Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
22 jun 2021 21:55
Vergeet die wbv maar. Zonder een inschrijving van minimaal een jaar of 10 maak je tegenwoordig geen enkele kans. Dat wordt inwonen bij een hospita. Dat bestaat ook nog.
Geen probleem om een huis te krijgen als je tot de speciale doelgroep behoort. In mijn dorp is in 2019 55% van de vrijgekomen sociale huurwoningen daarnaar toe gegaan.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O, dat zal hier rond de 80% liggen. Had 100% kunnen zijn als de overige 20% van de woningen niet dermate belabberd wordt achtergelaten dat geen mens er wil wonen. Tenzij je er een hoop werk en tijd in wil steken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
22 jun 2021 20:59
Slaap(feestje) tussen de paarden?
Ik weet dat paarden vroeger schepen trokken,maar ik heb er niks mee,ze zijn zo GROOT!
Zelfs mensen trokken schepen !
Maar wat de paarden betreft, menwagen er achter en dan heerlijk het bos in of de hei op, zo heerlijk rustig !

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
22 jun 2021 22:15
O, dat zal hier rond de 80% liggen. Had 100% kunnen zijn als de overige 20% van de woningen niet dermate belabberd wordt achtergelaten dat geen mens er wil wonen. Tenzij je er een hoop werk en tijd in wil steken.
Die woningen worden opgeknapt, ingericht en verplicht ter beschikking gesteld aan nieuwkomers met voorrang ! :oops:

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, en dat opknappen mag weliswaar veel, maar niet teveel geld kosten. Als het teveel tijd, werk of geld gaat kosten dan mogen degenen die al vele jaren op de wachtlijst staan zich daarvoor aanmelden.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
22 jun 2021 22:15
O, dat zal hier rond de 80% liggen. Had 100% kunnen zijn als de overige 20% van de woningen niet dermate belabberd wordt achtergelaten dat geen mens er wil wonen. Tenzij je er een hoop werk en tijd in wil steken.
Grappig dat u dat zegt. Mijn zoon heeft onlangs een woning toegewezen gekregen ( 8 jaar wachtlijst) omdat de speciale doelgroep de betreffende woning alleen wilde hebben na grondige renovatie wat de wbv weigerde.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is het voor bijzonders dat je een woning eerst moet opknappen voordat je er gaat wonen? Is voor de meeste koopwoningen ook het geval.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het bijzondere is dat geeist wordt dat de wbv dit direct voor jou als nieuwe huurder doet

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
22 jun 2021 21:55
Vergeet die wbv maar. Zonder een inschrijving van minimaal een jaar of 10 maak je tegenwoordig geen enkele kans. Dat wordt inwonen bij een hospita. Dat bestaat ook nog.
Nou, hier geldt geen verplichte inschrijving. Hier werkt men puur op loting. Vandaar dat we misschien iets kunnen regelen, omdat ze voorheen al jaren via de wbv hier heeft gewoond.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
22 jun 2021 23:02
Wat is het voor bijzonders dat je een woning eerst moet opknappen voordat je er gaat wonen? Is voor de meeste koopwoningen ook het geval.
Er zit nog wel een verschil tussen opknappen en een halve renovatie. ;)

Ik ben nu bezig met een 'kast' in de gang te vervangen. Dat is van origine een loze ruimte waar de afvoer van de wc van de bovenburen doorheen loopt. Dat is compleet gesloopt, drie 'planken' er in, kieren dichtgemaakt met purschuim, noem maar op. Terwijl het zoveel netter kan. Afijn, het nieuwe achterwandje staat, de zijkanten zijn voorbereid. Morgen de rampen aan de bovenkant en de onderkant netjes afwerken. Dan de zijkanten en de planken er in. Voor de scharnieren van de deur moet ik ook nog een oplossing bedenken. Drie speelgoedscharniertjes werkt natuurlijk niet. En vervolgens nog de boel fatsoenlijk schilderen. Dat is dus één ruimte. Wat ik met de muren van de grote slaapkamer aan moet? Nog geen idee. De troep die er op zit is er niet af te krijgen.

