Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even een gezellig positief bericht.

Zaterdag en gisteren liep mijn telefoon, hoewel niet gebruikt, in één dag leeg. Was vijf jaar oud, altijd zonder problemen.

Gisteravond bij Coolblue een nieuwe besteld, bezorging vandaag. Vanmorgen mailtje, post komt tussen half tien en en half elf.

Vijf over tien werd mijn pakje bezorgd. Hiep hoi.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nog even een elitaire cultuurtip: wie nu Stingray Classica inschakelt kan nog net het laatste halfuur meepakken van Puccini's Madama Butterfly. De Albanese sopraan Elmonela Jaho is fantastisch! Dat belooft wat voor de laatste scène!

Erthanax

Mijn verwachting is meer dan bewaarheid. Wat een f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h-e sopraan is Elmonela Jaho. Puccini wist hoe hij emotie op muziek kon zetten, zij weet die als geen ander te vertolken. Ik ben diep geraakt.

Erthanax

En nu is er ook nog Tosca, met Kristine Opolais en Marcelo Álvarez in de hoofdrollen, en Simon Rattle op de bok bij de Berliner Philharmoniker. Wat een avond!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik had dus een aantal maanden geleden voor de gein wat geld geïnvesteerd in wat crypto valuta. Gewoon een paar van de goedkoopste coins die ik kon vinden op dat moment, zodat ik er meteen een gigantische hoeveelheid van zou hebben. Nu blijkt 1 ervan al aardig aan het stijgen te zijn, genaamd Shiba Inu. Die zijn afgelopen weekend dus flink gestegen en ze verwachten dat ze heel erg de richting van Dogecoin gaan volgen, de munt waar Elon Musk het zo graag over heeft. Laten we het hopen, want die staat nu op 0,26 dollar en met meer dan 4 miljoen van die Shiba Inu munten, zou me dat een leuk bedragje opleveren over een flinke tijd.

We gaan het gewoon afwachten, maar voor mij heeft het alleen nut geld eraf te halen als het er voor zou zorgen dat ik financieel zorgeloos wordt, dus dan moet het flink stijgen, zeker aangezien ik het financieel nu goed op de rit heb en niet op een paar duizend euro hoef te kijken. Dan moeten het echt tonnen gaan zijn, wil het een verschil maken, dus is het maar goed dat ik geduldig ben op dat vlak.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Leuk, hopen dat het gunstig uitpakt voor je, Kun je direct van je hypotheek af.

Iets anders, misschien een eigen topic waard. Laatste tijd weer wat vaker buiten de deur gegeten. Niet afhalen, echt in een restaurant. Het valt ons zwaar tegen. Dit zijn we tegengekomen:
- de zoutpot is omgevallen. Overal.
- met weekendbezoek niet al te duur restaurant. Stamppot boerenkool zou het moeten zijn. De boerenkool was zo fijn gesneden, dat het onherkenbaar was. De aardappelen smaakten naar melk. De rookworst smaakte naar zetmeel, kruiden, kraakbeen. We hebben afgerekend en zijn daarna doorgereden naar de Dönerzaak in de buurt.
- een wat duurder restaurant. Vlees slecht gegrild, de dressing uit een fles, de groente voorgesneden ingekocht, brood niet goed afgebakken, wijnfles met dubbel etiket (eigen etiket er overheen geplakt) en alles heel erg vet.
- een nog iets duurder restaurant. Alleen het hertenvlees was goed, mals, echte Bambi op het bord. De rest ... met desinteresse uit de koeling getrokken en door de magnetron opgewarmd.

Nu weten we wel, dat er tekort aan personeel is. We weten ook, dat als je in Nederland uit eten gaat, de kans erg groot is, dat bij de Sligro is ingekocht. Niets mis mee, goede kwaliteit, maar waarom zien we dat niet terug op de borden? Voor Corona was dit duidelijk anders. Momenteel lijkt overal de verhouding prijs/kwaliteit compleet zoek te zijn.

Daarmee de vraag voor de andere restaurantbezoekers hier: hoeveel is nog vers bereid en hoeveel kant en klaar ingekocht? En smaakt het nog?

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Hier geen klachten, ik herken bovenstaande niet. Kan me daar iets bij voorstellen bij de brasserie/eetcafés maar heb deze ervaring niet in restaurants.

