Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

. Gefeliciteerd met het totale gebrek aan empathie, tact, inlevingsvermogen. Ik hoop, dat jullie stuk voor stuk nog wat ingrijpends meemaken en dan zelf hulp nodig hebben.
Het is juist vanuit mijn ingrijpende ervaringen dat ik een enorme walging jegens de hele psychologie heb. Ze kunnen letterlijk en figuurlijk NIETS en praten en schrijven wat af. Kost de overheid klauwen met geld, en ze verzinnen zelf problemen om maar het budget omhoog te pompen. En natuurlijk mag ook jij een mening hebben, maar een drogreden is niet geldig. Terug naar af, en bedenk een echte mening.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo wordt er veel duidelijk.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Revoked schreef:
05 mei 2021 22:42
Het is juist vanuit mijn ingrijpende ervaringen dat ik een enorme walging jegens de hele psychologie heb.
Heel spijtig dat uw ervaring met een of enkele psychologen zo ongunstig is. Ik heb er begrip voor dat die ervaring uw houding jegens "de hele psychlogie" kleurt, maar dat maakt uw oordeel niet universeel waar.
Revoked schreef:
05 mei 2021 22:42
Ze kunnen letterlijk en figuurlijk NIETS en praten en schrijven wat af.
Het tweede deel is in tegenspraak met het eerste.
Revoked schreef:
05 mei 2021 22:42
Kost de overheid klauwen met geld, en ze verzinnen zelf problemen om maar het budget omhoog te pompen.
Alle zorg is duur, ook psychologische zorg. Dat psychlogen als regel zelf problemen verzinnen om meer te verdienen geloof ik niet. Het komt ongetwijfeld voor, ook onder psychlogen zitten rotte appels en kwakzalvers, maar schering en inslag is het, volgens mij, beslist niet
Revoked schreef:
05 mei 2021 22:42
En natuurlijk mag ook jij een mening hebben, maar een drogreden is niet geldig. Terug naar af, en bedenk een echte mening.
Ik hoop dat u uw eigen aansporing ter harte neemt.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb al vaker gezegd dat ik er voor mezelf juist heel veel aan heb gehad. Dus iedere ervaring is weer anders.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ken ze ook, de hulpverleners en psychologen die er vooral zijn voor hun eigen glorie en poen, en ja, er gaat nog steeds teveel overheidsgeld door het putje. Dan nog wordt er heel veel goed werk gedaan en hebben we de (goede) hulpverleners keihard nodig.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Revoked schreef:
05 mei 2021 22:42
Het is juist vanuit mijn ingrijpende ervaringen dat ik een enorme walging jegens de hele psychologie heb. Ze kunnen letterlijk en figuurlijk NIETS en praten en schrijven wat af. Kost de overheid klauwen met geld, en ze verzinnen zelf problemen om maar het budget omhoog te pompen. En natuurlijk mag ook jij een mening hebben, maar een drogreden is niet geldig. Terug naar af, en bedenk een echte mening.
Ik vond je reactie bij een onderzoeksoproep op de verkeerde plek. Mijn mening heb ik al eerder in een ander GGZ-onderwerp gegeven. Zoals alles nu is georganiseerd, is de GGZ prima voor enkelvoudige, snel te diagnosticeren problemen, maar zodra het complexer wordt, staan alle voorschriften een goede behandeling in de weg. Dat laatste levert draaideurpatiënten op en kost meer dan het oplevert.
Het andere issue heb ik toevallig hierboven meegenomen: de wachtlijsten. Zelfs wanneer mensen gedwongen zouden moeten worden opgenomen, omdat ze een acuut gevaar voor zichzelf of anderen zijn, is er een wachtlijst van meerdere weken tot enkele maanden. Of in het geval van onze jongen: zou hij een therapie hebben gewild, dan was de wachtlijst rond de twee jaar.