En dan is dit in verhouding nog een nette woning. Heb nog wel ergere dingen gezien - en geweigerd.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och, mijn eerste twee behuizingen moesten helemaal zelf getimmerd worden en de derde was ook een complete renovatie. Daar zaten onder het behang nog kranten van 40 jaar eerder. Maar blij dat je een woning had en dat was zestig jaar geleden, waarom zou het nu anders zijn?

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Omdat het tussen 30 en 10-15 jaar geleden heel anders was, en mensen gewoon een nette woning konden krijgen? Ik heb nog wel eens een woning achtergelaten waar de nieuwe bewoners over het behang begonnen te zeuren. En in de vorige flat? Daar kwamen twee politieagenten, waarvan de mannelijke helft klaagde over de hoeveelheid werk - er was door de eerste bewoner nog nooit behangen. Meer werk was het niet. Plafonnetje sausen, behangen, vloerbedekking, dat was het in die tijd wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zijn weer NS dagkaarten te koop voor € 17,50.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, prima, goed om te weten, Bob.

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
23 jun 2021 07:36
Er zijn weer NS dagkaarten te koop voor € 17,50.
Kunt u misschien een linkje hiervan plaatsen? Ik kan ze namelijk niet vinden voor dat geld.


Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bedankt witte angora!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zit nu toch weer met die laatste wandeling in Franstalig België in mijn hoofd. Zo'n NS dagkaart en dan met het Belgische NMBS boemeltje naar Visé. En dat in drie uur. Da's nog te doen. Even wat goed Belgisch eten inslaan. En wandelen. Leuk hoor.

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
23 jun 2021 09:43
Zit nu toch weer met die laatste wandeling in Franstalig België in mijn hoofd. Zo'n NS dagkaart en dan met het Belgische NMBS boemeltje naar Visé. En dat in drie uur. Da's nog te doen. Even wat goed Belgisch eten inslaan. En wandelen. Leuk hoor.
Alleen wel even letten op de uren waarin je deze Dalkaart ‘s middags kunt gebruiken. Namelijk niet tussen 16.00 en 18.30.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
23 jun 2021 07:12
Omdat het tussen 30 en 10-15 jaar geleden heel anders was, en mensen gewoon een nette woning konden krijgen? Ik heb nog wel eens een woning achtergelaten waar de nieuwe bewoners over het behang begonnen te zeuren. En in de vorige flat? Daar kwamen twee politieagenten, waarvan de mannelijke helft klaagde over de hoeveelheid werk - er was door de eerste bewoner nog nooit behangen. Meer werk was het niet. Plafonnetje sausen, behangen, vloerbedekking, dat was het in die tijd wel.
In die tijd, ~18 jaar geleden, kreeg ik door gladjakker van de Hypotheker een bonafide woekerhypotheek aangesmeerd, want als single met modaal inkomen was zo'n beleggingshypotheek de enige manier om genoeg geld te kunnen lenen voor een appartementje. Veel collega's kwamen zo ook bij de DSB etc terecht.

Tegenwoordig gaat dat legaal, want de overheid (naja ECB) drukt de rente, en ze schaffen oa de overdrachtsbelasting af voor starters, wat verkopers gewoon die 2% bij de verkoopprijs op doet tellen, en netto dus niks van verlossing biedt.

En wij zijn nu bezig met een nieuwe badkamer. 1e plek op planning op enige installateur die offerte wilde maken, maart 2022. En dan ben je 8k aan manuren kwijt, tegen 3k voor het sanitair, kranen en tegels. En dan doen we nog niks geks ook. Dus ook als huizenbezitter zit je behoorlijk klem als je wat serieus aan je huis wilt laten doen. Dat is ook nóg een van de redenen waarom vooral huizen die áf zijn, zo snel verkocht worden voor zoveel geld. Je kan veel makkelijker 20k extra financieren met die lage rente, dan een nieuwe badkamer laten zetten na de koop.

Plaats reactie