Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
breien

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door breien »

Zelfs als ik opgeroepen word dan kan ik niet worden gevaccineerd.
Het bord, vaccinatie locatie wijst in de richting waar fietsers en wandelaars niet mogen komen.
Ik heb geen auto.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik val er ook niet over, iemand anders viel wel ergens over, waarop weer iemand anders een toepasselijk voorbeeld gaf. Voor veel taalkwesties geeft taaladvies.net een net taaladvies. Het leek mij nuttig om daar even op te wijzen.

Nu ik toch bezig ben, in de zon genietend van het resultaat van mijn tuinarbeid, wijs ik meteen ook maar op het Verwarwoordenboek. Leuk en leerzaam.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker leuk.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me persoonlijk wel af hoe je nu om zou moeten gaan met zo'n petitie zoals nu tegen dat 538-evenement in Breda.

Uiteraard zijn er veel mensen tegen dat evenement aan het aantal ondertekeningen te zien. Echter vraag ik me af hoeveel mensen aan de andere kant voor zijn. Kijk alleen maar aan het aantal mensen dat geprobeerd hebben een kaartje te bemachtigen.

Dadelijk krijg je dat ze het hierom gaan afgelasten en dan krijg je weer een petitie om het door te laten gaan. In mijn ogen is een petitie altijd een moeilijk iets, omdat het altijd maar 1 kant is.

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Zou het niet om het idee gaan dat er nu een relatief beperkte groep kan gaan feesten, terwijl veel meer mensen snakken naar een simpel terrasje?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat evenement in Breda is natuurlijk een belachelijke toestand. De terrassen van de normale horeca mogen volgens de regels niet open. En dan zou 538 hartje stad met hun eigen eten en drinken daar zoiets kunnen organiseren?

Het is voor de bezoekers te hopen dat ze niet iets krijgen, want Amphia is vol.

snellie

Hoeveel van die rare fieldlabexperimenten gaan we nog krijgen voordat de winkels weer open mogen?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

10 duizend mensen op een feestje als proef, maar de winkels en terrasjes gesloten is ook wel een erg vreemde zaak.
Gooi dan de winkels en de terrassen open en laat de mensen gedoseerd binnen.
Daar heb je meer aan snap het verzet hiertegen wel.

Erthanax

De freule zei het lang geleden al: "Dit is gekkenwerk."

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

De freule was haar tijd ver vooruit.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
18 apr 2021 19:45
De freule zei het lang geleden al: "Dit is gekkenwerk."
Idd gekkenwerk! :o 10.000 mensen daar aan het feesten . En waarom moet dat bijna 1 miljard (!!!) kosten ??
Allemaal proef events en er volgen er nog méér.
Ik kan ook met een smartphone van iemand anders daar naar binnen.
Er zijn nog maar zo weinig ingeënt.

snellie

Ik pleit voor een fieldlabexperiment in Den Bosch: alle terrasjes open met maximaal 25 bezoekers per terras. Waar vraag ik dit aan? Dat miljard steek ik dan wel in eigen zak :D
Ik neem wel genoegen met 10 miljoen.

Erthanax

Die 1,1 miljard is gelukig niet alleen voor dat feestje van John de Mol met 10.000 gasten. Maar ik vind het wel heel, heel erg veel geld voor die experimenten. Een deel had beter besteed kunnen worden aan een degelijke en voortvarende aanpak van de vaccinatie.

Erthanax

snellie schreef:
18 apr 2021 20:21
Ik pleit voor een fieldlabexperiment in Den Bosch: alle terrasjes open met maximaal 25 bezoekers per terras. (...)
Dan pleit ik voor een uitgebreid fieldlab in Club Paradise :D

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
18 apr 2021 20:23
Die 1,1 miljard is gelukig niet alleen voor dat feestje van John de Mol met 10.000 gasten. Maar ik vind het wel heel, heel erg veel geld voor die experimenten. Een deel had beter besteed kunnen worden aan een degelijke en voortvarende aanpak van de vaccinatie.
Want? Daar is geld tekort waardoor het geld van deze testen in had kunnen helpen?
Zo niet, dan kan je het natuurlijk nog steeds teveel geld vinden, maar dat brengt natuurlijk niet meer vaccins beschikbaar en lost ook niet de problemen met AZ en janssen op.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Maar het is toch onze wijze/alwetende overheid die dit samen met de Mol organizeerd/faciliteerd?
Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Volgens mij heb je het goed @ scharrels chipper. Zonde van het geld.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het ging me niet zozeer om de redenen de petitie te tekenen. Het ging me er meer om dat het eigenlijk onmogelijk is daar iets mee te doen. Zoals ik kon zien hebben nu 200.000 mensen die petitie getekend en zijn dus tegen dat feest. Dat zou dus in theorie kunnen betekenen dat alle andere inwoners van Nederland voor dat feest zijn, maar natuurlijk is dat niet zo. Over het algemeen kan het de meeste mensen waarschijnlijk weinig boeien.

Maar je kan niet zeggen dat met die petitie de meerderheid heeft gesproken, dus kun je er ook geen consequenties aan verbinden. Wat dat betreft is het een hele vreemde situatie en zou misschien de drempel voor zo'n petitie een stuk hoger moeten liggen.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 21:00
Het ging me niet zozeer om de redenen de petitie te tekenen. Het ging me er meer om dat het eigenlijk onmogelijk is daar iets mee te doen. Zoals ik kon zien hebben nu 200.000 mensen die petitie getekend en zijn dus tegen dat feest. Dat zou dus in theorie kunnen betekenen dat alle andere inwoners van Nederland voor dat feest zijn, maar natuurlijk is dat niet zo. Over het algemeen kan het de meeste mensen waarschijnlijk weinig boeien.

Maar je kan niet zeggen dat met die petitie de meerderheid heeft gesproken, dus kun je er ook geen consequenties aan verbinden. Wat dat betreft is het een hele vreemde situatie en zou misschien de drempel voor zo'n petitie een stuk hoger moeten liggen.
Begreep dat een veel groter aantal mensen een kaartje wilden voor dat feestje?
Dus een meerderheid is voor?

Erthanax

angel1978 schreef:
18 apr 2021 20:27
Erthanax schreef:
18 apr 2021 20:23
Want? Daar is geld tekort waardoor het geld van deze testen in had kunnen helpen?
Zo niet, dan kan je het natuurlijk nog steeds teveel geld vinden, maar dat brengt natuurlijk niet meer vaccins beschikbaar en lost ook niet de problemen met AZ en janssen op.
Erg efficiënt is de vaccinatieaanpak niet. Met mogelijk iets meer geld en met meer doortastendheid zou het hele logistieke proces (van uitnodiging tot inenting) een stuk beter ingericht kunnen worden. Ook problemen rond beschikbaarheid kunnen dan beter opgevangen worden; zie bv dit artikel in Trouw.

Plaats reactie