Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Duitsland wachten voetgangers ook voor een rood voetgangerslicht. Zelfs als de weg direct naast het zebrapad is opgebroken en afgezet, zodat er helemaal geen kruisend verkeer is :D. Ik heb het een paar jaar geleden zelf meegemaakt in Berlijn.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zal de volksaard wel zijn. Zo heb je overal de nodige eigenaardigheden.

Erthanax

Ach, als mensen zich aan de regels houden, vind ik dat niet per se eigenaardig :wink: Wat mij altijd opvalt in Duitsland is dat men buitengewoon vriendelijk en voorkomend is.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
19 sep 2021 21:22
Ach, als mensen zich aan de regels houden, vind ik dat niet per se eigenaardig :wink: Wat mij altijd opvalt in Duitsland is dat men buitengewoon vriendelijk en voorkomend is.
Het is natuurlijk juist wel "eigenaardig" maar daarom zeker niet verkeerd of raar.
' s lands eer 's wijs toch?

Lady1234

Erthanax schreef:
Al die jaren dat wij in Frankrijk maanden met vakantie waren, vond ik dat dus juist van de Fransen.

Overigens heb ik ook nooit te klagen gehad over de vriendelijkheid van de Duitsers.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Erthanax schreef:
Hoelang is het geleden dat u in Duitsland bent geweest?

breien

Ongelezen bericht door breien »

Een aantal jaren op vakantie geweest in Noord Duitsland.
Daar staan echt een paar mooie hunebedden.
Bijvoorbeeld: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Visbeker_Br%C3%A4utigam

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Soest schijnt ook een mooie plaats te zijn.

breien

Bob Schurkjens schreef:
19 sep 2021 22:08
Soest schijnt ook een mooie plaats te zijn.
In de directe nabijheid van Soest is geen hunebed te vinden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Wie kan mij vertellen waarom er vandaag bij het monument vd Holocaust niet Joden tóch een keppeltje dragen? Ik zie dat vaker....bij dit soort herdenkingen.
Ik weet dat het dragen van een keppeltje een eerbetoon aan God is , maar mag dat officieel wel als niet Jood zijnde? Ook al is het uit respect?

En waarom mochten er maar 300 genodigden bij zijn? Er zijn toch vele vele overlevenden en familie van deze 102.000 vermoorde mensen?

(bij Max Verstappen mochten er duizenden mensen bij zijn )

Lady1234

Inderdaad, daar heb ik mij vaak ook over verwonderd, waarom niet -joden ineens een keppeltje opzetten. Vind dat wonderlijk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het enige wat bij dit soort gelegenheden vereist wordt is dat mannen hun hoofd bedekken. Hoeft dus niet met een keppeltje, mag ook met een hoed. Maar ik vermoed dat het dragen van een keppeltje een soort verbondenheid moet uitstralen.

https://www.jck.nl/nl/woordenlijst/keppel

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Idd, nooit geweten. En lang niet overal wordt er op gelet of zo strikt opgevolgd.

Erthanax

In dit artikeltje VRT legt een hoogleraar joodse geschiedenis van de UvA uit dat het "een kwestie van fatsoen" is.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Foutje
Jablan schreef:
20 sep 2021 09:16
Idd, nooit geweten. En lang niet overal wordt er op gelet of zo strikt opgevolgd.
Dit was nog over het parkeren in Duitsland. Bedankt voor het uitzoeken, Lady.
moederslink schreef:
19 sep 2021 23:15
Wie kan mij vertellen waarom er vandaag bij het monument vd Holocaust niet Joden tóch een keppeltje dragen? Ik zie dat vaker....bij dit soort herdenkingen. Ik weet dat het dragen van een keppeltje een eerbetoon aan God is , maar mag dat officieel wel als niet Jood zijnde? Ook al is het uit respect?
Respect, fatsoen, dat klopt. Het is een keppel, omdat op dat moment de Joodse geloofsbeleving of het Jodendom de belangrijkste reden voor de bijeenkomst is, ergo: je past je aan aan de Joodse tradities. Zo heeft een Rabbijn het mij ooit uitgelegd, ik was toen zeven of acht jaar.

breien

Doe Maar niet
Doe Maar cancelt afscheidstournee om ziekte Henny Vrienten - https://nos.nl/l/2398807

scharrelschipper

breien schreef:
22 sep 2021 19:11
Doe Maar niet
Doe Maar cancelt afscheidstournee om ziekte Henny Vrienten - https://nos.nl/l/2398807
Ik vond doe maar altijd al "laat maar" maar wens heer vrienten wel beterschap.
Je werk/hobby niet kunnen doen is altijd ellende.

lievemarie

Ongelezen bericht door lievemarie »

Mijn hobby was het verzamelen van bankbiljetten van 500 euro. Gaan ze die ineens in de ban doen. Weg hobby. Ik had er nog niet zoveel, maar toch.. :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan ben ik toch blij met mijn hobby om dubbeltjes te sparen. Daar heb ik er ook niet zoveel van, maar dat verdwijnt voorlopig niet. :D

scharrelschipper

witte angora schreef:
23 sep 2021 14:47
Dan ben ik toch blij met mijn hobby om dubbeltjes te sparen. Daar heb ik er ook niet zoveel van, maar dat verdwijnt voorlopig niet. :D
Ik verzamel munten uit heel de wereld,heb er nu uit pakweg 30 landen.
Hoewel dat niet zeker is,er zijn erbij waarvan ik niet weet uit welk land ze zijn.
Waarde? zo goed als niks,maar wel leuk.
Ik had wel een paar honderdjes,maar die worden ook al met argwaan bekeken,dus gauw opmaken.

Plaats reactie