Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze

Re: Wat kan er beter aan het Radar Forum?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Topics waarin medische adviezen worden gevraagd zouden direct gesloten moeten worden.
Mensen die medische adviezen geven, zouden op zijn minst een waarschuwing moeten krijgen.

ilankroon

Ongelezen bericht door ilankroon »

Mensen helpen herinneren om een eventuele oplossing te posten nadat ze een topic hebben geopend.
Het is vrij irritant dat je een topic leest en nergens meer van TS hoort.
Ook een andere kleur voor de naam TS zodat je ziet als hij reageert (of een badge (TopicStarter).

nicolesw1981

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Zoals hier al vermeld worden topic starters vaak negatief benaderd. Geen wonder dat ze dan niet meer terugkomen. Ook worden topics vaak 'gekaapt' doordat mensen in hun reactie op een topic met elkaar in discussie gaan. Is het misschien een idee om met waarschuwingen te werken in dit soort gevallen? En dat een x aantal waarschuwingen een ban oplevert?

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als er teveel wordt geliked, kan ik de laatste regel van de bijdrage niet meer lezen.

Lowieze

sake1987 schreef:
14 apr 2021 12:08
Als er teveel wordt geliked, kan ik de laatste regel van de bijdrage niet meer lezen.
Heb ik op de iPhone ook, hem een kwartslag draaien en het is opgelost.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Geprobeert maar werkt bij mij niet. Ik zit dan tegen de zijkant van mijn telefoon aan te kijken.

Maar serieus: als iedereen sake1987 zijn opmerking liked wordt het 'probleem' visueel duidelijk.

Lowieze

fonsflons schreef:
14 apr 2021 12:40
Geprobeert maar werkt bij mij niet. Ik zit dan tegen de zijkant van mijn telefoon aan te kijken.

Maar serieus: als iedereen sake1987 zijn opmerking liked wordt het 'probleem' visueel duidelijk.
Je kunt het probleem al zien onder de reactie van Grun van 13-4, 15.56 u.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschien iets van een time-constraint op die lijst met onbeantwoorde topics? Zeg na 30 dagen geen antwoord, uit die lijst? Nu staan er nog onbeantwoorde topics uit 2016 in mijn overzicht.

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Radar schreef:
13 apr 2021 11:33
Beste gebruikers,

Binnenkort krijgt de Radar-website een grote update. Het forum is ook aan de beurt, dus bij dezen willen we jullie de kans geven om verbetersuggesties te doen. Wat werkt volgens jou niet helemaal lekker? Welke functies zou je graag zien verdwijnen, of wat zou voor jou juist een toevoeging zijn? Dit kan van alles zijn. Denk dus ook zo breed mogelijk, met als uitgangspunt: wat maakt voor mij de ervaring op dit forum beter?

Om dit topic overzichtelijk te houden even aandacht voor de volgende punten:
-Post hier alleen serieuze (!) suggesties. Aub geen discussies over andermans suggestie of andere offtopic-berichten, dit maakt het voor ons makkelijker om alles te bundelen. Berichten zonder concreet voorstel worden verwijderd.
-Ben je het eens met andermans suggestie? Geef deze post dan een like.

Uiteraard kunnen we niet beloven dat we met alle suggesties iets gaan doen, maar we hopen dat jullie vanuit de gebruikerskant met goede ideeën komen. We kijken uit naar de reacties! Alvast bedankt!
Is afhankelijk van wat RADAR wilt met het forum. Als jullie een forum willen in het verlengde van wat RADAR is, een consumentenprogramma, dan zouden jullie:
1. Beter en strikter kunnen selecteren op ingebrachte onderwerpen.
2. De huisregels strikter hanteren en handhaven door sneller ingrijpen
3. Nieuwe onderwerpen pas toelaten na gezien te zijn door een moderator
4. 16 uur's moderatie invoeren. Tussen 22 uur en 6 uur geen reacties of inbreng nieuwe onderwerpen toestaan
5. Reacties beperken tot 100 - 150 woorden
6. Meldknop weghalen. Werkt alleen maar polarisatie en misbruik in de hand.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Had geen zin om 3 pagina's door te lezen dus misschien is het wel genoemd.
Ik zou voor meer moderatie kiezen. Sommige bijdragen (in mijn ogen veel te veel) worden gekaapt en belanden in een oeverloze discussie waar niemand mee geholpen is omdat ze niet meer gelezen worden. Als er meer dan 2 pagina's staan is de kans groot dat eerdere bijdragen niet meer gelezen worden en daardoor nog meer zinloze bijdragen gegeven worden.
Zie bijvoorbeeld algemeen-f162/coronavirus-algemeen-topi ... 96331.html. Dit is al deel 2 en er zijn als 74 pagina's. Dat leest niemand en is dus feitelijk ook niet nuttig meer, ook al omdat de titel geen informatie geeft waar het over gaat. De tekst Algemeen is namelijk letterlijk te algemeen.
Of bijvoorbeeld internetproviders-f68/maakt-ziggo-belof ... 96604.htmlEen simple vraag die met ja of nee beantwoord kan worden, eventueel met meer informatie. Maar het gaat nu ook al weer over van alles wat niets met de vraag te maken heeft.
Daar zou meer moderatie echt wel iets aan kunnen doen.

