Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag met de katten op de galerij. In de verte probeerde een musje met een noodgang een hommel of iets dergelijks te pakken. Dat moet je meemaken... :lol:

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een mus achter een insect aan? Dat lijkt me wel bijzonder; ik dacht dat mussen alleen zaadeters waren.

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat dacht ik ook. Mogelijk is dit een heggenmus, die eten wel insecten, al zoeken ze ze meer op de grond.

OperationeelExpert
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2020 20:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door OperationeelExpert »

Goedenavond. Ik ben hier nieuw. Zie dat er een relatief vaste kern van reageerders is. Is voorstellen gewenst of kan ik gewoon lukraak beginnen met roeptoeteren en krijgt men daarna vanzelf wel door wat voor vlees men in de kuipt heeft?

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat zal het dan wel zijn.
Maar een heggemus op de galerij? 😮 Dan moet dat toch een ondersoort zijn, de galerijmus 😁

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een mus in een galerij moet toch kunnen , hangen wel meer vreemde vogels. :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
29 jul 2021 22:16
Een mus achter een insect aan? Dat lijkt me wel bijzonder; ik dacht dat mussen alleen zaadeters waren.
Hier eten de mussen ook de vliegenlarven. Deze week een complete familie mus op de rand van de GFT-bak (deksel open) en smullen maar. Verse proteïnen.

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
29 jul 2021 22:21
Dat zal het dan wel zijn.
Maar een heggemus op de galerij? 😮 Dan moet dat toch een ondersoort zijn, de galerijmus 😁
Die heggemus vloog wat verder. Wat er van de week op de reling zat waren inderdaad huismussen. Niet zo vreemd overigens, een van de buren voert ze regelmatig. Bij hem hebben ze geprobeerd een nestje te bouwen. Zowaar is er nog een ei uitgebroed ook, het jong rolde direct naar beneden, op de grond. Naderhand hebben ze een eind verderop op een identieke plek geprobeerd een ander nest te bouwen. Is niet gelukt. Katten blij, want die hadden gras nodig. En er lag genoeg op die plek.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@witte angora. Er is op dit moment een leuke expositie in het Teylers Museum in Haarlem te zien: Vogelpracht.

https://www.teylersmuseum.nl/nl/bezoek- ... ogelpracht

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

OperationeelExpert schreef:
29 jul 2021 22:18
Goedenavond. Ik ben hier nieuw. Zie dat er een relatief vaste kern van reageerders is. Is voorstellen gewenst of kan ik gewoon lukraak beginnen met roeptoeteren en krijgt men daarna vanzelf wel door wat voor vlees men in de kuipt heeft?
Mag u helemaal zelf weten. Niemand bepaalt hier (al zijn er wel een paar die dat graag zouden willen) hoe u mag reageren. Gewoon maar ergens invallen is prima.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

OperationeelExpert schreef:
29 jul 2021 22:18
Goedenavond. Ik ben hier nieuw. Zie dat er een relatief vaste kern van reageerders is. Is voorstellen gewenst of kan ik gewoon lukraak beginnen met roeptoeteren en krijgt men daarna vanzelf wel door wat voor vlees men in de kuipt heeft?
Nou, zo nieuw bent u toch ook weer niet? U bent al anderhalf jaar lid! Als u al die tijd heeft meegelezen, wat ik wel aanneem omdat u ziet dat er een "relatief vaste kern van reageerders is" zoals u dat noemt, dan heeft u ongetwijfeld ook gezien dat er regelmatig nieuwe leden bijkomen die zich gewoon in lopende discussies mengen. Dat is het mooie van dit forum: iedereen die iets wil bijdragen kan dat gewoon doen. U dus ook!

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

OperationeelExpert schreef:
29 jul 2021 22:18
Goedenavond. Ik ben hier nieuw. Zie dat er een relatief vaste kern van reageerders is. Is voorstellen gewenst of kan ik gewoon lukraak beginnen met roeptoeteren en krijgt men daarna vanzelf wel door wat voor vlees men in de kuipt heeft?
Roeptoeteren, typen, fluiten, praten, miauwen - het maakt allemaal niet uit. Doe lekker mee, we (gaan we weer) zien je bijdragen vanzelf tegemoet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

OperationeelExpert schreef:
29 jul 2021 22:18
Goedenavond. Ik ben hier nieuw . Zie dat er een relatief vaste kern van reageerders is. Is voorstellen gewenst of kan ik gewoon lukraak beginnen met roeptoeteren en krijgt men daarna vanzelf wel door wat voor vlees men in de kuipt heeft?
Al bijna 1.5 jaar lid en nieuw, ja hoor :roll:
Reageer gewoon en join the club!

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Sannietje »

Ik ben eigenlijk ook nieuw. Ook niet voorgesteld maar ben ook maar begonnen met reageren. 😉

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Voorstellen doen we hier niet, iedereen is hier lekker anoniem. Dus welkom.

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

snellie schreef:
30 jul 2021 12:53
Hartelijk welkom.

Je wordt vanzelf wel op je plek gewezen als je buiten de gebaande paden roeptoetert. :D
Of erger, maar dat merkt u vanzelf.

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
30 jul 2021 15:38
snellie schreef:
30 jul 2021 12:53
Hartelijk welkom.

Je wordt vanzelf wel op je plek gewezen als je buiten de gebaande paden roeptoetert. :D
Of erger, maar dat merkt u vanzelf.
Ben je al aan het bibberen en beven voor wat komen gaat? :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
30 jul 2021 15:53
Dan hoef je alleen maar het topic over WIJ te lezen. :D

Dat is genoeg om nieuwe forummers af te schrikken.
Maar trollen zijn welkom____ hebben we wat te doen dit weekend :mrgreen:

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
30 jul 2021 15:49
J. Deltoer schreef:
30 jul 2021 15:38
snellie schreef:
30 jul 2021 12:53
Hartelijk welkom.

Je wordt vanzelf wel op je plek gewezen als je buiten de gebaande paden roeptoetert. :D
Of erger, maar dat merkt u vanzelf.
Ben je al aan het bibberen en beven voor wat komen gaat? :wink:
Ik neem aan dat het betreffende topic gesloten wordt en dat een bepaald medeforumlid verzocht gaat worden geen ongefundeerde beledigingen meer te plaatsen op straffe van. Of zou u graag in een zin genoemd willen worden met het woord incest?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Yep! Een executie ! Openbaar graag..... :mrgreen:
" hange-hange-hange " ........

Plaats reactie