Het hangt er sterk vanaf hoe je zelf in het leven staat of je de GGZ vreselijk, erg, vervelend, goed, mooi of geweldig vindt.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
07 mei 2021 23:20
Zal Moederslink zondag nog een mooie tekening krijgen van haar kindertjes?
Op mijn werk hoorde ik dat men op school er geen aandacht meer aan besteedt. Omdat er ook klasgenootjes zijn met twee pappa's.
Belachelijk.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is in ieder geval niet op elke school het geval, heb ik vandaag uit betrouwbare bron vernomen.

Helper777
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 apr 2021 16:42

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Helper777 »

Goede morgen beste mensen van het forum.
Ik ben op zoek naar een Smartwatch voor mijn dochter van 9 jaar.
Ze wil er graag 1 hebben.
Ik heb er totaal geen verstand en ervaring mee.
Wie kan mij een beetje helpen.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Kun je je dochter niet in de wacht houden 'als je tien wordt, dan krijg je een smartphone'. Die kan nog veel meer dan een smartwatch.
breien schreef:
07 mei 2021 23:20
Op mijn werk hoorde ik dat men op school er geen aandacht meer aan besteedt. Omdat er ook klasgenootjes zijn met twee pappa's.
Overdreven politieke correctheid. Geef dit maar op je werk terug aan die ouders. Komt uit een mannenhuishouding :P
Hoe doet die school dat met éénoudergezinnen of met kinderen, waarvan de vader of moeder al is overleden?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan wordt er iets voor Oma geknutseld :D

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Mijn vader is jong overleden. Ik weet nog dat er op de basisschool met vaderdag ik wat voor mijn moeder mocht knutselen.
De anderen moesten allemaal een sigaar (van een keukenrol) voor hun vader maken terwijl ik een mooie bloem voor mijn moeder mocht maken. Vond dat veel leuker en mijn klasgenoten ook.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een sigaar maken voor papa, daar hoef je als leerkracht tegenwoordig niet meer mee aan te komen :D

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt is ook bijna 40 jaar geleden. Maar heeft dus wel indruk op mij gemaakt anders was ik het allang vergeten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ma Flodder om er maar een te noemen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 mei 2021 23:25
breien schreef:
07 mei 2021 23:20
Op mijn werk hoorde ik dat men op school er geen aandacht meer aan besteedt. Omdat er ook klasgenootjes zijn met twee pappa's.
Belachelijk.
Inderdaad. En gelukkig niet waar.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier las iemand mee en riep 'Luizenmoeder' ;)


Iets anders. Beetje bijgelezen vandaag en Radar gaat van 38 naar 24 uitzendingen, omdat de kijkers te oud zijn? Als ik zie wie hier nieuwe topics starten, dan schat ik die mensen ergens tussen de 20 en 49 jaar en ik denk, dat de NPO iets heeft gemist. In mijn Umfeld kijken de meesten alleen nog het nieuws op een tv-zender, verder alles online.
Moeten we een petitie starten om Radar aan meer uitzendingen te helpen en alle programma's van NPO ook online op de grote platforms zoals YouTube te krijgen?

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

Doe wat je niet laten kunt. Maar wat mij betreft hoeft het niet.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
08 mei 2021 19:46
Radar gaat van 38 naar 24 uitzendingen, omdat de kijkers te oud zijn?
Geen idee wat de werkelijke reden is. Wat ik wel weet is dat van de week ergens stond dat overwogen wordt om helemaal met Radar te stoppen. Best kans dat de vermindering in het aantal uitzendingen een eerste aanzet is daartoe. Als dat zo is ben je een knappe jongen om die beslissing terug te laten draaien.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is meer een ergernis, dat zo steeds minder interessante programma's in het Nederlands zijn en dan denk ik, wie hier belasting betaalt, mag toch wel iets verwachten voor dat (weinige) geld, dat de moeite waard is?

Petitie laat ik graag aan anderen over, misschien is het nodig. Ik begin er hier over omdat de moderatie meeleest. Misschien komt iemand nog met een invalshoek, die weer helpt programma's als Radar overeind te houden. Wat mij betreft is de titel goed, maar mag de formule iets spannender worden.
Laatst gewijzigd door Jablan op 08 mei 2021 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie