Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
14 jun 2021 17:27
De beste graanjenever komt uut Grunnen.
En de beste PASTIS komt uit Frankrijk:PROOST!

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
14 jun 2021 20:50
breien schreef:
14 jun 2021 17:27
De beste graanjenever komt uut Grunnen.
En de beste PASTIS komt uit Frankrijk:PROOST!
Maar dat van die graanjenever klopt ook :D

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat mij betreft is Henry Bardouin de beste pastis. Een jeneverdrinker ben ik niet echt, maar Hooghoudt vind ik niet verkeerd. Ketel1 ook niet touwens, en die komt wél uit Schiedam.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
14 jun 2021 11:39
Het ING kantoor hier is vanaf vandaag permanent gesloten!
Samenleving gaat in kleine stappen open, ING gaat helemaal dicht...

*

Er is een voetbaltoernooi en wat denk je? Scheidsrechter opent de wedstrijd, man valt in slaap. Zoon heeft net zoveel interesse en stuurt vriend weg, want hij wil leren. Het zijn de laatste weken van het schooljaar, hij wil zelf scoren.

Dan hebben we nog ons buurtjochie, dat op voetbal zit. Misschien volgt hij het. Nee, want tijdens de middagwedstrijd meldt hij zich voor zijn dagelijkse dosis calorieën en tijdens de eerste avondwedstrijd sleept hij onze jongen mee naar buiten om te spelen. De voetbaldingen van de supermarkt zijn wel interessant ... om mee te handelen en te onderhandelen. Momenteel is zwemles veel leuker en spannender.
Inmiddels kunnen we wel voorspellen, wanneer hij eraan komt. Als hij moe is, honger heeft, wat wil eten of drinken - dat zijn zijn smoesjes en deze dingen regelt hij bij ons veel sneller dan bij hem thuis, want hij heeft wel een gps/telefoon/horloge gekregen, maar nog steeds geen huissleutels. Voor de rest moet het iets zijn met zich veilig voelen bij ons, anders zou hij zich wel aan het verbod van zijn ouders houden. Of zoals mijn man zegt: twee verschillende sokken, dan weet je het wel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Bizar eigenlijk dat nu pas de verplichte aanschaf van een AED op iedere werkvloer wordt geadviseerd.
Je zou toch denken dat dat sowieso al overal aanwezig is , op iedere verdieping één ?
Nu na de hartstilstand vd Deen tijdens het voetballen, wordt er over gesproken .

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
14 jun 2021 21:52
Wat mij betreft is Henry Bardouin de beste pastis. Een jeneverdrinker ben ik niet echt, maar Hooghoudt vind ik niet verkeerd. Ketel1 ook niet touwens, en die komt wél uit Schiedam.
Henry ken ik niet,ga ik wel opzoeken.
En inderdaad die ketel is ook niet verkeerd.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
14 jun 2021 21:52
Wat mij betreft is Henry Bardouin de beste pastis. Een jeneverdrinker ben ik niet echt, maar Hooghoudt vind ik niet verkeerd. Ketel1 ook niet touwens, en die komt wél uit Schiedam.
Klinkt goed die Henri,temeer dat het verkocht/gemaakt wordt door een bedrijf in Belgie met de zelfde achternaam als mijn moeder!
Moet het natuurlijk eerst proeven voor ik een oordeel kan vellen.
Maar het is wel aanzienlijk duurder dan de "gewone"pastis in de franse supermarkt.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Pastis Henri Bardouin wordt gestookt door Distilleries et domaines de Provence
In Forcalquier. Dat ligt toch echt in de Provence, niet in het Koninkrijk der Belgen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit er even naar te kijken. Maar wat is het verschil tussen bijvoorbeeld een Jägermeister en die Pastis Henri Bardouin? In allebei zitten een stuk of 60 kruiden.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De smaak.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan moet ik hem toch maar een keer proberen. Er zit nogal wat anijs in, dat is wel lekker. En wat is duur, als je het drinkt met 6 porties water erbij valt het toch allemaal wel mee? Jägermeister drink je puur.

Ik zie dat er in Vlissingen een winkel zit waar je het zo kunt kopen. Bij de Gall en Gall heb ik het zo gauw niet kunnen vinden.

J. Deltoer
Berichten: 3079
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
14 jun 2021 23:30
Dan moet ik hem toch maar een keer proberen.
Ik zal hem ook gaan kopen, mijn interesse is gewekt. Mooi dat u tegenwoordig ook van een borreltje mag genieten. Welkom bij de club.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zes delen water erbij vind ik wel veel, dan wordt het een slappe slok. Meer dan ongeveer vier zou ik niet doen. Bij voorkeur ijskoud water.
Staar je niet blind op het aantal kruiden, het is "gewoon" pastis en smaak dus ook "gewoon" naar anijs. De andere kruiden maken de smaak voller, dieper, zachter, enz., maar het smaakt nog altijd naar anijs. Een excuus zoeken om af te reizen naar Vlissingen zou ik niet doen; op een warm en zonnig terras of balkon smaakt een Pernod, Ricard of Pastis 51 immers ook heel goed.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
14 jun 2021 23:30
Er zit nogal wat anijs in, dat is wel lekker.
Ik ben ook fan van anijs, drink weleens ouzo met mijn vader. Maar mijn favoriet is toch echt absint, heerlijke anijssmaak als je een goede hebt en deze op de juiste manier drinkt. Alleen zit er al direct 70% of meer aan alcoholpercentage in.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wandel ze!

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Terug waarschijnlijk wind van achteren

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Of je bent heen een halte later uitgestapt. Misschien wel meerdere haltes. En misschien waren het wel verschillende diensten. Hoe ver heb je gelopen? Jou kennende toch wel een aardig eind.

Anyway, voor 3,10 totaal teken ik ervoor, om een hele dag op pad te gaan.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is een best eind, zo door de heuvels/bergen. Wel een mooie omgeving. Het enige wat ik mis zijn de blauwe kozijnen en luiken. Ben je binnendoor gegaan? Want de hoofdwegen zijn voor voetgangers volgens mij niet echt aan te raden.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Netjes. En dat natte voetje, ach, daar heb je gisteren een badspons voor gekocht, of niet dan?

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
14 jun 2021 22:39
Pastis Henri Bardouin wordt gestookt door Distilleries et domaines de Provence
In Forcalquier. Dat ligt toch echt in de Provence, niet in het Koninkrijk der Belgen.
Zou kunnen,maar wordt verkocht door een bedrijf met die naam.
En dat viel mij op :wink:

Plaats reactie