Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

"Dankzij de lessen van Rien Poortvliet weet prins Bernhard, thans ook met potlood, heel aardig een olifant te raken", aldus de Bescheurkalender veertig jaar geleden.

Wat kennis van kabouters betreft, sla ik Jean Dulieu aanzienlijk hoger aan dan Rien Poortvliet. Daarbij was Jean Dulieu ook nog een uitstekend violist, illustrator, schrijver en stemacteur, en ook nog eens géén vriend van p. B. te S.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Blijkt dat het advies is om na je 40e je bloeddruk toch wel één keer per jaar te meten. Net even wat informatie over bloeddrukmeters opgezocht. Blijkt er een soort keurmerk van de hartstichting te zijn. Lang niet iedere bd-meter is geschikt. Wordt je doorgestuurd naar Bol, zie je een geschikte (met name de lengte van de manchet is wel belangrijk), zoek je even verder en - bij Etos is hetzelfde ding 15 euro goedkoper. Geen verzendkosten. Voor 25 euro dus toch maar besteld.

Morgen nog even achter wat anders aan, als het inderdaad exact hetzelfde is als wat ik van de week elders gekocht heb, gaat het me 70 euro schelen. Vind ik nogal wat.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat een bevrijding moet dat voor je zijn, breien. :D

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Sorry MM maar deze automatische woordcorrectie is gewoon te mooi:
Moneyman schreef:
10 okt 2021 11:52
Als je verwacht dat mensen jouw survey in gaan vullen, mag je het om te beginnen concreet maken. Wat worstvergiftiging exact waar onderwezen, en waar bestaat dat onderwijs concreet uit?
Lessen in worstvergiftiging ... wat zou detective Lewis ervan maken?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Apart. En als jongen ben je schijnbaar artistiek als je met glitter wil spelen.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat een onzin eigenlijk. Die scheiding is toch eigenlijk veel makkelijker. Je weet ongeveer waar je moet kijken als je iets zoekt, in plaats van dat je de hele winkel moet rondrennen. De voetballen, de auto's en dergelijke liggen aan die kant, de poppen en glitterspullen aan de andere kant. En wat je wil hebben, dat moet je lekker pakken, daar heb je toch geen winkel voor nodig waar je kriskras door de winkel moet rennen om de spullen van jouw smaak te vinden?

What's next? Gaan ze alles op alfabetische volgorde leggen? En dat weer afschaffen, omdat dit kwetsend is voor analfabeten?

Het huidige systeem werkt toch, lekker zo laten, denk ik dan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
10 okt 2021 11:59
Sorry MM maar deze automatische woordcorrectie is gewoon te mooi:
Moneyman schreef:
10 okt 2021 11:52
Als je verwacht dat mensen jouw survey in gaan vullen, mag je het om te beginnen concreet maken. Wat worstvergiftiging exact waar onderwezen, en waar bestaat dat onderwijs concreet uit?
Lessen in worstvergiftiging ... wat zou detective Lewis ervan maken?
Hahahaha dat was er één in de categorie “je verzint het niet” :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gisteren "The Pembrokeshire murders" via de NPO app gekeken. De enge boef in kwestie werd gespeeld door acteur Keith Allen. En die kon ik me nog herinneren uit een erg goede Inspector Morse aflevering uit 1993, "The Day of the Devil" (S7 E2). Die teruggeken op Youtube. Was weer ouderwets genieten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
09 okt 2021 19:23
Is er deze herfst ook een woningnood bij de kabouters?
Aardappelbovisten zie ik wel veel in het bos. Die zijn waarschijnlijk niet echt geschikt als woning voor kabouters.
🍄🍄🍄
Wij hebben inmiddels al een leuke vinexwijk in de voortuin. Zal wel komen door de cacaodoppen die we in de tuin hebben, ter ontmoediging van de buurtkatten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vanavond dus het TelevizierGala :
prachtig dat :" de kinderen van Ruinerwold" is genomineerd , ik gun ze het , ontroerend mooi en integer gemaakt en zeer indrukwekkend .
Aan de andere kant zou ik zeggen, laat deze mensen alsjeblieft verder met rust .
Wat een ellende hebben deze jonge mensen immers meegemaakt.😪

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou ze een kort en duidelijk mailtje sturen dat als ze denken op deze manier nog sponsoren over houden ze niet goed wijs zijn. Tevens dat ze u en uw bedrijf uit hun adressenbestand halen en dat u er niet over peinst ook maar 1 euro te spenderen aan een vereniging met zo' n waardeloze moraal.
Dit soort Hollandse directheid zullen in in Belgie waarschijnlijk niet kennen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
15 okt 2021 11:06
Zo, de wereld even omgedraaid. Moet niet gekker worden.
:shock: lekker bezig daar :lol:

En, welke prijs stel je ter beschikking? :wink:

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dan kun je ook nog altijd zeggen dat het een uitvoering is van 4'33" van John Cage.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet als fonsflons een (virtuele) studio-opname heeft gemaakt :D

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
15 okt 2021 20:28
De originele uitvoering van 4.33 is achter een piano in een concerthal. De componist, John Cage wilde met het muziekstuk juist benadrukken dat het tijdens de stilte het niet helemaal stil is.
Niet in een geluiddichte studio.
Ja, dat is algemeen bekend. Minder bekend is dat John Cage tot deze compositie geïnspireerd werd door het getik van de breipennen van zijn moeder, toen hij eens als kind bladmuziek zat te lezen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
15 okt 2021 20:41
Meeste stemmen gelden.
Waar zou ik morgen heen gaan wandelen?
🧭NOORD🧭OOST🧭ZUID🧭WEST🧭
Ik zou van noord naar oost gaan via west en zuid, en als laatste van oost naar noord. Andersom kan ook. :wink:

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij het lezen van de overlast door verbouwing moest ik denken aan iets absurds in München.
Koopwoning, twee onder één kap, wordt verkocht en gesloopt om er iets nieuws neer te zetten. Helaas loopt de perceelgrens niet door de scheidingsmuur, die staat precies op de grond van het verkochte deel. Die muur zou ook meegesloopt worden, dreigt om te vallen. De andere bewoners hebben dus een huis met drie muren en een dak, maar naar de buren niets.
Het vervelende: volgens de wet mag de scheidingsmuur gesloopt worden. Maar hangende de procedure is de sloop stilgelegd wegens instortingsgevaar.

Zijn er in Nederland zulke gevallen bekend?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De bus zal wel sneller zijn. Als de bus rijdt.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jablan schreef:
15 okt 2021 22:06
Bij het lezen van de overlast door verbouwing moest ik denken aan iets absurds in München.
Koopwoning, twee onder één kap, wordt verkocht en gesloopt om er iets nieuws neer te zetten. Helaas loopt de perceelgrens niet door de scheidingsmuur, die staat precies op de grond van het verkochte deel. Die muur zou ook meegesloopt worden, dreigt om te vallen. De andere bewoners hebben dus een huis met drie muren en een dak, maar naar de buren niets.
Het vervelende: volgens de wet mag de scheidingsmuur gesloopt worden. Maar hangende de procedure is de sloop stilgelegd wegens instortingsgevaar.

Zijn er in Nederland zulke gevallen bekend?
Ik denk dat we in Nederland toch wat pragmatischer omgaan met zo’n situatie dan het met starre regels doordrenkte Duitsland.

Plaats reactie