Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt is ook bijna 40 jaar geleden. Maar heeft dus wel indruk op mij gemaakt anders was ik het allang vergeten.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Belachelijk om een sigaar met vaders te associëren. Er zijn ook moeders die graag een sigaar roken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ma Flodder om er maar een te noemen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 mei 2021 23:25
breien schreef:
07 mei 2021 23:20
Op mijn werk hoorde ik dat men op school er geen aandacht meer aan besteedt. Omdat er ook klasgenootjes zijn met twee pappa's.
Belachelijk.
Inderdaad. En gelukkig niet waar.

breien

Moneyman schreef:
08 mei 2021 16:03
Lady1234 schreef:
07 mei 2021 23:25
breien schreef:
07 mei 2021 23:20
Op mijn werk hoorde ik dat men op school er geen aandacht meer aan besteedt. Omdat er ook klasgenootjes zijn met twee pappa's.
Belachelijk.
Inderdaad. En gelukkig niet waar.
Wel waar. Mijn collega vertelde het.
Ik hoorde het wel. Misschien dat het feit niet waar is.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier las iemand mee en riep 'Luizenmoeder' ;)

Iets anders. Beetje bijgelezen vandaag en Radar gaat van 38 naar 24 uitzendingen, omdat de kijkers te oud zijn? Als ik zie wie hier nieuwe topics starten, dan schat ik die mensen ergens tussen de 20 en 49 jaar en ik denk, dat de NPO iets heeft gemist. In mijn Umfeld kijken de meesten alleen nog het nieuws op een tv-zender, verder alles online.
Moeten we een petitie starten om Radar aan meer uitzendingen te helpen en alle programma's van NPO ook online op de grote platforms zoals YouTube te krijgen?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Doe wat je niet laten kunt. Maar wat mij betreft hoeft het niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
08 mei 2021 19:46
Radar gaat van 38 naar 24 uitzendingen, omdat de kijkers te oud zijn?
Geen idee wat de werkelijke reden is. Wat ik wel weet is dat van de week ergens stond dat overwogen wordt om helemaal met Radar te stoppen. Best kans dat de vermindering in het aantal uitzendingen een eerste aanzet is daartoe. Als dat zo is ben je een knappe jongen om die beslissing terug te laten draaien.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is meer een ergernis, dat zo steeds minder interessante programma's in het Nederlands zijn en dan denk ik, wie hier belasting betaalt, mag toch wel iets verwachten voor dat (weinige) geld, dat de moeite waard is?

Petitie laat ik graag aan anderen over, misschien is het nodig. Ik begin er hier over omdat de moderatie meeleest. Misschien komt iemand nog met een invalshoek, die weer helpt programma's als Radar overeind te houden. Wat mij betreft is de titel goed, maar mag de formule iets spannender worden.
Laatst gewijzigd door Jablan op 08 mei 2021 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Tja, persoonlijk vind ik dat er veel leuke programma's gemaakt worden.
De van rossums , red light, even tot hier, oogappels, vroege vogels. Wat ik zo kan bedenken waar ik naar kijk. Radar kijk ik nooit eigenlijk.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kijk liever naar Beste Zangers :wink:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Al die serieuze boomerprogramma's (Radar, Andere tijden, Zembla, Argos, enz.) daar zet toch geen jongere zijn televisietoestel voor aan op het juiste tijdstip, te vinden in de radiobode?

Nee, dan de pareltjes die Frans Klein graag ziet (Tik 'm aan, Showcolade, Jandino's Bezorgservice, De bluffer) daar zit werkelijk niemand op te wachten. Dramatisch lage kijkcijfers, zowel lineair als online. Wat een treurigheid. (Hier zijn de Van Rossems is gelukkig weer terug :D)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Zulke programma's als op I van Jandino en ook op I dat Showcolade een aanfluiting ! Ik kon er maar 5 minuten naar kijken.
En dat is ook op de Publieke Omroep , belastinggeld.
Waarom komt Radar dan nu nog maar 2x per maand of zo ?
Wat is de reden ?
En " Andere Tijden " gaat ook verdwijnen :( .
Jongeren kijken geen TV vlg mij en zeker geen NED 1-2-3.

witte angora

Jablan schreef:
08 mei 2021 22:08
Het is meer een ergernis, dat zo steeds minder interessante programma's in het Nederlands zijn
Dat is waar. Als ik aan het zappen ben zie ik steeds dezelfde koppen die het zo gezellig met elkaar hebben. Koppen die me totaal niet interesseren, laat staan wat ze me te gieren en brullen hebben. Even op RTL het 'shownieuws' bekijken, wat ze over elkaar te mekkeren hebben (gisteren of zo de ene vrouwelijke Hazes tegen de andere en dan de mannelijke er tussen in of zo; geen idee waarom dat zo belangrijk is om met heel meelevend/meesmullend Nederland te delen), en ik weet voor lange tijd weer genoeg.

