Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zonnebanken zijn dus kankerverwekkend. Net als sigaretten en asbest. Verbod is dus logisch. De bevolking vergrijst, dus huidkanker neemt alleen maar toe. Met een verbod kun je hier wat aan doen.

Dezelfde maatschappelijke discussie zullen we ook nog krijgen over het aan banden leggen van alcohol. Voor alles is een tijd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je ooit wel eens een 40plusser gezien die veel te vaak onder een zonnebank heeft gelegen? Dan weet je genoeg.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
28 jul 2021 23:39
De bevolking vergrijst, dus huidkanker neemt alleen maar toe. Met een verbod kun je hier wat aan doen.
Juist zonder verbod kunnen we iets aan die vergrijzing doen.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
29 jul 2021 00:28
Heb je ooit wel eens een 40plusser gezien die veel te vaak onder een zonnebank heeft gelegen? Dan weet je genoeg.
Rechtvaardigt dat een verbod of zou het al helpen, wanneer je zegt 'met mate', dus niet elke week in zo'n broodrooster gaan liggen, maar 1x per maand?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zonnebanken slimmer maken bijvoorbeeld. Zodat mensen er nooit langer onder kunnen liggen dan een bepaalde tijd en niet vaker dan een bepaald aantal keer per week of maand

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
29 jul 2021 08:40
Zonnebanken slimmer maken bijvoorbeeld. Zodat mensen er nooit langer onder kunnen liggen dan een bepaalde tijd en niet vaker dan een bepaald aantal keer per week of maand
:lol: Zonnebanken slimmer maken zodat domme mensen ze minder gaan gebruiken. Ik vind het geniaal.

witte angora

Jablan schreef:
29 jul 2021 07:23
witte angora schreef:
29 jul 2021 00:28
Rechtvaardigt dat een verbod of zou het al helpen, wanneer je zegt 'met mate', dus niet elke week in zo'n broodrooster gaan liggen, maar 1x per maand?
Nee hoor, dat rechtvaardigt geen verbod. Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen die er op hun 30e er zo nodig 'gezond' uit moeten zien door iedere week onder zo'n ding te liggen, er een aantal jaren later heel wat minder gezond uit zien.

Ik heb ze jaren later nog een keer gesproken, wel, dat gesprek... netjes gezegd kwam er inderdaad niks als dommigheid uit. :mrgreen:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik lees net dit stukje bij nos.nl over Frédérique die zo akelig mishandeld is. En dan toch zó reageren. Wat een fantastisch karakter heeft dat kind!

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
29 jul 2021 18:18
Ik lees net dit stukje bij nos.nl over Frédérique die zo akelig mishandeld is. En dan toch zó reageren. Wat een fantastisch karakter heeft dat kind!
Ik hoop dat ze niet teveel betrokken wordt tussen wat haar vader doet en haar moeder daar op zegt. Ik wens dat meisje echt een heel gelukkig leven toe, zo dapper!

Jablan

Dat komt wel goed. Positief ingesteld en - naar ik begrepen heb - een fantastische vader.

Mooie brug trouwens van de zonnebanken via de zonnestudio als postadres naar Frédérique.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Gelukkig!
Drenthe is nog rood in plaats van donkerrood.

witte angora

Vanmiddag met de katten op de galerij. In de verte probeerde een musje met een noodgang een hommel of iets dergelijks te pakken. Dat moet je meemaken... :lol:

Erthanax

Een mus achter een insect aan? Dat lijkt me wel bijzonder; ik dacht dat mussen alleen zaadeters waren.

witte angora

Dat dacht ik ook. Mogelijk is dit een heggenmus, die eten wel insecten, al zoeken ze ze meer op de grond.

OperationeelExpert

Ongelezen bericht door OperationeelExpert »

Goedenavond. Ik ben hier nieuw. Zie dat er een relatief vaste kern van reageerders is. Is voorstellen gewenst of kan ik gewoon lukraak beginnen met roeptoeteren en krijgt men daarna vanzelf wel door wat voor vlees men in de kuipt heeft?

Erthanax

Dat zal het dan wel zijn.
Maar een heggemus op de galerij? 😮 Dan moet dat toch een ondersoort zijn, de galerijmus 😁

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een mus in een galerij moet toch kunnen , hangen wel meer vreemde vogels. :D

breien

Ongelezen bericht door breien »

Volgens mij eten musjes vooral kruimeltjes die de mensen verspillen.

Jablan

Erthanax schreef:
29 jul 2021 22:16
Een mus achter een insect aan? Dat lijkt me wel bijzonder; ik dacht dat mussen alleen zaadeters waren.
Hier eten de mussen ook de vliegenlarven. Deze week een complete familie mus op de rand van de GFT-bak (deksel open) en smullen maar. Verse proteïnen.

witte angora

Erthanax schreef:
29 jul 2021 22:21
Dat zal het dan wel zijn.
Maar een heggemus op de galerij? 😮 Dan moet dat toch een ondersoort zijn, de galerijmus 😁
Die heggemus vloog wat verder. Wat er van de week op de reling zat waren inderdaad huismussen. Niet zo vreemd overigens, een van de buren voert ze regelmatig. Bij hem hebben ze geprobeerd een nestje te bouwen. Zowaar is er nog een ei uitgebroed ook, het jong rolde direct naar beneden, op de grond. Naderhand hebben ze een eind verderop op een identieke plek geprobeerd een ander nest te bouwen. Is niet gelukt. Katten blij, want die hadden gras nodig. En er lag genoeg op die plek.

Plaats reactie