Ik eet gemiddeld 2x per werk in een echt restaurant.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet zozeer als klant, maar vooral vanuit mijn oude baan, kan ik zeggen dat niet de leveranciers die op horeca zijn gericht er ook anders in zijn gaan staan zolang men het risico loopt constant grote voorraden weg te kunnen gooien. Een deel van de verse groenten worden al bereid voor ze verkocht worden, gestoomd en vacuüm verpakt. Dat zorgt ervoor dat ze uiteindelijk ingevroren kunnen worden als de overheid restaurants weer dichtgooit. Restaurants pakken het graag aan op die manier, want ze hebben de mensen niet in de keuken en niet in de bediening en dit is mits juist bereid gewoon goed qua smaak. Ik kan me alleen maar voorstellen dat zulke dingen ook met vlees gebeuren.

Daarbij zijn er tegenvallende oogsten van wat ik heb gehoord, niet zozeer qua aantallen, wel qua kwaliteit. Ook daar was toch te weinig personeel in de laatste anderhalf jaar, waardoor dingen sneller of later van het veld kwamen dan de bedoeling was.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Terzijde: wat ziet Hugo de Jonge er bar slecht uit ! 😔

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vond hem laatst wel energiek overkomen eigenlijk.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
26 okt 2021 22:31
Terzijde: wat ziet Hugo de Jonge er bar slecht uit ! 😔
Waar heb jij dat gezien dan? Bij Jinek?
Had ik ook aan, maar niks opgevallen.

moederslink

Ik zag hem niet bij Jair, ik zag hem op het nieuws.
Roodomrande ogen en dikke blauwe schaduwen onder zn ogen en zeer vermoeid.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Je kan als gast natuurlijk niet in de keuken kijken, dus het is lastig beoordelen. Hier was er een steakhouse wat van die voorgegaarde kip even een streepje gaf op de grill, en serveerde, dat soort dingen vinden wij echt wel afknappers. (al pré corona trouwens) Dat ze voor een dessert een mousse oid al hebben ingekocht, en dat verfraaien tot een compleet dessert, kan ik een stuk makkelijker mee leven.

moederslink

Is dat topic " Coronaverwensingen " nu met ' stille trom ' vertrokken :?: .

breien

Ongelezen bericht door breien »

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
27 okt 2021 14:21
https://images.app.goo.gl/55qZ6WFUoaB5rfDf9
Even een leuk plaatje
Er zijn in Nederland maar heel weinig stadhuizen tegenover het Hollands eethuis in Bolsward, dus ja... Dan zal dat vast wel de mooiste zijn.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
27 okt 2021 14:21
https://images.app.goo.gl/55qZ6WFUoaB5rfDf9
Even een leuk plaatje
Alleen die straat is zo saai, tenminste wel toen ik in Boalsert op school zat (Suvelskoalle baby!).

moederslink

Ik zat zo eens te budgetteren, maar het zal voor veel mensen een zware financiële dobber worden.
Alles wordt zoveel duurder, onze basisdingen alleen al:
huur-energie-zorgverzekeraar en de gewone dagelijkse boodschappen.
En mijn pensioen wordt maar niet geïndexeerd 😪.
Je zult maar alleen AOW of een of andere uitkering hebben.
Of gaan scheiden met alle financiële gevolgen vandien.
Ik ben bang dat dit een opmaat is naar nóg meer woede-agressie-wanhoop-protesten en ellende.
Zie het maar positief te blijven bekijken 🤔 , dat wordt moeilijk voor heel veel mensen !
En MM krijgt het wellicht druk, maar ik schat hem wel ' humaan ' in 😉

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet zo somber. De AOW wordt in ieder geval verhoogd. Als de zorgpremie stijgt, stijgt ook de zorgtoeslag.

Wat de huurverhoging per 1-7-22 wordt, geen idee, maar dit jaar is er voor de sociale huurwoningen geen verhoging geweest, en voor heel veel huurders zelfs een (flinke) verlaging.
Boodschappen duurder, inderdaad, maar dat is niets nieuws. Gebeurt altijd.

Misschien worden zelfs wel enkele pensioenen verhoogd.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Niet zo somber over boodschappen.
Gratis verkrijgbaar in de natuur (wel alleen in het juiste seizoen).
Tamme kastanjes
Bramen
Frambozen
Brandnetels
Melden
Zevenblad
Blauwe bosbes
Beukennootjes

Plaats reactie