Aan de andere kant: Radar bestaat intussen al heel wat jaren. Ondanks een aantal opfrisrondes is de insteek van het programma niet echt gewijzigd. Ik kan me voorstellen dat men op een gegeven moment een beetje door de onderwerpen heen raakt, in die zin: 'hoe houden we het fris en fruitig'. Soms kan een heel andere insteek, oftewel een ander programma, wel eens beantwoorden aan een veranderde behoefte van de boze/geschokte/geïrriteerde/nieuwsgierige/geïnteresseerde kijker.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja Radar, Kassa en Max meldpunt, toch overwegend lood om oud ijzer. Zielige consumenten die de waarschuwingen niet ter harte nemen, dan leeggeroofd en belazerd worden en met behulp van die programma’s toch hun geld terug krijgen.

Ik geloof dat er vanavond weer in Kassa een wattsapp verhaal was van iemand die op verzoek van “dochter” een betaling heeft verricht, ik heb niet gekeken dus ik weet het niet zeker, maar dan kijk ik nog liever naar een herhaling van Peyton Place, heb ik ook al gezien.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag MOEDERDAG.🎊
Maak er een fijne dag van, het 🌝 werkt zeker mee vandaag!
Of heb het leuk met je moeder of schoonmoeder .

breien

Kassa zou echt veel beter wegbezuinigd kunnen worden. De 'presentatrice' bezorgd mij vooral ergernis.
Ik vind Radar dan veel beter.

witte angora

Welke moeder en/of schoonmoeder?

O ja, uitzonderingen zijn er altijd. ;)

Het wordt nu echt tijd dat Corona ingedamd wordt en beperkingen worden losgelaten. Dan wordt het, omdat mensen minder angstig worden, een stuk makkelijker om bij buren een bak koffie te bietsen. Waaronder inderdaad ouderen hier die best wel behoefte aan een praatje hebben.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
09 mei 2021 06:52
Welke moeder en/of schoonmoeder?

O ja, uitzonderingen zijn er altijd. ;)

Het wordt nu echt tijd dat Corona ingedamd wordt en beperkingen worden losgelaten. Dan wordt het, omdat mensen minder angstig worden, een stuk makkelijker om bij buren een bak koffie te bietsen. Waaronder inderdaad ouderen hier die best wel behoefte aan een praatje hebben.
Wat let u om af en toe één van uw buren uit te nodigen voor een bakje koffie/thee of een borrel?

witte angora

De boel is hier nog steeds niet op orde, helaas. Anders had ik het wel gedaan. Het is dat de energie ontbreekt.

Van de week materiaal gehaald om een 'zelfgebouwde kast' opnieuw op te bouwen. Komt: in de gang hoort er een plaat te zitten met daar achter een loze ruimte. Daar loopt de afvoer van het toilet van de bovenburen doorheen, en je eigen afvoer ook. Hebben mijn voorgangers die plaat weggehaald, de bovenkant gesloopt, en drie planken gemaakt om die afvoerbuis heen, waarvan een op een onmogelijk hoge plek. Ziet er niet uit. Plus: een kier vul je 'natuurlijk' met purschuim. Op zich is extra kastruimte wel prettig, maar dat kan heel anders en een stuk netter. Dat soort dingen dus.

Dus van de week een nieuwe achterwand plaatsen (dus voor die afvoerbuis, die zie je dan niet meer), twee nieuwe zijwanden, de gesloopte bovenkant herstellen, een nieuw vloertje er in, en dan 10-12 planken ophangen. Twintig centimeter diep, past precies. En de 'deur' en kozijnen afschilderen (alles zat hier in de grondverf en idioot slecht opgebracht, verder niks) en terughangen. Dan kunnen er weer een paar dozen leeg. Materiaalkosten: buiten de planken die ik al had zo'n 40 euro, dus de kosten zijn het niet. Daarom snap ik niet waar mensen af en toe mee bezig zijn. Dat is dus één projectje, van de vele die er nog liggen.

Maar zoals het nu is kun je geen mensen ontvangen.

Vanmiddag even kijken voor mandjes voor die kast, en meteen twee balkonstoelen ophalen, bij Jysk hebben ze een leuke aanbieding.

Plaats reactie