Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
D34M0N

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door D34M0N »

breien schreef:
16 mei 2021 15:20
Volgens buienradar zou het tot 22.00 uur droog blijven. Dus ging ik wandelen. Bijna de hele wandeling regende het en was het heel koud.
Nu schijnt de zon wel. Alleen ben ik nu weer thuis aan het opwarmen.
Mag ik boos en verdrietig zijn.
Ik zou ze aanklagen en een schadevergoeding eisen voor de materiële en immateriële schade die veroorzaakt is door hun foute voorspelling.

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Met de waterpomptang. De nijptang of de combinatietang.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
16 mei 2021 15:20
Volgens buienradar zou het tot 22.00 uur droog blijven. Dus ging ik wandelen. Bijna de hele wandeling regende het en was het heel koud.
Mag ik boos en verdrietig zijn.
Zo zie je maar weer, je kunt op geen enkel programma o.i.d met het woord 'RADAR' er in vertrouwen. :oops:
Op het eigen weergevoel afgaan, even de wolkenhemel inschatten en het natte vingertje de lucht insteken, dan weet je ongeveer precies wat je te verwachten hebt.
Zit je er dan toch nog naast, dan kan je tenminste niemand anders dan jezelf een verwijt maken.
En in de regen lopen kan geen kwaad, het gaat immers niet verder dan het velletje en alles wat nat is droogt vanzelf wel weer een keer.
En ook het gezegde 'na regen .........' klopt ook nu weer. :wink:

breien

Ongelezen bericht door breien »

In de 🌧️ lopen kan wel kwaad. Mijn humeur is dan beduidend minder 🌞.
Het is ook heel koud.
Ook heb ik mijn wandeling aangepast.

breien

Volgens buienradar blijft het vandaag droog.
Kan ik buienradar aansprakelijk stellen voor het emotionele leed als het toch gaat regenen?
Gisteren heb ik echt wel financiele schade geleden wegens de regen.
Ik wilde mijn fruit, broodjes en yoghurt kopen bij de gele supermarkt. Omdat de groen/oranje supermarkt meer op de route lag heb ik het daar gekocht. De yoghurt was zeker €0,04 duurder. De broodjes waren €0,05 duurder.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Je kunt ook wisselen van leverancier. Geen buienradar maar ...

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
17 mei 2021 07:33
(...) Kan ik buienradar aansprakelijk stellen voor het emotionele leed als het toch gaat regenen? (...)
Je kunt het altijd proberen, maar de kans op succes lijkt me gering. In de gebruikersvoorwaarden van RTL/Buienradar staat namelijk:
Niettemin sluit zij [dwz RTL] hierbij iedere aansprakelijkheid uit voor eventuele gevolgen (waaronder begrepen directe en indirecte schade) die in enig opzicht verband houden met het gebruik van de Websites of de onbereikbaarheid van de Websites, waaronder begrepen storingen, onderbrekingen of fouten in de elektronische toelevering van via de Websites gevraagde diensten, behoudens wanneer deze het gevolg zijn van opzet of bewuste roekeloosheid van RTL. In het geval de informatie op de Websites onvolledig is of vergissingen bevat, dan kan RTL hier niet voor aansprakelijk worden gesteld, behoudens in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van RTL.
Dat lijkt me niet onredelijk bezwarend. Er lijkt mij ook geen sprake van een valse hoedanigheid, listige kunstgrepen of een samenweefsel van verdichtsels, dus je bent niet opgelicht. Er is volgens mij evenmin sprake van dwaling of oneerlijke handelspraktijk.
Alles overwegende denk ik eigenlijk dat de verregende wandeling geheel volgens de wet is uitgevoerd (WvMurphy). Ofwel: vette pech, breien!

