.

De beveiliging die Wilders en consorten "helaas" nodig hebben doet ook een flinke aanslag op uw vrijwillige bijdrage tot het algemeen nut, maar daar hoor ik u vooralsnog niet over.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kunt u aangeven waarom u helaas tussen aanhalingstekens zet?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De nuchtere Westfries Gerrit Zalm komt uit op 39 miljoen kosten. Een vermogensbeheerder tovert 4 à 5 miljard opbrengsten uit de hoge hoed:

https://www.businessinsider.nl/koningsh ... iljard-op/

Ik vind het een dun verhaal, die 4 à 5 miljard.

Moneyman

Klopt, er is kritiek op. Mijns inziens in het natte-vinger-werk. Maar zelfs als het in werkelijkheid maar een kwart van die veronderstelde opbrengst is, dan is dat nog altijd meer dan drie keer zoveel als de kosten (die in werkelijkheid 300 à 400 miljoen zouden bedragen).

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo beroerd doet WA het niet en met een president heb je weer andere problemen.

Moneyman

Eens. Van mij mogen WA en M blijven zitten.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Ok, ik maakte mij gisteren nog sterk voor David Palmer, de enige die een onnodige oorlog voorkomen heeft. Ik heb echter net gezien dat dit helaas geen optie meer is.

scontra

Een President en z'n gevolg werken natuurlijk wel geheel kosteloos voor de natie en dat kan van Zijne Majesteit en z'n gevolg niet worden gezegd.. :wink:
Trouwens, een President moet jaren na zijn vertrek ook nog door de natie worden betaald en beveiligd en als het een beetje tegen zit, dan komt er elke vier jaar weer eentje bij op de lijst van niet te herplaatsen personen.
Of dat nu goedkoper is dan de huidige situatie valt denkelijk te betwijfelen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Van mij mogen ze ook blijven, het is toch een verbindende factor.
Het enige dat ik niet kan uitstaan is dat ze geen cent belasting betalen plus hun geld naar belastingparadijzen sluizen en er krampachtig nogal stiekem wordt gedaan over hun inkomsten en alle kosten.
Rutte verdedigt hen te vuur en te zwaard: " het is nu eenmaal zo afgesproken " ......punt. :evil:

Moneyman

Ik moest bij het kijken van dit filmpje toch even denken aan wat er op dit forum vaak gebeurt :D

Zoals Dijkhof vanaf minuut 7:10 zegt: "uw vergelijkingen zijn inderdaad makkelijker te verteren dan mijn ingewikkelde uitleg, omdat iets nu eenmaal soms heel ingewikkeld is :mrgreen: ".

Plaats reactie