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

Lady1234 schreef:
13 apr 2021 11:39
“Vind dit topic leuk” zou aangevuld kunnen worden met bijvoorbeeld “eens” of “tegen” of iets dergelijks.
Juist. Dit is een hele goeie.
"Leuk" komt ook een beetje kinderachtig over. Iets hoeft helemaal niet leuk te zijn, maar je kunt het er wel mee eens zijn.

Plussen is ook een optie.
"Tegen" of een "min" vind ik een beetje op de man, dan krijg je afz**ken en het komt ook weer anders over dan "eens", "voor" of "plus".

zeug

Ongelezen bericht door zeug »

Is dit forum niet een beetje versleten ? Of te wel toe aan het pensioen ?

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Of is het varken rijp voor de slacht?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De zoekfunctie op het forum is snert. Om bijvoorbeeld trolletjes op te sporen moet de zoekfunctie hoognodig verbeterd worden.

Voorbeeld: Wanneer je zoekt op

Goede avond

Dan krijg je alle postings waar de woorden goede en/of avond in voorkomen. Maak je er goede+avond of "goede avond" van, dan wordt dit probleem niet opgelost. Terwijl dat gangbare zoekmethodes zijn.

Trunkeren werkt dan weer wel.

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

Inderdaad, Bob Schurkjens, want ik had hier gereageerd en hoorde daarna niets meer.

Volgens mij had ik mij zelfs vóór mijn reactie al geabonneerd.

Sorry, het was niet Bob Schurkjens. Even zoeken.

Het was NeoDutchio op pagina 1. (Automatisch aanvinken dat je een reactie wil).

Ik vind dit echt een extreem gebruikersonvriendelijk forum. Er valt zéér veel te verbeteren.

De complete lay-out staat mij tegen. Kijk eens bij de NS Community: véél beter!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sira schreef:
14 apr 2021 18:59
Juist. Dit is een hele goeie.
"Leuk" komt ook een beetje kinderachtig over. Iets hoeft helemaal niet leuk te zijn, maar je kunt het er wel mee eens zijn.
Het is pas een probleem op het moment dat iemand zich hier meld die net iemand heeft die is overleden.

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

Bob Schurkjens schreef:
16 apr 2021 01:24
De zoekfunctie op het forum is snert. Om bijvoorbeeld trolletjes op te sporen moet de zoekfunctie hoognodig verbeterd worden.

Voorbeeld: Wanneer je zoekt op

Goede avond

Dan krijg je alle postings waar de woorden goede en/of avond in voorkomen. Maak je er goede+avond of "goede avond" van, dan wordt dit probleem niet opgelost. Terwijl dat gangbare zoekmethodes zijn.

Trunkeren werkt dan weer wel.
Je zoekt dan ook verkeerd, het is goedenavond, je bent het ennetje vergeten ;-))

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

:(

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laat maar

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je het over de lay-out hebt zou ik het toch wat frisser, sprankelender, kleurrijker willen hebben. Het is nu net of je ergens op de Noordpool terecht komt.

Nou moet ik zeggen dat, en dat weten we allemaal, veel nieuwe bezoekers een plons in dit forum ook meteen als een koud bad ervaren, maar dat heeft met de lay-out verder weinig van doen.

Plaats reactie