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
16 mei 2021 20:46
In de 🌧️ lopen kan wel kwaad. Mijn humeur is dan beduidend minder 🌞.
Het is ook heel koud.
Ook heb ik mijn wandeling aangepast.
Al opgedroogd en is uw humeur inmiddels weer OK ? :wink:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou Maxima vandaag 50 geworden, we kunnen er niet om heen . Wat een specials over haar.
Maar wat ik mij afvraag: zit zij niet in de overgang ? :wink:
Dat moet haast wel, met alle ongemakken vandien, toch?

breien

Bij hoge uitzondering kan de overgang ook zonder noemenswaardige klachten voorbijgaan.

Opnieuw heeft buienradar weer gefaald. Het🌧🌧.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
17 mei 2021 12:26
Nou Maxima vandaag 50 geworden, we kunnen er niet om heen . Wat een specials over haar.
Maar wat ik mij afvraag: zit zij niet in de overgang ? :wink:
Dat moet haast wel, met alle ongemakken vandien, toch?
Moeten wij ons dan druk maken over de overgang van Maxima? Lijkt me een privé zaak.

moederslink

Nee hoor, was gewoon wat small talk :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
17 mei 2021 12:34

In de kuststreek weinig last gehad. Af en toe een spettertje of een miezertje, maar niet noemenswaardig. En eerlijk gezegd, normaal ben ik binnen met regen. Maar nu werd ik toch weer teruggebracht naar mijn jeugd, waar je gewoon lopend of op de fiets door de regen ging omdat je geen keuze had, je moest wel. Was eigenlijk helemaal niet zo verkeerd, die tijd. Je wordt een beetje nat, nou en?

moederslink

Heerlijk die regen! Kijk eens nd natuur , zo prachtig groen is alles nu!
En het grondwater is eindelijk weer op peil na alle droogte. Ook goed dus.
Wij moesten vroeger ook 10-12 km fietsen naar school, regenkleding aan en gaan!
Zelfs een totaal verregende camping vakantie meegemaakt met mn kinderen, iedere dag zwarte drek/ modder en geen wasmachine :D.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Malse buien zijn goed voor de lente-uien.

breien

De spanning stijgt in Europa en Australië ten top. Chips (indien voorradig in de supermarkt), borrelnootjes en fris in huis halen.
Nederland mag vanavond stemmen. We 4mogen niet meedoen in de halve finale.
https://eurovision.tv/

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach breien, als je wc-papier maar goed zit. ;)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
17 mei 2021 23:18
breien schreef:
17 mei 2021 12:34

In de kuststreek weinig last gehad. Af en toe een spettertje of een miezertje, maar niet noemenswaardig. En eerlijk gezegd, normaal ben ik binnen met regen. Maar nu werd ik toch weer teruggebracht naar mijn jeugd, waar je gewoon lopend of op de fiets door de regen ging omdat je geen keuze had, je moest wel. Was eigenlijk helemaal niet zo verkeerd, die tijd. Je wordt een beetje nat, nou en?
Als kind vond ik natregenen zwaar vervelend, en als volwassene nog steeds. We hebben hier meer landinwaarts doorgaans iets heftiger buien met onweer dan aan de kust volgens mij, en dat is ook wat de diverse klimaatmodellen tonen. Het worden steeds kortere en heviger buien, dus dat zal wel wat anders zijn dan in mijn schoolfietstijd 30+ jaar geleden. Overigens hebben wij altijd twee auto's in ons huishouden gehad, maar vertikte mijn moeder het mooi om mij met de auto naar school te brengen bij slecht weer. Dat is tegenwoordig wel wat anders.

Naja, ik fiets alles hier in de stad, en heb dus al lang geleden geïnvesteerd in een goed Agu regenpak + overschoenen, dus ik houdt het wel droog onderweg.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
18 mei 2021 08:44
Als kind vond ik natregenen zwaar *****, en als volwassene nog steeds.
Op zich: ééns. Tenzij ik aan het hardlopen of mountainbiken ben - dan vind ik regen juist weer heerlijk.

breien

Ik heb een goedkoop telefoontje en €200,- prepaidtegoed gekocht.
Dan kan ik vanavond en zaterdag anoniem een aantal malen stemmen.

Plaats reactie